Boek Het geheim van slanke mensen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 20:19

Nant schreef:
Ik heb het boek ook aangeschaft neem hem morgen en donderdag mee naar het strand. Niet dat ik wil afvallen, ik wil mijzelf er aan herinneren dat ik moet eten (op een verantwoorde manier). Ik hoop dat het boek mij kan helpen.

Off topic:
Ik krijg deze proteïne shakes van mijn diëtiste. Ook gaat ze iedere keer na of ik wel gelijk aantal calorieën binnenkrijg als ik verbrand, zo niet meer.
Ik leef dagen op minder dan 500 kcalorieën, afgelopen weken zelfs op minder dan 200kcal, maar dat had een medische oorzaak ;) ik moet minimaal 1800 binnen krijgen van mijn diëtiste.

Ik heb overigens nooit een eetprobleem gehad hoor, ik heb gewoon een kleine maag en mis het honger signaal.

Dat denk ik wel, het boek laat je namelijk plannen wat je gaat eten en wanneer... En er staan eetschema's in die tot 1800 kcal gaan :)

Grapjasjes12

Re: Het geheim van slanke mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:49

Dan vind ik het niet gek dat je slank word :') 1800kcal is erg weinig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 20:58

phormicola schreef:
Dan vind ik het niet gek dat je slank word :') 1800kcal is erg weinig.

Met mijn ideale gewicht (wat ik als ideaal zie) zou mijn BMR iets meer dan 1600 kcal zijn.

Als ik op een dag dat ik niets doe 1800kcal neem, zou ik aankomen :+

Het idee van afvallen is nog altijd dat je meer verbrand dan je inneemt ;)
Ik kan tegen de tijd dat ik mijn ideale gewicht heb bereikt altijd nog besluiten meer te gaan eten. Aangezien ik dan (als het goed is) begrijp hoe eten werkt.

Verder maak ik me niet heel druk over calorieën, wel over het al dan neit hebben van een lege maag. Zolang ik geen honger heb en een tevreden gevoel heb, zie ik er geen slechte dingen in.

Ik heb van maart tot april elke dag naar mijn stage gefietst. Dat was maar drie dagen in de week. Daarnaast was ik zéker 6 dagen in de week aan het paardrijden daarnaast. Ik was kapot, ondanks dat ik niet weinig at. Ik viel echter ook niet af.
Ik kocht een auto (emotioneel trok ik het ook niet meer, was aldoor erg moe) en viel in een week twee kilo af!!!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:11

Ik ken het boek niet, maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:20

Je BMR is als je in coma zou liggen, het is dus echt alleen wat je verbruikt om je lichaam in leven te houden, niets meer. Je BMR+Inactief ligt meestal 200-300 calorieën hoger :) Dus nee, op 1800kcal zou je dan waarschijnlijk op gewicht blijven aangezien mijn BMR 1533kcal is en mijn BMR+Inactief 1853 :)

Daarbij is het wel handig om te weten waar je afviel; in spiermassa of vetmassa. Mijn gok is in spiermassa aangezien je stopte met fietsen. Maar het lijf is ingewikkeld. Bij heftige cardio maakt je lichaam ook veel cortisol aan waardoor je juist dikker kan zijn dan wanneer je idd in je autootje zit. Ik ben dan ook geen fan van cardio, doe mij maar krachttraining :+

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:22

Bedankt voor je antwoord Janine1990 ik ben nu helemaal benieuwd naar het boek :)
Morgen beginnen aan het boek!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 21:28

phormicola schreef:
Je BMR is als je in coma zou liggen, het is dus echt alleen wat je verbruikt om je lichaam in leven te houden, niets meer. Je BMR+Inactief ligt meestal 200-300 calorieën hoger :) Dus nee, op 1800kcal zou je dan waarschijnlijk op gewicht blijven aangezien mijn BMR 1533kcal is en mijn BMR+Inactief 1853 :)

Daarbij is het wel handig om te weten waar je afviel; in spiermassa of vetmassa. Mijn gok is in spiermassa aangezien je stopte met fietsen. Maar het lijf is ingewikkeld. Bij heftige cardio maakt je lichaam ook veel cortisol aan waardoor je juist dikker kan zijn dan wanneer je idd in je autootje zit. Ik ben dan ook geen fan van cardio, doe mij maar krachttraining :+

Spiermassa was het niet hoor, was gewoon pure uitputting. Want ik viel binnen een paar dagen die twee kilo af. En een week later zat het er ook wel weer aan hoor :P :P (door snoepen uiteraard)
En heftige cardio kon ik het ook niet noemen, het was 10km enkele reis en ik reed op een gewone fiets. Wat ik overigens voor die tijd ook twee keer per week deed, echter dan om een uurtje paard te rijden.

