Altijd honger of trek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mayniac_val

Re: Altijd honger of trek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 15:25

TS, in plaats van magere yoghurt kun je ook een vollere variant (Grieks, bijvoorbeeld) of kwark nemen. Daar zitten lekker veel eiwitten en goede vetten in waar je veel minder snel trek van krijgt.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 15:32

ik raad ook Amber Albarda aan.

En als je geen zin hebt om veel te veranderen aan je eetpatroon zorgen dat je genoeg eiwitten binnen krijgt; een gekookt eitje neem je ook makkelijk mee.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:20

Joolien schreef:
Na alle tips heb ik geprobeerd om bij mn ontbijt hartigheid op brood te doen maar ik sta dan te kokhalzen en krijg t gewoon niet weg. Ik ga maar eens over op brinta, kijken of dat beter werkt.
Ik word ook altijd heel snel misselijk als ik honger heb, kneiterirritant.

Dat had ik dus ook. Pakweg een jaar geleden at ik veel te weinig en altijd slecht. Sinds januari ben ik gezond gaan eten (alles vers en véél groenten en fruit, geen ongezonde tussendoortjes meer). Toen is het al een stuk geminderd, maar toch moest ik altijd een stuk fruit in mijn handtas stoppen, want eens ik honger werd, werd ik er echt misselijk en draaierig van. In juli ben ik afgekickt van suiker (hoewel ik nauwelijks nog suiker at). Ik heb me drie dagen koortsig, trillerig en ellendig gevoeld, met een onophoudelijk hongergevoel (alsof een duiveltje in mijn buik aan het krijsen, stampvoeten en gillen was omdat het geen suiker meer kreeg) - ik leek wel een junkie :')

Inmiddels sport ik op een nuchtere maag (zelfs een flinke krachttrainingsessie met gewichten; of ik ga een poos hardlopen), heb ik heel wat minder honger en als ik trek krijg kan ik tenminste nog normaal functioneren en ga ik niet als een bezetene op zoek naar voedsel. Ik ben nu niet meer zo afhankelijk van voedsel (let op: met een dagelijks kcal gehalte van rond de 2000), en o wat is dat fijn! *\o/*

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 20:43

Nee, dat is geen onzin Jannepauli.
De hedendaagse tarwe lijkt niet meer op de tarwe van vroeger.
Als je dan al brood wilt eten kies dan voor speltbrood of roggebrood, dat is beter. Brinta vind ik ook geen goed idee want dat is ook tarwe. Kies dan voor havermout.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:18

Wel onzin Karin.
Tarwe is tarwe en dat zijn nog altijd koolhydraten.
Bovendien: de post die ik bekritiseerde ging over broodverbeteraars, het 'herkennen' van brandstoffen en suikeropslag. En dat is kul. :)

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:39

Jannepauli google maar eens op tarwe. Dan zal je zien dat het zeker onzin is wat jij zegt.
Ik heb de info via de diëtiste waar ik heen moest ivm mijn lactose.

Daarom raad ik Albarda aan. Haar boek bevat interessante recepten. Omdat iedereen anders op suikers reageert zal je een dieet moeten vinden waar jij het goed op doet. Het gaat allemaal om balans in voeding. Het is niet goed om een element volledig uit je dieet te schrappen.
Maar sommige mensen hebben meer koolhydraten nodig en anderen meer eiwitten.
Kook verstandig en gebruik eerlijke en herkenbare producten.
Daar ga je je een stuk beter van voelen en minder honger krijgen!

Succes!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:16

Ik kon weer helemaal niets met Alberda. Het paste gewoon niet bij mij, maar dat is voor iedereen anders.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:33

Wij hebben sinds een paar maand meergranen brood van de jumbo.
Echter heb ik het idee dat ik de laatste tijd weer aan kom, daarbij
is het meergranen brood wat richting het witte brood, maar er
zitten wel veel zaadjes in en op. Alleen het brood is niet bruin.

Zouden hier ook de korte suikers in zitten en kan ik dan beter een
donker brood kiezen?

Ik heb overdag wel eens trek maar na het avondeten is het over.
Soms heb ik nog wel in mijn hoofd trek maar mijn buik zit dan nog
behoorlijk vol.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:41

Heel donker brood is -voor zover ik weet- vaak zo gekleurd met cacao. Beter kun je dan voor volkoren of spelt kiezen :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:37

masja schreef:
Jannepauli google maar eens op tarwe. Dan zal je zien dat het zeker onzin is wat jij zegt.

Verklaar je nader! Op 'tarwe' googlen is nogal een ruim begrip. Waarom is het onzin wat ik zeg?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 05:48

femkeonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 06:03

Water drinken voor je gaat eten, en misschien ook je tandenpoetsen, haalt de trek weg.
veel fruit eten kan geen kwaad, maar 1 koekje perdag ofzo ook niet...

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 06:13

misschien heb je wel een lintworm.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 07:43

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:22

doezel2 schreef:

Ik? of TS?
En hoe kom ik daarachter?

