Stoppen met roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:50

Welkom nieuwe (s)toppers!! :)

Nou...dag drie zit er op! Vooral in de middag op het werk en bij thuiskomst ff lastig. Maar het is weer gelukt! Lekker op de fiets naar het werk geweest en flink met de hondjes in het bos gesjouwd na het werk. En het is ook nog gelukt om goed en gezond te eten en me niet vol te proppen. Al met al niets te klagen dus *\o/*

Samantha

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:52

Goed bezig Charlie!

De app heet trouwens : 'Quit Pro: smoking cessation coach'.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:59

Wow goed Charlie!

Ik heb Quit Buddy gedownload, ziet er ook wel prima uit.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:01

Ik heb hem net gedownload...quitNow dan...dat is de gratis versie. Is de betaalde veel fijner lovesamantha?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:03

Ik heb net die van lovesamantha ook gedownload. Bij Quit Buddy krijg je direct statistische gegevens, da's wel leuk om te zien.

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:03

Helemaal vergeten erbij te zetten. Hij heet Quit 'Pro' maar de app is gratis! :)

marletjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:06

Ik ga het ook maar even bijhouden! Ben nu 2 weken gestopt met roken nadat ik 2 jaar al rookte, meerdere stoppogingen gedaan maar tot nu toe was het nooit langer gelukt dan 1 week. Morgen weer beginnen met hardlopen en mezelf af en toe trakteren op iets leuks voor het geld wat ik overhoud :)

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:31

wat een goed idee!
ik kan alleen die van samantha niet vinden op m'n samsung telefoon, dus ben opzoek naar een andere.

edit: ik heb nu de app quit now! duidelijke app :)

MustangII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:58

Mando schreef:
Heeft jouw man geen problemen ondervonden met champix.

Nee mijn man heeft geen problemen gehad met Champix.
Na hem zijn er nog meer in mijn kennissen kring die Champix hebben gebruik en niemand heeft er problemen mee gehad.
Ik las een stukje terug dat je er problemen mee hebt gehad en denk dat je een van die 1000 bent die net die bijwerking hebt gehad :(
Als Champix echt een gevaar was voor de mensen dan was het al wel uit de handel genomen , maar het is nog steeds op recept te verkrijgen.
Het is ook belangrijk dat je altijd goed bijsluiters moet lezen voor je medicijnen gaat gebruiken en onder controle van je H.A
Citaat:
"bijsluiter champix"

- Zeer vaak voorkomende bijwerkingen die bij meer dan 1 op de 10 mensen kunnen optreden,
worden hieronder genoemd:
o Hoofdpijn, slaapproblemen, abnormale dromen
o Misselijkheid

- Vaak voorkomende bijwerkingen die bij meer dan 1 op de 100 mensen kunnen optreden
o Toegenomen eetlust, veranderingen in smaak, droge mond
o Slaperigheid, vermoeidheid, duizeligheid
o Braken, verstopping, diarree, opgeblazen gevoel, maagklachten,
spijsverteringsstoornis, winderigheid

- Soms voorkomende bijwerkingen die bij meer dan 1 op de 1000 mensen kunnen optreden
o Ontsteking, ongemak of pijn van de luchtwegen, ontsteking van de neusholten
(sinussen)
o Koorts, koudegevoel, gevoel van zwakte of onwel voelen, virale infectie,
kortademigheid, hoesten, heesheid, keelpijn en -irritatie, verstopte holten (sinussen),
loopneus, snurken
o Verminderde eetlust, dorstig gevoel, gewichtstoename
o Paniekgevoel, moeite met denken, stemmingswisselingen
o Beven, coördinatiestoornissen, moeite met praten, minder gevoelig voor aanraking,
verhoogde spierspanning, rusteloosheid
o Hartritmestoornissen, verhoogde bloeddruk, verhoogde hartslag
o Verstoord gezichtsvermogen, verkleuring van de oogbol, pijn in de ogen, verwijde
pupillen, bijziendheid, gevoeligheid voor licht, waterige ogen
o Oorsuizen
o Bloed in braaksel, geïrriteerde maag of brandend maagzuur, buikpijn, abnormale
ontlasting, rood bloed in ontlasting, boeren, mondzweren, pijnlijk tandvlees, beslagen
tong
o Huiduitslag, cyste, schimmelinfectie, roodheid van de huid, jeuk, acne, toegenomen
transpiratie
o Pijnlijke borstwand en ribben, stijve gewrichten, stuiptrekkingen
o Glucose in de urine, verhoogde urineproductie en frequentie
o Verhoogd menstruatievolume, vaginale afscheiding, veranderingen in geslachtsdrift
(libido) of seksuele functie