Ik snap dat je 1800 kcal weinig vindt, maar het is een leuke houvast om te leren hoe je je dagmenu moet indelen.
Ik ben niet iemand die te dun wil worden, daar steek ik wel een stokje voor. Dus als ik merk dat ik het niet trek, kan ik dat prima zelf aanpassen.
Hopelijk ben ik daarin niet de enige. De schrijfster heeft echter wel goed gekeken naar slanke mensen (ik ben ff kwijt of jij het boek hebt gelezen of niet), en er zijn meer mensen met hetzelfde activiteitsniveau als ik, die echter wel denken zoals slanke mensen :P

Overigens, nog geen honger gehad, een prettig voldaan gevoel :)

Ik ga gewoon kijken hoe het gaat lopen als ik deze mindset blijvend kan toepassen, zou erg fijn zijn als dit resultaat heeft.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:30

Ik hoop het ook voor je!

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:32

Hmm, ik zou mijn eigen geheim ook wel willen weten. Heb dringend vet nodig (vindt ik zelf, kan mijn ribben tellen) en toch eet ik meer dan mijn ouders, veel tussendoortjes en een uitgebreid ontbijt en lunch. En ik kom maar niet aan? Of het moet er ineens allemaal bijkomen als ik ouder wordt,?

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:36

Romyv schreef:
aankomen is vaak lastiger dan afvallen zeggen ze.. Het is zo jammer dat we zelf nooit tevreden kunnen zijn; ik ken meiden die hebben een maatje meer en stralen omdat ze zich geweldig voelen! Dat is zoveel mooier dan de "perfecte" maten hebben en met jezelf in de knoop te zitten erover

Dat aankomen heb ik last van. Ik ben best slank, mag wel wat meer aan.. Maar het lukt gewoon niet!
Ik vind het soms zo zielig voor mensen met een maatje meer zeg maar, en die willen afvallen(waar ik echt in kan komen, ookal zien ze er zo ook mooi uit!) en dan kom ik met m'n verhaal dat ik aan wil komen. Mensen verklaren mij voor gek, maar het is toch echt zo.

Mensen met een maatje meer: jullie zijn mooi zoals jullie zijn :)!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 22:00

Maatje meer is net zo min gezond als een maatje te weinig.

alleen kunnen sommige mensen echt alles eten zonder een grammetje aan te komen. Lijkt me heel erg vervelend idd!!!

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:04

Janine1990 schreef:
Maatje meer is net zo min gezond als een maatje te weinig.

alleen kunnen sommige mensen echt alles eten zonder een grammetje aan te komen. Lijkt me heel erg vervelend idd!!!

Ik kan dus ook alles eten en er gebeurt niks. Hardlopen is ook niks voor mij: afgevallen! ;(
Stage(oudere mensen): afgevallen.. Van paardrijden val ik gelukkig niet af. Het is voor de rest echt dramatisch..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 22:05

Ben je al eens doorgelicht dan??

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:07

Goed opletten wat voor eten je eet.
Speltbrood in plaats van gewoon brood, volkoren pasta in plaats van witte pasta, drinken zonder aspartaam (krijg je alleen maar meer honger van) etc etc etc.
Ga terug naar zo natuurlijk mogelijk voedsel. En verder is deze site een absolute aanrader en 100% de moeite waard om even te lezen!
http://www.leptine.nl/

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:12

Janine1990 schreef:
Ben je al eens doorgelicht dan??

Nee, men zegt dat mijn spijsvertering zo ontiegelijk snel is.. Maar zolang het niet minder wordt in de kilo's, ga ik nog niet naar de dokter :') (oef, koppig!)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:34

Ff van een andere kant: kan dit boek ook helpen aankomen? Sinds we ons paarden in eigen regie houden ben ik van 60 naar ( niet schrikken) naar 45 gegaan . T is echt niet veel werk, 3 paardjes ,boxen mesten enz, maar wel 2 keer dags... plus sinds die tijd echt regelmatig rijden,enz, dus echt beweging... eetpatroon is niet verandert,gewoon gezond,groente,vkees, enz. Ik eet het dubbele van mijn mannetje maar blijf afvallen ( naja,ik verzorg de paardjes dus) en ik snoep me gek.ik voel me nu super lekker in mijn lijf en was sinds wij dus de paardjes in eigen regie hebben nog geen een keer ziek ( 1,5jaar) maar ik schrik me rot als ik me in de spiegel zie... 45 kg bij 1,65 m....Ben al bij apotheek en drogisterij geweest
.. stellingen vol met afslankmiddelen en om aan te komen? Alleen maar sportdrinks om spieren te kweken:-(

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 06:17

sasja0705 schreef:
Ff van een andere kant: kan dit boek ook helpen aankomen? Sinds we ons paarden in eigen regie houden ben ik van 60 naar ( niet schrikken) naar 45 gegaan . T is echt niet veel werk, 3 paardjes ,boxen mesten enz, maar wel 2 keer dags... plus sinds die tijd echt regelmatig rijden,enz, dus echt beweging... eetpatroon is niet verandert,gewoon gezond,groente,vkees, enz. Ik eet het dubbele van mijn mannetje maar blijf afvallen ( naja,ik verzorg de paardjes dus) en ik snoep me gek.ik voel me nu super lekker in mijn lijf en was sinds wij dus de paardjes in eigen regie hebben nog geen een keer ziek ( 1,5jaar) maar ik schrik me rot als ik me in de spiegel zie... 45 kg bij 1,65 m....Ben al bij apotheek en drogisterij geweest
.. stellingen vol met afslankmiddelen en om aan te komen? Alleen maar sportdrinks om spieren te kweken:-(

