bot pijn/blauwe plekken/duizelig en ga zo maar door.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 21:40

MarjanB schreef:
Ja een gaasje vergeten is idd stom! Tekenbeet merk je niet altijd en je hoeft ook geen rode kring te krijgen. Als je weer bloed moet prikken kan je het altijd vragen :)

Uh ja nogaldat bij een operatie nou hoeveel hebben ze er nodig 10 a 15 ik heb zo'n operatie gezien later omdat ik nieuwschierig als dat ik ben het op heb gezocht niks niet bloed... ja Hamatring beetje ach this gebeurd hopelijk doet zij/hij het nooit weer en dat ik de enige ben geweest die die pech moest hebben...
Oke dankje wel! Ik ben best veel buiten wel elke dag meestal 12 uur van half 10 tot half 10 :) dus ja controleren doe ik wel maar zodra mijn bloed nog eens getest word gaat vast nog wel gebeuren ga ik het wel vragen of dat miss ook mee kan ik de test:) dankje wel

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 21:59

AnoukvW schreef:
Wat een naar verhaal! In ieder geval heel veel sterkte gewenst!!

Alle ziekenhuizen waar je tot nu toe geweest bent, is dat doorverwezen? Of ben je ook al eens ergens geweest voor een second opinion?
Anders zou ik eens proberen dat je naar het VU/AMC/UMC ofzo wordt gestuurd voor een uitgebreide second opinion.

Wat betreft je gewicht; probeer echt meer te eten!! Je werkt echt best zwaar en hard, dan heeft je lichaam echt ook brandstof nodig om dat vol te houden, logisch dat je nu afvalt, want nu klopt je inname echt niet ten opzichte van het gebruik!

Qua pijn zou ik nog een keer naar een pijnpoli te gaan, pijn kost ook zoveel energie van je lichaam, dat sloopt je ook al!

Dankje:)
Uuh ja alleen Radboud ziekenhuis in Nijmegen is ja half/half.
Van de sport arts in Groningen naar Amelo/Hengelo em toen weer naar de pijnpoli in Groningen en nu dus kinder afdeling Groningen. Ik wou een botscan en de huisarts mag die niet aanvragen moet je voor naar een orthopeet en de orthopeet in Hengelo die zei ik wil hem wel geven maar stel er is iets mis kunnen wij er wss niks aan doen dus ga naar UMCG of Radboud ziekenhuis zodat als er iets in ze meer kennis hebben want als j ergens anders botscan laat doen en daar kunnen ze je niet behandelen en je komt elders willen ze toch met hun eigen apparatuur een nieuwe maken.
Dus gegaan voor de gene die het snelste was en dat was dus Radboud. Meer kanten mocht ik ook niet op qua onderzoeken max 2 volgens de huisarts. Second opinion had mijn huisarts aan gevraagd bij de orthopeet in Nijmegen (zonder dat wij dit wisten) dus hij wou daar niet vanaf dus ja de huisarts bedoelde een andere second opinion maar hier dacht hij anders over dus kregen we niet wat zowel wij als de huisarts verwachte. Heel veel moeite is daar de botscan gemaakt hij had de papieren niet goed door gelezen blijkt achteraf. De huisarts had het er goed instaan maar hij ging iets anders doen deels niet alles gelezen alleen eerste stukje dus beetje jammer.
Oke dankje zal eens kijken eerst morgen de uitslag over de bespreking over mij afwachten omdat mijn armen en benen onder de blauwe plekken zitten zonder dat ik me gestoten heb ook op mijn borst heb ik er 1 zitten ja en op mijn linker been nou die stoot ik niet dan gil ik het uit..
Ja qua eten heb je helemaal gelijk echt waar dat geef ik ook toe ik wil wel eten maar ja kiezen of wel meer eten en dat alles er weer uit komt ik een bleeh gevoel heb emn alles kwijt ben of eten wat ik oo kan. Ik vind zo moeilijk ook omdat ik zwaar werk doe en ik het nodig heb maar mijn lichaam wil het niet en ja hoe krijg ik duidelijk dat ik het wel nodig heb? Ja klopt pijn vreet energie maar pijnpoli wil niks voor me doen geen onderzoemen niks wij kunnen niksnis dan het antwoord en we gaan niet dingen onderzoeken want daar komt toch niks uit (ik overdrijf niet zo is het mij verteld) en toen ik zei dat ik dat jammer vond en vroeg waarom niet kreeg ik nog wat scheldwoorden en geschreeuw naar me toe alsof ik weet niet wat gedaan had ja 1 op 1 gesprek ze vond ok al belachelijk dat mijn ouders mee waren kun je toch best zelf... en geen uitslag willen geven waar zij bij zijn en alleen zeggen nee hoor pijn vrij krijgen wij jou nooit en dat zonder onderzoeken dat zie je snel. Achteraf werd ik er heel melig door in de auto ja boos blijven doe je ook niet maar toch belahcelijk dat je zo behandeld word maar ja er tegen in gaan kan ik ook niet van die mensen ben ik wel zo afhankelijk dus ja ik hou dan me mond wel dicht op dat moment en liet de rook uit mijn oren er pas uit komen toen ik een uurtje pauze had :) ach zo maak je eens wat mee maar toch jammer dat het op die manier moet dus ja pijnpoli krijg ik denk ik niks meer voor elkaar ze vonden het ook raar dat ik geholpen werd met aan en uit kleden ja dat gaat nu al 5 weken heb je dT nooit geleerd was het toen nee ik laat altijd mijn ouders mijn bh vast maken en aan doen tuurlijk en dat terwel er een stapel papier werk voor ze ligt van heb ik jou daar met alle info over mij en nog weet je niet waarvoor ik er ben ja dan vraag ik me ook wel eens af hoe zij hun diploma hebben gehaald op netheid tegen je patienten scoorde ze niet zo hoog niet wat ze tegen mij deed. Dus ja of zij nog veel voor mij kunnen doen volgens hun blijf ik pijn houden en onderzoeken is zinloos je vind toch niks.... -.-' :)

