24/7 hoofdpijn, wie ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LukieBradley

Re: 24/7 hoofdpijn, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:01

Heb ook al jaren hoofdpijn, zoals jij in je OP omschrijft... soms sluimerend aanwezig en soms heel erg.
Nergens oorzaken voor te vinden dus het zoeken heb ik opgegeven en leer er mee omgaan.
Slik ook zelden een pijnstiller omdat ik het idee heb dat ik er dan aan verslaafd zou raken als ik continu die pijn moet verdrukken.
Mee omgaan lukt goed, ben er gewoon aan gewend geraakt.
Behalve als ik echt een migraine aanval heb maar dan ga ik direct plat indien mogelijk of zsm.

heb niet alles gelezen maar de post hierboven van Cynn_x is herkenbaar, die wisseling van temperaturen met aircos etc is voor mij ook echt killing.
Vandaag is het buiten ook echt koud en gisteren viel het nog mee dus ik merk het gelijk.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:16

Ik ga vandaag naar een kno arts. Heb alles even op papier gezet zodat ik niets vergeet.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:20

Ik had ook altijd hoofdpijn door veel te gespannen spieren.
Maar bij mij lag de oorzaak weldegelijk bij voeding, dus dat kan best uitmaken of je er op let.
Bij mij lag het bij gluten en melk.
Een tens heeft daarna het weggenomen, af en toe gebruik ik hem nog maar niet veel.
Doet bij mij echt wonderen, neemt het helemaal weg.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:14

helaas zwaar aan de tabletten nog en veel op bed er door daarom hier even rustig

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:26

Bij mij is het ook een kwestie van optijd mijn bed uit. Ik merkte dat mijn hoofdpijn telkens erger werd. Toen heb ik dagen achter elkaar geschreven hoe laat ik mijn bed uit ging. De dagen dat ik er om 9 uur uit kwam, barstte ik van de hoofdpijn. Nu ga ik er standaard elke dag half 8 uit en tot nu toe weinig hoofdpijn.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:27

Ik heb het juist andersom Nassie.. hoe minder ik slaap of hoe vaker ik wakker word in de nacht, hoe erger mijn hoofdpijn is met opstaan.. :=

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:33

Ik heb het inderdaad ook als ik te weinig slaap. En ik houd zo van slapen, dus op tijd naar bed lukt altijd wel. Maar lekker lang in bed blijven liggen, ik houd er zo van :+:
Dus ik zorg er voor dat ik sowieso 8 uur slaap.

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:41

Ik meld mij ook, kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst geen hoofdpijn heb gehad...

Zeker in combinatie met full time werk + de paarden 's avonds is het af en toe niet te doen. Ok, de paarden zorgen voor de frisse neus en afleiding in positieve zin, maar doordat ik altijd vermoeid ben, heb ik weinig energie voor andere (leuke) dingen.

Zoals [***] eerder aangaf, "schoon" eten heeft bij mij al goed geholpen. Ik heb een soja-allergie die ook hoofdpijn veroorzaakt. Nu ik alle soja en E-nrs weglaat in mijn eten, ben ik een stuk fitter en zijn de zware migraine aanvallen hierdoor verdwenen. Het nadeel is als ik per ongeluk wel soja eet, ik drie-dubbel ervoor gestraft wordt met een fikse aanval.

Daarnaast heb ik last van een chronische bijholte-onsteking (onder behandeling hiervoor bij KNO) die continu druk veroorzaakt bij mijn voorhoofd en jukbeenderen.
12 jaar geleden had ik hier mijn eerste operatie aan, maar helaas is hierbij een zenuw geraakt welke af en toe zorgt voor aangezichtspijn aan mijn rechterkant. Door neuraaltherapie (http://www.neuraaltherapie.nl) is dit wel een stuk minder geworden.

Ook ben ik onder behandeling bij een osteopaat ivm verklevingen in mijn buik, veroorzaakt door operaties en oud bloed in de buikholte. Je raadt het al, ook dit is een hoofdpijn veroorzaker.... Ik merk wel verschil sinds ik behandeld word hiervoor.

Tegen de pijn slik ik gewoon paracetamol of een diclofenac als het erge hoofdpijn betreft. En voor de rest, veeeeeel slapen en mezelf in acht nemen. :j

Dus ja, lotgenoten onder elkaar, hoofdpijn is zwaar kl*te en vooral iets wat zo moeilijk te behandelen is..