Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:Tja...
Mijn schoonzus heeft het syndroom van rett.
Dat houdt in, dat ze na een normale geboorte een normale baby was - en rond haar 3e jaar stopte haar ontwikkeling.
OF autisme is aangeboren...??? En hoe dan...? Welk gen, om welke reden deze genexpressie..??? Daar zijn de geleerden het niet over eens.
Maar voor mij zijn er dus wel feiten zoals die vrouw die bij mijn schoonzus in huis woont: inenting, fikse reactie en daarna diepzwakzinnig en jaren niet meer gereagerd op prikkels.
Dus met beide uitspraken ben ik het oneens.
"een filmpje dat eerst een gezond kind laat zien en daarna is het zelfde kind autistisch" - dat kan rett zijn en dat is bij mijn schoonzus niet gerelateerd aan (een reactie op) prikken/ entingen.
En "dat er geen wetenschappelijk bewijs zou zijn" moge waar zijn, maar de feiten zijn er wel.
(Gewoon waarheidsvinding: "zijn er meer mensen, die zo'n triest verhaal te vertellen hebben - punt uit", loggen onder ede oid. = daar hebben we meer aan dan aan wetenschappeijk studies. helaas wordt er weinig gelogd onder ede.)
Ibonn schreef:Wb de cocktail, deze bestaat uit een medium, een soort vervoersmiddel voor het vaccin, en de echte antistoffen van het vaccin. Bij de ontwikkeling is getest of het medium bij de antistoffen past en alles tesamen werkt zoals gewenst. Apart enten geeft hogere kans op niet samenpassen van media, een cocktail is dus veiliger.
Heb jaren bij pharmaceutisch bedrijf gewerkt op het secretariaat en dacht er ook makkelijk over maar 2 winters geleden had mijn DA geen influenza-tetanus cocktail ivm leveringsproblemen en dus trok hij in 1 spuit uit 2 flesjes de beide vaccins. Gevolg: 40 gr koorts en ontstoken halspieren bij 4paarden door een reactie van de beide vaccins.... Ik vraag dus voortaan altijd even na wat ze krijgen ....
Er kan natuurlijk altijd iets foutgaan maar mijn collega's konden dit dus precies verklaren....
DRESSAGEFAN schreef:De laatste jaren lijkt de anti-vaccinatie-beweging wel erg in opmars, beangstigend vind ik het, moeten er dan echt weer uitbraken van (in Nederland/België) haast uitgeroeide ziektes komen alvorens men weer 'overtuigd' wordt van het nut van de vaccinaties?
Het feit dat er al minder gevaccineerd wordt dan pakweg 10 jaar geleden lijkt mij ook een grote invloed te hebben op het onder andere terug opduiken van mazelen/kinkhoest.
DRESSAGEFAN schreef:Janneke2 schreef:
(Gewoon waarheidsvinding: "zijn er meer mensen, die zo'n triest verhaal te vertellen hebben - punt uit", loggen onder ede oid. = daar hebben we meer aan dan aan wetenschappeijk studies. Helaas wordt er weinig gelogd onder ede.)
De feiten die je noemt zullen allemaal wel zo zijn, daar twijfel ik niet aan, maar het oorzakelijk verband is waar ik niet in geloof..
Edit: ik begrijp trouwens niet wat het rett-verhaal hier komt bij doen?
Chubby schreef:Moeders die kinderziekten hebben doorgemaakt geven oha langer en effectiever antistoffen door aan hun kinderen dan moeders die gevaccineerd zijn. Ergo: als je je afvraagt of je baby goed beschermd is door borstvoeding, zul je moeten nagaan of je zelf de ziekte hebt gehad of dag je gevaccineerd bent.
Tieneke schreef:Men werkt aan een test om Rett prenataal op te sporen. Dan kan je vaccinatie als oorzaak uitsluiten. Het is niet dat bij Rett de symptomen later pas opduiken, dat er daarvoor geen probleem is in het lichaam. Men is het er toch over eens dat Rett aangeboren is?
WhiteRose schreef:Om er maar even een feitenrondje van te maken: heb je enig idee hoelang een kind dat borstvoeding krijgt van een moeder die de mazelen heeft doorgemaakt, beschermt zal zijn?
WhiteRose schreef:Over 't algemeen 3 om 5 maanden idd (alleen mazalen, B&R < 3mnd) - maar dan alleen in geval van adequate antistoftiters. Om te stellen dat een kind beschermt is door de borstvoeding gaat me dus wel ietsje ver, eerlijk gezegd.
Janneke2 schreef:Ik heb nergens bestreden, dat Rett genetisch zou zijn. Rett is een vorm van autisme, die voor mijn part 'aangeboren' is, maar waarbij je niet van de geboorte af aan "al iets merkt".
Bij mijn schoonzus is Rett (voor zover wij het menselijkerwijs weten) niet gerelateerd aan inenten.
Voor haar medebewoonster is haar diepe zwakzinnigheid voor zover we dat menselijkerwijs weten wel gerelateerd aan inenten.
Beiden gelden als autist. (Waarmee maar blijkt, hoe glibberig woorden kunnen zijn.)
Janneke2 schreef:Hoi Tieneke
Het verhaal van de moeder van deze medebewoonster is de nachtmerrie van dit topic.
Ze liet een vrolijk, gezond kind inenten - en ukje werd prompt zwaar ziek.
Dwz.: eerst een paar dagen hoge koorts en wat al niet - en daarna heeft ze maanden/ jaren niet op prikkels gereageerd. Ze hebben haar voor het raam gelegd en dagelijks heel veel voor haar ogen gezwaaid (en allerlei andere prikkels aangeboden) en toen het een klein beetje beter ging, is ze in de inrichting bij mijn schoonzus op de afdeling gekomen.
Myca schreef:@Dressagefan, ik zie uit je berichten dat je een voorstander bent van vaccineren.
Maar ik zie niet of je kinderen hebt, heb jij ook echt voor deze keuze gestaan?
En ik kan het natuurlijk mis hebben, maar je wekt de indruk te werken voor de farmaceutische industrie.
Misschien wil je met ons delen waarom je zo denkt. Dus niet alleen tegenargumenten op berichten, maar juist waarom je jouw weg hebt gekozen. Je lijkt zeer gedreven, dus ik vermoed dat je interessante informatie met ons kan delen...
Tieneke schreef:Maar dat vraag ik niet. Hoe wéét je dat het met die inenting te maken heeft? Wie weet zijn er nog 1000 andere dingen die dit veroorzaakt konden hebben.