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 22:08

phormicola schreef:
En van suikerdipjes ga je je misselijk voelen waardoor je nog minder wil eten. Maar de enige remedie is, jawel, ETEN! :+ Dus ook al wil je niet, toch even een broodje in je mond proppen :(:)

Ja klopt helemaal! En dan neem je flink wat suiker en kun je er weer tegen aan standaard inplaats van make-up (draag ik niet) een blikje cola/vanille en zoute drop voor het geval je weet maar nooit en ook in de trailer altijd helaas telkens nog moeten aanvullen dus heb het helaas nodig (huisarts zei of meer eieren eten of zoute drop) ik ben geen fan van eieren en zoute drop maar zoute drop is wel makkelijker en blijft langer goed dan eieren...
Ja ik zou wel willen maar dan komt het er net zo hard weer uit das het nadeel ervan wat dat heb ik ook een poosje gedaan tot dat ik er achter kwam na 10x dat dat niet ging omdat het eruit bleef komen ik dacht ach ff qennen klaar hmmm niet dus. Maar ja wat kun je er dan aan doen eten:) ja graag niks liever ik stond jet nog voor de spiegel verachrikkelijk al dat blauw en zwart en groen van die plekken overal en dan geenbuik hebben haast meer en gezicht begint dunner te worden bleeh verschrikkelijk ik kijk pas weer in de spiegel als de wijde jogging broek en vest aan zijn vele malen betwr. Maar ik blijf het proberen eten ookal wil ik niet... en ga jou tip ook nog een x proberen wie weet hou ik het nu binnen
Morgen hoor ik meer opeens was er wel een algemene kinderarts en word jawel ik ook bespromen en morgen word ik gebelt dus zodra ik antwoord/uitslag heb zal ik dar hier neerzetten ook ga ik als ik dat kan foto maken van mijn mooie blauwe vlekjes oo de benen en armen en zal ik die ook plaatsen...:)

