Overdrijf ik? Wie herkent mijn gevoel? (Drankgebruik)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Re: Overdrijf ik? Wie herkent mijn gevoel? (Drankgebruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:11

_O- ik wil het niet weten!!
:')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:13

RedPassion schreef:
Ikeje schreef:
Alcohol is geen harddrugs waarvan iemand veranderd in een psychopaat hoor.

Alcohol heeft precies hetzelfde effect als harddrugs hoor en iemand kan er ook zeker enorm van veranderen. Het is helaas een geaccepteerde drug in onze maatschappij. Ik vraag me af hoe de reacties in dit topic zouden zijn als het niet om alcohol maar om XTC of een andere drug zou gaan.

Inderdaad.

Ik ben daar eigenlijk wel écht benieuwd naar. Gezien mensen hier allemaal zeggen 'leven en laten leven', of ze het dan ook goed vinden als hun partner eens in de zoveel tijd een pilletje slikt of snuift.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:13

RedPassion schreef:
Ikeje schreef:

Alcohol heeft precies hetzelfde effect als harddrugs hoor en iemand kan er ook zeker enorm van veranderen. Het is helaas een geaccepteerde drug in onze maatschappij. Ik vraag me af hoe de reacties in dit topic zouden zijn als het niet om alcohol maar om XTC of een andere drug zou gaan.

In mijn geval zou de reactie hetzelfde zijn. Nou ja, afhankelijk van de drug. Een keertje in de zoveel tijd XTC gebruiken interesseert me niet. Wanneer hij heroïne gaat spuiten, is het bye bye, zwaai zwaai.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:17

Ik weet wel te zeggen dat jongens/mannen onderling sowieso al wat eerder alcohol nemen dan wanneer iedereen de vriendin erbij heeft, vind ik niet gek trouwens. Vind dus dat je wat overdrijft, een goede vriend van me drinkt nooit alcohol, maar als die het zich een dag (met de hele vriendengroep) veroorloofd, gaat er ook behoorlijk wat in onder het motto 'Als je iets doet, doe het dan goed' oftewel drinken = dronken + kater, anders hadden ze net zo goed cola kunnen drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:18

Precies san. Ik zou daar ook geen problemen mee hebben als dat op een feest af en toe zou gebeuren.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:20

Ik heb liever dat mn vriend een jointje rookt dan dat ie drinkt. Coke weet ik dat als je dat 1x gebruikt dat je verkocht bent. Pilletjes op feesten geen moeite mee. Want ik ben toch altijd de (nuchtere :P) bob.
Maar als je wit of bruin gaat roken .. ja dan wil ik niks me je te maken hebben. Snuiven doe je maar lekker zolang je mij niks aanbiedt enzo . Gelukkig denkt mijn liefde er ook zo over :D

Fijne update van ts trouwens, je vriendje klinkt lief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:40

Roycemack, als je een keer een avondje doorzakt, dan maakt dat nog niet gelijk je lichaam kapot hoor. Af en toe een avond doorzakken of een glaasje wijn op een avond, maakt je nog geen alcoholist. Daat zit nog een groot gebied tussen.
Ik neem aan dat jij dan ook wel het een en ander laat voor je vriend of is dat voornamelijk eenrichtingsverkeer.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:08

Mindim schreef:
Roycemack, als je een keer een avondje doorzakt, dan maakt dat nog niet gelijk je lichaam kapot hoor. Af en toe een avond doorzakken of een glaasje wijn op een avond, maakt je nog geen alcoholist. Daat zit nog een groot gebied tussen.
Ik neem aan dat jij dan ook wel het een en ander laat voor je vriend of is dat voornamelijk eenrichtingsverkeer.