Je hebt ook nog zyban en Bupropion.
al deze middelen vallen onder de antidepressiva's maar hebben als bijwerking dat je stopt met roken
Per ongeluk is ontdekt dat mensen die deze middelen gebruikte na 6 of 8 weken stopte met roken.

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:10

Hoeraaa vandaag een week! *\o/*
Succes iedereen weer vandaag!

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:14

Ik heb nog 1 sigaret, die ga ik nu oproken hoewel ik er eigenlijk geen zin in heb :-) Maar dan voel ik me nog slechter en is mn motivatie groter. Gisteren slechts 3 gerookt, dit zou nu vandaag mijn enige mogen zijn. Hopelijk lukt het. Ga meteen ook die app installeren. Ben namelijk ook een beetje smartphone verslaafd :-)

marletjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:52

Heel veel succes!
Ben dat punt van het erg missen al wel voorbij, behalve als ik op de bus moet wachten en ik dan nog tijd over heb..
Ik zit zondag op 3 weken *\o/*

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:27

Ik kreeg trouwens een tip van iemand die nu 2 maand is gestopt, en die rookte echt 2 pakjes per dag! http://www.utvg.nl/ dit schijnt echt een fijn hulpmiddel te zijn voor als je echt zin hebt in een sigaret, je ademt waterdamp in dus niet schadelijk en ze zei dat vanille erg lekker was :')

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:32

Ik ben 2 jaar en 7 maanden gestopt na 7 jaar flink veel te hebben gerookt en ik moet zeggen, ik voel me zoveel fitter. Het klinkt cliché maar ik krijg echt meer lucht, ik ruik en proef veel meer en heb meer uithoudingsvermogen. De eerste maand vond ik erg moeilijk(echt huilen van frustratie), maar daarna ging het eigenlijk perfect. Er word nu ook gewoon gerookt in mijn huis als er visite is en heb niet eens meer trek in een sigaret.
Omdat ik veel tijd overhield door het stoppen ben ik mijn aandacht op (snel)wandelen gaan focussen, zo was ik lekker in de buitenlucht,lekker gezond bezig en viel ik ook nog eens kilo's af. De ontspanning die ik normaal in een sigaret vond, vind ik nu dus in wandelen. En een mooie bijkomstigheid is dat ik nu al 35 kilo afgevallen ben! (ook voedingschema aangepast hoor ;) )

Dus mensen, heel erg veel succes, en het is het allemaal echt waard!

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:39

Ik ben ook aan het stoppen met behulp van een E-sigaret. De ego-t vul je zelf met vloeistof en je kunt zelf bepalen wat voor smaak je mixt en hoeveel nicotine je er in doet. Buiten de nicotine zitten er geen schadelijke stoffen in. Kreeg 'm op 20 maart en was vanaf 23 maart van de normale sigaretten af. Nu ben ik de nicotine flink aan het afbouwen.

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:26

Yvonne_Mika schreef:
Hoeraaa vandaag een week! *\o/*
Succes iedereen weer vandaag!

marletjj schreef:
Heel veel succes!
Ben dat punt van het erg missen al wel voorbij, behalve als ik op de bus moet wachten en ik dan nog tijd over heb..
Ik zit zondag op 3 weken *\o/*

Goed bezig allebei! *\o/* Ga zo door!

espiga1984 schreef:
Ik heb nog 1 sigaret, die ga ik nu oproken hoewel ik er eigenlijk geen zin in heb :-) Maar dan voel ik me nog slechter en is mn motivatie groter. Gisteren slechts 3 gerookt, dit zou nu vandaag mijn enige mogen zijn. Hopelijk lukt het. Ga meteen ook die app installeren. Ben namelijk ook een beetje smartphone verslaafd :-)

Hopelijk? Het gaat je lukken!

