Gek wordt ik er van, dikke benen niet slank kunnen krijgen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:09

ik zie wat je bedoel :j

tja dat hebben sommige vrouwen meer dan andere :j

ik vind dat je een prachtig figuurtje hebt :j niks te dik!

en die heupen horen gewoon bij jou! :D

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:28

Ik zie wel wat je bedoelt, maar ik vind niet dat je bovenbenen en heupen uit verhouding zijn hoor!
Helaas kan je niet plaatselijk vet verbranden, dus als je je benen nog slanker wil hebben moet je zeker doorgaan met trainen!
Overigens herken ik het wel, ik ben in de afgelopen 8 maanden 8 kg afgevallen, maar als ik naar mezelf kijk in de spiegel zie ik alleen dat buikje wat er nog zit. Het is zo moeilijk om realistisch naar je eigen lichaam te kijken!

Grapjasjes12

Re: Gek wordt ik er van, dikke benen niet slank kunnen krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:37

En dat terwijl jij ook zo'n prachtig buikje hebt, Laura :)

Kijk, feitelijk ben IK gewoon de enige die mag klagen over d'r figuur en jullie zien er allemaal uit als modellen :+
Grapje, mensen vragen zich ook altijd af waar ik me in vredesnaam druk over maak :+

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 20:44

Ik heb serieus naar liposuctie gekeken :') maar dat is me toch echt te duur en om nou in een gezond lichaam te gaan snijden/prikken gaat me te ver.

Mijn topic is overigens niet bedoelt als aandacht trekken of wat dan ook, helemaal niet zelfs.
Ik wil echt van het probleem af maar dat wordt heel lastig als ik dit zo lees ;(

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:54

Tsja jou benen zijn gewoon gespierd, hardloop benen heb je ;)
Andere manier van bewegen zoeken..
Weet je wat leuk is? Touwtje springen op de trampoline! :)

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:01

phormicola schreef:
En dat terwijl jij ook zo'n prachtig buikje hebt, Laura :)

Kijk, feitelijk ben IK gewoon de enige die mag klagen over d'r figuur en jullie zien er allemaal uit als modellen :+
Grapje, mensen vragen zich ook altijd af waar ik me in vredesnaam druk over maak :+

Dat bedoel ik dus Phor, zag ik dat zelf maar zo haha :')

Sunshine, ik kan me voorstellen dat je plastische chirurgie geen optie vindt, het is inderdaad nogal wat om te gaan snijden in een gezond lichaam.
Overigens, ik hoorde laatst van iemand op mijn werk (die ook personal trainer is) dat je lichaam pas na 18 minuten inspanning echt je 'reserve'vet gaat verbranden...

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 21:08

Maar met het hardlopen ben ik gemiddeld wel anderhalf uur onderweg...dus opzich zou vetreserves dus aangesproken worden?
Ik zit echt te denken aan een personal trainer, maar ik ben bang dat ik dan zo'n Jillian Michaels figuur naast me krijg haha :')

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:17

Ik herken je probleem. En ja ik heb hetzelfde gewicht en lengte als jouw... toch is het de bouw van je lichaam... en zelfs vele zijn jaloers haha wat ik dan niet begrijp. Maar ik zou ook weer niet heel dun wille zijn.. ik hou van vormen, en draag maatje 36 . Zelf wil ik gewoon strakker worden, mijn gewicht is nu prima (ben 13 kg afgevallen)... maja dat strakker worden pfff

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:19

sunshine schreef:
Maar met het hardlopen ben ik gemiddeld wel anderhalf uur onderweg...dus opzich zou vetreserves dus aangesproken worden?
Ik zit echt te denken aan een personal trainer, maar ik ben bang dat ik dan zo'n Jillian Michaels figuur naast me krijg haha :')

Niks mis met zo'n figuur toch ;)

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:24

Nee inderdaad niks mis mee toch?! :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:25

Zelfs ik met mijn 8 kilo 'ondergewicht' volgens het BMI heb 'in verhouding' dikke bovenbenen, volgens mij is dat normaal en dus ook niet weg te trainen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:40

Ik snap echt niet waar je je druk om maakt...
Je hebt een mooi figuur.
Zonde om je daar zorgen over te maken.
Zorgen maken kan altijd nog.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 06:29

Waar wil je dan naartoe? Wat is je ideaalbeeld? Daar hangt natuurlijk veel vanaf..... Mijn ideaalbeeld? Daar zijn jouw benen te dun en te weinig gespierd voor :). Zo zie je maar, hoe je over zo'n dingen heel anders kan denken. Bekijk onderstaande foto eens. Het meisje links is een topatlete (Camille Leblanc) met een fantastisch mooi en super getraind lichaam. Zij heeft gespierde benen, maar geen dunne beentjes. Rechts is een model, met dunne beentjes..... Wat wil je?

