ik wil het niet weten!!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ik wil het niet weten!!
RedPassion schreef:Ikeje schreef:Alcohol is geen harddrugs waarvan iemand veranderd in een psychopaat hoor.
Alcohol heeft precies hetzelfde effect als harddrugs hoor en iemand kan er ook zeker enorm van veranderen. Het is helaas een geaccepteerde drug in onze maatschappij. Ik vraag me af hoe de reacties in dit topic zouden zijn als het niet om alcohol maar om XTC of een andere drug zou gaan.
RedPassion schreef:Ikeje schreef:Alcohol is geen harddrugs waarvan iemand veranderd in een psychopaat hoor.
Alcohol heeft precies hetzelfde effect als harddrugs hoor en iemand kan er ook zeker enorm van veranderen. Het is helaas een geaccepteerde drug in onze maatschappij. Ik vraag me af hoe de reacties in dit topic zouden zijn als het niet om alcohol maar om XTC of een andere drug zou gaan.
) bob.
Mindim schreef:Roycemack, als je een keer een avondje doorzakt, dan maakt dat nog niet gelijk je lichaam kapot hoor. Af en toe een avond doorzakken of een glaasje wijn op een avond, maakt je nog geen alcoholist. Daat zit nog een groot gebied tussen.
Ik neem aan dat jij dan ook wel het een en ander laat voor je vriend of is dat voornamelijk eenrichtingsverkeer.
Poiuytrewq schreef:helemaal mee eens. alleen ik vind drugs niet erger dan alcohol. alcohol zie ik ook als drugs.
In principe is alcohol inderdaad ook een drug, maar de ene drug is ook de andere niet. Wiet is al minder schadelijk dan alcohol, bijvoorbeeld. Eulogy schreef:Poiuytrewq schreef:helemaal mee eens. alleen ik vind drugs niet erger dan alcohol. alcohol zie ik ook als drugs.
Heroïne, om maar even iets te noemen, is toch wel een stukje gevaarlijker hoorIn principe is alcohol inderdaad ook een drug, maar de ene drug is ook de andere niet. Wiet is al minder schadelijk dan alcohol, bijvoorbeeld.
Eulogy schreef:Poiuytrewq schreef:helemaal mee eens. alleen ik vind drugs niet erger dan alcohol. alcohol zie ik ook als drugs.
Heroïne, om maar even iets te noemen, is toch wel een stukje gevaarlijker hoorIn principe is alcohol inderdaad ook een drug, maar de ene drug is ook de andere niet. Wiet is al minder schadelijk dan alcohol, bijvoorbeeld.
_San87_ schreef:Eulogy schreef:
Daarnaast ben je na een keer alcohol drinken niet verslaafd, daar gaat een langere periode aan zwaar drinken vooraf. Dat is met Crystal meth of heroïne spuiten bijvoorbeeld, wel anders.
Rowdine schreef:_San87_ schreef:
Daarnaast ben je na een keer alcohol drinken niet verslaafd, daar gaat een langere periode aan zwaar drinken vooraf. Dat is met Crystal meth of heroïne spuiten bijvoorbeeld, wel anders.
Ik denk stiekem dat er meer mensen alcohol verslaafd zijn dan wij en dan zij zelf denken.
Wat is dat met ouderen iedere dag een wijntje drinken? Ik denk dat je hen prima onder verslaafden kan rekenen hoor.
. _San87_ schreef:Rowdine schreef:
Ik denk stiekem dat er meer mensen alcohol verslaafd zijn dan wij en dan zij zelf denken.
Wat is dat met ouderen iedere dag een wijntje drinken? Ik denk dat je hen prima onder verslaafden kan rekenen hoor.
Je bent pas verslaafd wanneer je het middel nodig hebt om te kunnen functioneren. Ik denk niet dat de ouderen die iedere dag een wijntje drinken daar per se onder vallen.

Rowdine schreef:_San87_ schreef:
Je bent pas verslaafd wanneer je het middel nodig hebt om te kunnen functioneren. Ik denk niet dat de ouderen die iedere dag een wijntje drinken daar per se onder vallen.
Hoezo is dat 'de definitie'? Ik denk dat je verschillende opvattingen kan hebben over de definitie verslaving.
Ik geloof best dat veel ouderen die iedere dag een wijntje drinken afhankelijk zijn geworden van deze wijn. En daarom ook juist iedere dag drinken
Je hoeft niet iedere dag 20 bier weg te hakken om alcohol verslaafd te zijn
Niemand zal ontkennen dat alcoholisme ernstig is en dat dat jezelf en iedereen om je heen kapot kan maken, maar daar gaat het hier (en in het grootste deel van de gevallen) toch niet om? Rowdine schreef:dit bedoelde ik ook.Eulogy schreef:Heroïne, om maar even iets te noemen, is toch wel een stukje gevaarlijker hoorIn principe is alcohol inderdaad ook een drug, maar de ene drug is ook de andere niet. Wiet is al minder schadelijk dan alcohol, bijvoorbeeld.
Daarom is wiet ook een softdrug![]()
De ene harddrug is verslavender dan de ander, maar dat neemt niet weg dat het allemaal slecht voor je is.
Mij nog steeds een raadsel waarom alcohol zo geaccepteerd is.
). Net zo weinig als van een biertje. Maar dat betekent niet dat t allebei goed is. Het is alebei beter om niet te doen, maar wie wat accepteert is persoonlijk. _San87_ schreef:Rowdine schreef:
Hoezo is dat 'de definitie'? Ik denk dat je verschillende opvattingen kan hebben over de definitie verslaving.
Ik geloof best dat veel ouderen die iedere dag een wijntje drinken afhankelijk zijn geworden van deze wijn. En daarom ook juist iedere dag drinken
Je hoeft niet iedere dag 20 bier weg te hakken om alcohol verslaafd te zijn
Zeg ik dat dan? Ik zeg dat je verslaafd bent wanneer je niet meer zonder een middel kan, de definitie volgens Van Dale:
ver·slaafd (bijvoeglijk naamwoord)
1. niet in staat los te komen van de genoemde gewoonte
En daarna zei ik dat ouderen die iedere dag een wijntje drinken daar niet per se onder hoeven te vallen.
Nuff said, lijkt me.

Als het maar niet richting de verslavingen gaat!