zoals ik al eerder zei, kan hij van mij hetzelfde verwachten. Hij vindt het niet zo geweldig leuk als ik ga stappen met klasgenoten. Dat vind ik prima, ik ben geen onwijze uitgaanspersoon, en hij gelukkig ook niet.
Ik ben 2 jaar met hem samen en hij heeft nooit de behoefte gehad om de kroeg in te duiken. zoon persoon is het ook niet, dus voor mij ligt het drinken/zuipen dus gevoeliger(ik zou me eerder zorgen maken dat er iets aan de hand is tussen ons als hij ineens de behoefte krijgt om de kroeg in te duiken en zich te bezatten). Verder rook ik niet, drink ik nooit, en rijdt ik elke week 100 kilometer heen en weer (200 heen en terug) om hem te kunnen zien. Dus hij krijgt er zeker wat voor terug.
Ook ga ik wel eens eerder weg op stal om wat eerder bij hem te kunnen zijn. Dus het is zeker niet zo dat het van 1 persoon komt. Mijn vriend en ik staan ook volledig gelijkwaardig naar elkaar toe en hebben veel voor elkaar over.

Ben het overigens met je eens dat n avondje doorzakken prima is, maar ik zou dan wel wakker liggen en me heel erg zorgen maken. Joost mag weten om wat, maar toch, zou niet helemaal lekker voelen.
Ik verbied hem niet om alcohol te drinken, maar meerdere keren zat thuis komen werkt bij mij gewoon niet. dat zit in mij en dat gevoel kan en wil ik niet negeren. Ik ben trouw aan hem maar vooral aan me zelf en ik weiger om tegen mn eigen gevoel in te gaan. En tja, als een jongen mij leuk vindt, krijgt ie mijn normen en waarden erbij.. houdt ie zich daar niet aan(en das niet heel zwart wit, want n biertje vind ik echt niet erg.) dan is het zo klaar ivm irritaties.. Dan maar niet, denk ik dan. Zijn genoeg jongens die ook helemaal neit van het drinken etc zijn, dus ja dan maar verder zoeken toch? Gelukkig accepteerd mijn vriend mijn waarden. Mijn vriend vindt het bv heel belangrijk dat zijn vriendin om kan gaan met geld.. Nouja, zijn ex kon dat niet.. dus dat ging kapot door irritatie en het feit dat hij haar schulden af kon gaan betalen. Ik kan dat wel dus ja.. dan zit ik goed..:)

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:38

RedPassion schreef:
Ikeje schreef:

Die zin was ook een beetje ongelukkig gekozen, maar ik doelde op de reactie van iemand die niemand met alcohol op nog vertrouwt.
De effecten van overmatig alcohol gebruik zijn inderdaad niet te onderschatten, maar het gaat hier nog altijd om een incidentele actie waar iemand wat biertjes teveel heeft gedronken.

Voor alle drugs geldt dat het beter is om er van af te blijven, maar zo zijn er meer dingen die je beter niet kan doen. Maar er is nog altijd een groot gebied tussen af en toe tegen beter weten in voor je eigen plezier alcohol, een jointje of in extremere gevallen xtc te gebruiken dan een daadwerkelijke verslaving.
En als je vriendin er tegen is, beter zonder haar dan met haar, toch?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:48

helemaal mee eens. alleen ik vind drugs niet erger dan alcohol. alcohol zie ik ook als drugs.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:19

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken over hem, maar je kan wel adresseren dat je het niet fijn vindt als hij (of überhaupt andere mensen) dronken zijn.

Ik herken je verhaal wel, ik hou ook niet van alcohol (af en toe een wijntje en dat is het) en hou er niet van als mensen zich dronken gedragen. Opscheppen over alcohol vind ik al helemaal irritant. Gelukkig drinkt mijn vriend niet. Hij denkt er hetzelfde over als ik. Het enige verschil is dat ik wijn wel lekker vind en hij lust alcohol eigenlijk niet. Maar we zijn ook beide echte huismuizen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:23

Poiuytrewq schreef:
helemaal mee eens. alleen ik vind drugs niet erger dan alcohol. alcohol zie ik ook als drugs.