Hiermee niet twijfelen, maar mee naar de dokter gaan! Dit is géén 'normaal' afvalpatroon dat volledig te verklaren kan zijn door wat extra boxen te mesten en wat meer te rijden. 2/3kg misschien nog wel, 15kg toch echt niet. Als je zo blijft verder gaan, blijft er binnen een tijd niets meer van je over.... Met 165 zit je nu al op ondergewicht...

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 06:43

@Florenc
Was ik al:-), ben gezond. Volgens de ha is het aanleg (mijn hele familie is dun) en trekt het weer bij, duurt alleen even. ...
Maar het mag van mij gerust wat sneller gaan:-)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:59

sasja0705 schreef:

Ben je al bij een diëtiste geweest? Dat heeft mij goed geholpen, dan krijg je speciale shakes, ik ben in een half jaar tijd toen 5 kilo aangekomen *\o/*
Nu helaas weer 6 afgevallen, daarom heb ik het boek gekocht!

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:25

Hoe kan je je BMR bereken?
Zou ik ook wel graag willen weten namelijk!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 11:37

Bunga schreef:
Goed opletten wat voor eten je eet.
Speltbrood in plaats van gewoon brood, volkoren pasta in plaats van witte pasta, drinken zonder aspartaam (krijg je alleen maar meer honger van) etc etc etc.
Ga terug naar zo natuurlijk mogelijk voedsel. En verder is deze site een absolute aanrader en 100% de moeite waard om even te lezen!
http://www.leptine.nl/

heb je het tegen mij??

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 12:25

sanneloveyou schreef:
Hoe kan je je BMR bereken?
Zou ik ook wel graag willen weten namelijk!

Google is your best friend ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:20

Volgens mij is er niet een methode die voor iedereen hetzelfde werkt, maar is het per persoon verschillend. Zelf beweeg ik goed (mag naar mijn eigen mening wel wat meer, maar dat kan ook mijn eigen beeld zijn), eet (volgens de diëtiste) te weinig, maar ben veel te zwaar (20-25 kilo). En dat ligt niet alleen aan het weinige eten, maar puur aan het feit dat ik medicatie slik. In mijn geval zou de enige remedie zijn om met die medicatie te stoppen, maar hoe graag ik dat ook wil (en meerdere malen geprobeerd heb) ik kom er niet vanaf. Dus zal ik zolang moeten accepteren dat ik te stevig ben. Punt is dat ik vaak denk dat ik dat inmiddels wel heb gedaan, maar de omgeving herinnert mij er iedere keer weer aan. Krijg bijna dagelijks van vreemden te horen dat ik zwanger ben of dat ze iemand anders zijn/haar flinke omvang met mij gaan vergelijken. Niet echt leuk, maar ja...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 14:28

Shenavallie schreef:
Volgens mij is er niet een methode die voor iedereen hetzelfde werkt, maar is het per persoon verschillend. Zelf beweeg ik goed (mag naar mijn eigen mening wel wat meer, maar dat kan ook mijn eigen beeld zijn), eet (volgens de diëtiste) te weinig, maar ben veel te zwaar (20-25 kilo). En dat ligt niet alleen aan het weinige eten, maar puur aan het feit dat ik medicatie slik. In mijn geval zou de enige remedie zijn om met die medicatie te stoppen, maar hoe graag ik dat ook wil (en meerdere malen geprobeerd heb) ik kom er niet vanaf. Dus zal ik zolang moeten accepteren dat ik te stevig ben. Punt is dat ik vaak denk dat ik dat inmiddels wel heb gedaan, maar de omgeving herinnert mij er iedere keer weer aan. Krijg bijna dagelijks van vreemden te horen dat ik zwanger ben of dat ze iemand anders zijn/haar flinke omvang met mij gaan vergelijken. Niet echt leuk, maar ja...

Even gerelateerd aan het onderwerp, ik geloof niet dat de schrijfster van het boek dit als een methode beschrijft. Die indruk heb ik er in ieder geval niet van gekregen. Ik denk echter wel dat ik (en vele anderen) aan de hand van dit boek en een switch in de mindset eindelijk eens kan stoppen met jojo'en.

Offtopic, wat zuur zeg, dat je aankomt van die medicatie.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 07:21

Dat is het zeker, maar ik blijf ervan overtuigd dat het me op een dag lukt om ermee te stoppen (ook al denkt de omgeving van niet. Héél motiverend is dat... -O- ). ;)