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:26

ik lees mee want heb hier dus helaas ook last van

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:30

Maar hoe kan het dan dat je wel voller word van een plak brood uit de broodbakmachine en minder
vol word van het zelfde brood uit de winkel?

Ik geloof dat ik helemaal in de war ben, want ik dacht dat brood altijd goed voor je was? Ik ben
stevig en ik wil graag wat gewicht verliezen, eet en leef gezond. Moet ik dan minderen met gluten
en suikers? Maar zoetstoffen zouden ook niet goed zijn, lees giftig. WHaaaaa ik zie door de bomen
het bos niet meer. Het enige wat wel goed is is 2ons goente en 2x fruit, aardappelen en vlees.

Maar goed ik zal ook iets moeten hebben om overdag mijn buik gezond en verantwoord te vullen.
Misschien maar een eigen topic hier voor openen?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:45

@ Masja/ Cayenne:

Ah.. op zo'n manier..
Er is een nieuwe dieetgoeroe en het volk, niet geïnteresseerd in enige wetenschappelijke onderbouwing van de beweringen van meneer Davis, holt er braaf achteraan. Volgens mij heeft de mens zijn grijze cellen gekregen om mee na te denken, maar zolang men zijn hoop vestigt op alweer een nieuwe wonderpil, een nieuw wonderdieet en de angst om gezondheid te verliezen door producten waar de mensheid al sinds de oertijd op overleeft een prioriteit lijkt te zijn, vrees ik het ergste.
Suiker, vet, vlees, eieren op de één of andere manier valt er altijd wat op af te dingen - wie weet volgt groente ook nog eens een keer - en stuk voor stuk wordt de schijnwerper op bepaalde producten gezet, die oh zo slecht voor je gezondheid zijn. Straks mogen we alleen nog maar kanariezaad eten willen we de 100 halen. :))

Nou even serieus: het is een feit dat koolhydraten behoren tot de groep stoffen die het lichaam snelle energie leveren. Snelle energie betekent dus ook 'snel verteerd' en de logica is dan ook dat als je voedingspatroon voornamelijk uit koolhydraten ( zoals bv brood) zou bestaan, je ook weer snel door je voorraad energie heen bent en dus - want daar gaat dit topic tenslotte over - weer honger krijgt. Vul je dan weer je energievoorraad opnieuw aan met voornamelijk koolhydraten, dan bereikt je lichaam op een bepaald moment een opnamegrens en wordt de overtollige voorraad kh, in het lijf opgeslagen. Niet als 'suiker' zoals beweerd werd, en ook niet omdat het lichaam iets niet 'herkent' vanwege genetische manipulaties, maar als overtollige energie die opgeslagen wordt als vet. Voilá - in het klein de voornaamste reden van overgewicht.

Tarwe ( of welke andere graansoort dan ook) blijft ondanks alle genetische manipulatie toch nog altijd gewoon uit voornamelijk koolhydraten bestaan. En er zitten gluten in. Plus bepaalde eiwitten en mineralen en vitamines. De denkfout die de twee dames die zeggen dat ik onzin schreef, maken is dat ze denken dat ik beweer dat tarwe gezond is. Nou - ten eerste heb ik dat niet beweerd ( ook het tegendeel niet trouwens) en ten tweede vind ik dat als iets 'onzin' is, je maar beter met écht bewijs moet aankomen waarom iets onzin is. Wat mij betreft valt een nieuwe hype of beweringen die niet bewetenschappelijk bewezen zijn, niet als bewijs.

Wil je iets weten over tarwe, lees dan dit: http://nutritioninformationcenter.be/BE ... ndheid.pdf

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:00

Het is toch normaal om elke 2 uur ongeveer wat te eten?
Ik doe dat in ieder geval wel :j

Misschien kun je eens een kijkje nemen in dit topic:
[VT] Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Ik eet vaak rond 07:00 en dan om 8:30 nogmaals, en 11:00 weer, 12:30 lunch, 15:00 een soepje, 16:00 nog wat, 18:00 / 19:00 flink diner. en ergens in de avond na de paarden ook nog wat...

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:03

Ik lees even mee, ik heb ook altijd honger. Of lekkere honger :+

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:07

Wat heel goed werkt bij altijd honger is op vaste tijden eten. Na een tijdje ben je er aan gewend en merk je dat je tussendoor geen trek meer hebt.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:39

dejong_wever schreef:
doezel2 schreef:

Ik? of TS?
En hoe kom ik daarachter?

door na een dokter te gaan. want lintworm merk je niets van ja dat je steeds trek/ honger hebt.
maar kan ook dat jij/ts niets hebben hoor;)

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 10:02

ik heb geen lintworm, dus dat is het in ieder geval niet

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 10:03

Madje1992 schreef:
ik heb geen lintworm, dus dat is het in ieder geval niet

hoe wet je dat?

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 10:17