Joolien schreef:Na alle tips heb ik geprobeerd om bij mn ontbijt hartigheid op brood te doen maar ik sta dan te kokhalzen en krijg t gewoon niet weg. Ik ga maar eens over op brinta, kijken of dat beter werkt.
Ik word ook altijd heel snel misselijk als ik honger heb, kneiterirritant.
Dat had ik dus ook. Pakweg een jaar geleden at ik veel te weinig en altijd slecht. Sinds januari ben ik gezond gaan eten (alles vers en véél groenten en fruit, geen ongezonde tussendoortjes meer). Toen is het al een stuk geminderd, maar toch moest ik altijd een stuk fruit in mijn handtas stoppen, want eens ik honger werd, werd ik er echt misselijk en draaierig van. In juli ben ik afgekickt van suiker (hoewel ik nauwelijks nog suiker at). Ik heb me drie dagen koortsig, trillerig en ellendig gevoeld, met een onophoudelijk hongergevoel (alsof een duiveltje in mijn buik aan het krijsen, stampvoeten en gillen was omdat het geen suiker meer kreeg) - ik leek wel een junkie
Inmiddels sport ik op een nuchtere maag (zelfs een flinke krachttrainingsessie met gewichten; of ik ga een poos hardlopen), heb ik heel wat minder honger en als ik trek krijg kan ik tenminste nog normaal functioneren en ga ik niet als een bezetene op zoek naar voedsel. Ik ben nu niet meer zo afhankelijk van voedsel (let op: met een dagelijks kcal gehalte van rond de 2000), en o wat is dat fijn!