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 22:16

Ja late reactie sorry :) maar ja moet half 12 medicatie innemen doe nu 2x inplaats van 3 omdat ik meer allergische reacties merkte en nu kan ik hopelijk nog 2 week door... maar goed ik slaap niet zo makkelijk maar om half 12 wel proberen natuurlijk maar je zult zien dat ik nu goed inslaap van dan word ik niet meer wakker dus neem het zekere voor het onzekere en wacht netjes af:) vandaar nu nog reactie van mij want ja morfen gaat de wekker wel weer om 7 uur en pilletjes anders innemen heeft ook niet veel zin omdat ik dan niet meer uit kom en weer naar drie moet verschuiven ach is ook nog wel te doen zo:)
Iedereen slaap lekker en bedankt voor alle reactie/tips/sterkte toegewenst doet mij goed en zorgt ervoor dat ik nu ook door ga en niet opgeef want zit er behoorlijk door heen en als ik dan al die lieve berichtjes zie en alle tips dat doet mij goed tuurlijk heb ik vrienden die dat ook doen en mijn ouders maar die weten het ook niet meer en is het fijn als er nog andere zijn die tips geven of zeggen hoe je iets ook kan doen of alleen zeggen sterkte dat doet mij goed en is een fijn gevoel liefst zou ik jullie allemaal een kaartje willen sturen want betekend echt veel voor mij ook omdat ik zoveel nare ervaringen heb mee gemaakt! Bedankt! Heel erg bedankt allemaal voor alle berichtjes nu al en die hopelijk nog komen gaan:)

NeverGiveUp

Re: bot pijn/blauwe plekken/duizelig en ga zo maar door.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:24

Ugh meid, ik ben ongeveer even oud als jij, kan me niet voorstellen hoe het moet zijn om met zoveel pijn en gedoe te leven. Ben je nog veel te jong voor. :(

Het wordt allemaal beter, ik duim in ieder geval voor je! :(:)

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 06:22

NeverGiveUp schreef:
Ugh meid, ik ben ongeveer even oud als jij, kan me niet voorstellen hoe het moet zijn om met zoveel pijn en gedoe te leven. Ben je nog veel te jong voor. :(

Het wordt allemaal beter, ik duim in ieder geval voor je! :(:)

Dankje wel.
Het is verschrikkelijk echt waar als ik dit had geweten maar ja dat weet je niet. Maarvooral ook niefde hoophebbendat het beter wordt is heel zwaar je mag niet opgeven/gevoel hebben dat maar iedereen zegt ook je zet dat jw moe bet en eigenlijk niet meer kunt ja iedereen ziet dat behalve het ziekenhui. Beetje jammer...
Dankje qel ief ik hoop dat je gelijk hebt!

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:25

Jeetje zeg, wat erg voor jou.
Heb je al eens gedacht om in België naar het ziekenhuis te gaan, gewoon als second opinion? In het Universitair Ziekenhuis Leuven? Hier komen regelmatig mensen uit het buitenland voor een second opinion...

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 15:01

witteRaaf schreef:
Jeetje zeg, wat erg voor jou.
Heb je al eens gedacht om in België naar het ziekenhuis te gaan, gewoon als second opinion? In het Universitair Ziekenhuis Leuven? Hier komen regelmatig mensen uit het buitenland voor een second opinion...

Hey, ja we hebben wel gedacht aan buitelandse ziekenhuizen ook qua techniek.... we hebben al gebeld naar Duitsland in Meppen maar daar doen ze niet aan spoed of andere gevallen dus moet je een jaar wachten. De reis tijd (woon namelijk in Drenthe) maakt ons niks meer uit als er maar iets is maar het is best lastig om als nieuwe patient dingen te regelen omdat ze dan vaak je niet voor willen laten gaan en je dus heel wat maanden moet wachten omdat de beste ziekenhuizen meestal de langste wachtrij hebben dat is het enige nadeel maar denk dat als Groningen het niet weet we naar het buitenland gaan ook omdat zij dan alle papieren kunnen opsturen en dat sneller doen dan als ik nu ga vragen om ook naar een ander ziekenhuis dat te sturen omdat ik nu daar loop (heb het naar Nijmegem ook gehad was een heel gedoe om al de papieren te regelen omdat ik ook daar dus nog liep en bleef lopen.