Afbeelding

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 06:39

Ik wou dat ik die benen had! _/-\o_ En ik denk idd ook dat er wat spier bijzit enz.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:41

Foto links vind ik manne benen :p links vind ik te dun. Ik ga voor een beetje tussen in haha

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:57

sunshine schreef:
Ik heb serieus naar liposuctie gekeken :') maar dat is me toch echt te duur en om nou in een gezond lichaam te gaan snijden/prikken gaat me te ver.

Mijn topic is overigens niet bedoelt als aandacht trekken of wat dan ook, helemaal niet zelfs.
Ik wil echt van het probleem af maar dat wordt heel lastig als ik dit zo lees ;(

Ja het is erg duur maar wel de moeite waard. :)
Ik heb voor en nafoto's als je ze wilt zien? Wel via de mail, niet hier in het topic. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:58

Ik vind de benen van beide foto's niks. :n

Doutzen Kroes benen. :j

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:02

Je hebt vrouwelijke rondingen niks mis mee!
Ik ben juist blij met dat vet op die plaatsen
Kun je tenminste zien wat de voor of achterkant is :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:04

unamie schreef:
Je hebt vrouwelijke rondingen niks mis mee!
Ik ben juist blij met dat vet op die plaatsen
Kun je tenminste zien wat de voor of achterkant is :D

Voor en achterkant ziet er toch qua silhouette hetzelfde uit?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:05

Ik had ook niet de perfecte verhouding met mijn benen en dat heb ik maar op 1 manoer redelijk recht weten te trekken, super gezond eten! Geen brood, geen beleg, niets kant en klaar, geen slechte suikers en zo min mogelijk bewerkt. Alleen fruit, roggebrood, havermout enzovoorts. Grotendeels oorzaak van vetjes is eten, je hebt wel kans dat je dan op andere plekken (zoals ik) belachelijk dun wordt. Bij mij zie je dus dan vanaf mijn taille alle botjes, maar mijn benen zijn wel meer naar wens :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:05

Het slechte nieuws:
Het zit tussen je oren!

Nog minder of 'gezonder' eten, nog meer sporten.. het gaat je allemaal niet helpen.
Volgens 'normale' normen zie je er prima uit, je beweegt en sport voldoende en als je eens even het beeld van werkelijk te dikke mensen voor je haalt, dan zou je je dat ook realiseren.

Het vervelende is dat veel vrouwen lijden onder een zgn. vertekend zelfbeeld - en ik denk dat dit ook bij jou het geval is. Op de één of andere manier zie we onszelf niet zoals we werkelijk zijn en dat kan hele vervelende gevolgen hebben op de kwaliteit van je leven. In extreme gevallen spreken we over BDD, Body Dysmorphic Disorder- bij voorbeeld de sterk vermagerde anorexia patient die op het lijf nog steeds vetrollen ziet terwijl de botten er aan alle kanten uitsteken.
Nu is dat laatste bij jou (hoop ik!) niet het geval, ik noem het alleen maar omdat het een bekend verschijnsel is en de conclusie kan zijn dat je daar met het nodige 'zelfwerk' wel het een en ander aan kan doen.
Om het simpel te houden: misschien eens voor jezelf gaan uitpuzzelen waarom die 'dikke' benen voor jou zo belangrijk zijn?

Maar.. je bent niet de enige die zichzelf niet ziet zoals je echt bent en/of hoe anderen jou zien. Kijk maar eens hier:

http://www.dailymail.co.uk/femail/artic ... ults-.html

en voor nog meer denkwerk: http://www.mensinwereld.nl/Zelfbeeld__e ... f_zel.html

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:41

Suzanne F. schreef:
Voor en achterkant ziet er toch qua silhouette hetzelfde uit?

Mijn kuiten zitten niet aan de voorkant hoor :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 10:14

Alsnog is het silhouet het zelfde

iamsam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 10:21

wat ik gedaan heb is ...fietsen ,fietsen en nog eens fietsen op een lage versnelling en wat spinning op de sportschool en dat heeft geholpen, geen zwaar werk want dan kweek je bespiering.

voor mijn leeftijd heb ik mooie benen, maar ....fietsen tot het mn strot uitkwam.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 10:39