Nynke1 schreef:
Ik kreeg trouwens een tip van iemand die nu 2 maand is gestopt, en die rookte echt 2 pakjes per dag! http://www.utvg.nl/ dit schijnt echt een fijn hulpmiddel te zijn voor als je echt zin hebt in een sigaret, je ademt waterdamp in dus niet schadelijk en ze zei dat vanille erg lekker was :')

Ik ben bang als ik die gebruik dat ik nog verslaafd blijf aan de gewoonte zeg maar. :')

Axel_Clauw schreef:
Ik ben 2 jaar en 7 maanden gestopt na 7 jaar flink veel te hebben gerookt en ik moet zeggen, ik voel me zoveel fitter. Het klinkt cliché maar ik krijg echt meer lucht, ik ruik en proef veel meer en heb meer uithoudingsvermogen. (...)

Dus mensen, heel erg veel succes, en het is het allemaal echt waard!

Wauw heel goed gedaan! Je kan echt heel trots op jezelf zijn! :j
En dit gaat ons allemaal lukken.

dblijham schreef:
Ik ben ook aan het stoppen met behulp van een E-sigaret. De ego-t vul je zelf met vloeistof en je kunt zelf bepalen wat voor smaak je mixt en hoeveel nicotine je er in doet. Buiten de nicotine zitten er geen schadelijke stoffen in. Kreeg 'm op 20 maart en was vanaf 23 maart van de normale sigaretten af. Nu ben ik de nicotine flink aan het afbouwen.

Veel succes! Wanneer stop je dan ongeveer helemaal met de E-sigaret?

teun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:47

Beste rokers en ex-rokers.
Mijn ervaringen met het stoppen met roken zijn er diverse. Heb in het verre verleden 2 of 3 gestopt zonder hulpmiddelen en dat heeft geresulteerd in periodes van niet roken van 1 week tot 7 maanden. Iedere keer weer begonnen om diverse redenen. In april 2010 werd bij mij na diverse onderzoeken in het ziekenhuis geconstateerd dat ik lijdt aan COPD, oftewel longemfyseem, de rek is uit mijn longen voor ongeveer 52%. Ik ben toen gestopt met roken in overleg met de huisarts met het middel Champix. Ik en toen ongeveer 1,5 kuur afgemaakt en door de bijwerkingen die ik kreeg gestopt met dit middel. Heel af en toe rookte ik een shagje uit het pakje van mijn vrouw, soms wel 2 per dag. maar dan ook net zo makkelijk dagen of weken niet. Door een ziekenhuisopname van mijn vrouw zat ik een beetje in een dip en ben uiteindelijk in die dagen weer 'echt' gaan roken dat was na 7 maanden het geval. Toen heb ik uiteindelijk ruim 11 maanden gerookt en ben september vorig jaar weer gestopt met roken, ook weer met het middel Champix, de eerste kuur heb ik niet eens afgemaakt en slikte de pillen niet volgens voorschrift. Ik slikte er minder en heb toevallighet restant gisteren ingeleverd bij de apotheek, omdat ik ander medicijnen moest halen. Ik ben dus bijna 11 maanden schoon zegmaar en rook absoluut niet meer. Mijn vrouw rookt wel,en ik heb daar geen last van. Ik ben altijd heel erg mager geweest (54 jaar) en nooit meer gewogen dan 67 kilo, ben 183 cm lang. Mijn gewicht zit nu eindelijk voor het eerst van mijn leven boven de 70kg en laatst woog ik 72,4 kg.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:31

Lovesamantha, je hebt me gemotiveerd. Ik stop ook maandag :j Volgens mij neigt mijn huisgenoot steeds meer naar ook stoppen, dus dat zou helemaal mooi zijn!