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 15:04

Net gebeld door de psycholoog en om 16 september wordt ik weer bij de kinderafdeling verwacht en heb ik een dubbel gesprek met de algemene kinder arts en de psycholoog... de voedingsdrankjes heb ik candaag ook opgehaald wel weer heel duizelig geweest en weer suiker te kort als ze nu die dingen zouden meten zou het niet oed zijn. Maar goed mijn gebel en hele gedoe elke dag heeft toch geholpen want we hebben nu snel een afspraak waar we dus onderandwren over opname gaan hebben. Eindelijk!

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 19:51

Even kleine up-date ik voel me net een dalmatieër allemaal donker stipjes rondjes (10 euro cent) rondjes over mijn benen en armen ik zal morgen even van het fototoestel de foto's eraf halen en laat ik ze hier wel even op zetten miss weten jullie nog iets anders als je het ziet. Ik zit er behoorlijk door heen ben weer flauwgevallen of nouja gevalle maar weet niet hoe ik er kwam en hoe lang ik er lag net ook nog bijna gevallen gelukkig ving mijn vriend mij op maar anders dan had ik nog een klap op dezelfde schouder gehad waar ik vorige x ook op viel. Ik voel me ook best zwak maar ooj heel raar in mijn hoofd ook adem halen was lastig net...
Morgen komen er foto's! Beloofd

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 20:11

Ik lees nog altijd mee. Lijkt wel op blauwe plekken dat je (slag) aderen niet goed zijn.. je bloed kan dan ook niet stromen miss daarom flauw vallen? Te weinig zuurstof? Ik hou je topic in de gaten..

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 20:26

ikke129 schreef:
Ik lees nog altijd mee. Lijkt wel op blauwe plekken dat je (slag) aderen niet goed zijn.. je bloed kan dan ook niet stromen miss daarom flauw vallen? Te weinig zuurstof? Ik hou je topic in de gaten..

Hi dankje wel:)
Ja nou ik had dus een beenmergpunctie zoals je gelezen hebt die was goed nu hadden ze de bloedstroming/stolling niet gemeten of bekeken omdat daar niet gevraagd naar was (had geen idee dat dat kon) maar er is dus een grote kans dat ik nog zo'n onderzoek moet doen hoe ze dat onderzoeken weet ik niet maar dat hoor ik over een week dan ga ik dat vragen.
Ja kan maar zo ik plaats morgen ochtend een foto dan kun je het zien ze zien er heel raar uit allemaal gelijke rondjes... en zijn al meer vage plekjes bij gekomen ik plaats morgen ee foto. Dan heb je een beeld van hoe en wat.. ja maar ook te weinig eten ik eet 2 broodjes en beetje avond eten met moeite. En ik werk wel 9 uur op een veehouderij dus veel zwaar lichamelijk werk en ben 1, 74 en weeg nu 58 kilo... dus miss komt daardoor ook wel door maar zuurstof is wss ook niet goed denk als ze nu bloed testen dat het niet veel goeds uitkomt maar dat vonden ze niet nodig want dat vroeg ik gister nog maar ze zeiden waht 16 september maar af... dan gaan we er naar kijken maar ja dan zul je zien dat er dan niks geen blauweplekken zijn vandaar de foto's

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:18

Hoe hou jij je werk eigenlijk vol? :)

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:41

Ik at ook heel weinig totdat ik n vriend kreeg en zijn porties mee MOEST eten.. en vooral gezond veel fruit en sapjes. . Drink veel cola enz en ongezonde dingen. Nu, nadat mijn lichaam heel erg moest wennen, heb ik geen behoefte meer aan dat ongezonde (ok af en toe hihi) en eet ik alles op ook als ik denk dat ik geen honger heb.gewoon doen! Eet je trouwens alleen? Dat vond ik nooit wat.. samen koken is leuker!

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 09:26

phormicola schreef:
Hoe hou jij je werk eigenlijk vol? :)

Gewoon door gaan:) ik ben er om half 9 en ben dus weer 5 uur/half 6 klaar maar soms is het ook op de trekker rijden das wel te doen ik ga meeestal daarna even fietsen en bij vrienden langs om even te kletsen pure ontspanning. Als ik eerlijk ben heb ik zelf ook geen idee hoe ik het volhou gwn door gaan denk ik en niet aan je lichaam denken. Maar das ook belangrijk pfffff zo moeilijk....
:)

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 09:33

ikke129 schreef:
Ik at ook heel weinig totdat ik n vriend kreeg en zijn porties mee MOEST eten.. en vooral gezond veel fruit en sapjes. . Drink veel cola enz en ongezonde dingen. Nu, nadat mijn lichaam heel erg moest wennen, heb ik geen behoefte meer aan dat ongezonde (ok af en toe hihi) en eet ik alles op ook als ik denk dat ik geen honger heb.gewoon doen! Eet je trouwens alleen? Dat vond ik nooit wat.. samen koken is leuker!

