Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
dressagelady schreef:Scum schreef:Tandartskosten zijn voor de rijkere mensen, die kant gaat het nu gewoon op. Er gaan tegenwoordig ook veel mensen op 'vakantie' naar het buitenland omdat het daar voor 60% minder van de kosten gedaan wordt. En die komen echt niet allemaal ontevreden terug. Misschien kan je moeder daarover informatie opvragen?
De patiënten misschien niet, maar de tandarts die het na 2 jaar weer kan oplappen wel ..

Amaris schreef:Hoe het zit met dit soort chirurgzaken weet ik niet, maar ik weet wel dat IK met 29,- per jaar klaar ben bij bij de Belgische TA, waar ik in NL zo'n beetje 3x zoveel zou betalen. Dan heb ik het wel over reguliere zorg.
Je schrijft overigens niet om hoeveel controles dat dan gaat
S_en_Z schreef:Ik vind je stoer Cayenne, dat je implantaten onder EN boven hebt. Boven worden ze niet veel gezet en de mensen die ze wel hebben die hebben boven veel napijn gehad (respect).
Maar als t idd noodzaak was had je niet veel keus.
Ginootje schreef:Ik heb zelf ook 2 boven tanden als implantaten.. Ik heb gelukkig de rekening kunnen opsturen voordat ik 18 werd, maar moest ook anders rond de 2500 euro betalen voor alleen 2 tanden. En dan nog niet eens de nabehandelingen.
Bij mij hebben ze ook kunstbot + eigen bot (Verstandkies getrokken) genomen om de leegte op te vullen, toen mijn implantaat gezet wat een half jaar moest helen en ik dus met een plaatje liep met 2 tanden. En toen uiteindelijk mijn 'eigen' tanden erop gezet. En inderdaad, ik heb nog steeds veel pijn eraan soms.. Dus een pretje is het zeker niet.. Maar het is een mooie optie als het te betalen is!
Ketaki schreef:S_en_Z schreef:Ik vind je stoer Cayenne, dat je implantaten onder EN boven hebt. Boven worden ze niet veel gezet en de mensen die ze wel hebben die hebben boven veel napijn gehad (respect).
Maar als t idd noodzaak was had je niet veel keus.
hoezo worden implantaten boven niet veel gezet?
heb zelf ook een tandimplantaat.
alles wat vergoed kon worden hebben we laten vergoeden, en omdat ik wajong heb ( attendeerde de tandarts zelf overigens op) heeft de gemeente de rest betaald van de implantaat.
daar zijn wel potjes voor, vooral omdat het dus om een voortand ging
Netje schreef:Amaris schreef:Hoe het zit met dit soort chirurgzaken weet ik niet, maar ik weet wel dat IK met 29,- per jaar klaar ben bij bij de Belgische TA, waar ik in NL zo'n beetje 3x zoveel zou betalen. Dan heb ik het wel over reguliere zorg.
Een reguliere controle in Nederland kost €20,54, dus inderdaad ben je 11 euro duurder uit als dit voor 2 keer is, maar om daarvoor nu helemaal naar België te gaan..Je schrijft overigens niet om hoeveel controles dat dan gaat
En dat ik 'helemaal' naar Belgie zou rijden als ik daar duurder uit zou zijn? Ben gekke henkie niet
Netje schreef:Mag je doen hoor, maar dan ben je er nog niet: je moet er naar toe (kosten reis) en daar worden het implantaat geplaats (à 450 eurootjes), maar dan zul je de element zélf toch in Nederland moeten laten maken en plaatsen (kosten?). Of ga je een tweede keer terug naar Turkije (weer reiskosten)?
Laptopmuis schreef:Is dat nog normaal? En dit is dus maar één tand.. moet je je voorstellen hoeveel het zou kosten als je er drie of vier moet vanwege een ongeluk ofzo.
Amaris schreef:[Wat denk je, dat ik een dief van mn eigen portomonnee ben?En dat ik 'helemaal' naar Belgie zou rijden als ik daar duurder uit zou zijn? Ben gekke henkie niet
![]()
Reguliere ZORG schrijf ik, niet reguliere controle.
Om te beginnen ben ik in 7 tot 8 minuten bij de TA, dus dat 'helemaal' kan al afgeschreven worden.
Verder was mijn ervaring in NL 'okee mevrouw, niets aan de hand, we maken alleen maar even schoon, even tandsteen verwijderen'. Ketjing: een rekening van tegen de 80,- Voor alleen controle en tandsteen? Ga gauw weg.
Precies diezelfde zorg krijg ik nu in Belgie voor ongeveer 29,- En daar ben ik een jaar mee klaar. Zonder verzekering.
Neeeeee.... TA in NL zien mij niet meer terug.
janderegelaa schreef:De vraag is alleen, waarom zit er een ontsteking? In een paromond kun je wel een implantaat draaien maar die staat in no-time weer te soppen en valt er dan weer uit. Dus aanvullende actie voor dat er sowieso iets gedaan wordt lijkt me wel handig.