Dreamybol schreef:Ik denk dat als je een kindje wilt houden ondanks dat het ongepland is, je prima kunt omgaan met een 'gefeliciteerd'. Maar op het moment dat je steun zoekt bij het maken van een beslissing en daarom dus op een forum een topic opent of een vriendin of familielid in vertrouwen neemt, dat dán iemand feliciteren niet helemaal zuiver is. Al helemaal niet als je dan daarbij ook nog argumenten krijgt dat je blij moet zijn omdat andere vrouwen geen kinderen kunnen krijgen.
Dan is het advies dat je wilde meer een duw richting manipulatief voor jou beslissen dat je er dus blij mee moet zijn en het kindje dus moet houden.
Zou ik ook niet waarderen. Ik heb ook in die situatie gezeten, maar das een lang verhaal. Ik heb samen met mijn zus dingen besproken en alles op een rijtje gezet. Daarna, na mijn besluit hebben we het wereldkundig gemaakt. Als zij me zou hebben gezegd dat ik maar blij moet zijn, omdat anderen graag kinderen willen, maar niet kunnen krijgen, zou ik dat ook niet gewaardeerd hebben. Maar als je het besluit om te houden hebt genomen, dan vind ik felicitaties kunnen. Wil je het kind niet, laat het dan weg halen.