Ja dat kan dat moet je eten lief zo'n vriend!
Ja ik eet al bijna geen ongezonden dingen ik vind niet echt lekker maar ik probeer nu zo veel mogelijk frui e sap idd te nemen omdat ik zoweinig eet en wel drink verslind ik de sinaasappelsap hihi verder als ik wat eet is dat een broodje of iets anders met zoveel mogelijk vitaminen er in zodat ik toch iets binnen krijgt.
Hihi af en toe mag toch ook wel:) spms kan het lekker zijn na een hele daf in het hooi met zoveel pakjes opstapelen en eraf halen trekker rijden en die kar afkoppelen op een hele warme dag nou dan vlieg ik ook even langs de snackbar mag ikeen portie patat:P rasppatat hihi dan mocht vond ik was zout wel koud namelijk pfffff wat een warmte haha..
Ja das miss ook nog wel een optie gwn door eten want je maag zal dan ook wel kleiner worden toch ?
Nee ik eet nooit alleen dat vind ik zo verschrikkelijk meestal eten mijn ouders en ik samen en als ik ergens ben mag ik altijd bij vrienden aanschuiven ik vind alleen eten 10x niks maar vind sws alleen zijn nooit zo heel leuk soms wel maar neestal niet niks voor mij! Ja ik help wel af en toe als dat wil maar vaak wil het ook niet ondat mijn hafen/vingers niet mee werken maar anders dan doe ik ook wel wat in de keuken :P

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 12:53

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 20:10

Zoals je boven op de foto's kan zien heb ik nog steeds allemaal blauwe stippies op mijn lichaam zitten armen/benen en ook oo mijn borsten. Im vond/vind het heel erg en schaam me er ook voor maar toch vandaag heerlijk in kort broekje gelopen laat ze maar kijken was best trots op mezelf. Ach en dan heb je ooj altijd vrienden die op het juiste moment de juiste digen zeggen alsof ze het zien/voelen. Ik ben zenwachtig voor get gesprek met de psycholoog en algemene kinderarts. Maar we gaan er gwn voor helaas theorie voor auto moeten afzeggen omdat niet wil gelukkig kon het nog 3 dagen van te voren ik heb morgen nog lekker een dagje niks en dan weer aan de bak!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:01

Het ziet er vreemd uit, maar je hoeft je echt niet te schamen hoor! Het zijn maar een paar blauwe plekjes :(:)
Heel veel succes bij je psycholoog en met de rest van wat je nog moet doen :D

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 19:03

phormicola schreef:
Het ziet er vreemd uit, maar je hoeft je echt niet te schamen hoor! Het zijn maar een paar blauwe plekjes :(:)
Heel veel succes bij je psycholoog en met de rest van wat je nog moet doen :D

Yup klopy vandaaf doet mijn linker pols zeer en jawel een blauweplek. Dankje wel maarja als ze zo kijken doe je het toch oomal wil ik het niet want ja dat is wie ik ben:)
Ja dankje wel zodra ik wat weet dan gaat het op bokt en tussen tijd zwt ik er ook nog oo hoe het gaat een tussen tijdse up-date wel spannend ben benieuwd wat de psycholoog maar ook de Algemene kinderarts te zeggen heeft en waar ze het over willen hebben spannendspannend! Haha dankje ach dat is leuk stage paard en kalfjes:P niet vervelend vooral die laatste 2 niet hihi:D

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:46

Komen je blauwe plekken echt "zomaar" of kan je wel een relatie vinden met dat je je bijvoorbeeld stoot/langer tegenaan drukt? (Ook al is het heel zachtjes?)