Heroïne, om maar even iets te noemen, is toch wel een stukje gevaarlijker hoor :+ In principe is alcohol inderdaad ook een drug, maar de ene drug is ook de andere niet. Wiet is al minder schadelijk dan alcohol, bijvoorbeeld.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:25

Eulogy schreef:
Poiuytrewq schreef:

Heroïne, om maar even iets te noemen, is toch wel een stukje gevaarlijker hoor :+ In principe is alcohol inderdaad ook een drug, maar de ene drug is ook de andere niet. Wiet is al minder schadelijk dan alcohol, bijvoorbeeld.

Daarnaast ben je na een keer alcohol drinken niet verslaafd, daar gaat een langere periode aan zwaar drinken vooraf. Dat is met Crystal meth of heroïne spuiten bijvoorbeeld, wel anders.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:30

Mijn vriend doet het niet, hij gaat sowieso heel zelden uit en we hebben ons beiden één keer heel dronken gezien, en beide keren waren we samen uit en één was bob. We zijn eigenlijk hetzelfde wat dat betreft, drinken veel te weinig om het gewend te zijn en als we dan eens niet de auto moeten pakken dan durven we wel een beetje meer te drinken, wat zo'n één à twee keer per jaar voor komt. Ik doe liever gezellige avonden thuis, ook met vriendinnen en hij ook dus we zitten eigenlijk prima op één lijn. Ik zou het ook niet kunnen, uitgaan en me ladderzat zuipen, wetend dat hij thuis zit, zoiets doe je toch ook niet in een relatie die gebaseerd is op wederzijds respect.. Ik had een ex die dat wel vond kunnen, en daarom is het nu een ex.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 16-09-13 18:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:30

Eulogy schreef:
Poiuytrewq schreef:

Daarom is wiet ook een softdrug :D

De ene harddrug is verslavender dan de ander, maar dat neemt niet weg dat het allemaal slecht voor je is.
Mij nog steeds een raadsel waarom alcohol zo geaccepteerd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:32

_San87_ schreef:
Eulogy schreef:

Daarnaast ben je na een keer alcohol drinken niet verslaafd, daar gaat een langere periode aan zwaar drinken vooraf. Dat is met Crystal meth of heroïne spuiten bijvoorbeeld, wel anders.

Ik denk stiekem dat er meer mensen alcohol verslaafd zijn dan wij en dan zij zelf denken.
Wat is dat met ouderen iedere dag een wijntje drinken? Ik denk dat je hen prima onder verslaafden kan rekenen hoor.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:34

Rowdine schreef:
_San87_ schreef:

Ik denk stiekem dat er meer mensen alcohol verslaafd zijn dan wij en dan zij zelf denken.
Wat is dat met ouderen iedere dag een wijntje drinken? Ik denk dat je hen prima onder verslaafden kan rekenen hoor.

Je bent pas verslaafd wanneer je het middel nodig hebt om te kunnen functioneren. Ik denk niet dat de ouderen die iedere dag een wijntje drinken daar per se onder vallen :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:37

_San87_ schreef:
Rowdine schreef:

Je bent pas verslaafd wanneer je het middel nodig hebt om te kunnen functioneren. Ik denk niet dat de ouderen die iedere dag een wijntje drinken daar per se onder vallen :).

