Is jeugdzorg echt zo vrijwillig als t lijkt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:05

Dan zou jij een melding kunnen doen dat dat meisje weer met dezelfde verhalen komt en dat je bang bent voor de schade voor zowel haar als haar zusje.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:08

De zaak was toen volop bezig, dus daar had ik geen extra invloed meer op. Vanuit school is uiteraard ook aangegeven dat het meisje dat aangaf dus die bal was al in het spel. Maar blijkbaar was het verhaal van de vader overtuigender dan dat van de dochter ;(
Laatst bijgewerkt door Urielle op 21-08-13 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:09

Het enige wat je dan kan doen is meldingen blijven maken

Urielle

Re: Is jeugdzorg echt zo vrijwillig als t lijkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:10

Ik sta nu niet meer voor de klas dus ik weet niet hoe het verhaal uiteindelijk afgelopen is. Ik hoop dat ze ondertussen thuis weg is, maar weten doe ik het niet.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:20

Er zit altijd meer achter deze verhalen dan dat je weet... JZ kan ook niet op basis van een verklaring van het kind deze uit huis plaatsen, vader op laten pakken, etc. Als JZ niet genoeg bewijzen heeft, dan KAN de zaak niet voorkomen, het is geen kwestie van dat ze niet willen.
En nee, ik werk niet bij JZ en heb er ook geen aandelen in. Ik denk gewoon verder dan mijn neus lang is en heb me er eens in verdiept hoe dit soort zaken nou werken of gelopen zijn. Er zitten vaak aspecten aan die mensen niet weten. Het goede werk van JZ komt uiteraard nooit in het nieuws.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:21

Wat voor bewijs moet je dan hebben van incest? Daar is toch niemand bij, is toch altijd woord tegen woord?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:27

Urielle schreef:
Wat voor bewijs moet je dan hebben van incest? Daar is toch niemand bij, is toch altijd woord tegen woord?

Sperma onderzoek ;)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:29

quera schreef:
Urielle schreef:

Sperma onderzoek ;)

Sperma onderzoek... Hoe gaat dat in z'n werk, denk je ;)?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:31

Een uitstrijkje bij het meisje laten maken voor evt sporen van DNA van vader.
En vader hoef ik niet uit te leggen toch?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:35

Ik denk dat we heel blij mogen zijn met een organisatie als jeugdzorg. Het valt niet te ontkennen dat er fouten worden gemaakt, maar in de media zie je alleen de zaken die fout gaan.

Aan de 'goede' zaken wordt geen aandacht gegeven, en kinderen worden echt niet zomaar uit huis geplaatst omdat 1 of andere kwaadaardige geest dat bedenkt.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:35

Sorry, maar dat onderzoek is zo makkelijk te omzeilen, helemaal door een vader die sowieso in de buurt van het kind is en dus altijd DNA-sporen achter zal laten in haar buurt, daarnaast bestaan er condooms en zeep :).

Daar komt ook nog eens bij dat de toestemming van de vader nodig is voor een dergelijk onderzoek, helemaal als er geen tot weinig bewijs is.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:37

_San87_ schreef:
Sorry, maar dat onderzoek is zo makkelijk te omzeilen, helemaal door een vader die sowieso in de buurt van het kind is en dus altijd DNA-sporen achter zal laten in haar buurt, daarnaast bestaan er condooms en zeep :).

Daar komt ook nog eens bij dat de toestemming van de vader nodig is voor een dergelijk onderzoek, helemaal als er geen tot weinig bewijs is.

Ook schaamhaar in de buurt van het meisje. Lijkt me niet.

Daarbij als de vader niks te verbergen heeft zou ik als vader juist mee werken om alle dingen uit de wereld te helpen.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:39

Ceriadwen schreef:
jeugdzorg is zo ongeveer de organisatie die er het grootste zooitje van maakt in Nederland.

Dat ben ik volkomen met je eens

De ene na de andere blunder maken ze

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:40

quera schreef:
_San87_ schreef:

Ook schaamhaar in de buurt van het meisje. Lijkt me niet.

Daarbij als de vader niks te verbergen heeft zou ik als vader juist mee werken om alle dingen uit de wereld te helpen.

Ik kan legio dingen verzinnen, iets wat kaal is laat bijvoorbeeld geen haar achter. Maar goed, het maakt ook verder niet uit. Wellicht heeft vaders wel gewoon meegewerkt aan een dergelijke test en is er niks dat als belastend kan worden aangemerkt gevonden.

Wij weten het niet. Ik vind het wel vreselijk voor het meisje...