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 22:24

Blauwe plekken komen echt zomaar. De plekken waar ze ook komen daar stoot ik ze niet zoals je binnenkant van je arm/borsten en buik. Op 1 foto wat ik ook erbij zette dat is het litteken van die voorstekruisband daar heb ik op een gebied van 13 bij 13 cm zenuw beschadiging (tijdens een behandeling moesten ze het opmeten en lijnen trekken vandaar dat ik weet hoe groot dat gebied is) hier kan ik niks op hebben (koud/warm water een vlieg een broek alles doet zeer op dit gebied) Je mag er ook absoluut niet aankomen en daar komen ook blauwe plekken en ik weet 100% zeker dat ik die niet stoot omdat ik zo goed oplet dat daar niks aankom omdat dat zo zeer doet. En bij alle andere blauwe plekken ook want ik zit soms gwn op de bank en dan komt er een steek en ik kijk en er zit een blauwe plek zo zijn al die kleintjes ook ontstaan op mijn boven been of op mijn armen ik loop en je voelt een steek en ziet een lichte verkleuring en een uur later zijn ze zwart/groen/geel/paars of blauw.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 08:16

hebben ze al ooit eens naar dystrofie gekeken?

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 14:09

ievie schreef:
hebben ze al ooit eens naar dystrofie gekeken?

Bedankt voor je reactie ik heb het net even opgezocht net en ik zag veel dingen waar ik ook last van heb.Ik dacht dat hier nog niet naar onderzocht was maar zeker weten doe ik het niet omdat ze niet de bloeduitslag en de beenmergpunctie willen geven of aan mij vertellen WAAR ze allemaal naar gekeken hebben vind dit best wel jammer ondat ik dat graag zou weten ook voor het geval ik dus dingen opzoek en kijk wat het miss is. En dus kans loop dat ze dit al onderzocht hebben de reden waaron ze het niet vertellen is mij helaas niet duidelijk. Wel heeft de arts gezegd naar bloedstolling is nog niet gekeken want dat is mij niet gevraagd. Ik ga zodra ik thuis ben het opschrijven voor volgende week en leg dit ook neet bij de arts of dit miss een mogelijkheid is on hier op te testen. Dankje wel ik kende het niet goed dat je het zegt! wie weet is het nu gevondeb... hihi we blijven hoop houden.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:23

(postraumatische) Dystrofie daar zijn geen testen voor. De meeste mensen houden na een relatief klein trauma (meestal bij breuken) enorm veel pijn over in het aangetaste ledemaat (dat was wat ik eerder ook al schreef) en zwelling. Maar ook kleur verandering, overmatige groei van haren (ik had echt een arm waar 4x zoveel haar opgroeide als bij de andere arm) en extreem veel pijn. En bij mij is er sprake van een dystonische stand (dat wil zeggen dat je hand een vreemde houding aanneemt zonder dat het bot verkeerd is gegroeid dus een verstoring in de zenuwen en spieren/pezen) daar heb ik ook geen controle over.

De diagnose PD krijg je meestal pas lange tijd na de breuk, zolang er nog sprake is van een genezing hebben ze het over complicaties van de breuk. Als je breuk(en) eenmaal zijn aangegroeid en je houdt de extreme gevoeligheid in combi met een warm of juist koud ledemaat dan beginnen ze te spreken over PD. Wat ikal eerder zei er zijn wel nog wat opties mee te doen zoals een exposure therapie of een ketamine infuus..

Maar ik denk wel dat er bij jou meer aan de hand is dan enkel dystrofie. Wat je wel kunt doen is een periode van een aantal weken een hele hoge dosis vitamine C nemen. Je kunt via je behandelend arts een speciale zalf krijgen die pijnstillend en zwelling m kan verminderen, maar dat werkt zeker niet voor alle PD'ers. (Ik dacht dat het DSM zalf heet maar dat weet ik niet meer zeker) PD heeft dus niks te maken met de bloeduitstortingen op je lijf, het zou wel verklaren wat er met je been aan de hand is.

Mocht je de mogelijkheid hebben raad ik je aan om naar Nijmegen of Maastricht te bellen, die hebben beide veel ervaring met PD patienten.

Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust ;)