Hoezo is dat 'de definitie'? Ik denk dat je verschillende opvattingen kan hebben over de definitie verslaving.
Ik geloof best dat veel ouderen die iedere dag een wijntje drinken afhankelijk zijn geworden van deze wijn. En daarom ook juist iedere dag drinken :)
Je hoeft niet iedere dag 20 bier weg te hakken om alcohol verslaafd te zijn :)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:46

Rowdine schreef:
_San87_ schreef:

Hoezo is dat 'de definitie'? Ik denk dat je verschillende opvattingen kan hebben over de definitie verslaving.
Ik geloof best dat veel ouderen die iedere dag een wijntje drinken afhankelijk zijn geworden van deze wijn. En daarom ook juist iedere dag drinken :)

Zeg ik dat dan? Ik zeg dat je verslaafd bent wanneer je niet meer zonder een middel kan, de definitie volgens Van Dale:

ver·slaafd (bijvoeglijk naamwoord)
1. niet in staat los te komen van de genoemde gewoonte

En daarna zei ik dat ouderen die iedere dag een wijntje drinken daar niet per se onder hoeven te vallen.

Nuff said, lijkt me.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:53

Ik vind het altijd zó vergezocht als alcohol meteen in verband wordt gebracht met alcoholisme :+ Niemand zal ontkennen dat alcoholisme ernstig is en dat dat jezelf en iedereen om je heen kapot kan maken, maar daar gaat het hier (en in het grootste deel van de gevallen) toch niet om?

Dat alcohol zo geaccepteerd is, is gewoon iets cultureels. Volgens mij is er niemand die niet weet van de gevaren ervan.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:10

Rowdine schreef:
Eulogy schreef:

Daarom is wiet ook een softdrug :D

De ene harddrug is verslavender dan de ander, maar dat neemt niet weg dat het allemaal slecht voor je is.
Mij nog steeds een raadsel waarom alcohol zo geaccepteerd is.
dit bedoelde ik ook.
Het is niet allemaal met elkaar te vergelijken, heroine spuiten of roken is wat anders dan whisky's drinken. Maar het beinvloed allebei je hersenen en met enige hoeveelheid vind ik alcohol ook een drug. En heel eerlijk, wat voel je nou van een joint? (En dan niet heilig doen :D). Net zo weinig als van een biertje. Maar dat betekent niet dat t allebei goed is. Het is alebei beter om niet te doen, maar wie wat accepteert is persoonlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:48

_San87_ schreef:
Rowdine schreef:

Zeg ik dat dan? Ik zeg dat je verslaafd bent wanneer je niet meer zonder een middel kan, de definitie volgens Van Dale:

ver·slaafd (bijvoeglijk naamwoord)
1. niet in staat los te komen van de genoemde gewoonte

En daarna zei ik dat ouderen die iedere dag een wijntje drinken daar niet per se onder hoeven te vallen.

Nuff said, lijkt me.

Nee, dat zeg ik!

Ik denk net als jij dat ouderen daar niet per se onder hoeven te vallen, maar ik ben ook zeker van mening dat sommigen daar wel onder vallen, zonder dat zij het zelf door hebben :)

Verder vraag ik me af: Is een groot glas whiskey bijv nou echt slechter dan een shot heroine, wanneer zij dezelfde hoeveelheid slechte stof zouden bevatten? Volgens mij is het beiden even slecht, maar alcohol is niet puur, en uitgedund met allerlei middelen. Als je absinth drinkt, kom je volgens mij vrij dichtbij het spuiten van heroine in de buurt.
Daarom denk ik dat je een biertje of wijntje waarsch beter kan vergelijken met het gebruiken van softdrugs.

Om op de OP terug te komen: Ik denk wel eens, en soms ook te veel. Mijn vriend ook. Zolang hij mij daar niet mee lastig valt iedere keer, vind ik het prima :) Als het maar niet richting de verslavingen gaat!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:51

Met het grote verschil dat je van één glas Absinth niet meteen verslaafd bent. Die kans is met heroïne vele malen groter.

Qua effecten op het lichaam zal het met een shotje ongeveer hetzelfde zijn. Hoewel alcohol ook een goede uitwerking kan hebben op het lichaam. Ik durf het eigenlijk niet te zeggen. Maar alcohol is niet voor niks als harddrug gekwalificeerd.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:06

@rodwine.. denken is gezond
:')

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:08

Gun hem gewoon wat ruimte joh ...