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:50

Toen mijn dochter 13 was spijbelde ze best vaak ,dit kreeg ik pas veel later van school te horen
Toen kwam ze in aanraking met jeugdzorg,ze moest testen ondergaan daar heeft ze nu nog een nasmaak van
Voor ze naar het voortgezet onderwijs ging had ze een iq van 96 ,na de testen door jeugdzorg had ze er ineens 52 ? Dus kreeg ze een stempel

Ze had op die leeftijd idd moeite om contact te maken en al helemaal wat vreemde betreft ,de stagierre die de test afnam liep maar te pushen van schiet eens op ,ben je nu nog niet klaar ,waardoor ze neurveuzer werd en het afraffelde zodoende kwam ze aan zo lage score

Wij zijn jeugdzorg dan ook zeer dankbaar ,dit draagt ze nog steeds met zich mee zo`n inpact heeft het op haar gemaakt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:57

Heb je niet aangegeven dat die test dan op een aparte manier is afgenomen?

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 12:08

Ik snap ook niet dat jeugdzorg zulke testen doet, het is toch via de citotoets te bepalen welk niveau een kind heeft?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:08

Een citotoets is geen IQ test.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:50

Urielle schreef:
VivaLaVida schreef:
Urielle (dacht ik) over die zaak ben ik ook heel boos geweest.. maar de rechter was degene die het meisje terug naar huis stuurde na 6 weken, niet jeugdzorg kan ik me herinneren!

Ik betwijfel of we het over dezelfde zaak hebben, want wij wonen volgens mij in een totaal andere regio :)

Zou kunnen hoor! Ik heb het in het nieuws gezien en weet nog dat ik dacht wat is dat voor rechter???

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:53

leanneXXnona schreef:
Jeugdzorg faalt in veel dingen die ze doen... Of beter gezegd niet doen...

maar de goede dingen daar hoor je dan niks van alleen maar de verkeerde of onjuiste dingen.
dus om maar te roepen dat ze niks doen of niks goed doen. dan bestonden ze allang niet meer.

en als iedere puber zich eens niet zo aanstelde dan hoefden er ook niet van die drassige maatregelen te worden genomen.
en ts tja vrijwillig, weet natuurlijk niet in wat voor pakket je zit qua problemen maar denk dat het in sommige gevallen maar goed is dat het niet altijd even vrijwillig gaat. en denk daarbij ook aan de rest van de familieleden

en in andere gevallen word de fout wel altijd gelijk naar jeugdzorg gemaakt. ouders kunnen ook verdraaien om het kind bij zich te willen hebben wat begrijpelijk is. en dan gaat het fout en dan was het de fout van de jeugdz want hadden ze het kind toch maar weggenomen dan was het niet gebeurd.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:09

nogmaals fouten maken is niet erg. JZ moet alleen de verantwoording nemen voor die fouten en ook eens "sorrie dit hebben we totaal verkeerd ingeschat" kunnen zeggen zonder dat ze proberen op welke manier dan ook toch nog ergens een stukje gelijk te krijgen om maar vooral te verdoezelen dat er een fout is gemaakt.

Dat is volgens mij de grootste reden dat hetfout gaat bij JZ.

Heeft een van jullie twee weken terug die aflevering gezien van (een of ander praatprogramma) waar de moeder van dat doodgereden jochie uit Den Haag aan het woord kwam over de fouten die het OM heeft gemaakt bij het onderzoek en de ten laste legging van de dader, die nog veeeeeel meer op zijn kerfstok had maar geheel onterecht een hele lage straf geeist werd omdat het OM dit als eerste overtreding geboekt had?

De woordvoerder van het OM wrong zich ook in allemaal bochten om maar niet te erkennen dat er een fout was gemaakt, riep zelfs dat emoties niet mee mochten spelen om zo het balletje weer terug te leggen bij de ouders want die zagen het toch echt allemaal verkeer.

Gelukkig erkende de rechter de fout van het OM wel, en heeft een hogere straf gegeven bij de rechtzaak. Vorige week was in het nieuws dat het OM toch wel heel schoorvoetend toegaf een niet zo heel best onderzoek gedaan te hebben naar de dader. Maar in die tussentijd is de familie voor gek uitgemaakt door dat OM, en een sorrie is er nog steeds niet vanaf.

Zie hier de werkwijze van alle "overheidsinstanties" met macht, ook JZ.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:31

lieveli schreef:
Heb je niet aangegeven dat die test dan op een aparte manier is afgenomen?

Uiteraard heb ik dit aan gegeven maar je sta volkomen met je rug tegen de muur
En ze blijven volhouden dat alles normaal is gegaan zoals het hoort te gaan en dat mijn dochter niet mee werkte

Ze waren zo goed dat ze niet zagen dat ze faal angst had (heeft) mede dankzij jeugdzorg