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 14:09

Sassol schreef:
Lovesamantha, je hebt me gemotiveerd. Ik stop ook maandag :j Volgens mij neigt mijn huisgenoot steeds meer naar ook stoppen, dus dat zou helemaal mooi zijn!

Dat is goed om te horen! :D
We moeten toch een keer leren om in een ruimte te zijn waar mensen roken als we gestopt zijn dus waarom doen we dat niet vanaf het begin!
Mijn moeder en zus blijven gewoon doorroken maar ik denk dat als ik gestopt ben dat mijn moeder dan ook zoiets heeft om ook te stoppen.
En het belangrijkste is is dat we het voor onszelf doen. We kennen alle voordelen van het stoppen met roken en dat zijn er meer dan het blijven roken. Dus wie houden we eigenlijk voor de gek.

Het gaat ons lukken. We hebben een doel voor ogen en we gaan ervoor! *\o/*

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 14:29

Oeh goed topic!

Ik loop ook al een tijdje te malen om te stoppen met roken. Het nadeel is alleen dat mijn vriend ook rookt en we wonen samen, dus dat moet eerst maar eens goed met elkaar worden afgestemd. Ik vind het al een tijdje zelfs een beetje gênant dat ik rook. We gaan regelmatig uit eten of hebben andere feestjes en dan voel ik me altijd zo'n sukkel als ik weer ergens in een hok of buiten sta te roken. En dat ik gewoon tegenwoordig niet meer zo veel ruik, vreselijk!

Eigenlijk ben ik er wel over uit dat ik wil stoppen en al die berichten in dit topic helpen ook wel heel erg als motivatie! Super dat er al zo veel zijn gestopt!

Wendy_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 14:48

Hier nog eentje die wil stoppen..
Heb met mijn ouders afgesproken dat we allemaal gaan stoppen als zij terugkomen van vakantie. Dat is over een maandje.
Ga a.s zondag zelf op vakantie, en wil nu niet stoppen omdat ik er bloedchagrijnig van word de eerste dagen :') ( spreek helaas uit ervaring haha)
Wil er wel erg graag vanaf, dus deze keer ook echt doorzetten.

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 15:04

Welkom Eva & Wendy!
Heel goed dat jullie de beslissing hebben genomen om ook te stoppen! :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 16:30

Ik ga zondag oneindig veel sudoku's en binaire puzzels uitprinten, dan heb ik altijd wat te doen! En maar wat druiven, sabbelsnoepjes en kauwgom kopen :+

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 16:45

EvaC schreef:
Oeh goed topic!

Ik loop ook al een tijdje te malen om te stoppen met roken. Het nadeel is alleen dat mijn vriend ook rookt en we wonen samen, dus dat moet eerst maar eens goed met elkaar worden afgestemd. Ik vind het al een tijdje zelfs een beetje gênant dat ik rook. We gaan regelmatig uit eten of hebben andere feestjes en dan voel ik me altijd zo'n sukkel als ik weer ergens in een hok of buiten sta te roken. En dat ik gewoon tegenwoordig niet meer zo veel ruik, vreselijk!

Eigenlijk ben ik er wel over uit dat ik wil stoppen en al die berichten in dit topic helpen ook wel heel erg als motivatie! Super dat er al zo veel zijn gestopt!

De ervaring leert inderdaad dat als je samenwoont met een roker die zich niet aanpast (dus gewoon overal binnen blijft roken) het heel moeilijk is gestopt te blijven. Misschien kun je voorstellen dat slaapkamer/woonkamer rookvrij blijven? (De kamers waar je toch het meeste samen relaxed bezig bent)

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 17:41

Oh echt Sassol? -O-
Het heeft namelijk geen zin om tegen m'n moeder te zeggen dat ze niet in de woonkamer mag roken in haar huis..

Net bij de boodschappen 2 zakken salmiak lolly's, een pak kauwgom en keelsnoepjes gekocht. Ook heb ik een peen en komkommer. Dus ik heb wel iets te eten. :)

Edit: spelfout