Ongewenst zwanger? Gefeliciteerd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:35

Dreamybol schreef:
Ik denk dat als je een kindje wilt houden ondanks dat het ongepland is, je prima kunt omgaan met een 'gefeliciteerd'. Maar op het moment dat je steun zoekt bij het maken van een beslissing en daarom dus op een forum een topic opent of een vriendin of familielid in vertrouwen neemt, dat dán iemand feliciteren niet helemaal zuiver is. Al helemaal niet als je dan daarbij ook nog argumenten krijgt dat je blij moet zijn omdat andere vrouwen geen kinderen kunnen krijgen.
Dan is het advies dat je wilde meer een duw richting manipulatief voor jou beslissen dat je er dus blij mee moet zijn en het kindje dus moet houden.

Zou ik ook niet waarderen. Ik heb ook in die situatie gezeten, maar das een lang verhaal. Ik heb samen met mijn zus dingen besproken en alles op een rijtje gezet. Daarna, na mijn besluit hebben we het wereldkundig gemaakt. Als zij me zou hebben gezegd dat ik maar blij moet zijn, omdat anderen graag kinderen willen, maar niet kunnen krijgen, zou ik dat ook niet gewaardeerd hebben. Maar als je het besluit om te houden hebt genomen, dan vind ik felicitaties kunnen. Wil je het kind niet, laat het dan weg halen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:37

@Makkie
En toch komt onverwacht zwanger vaker voor dan je denkt... zelfs als 1 van beide gesteriliseerd is.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:37

Mindim schreef:
galley schreef:
Ik neem aan dat je uit mijn verhaaltje mijn mening daarover op kan maken? Het was in ieder geval de bedoeling duidelijk te maken dat ik een felicitatie absoluut niet zou kunnen waarderen.

Prima, wat zou je dan wel willen? Dat mensen het onderwerp dood zwijgen, ook als je het besluit te houden? Waarom zou je daar dan toe besluiten, als je het echt niet wilt en de mogelijkheid tot abortus is er. En als je het besluit te houden, dan is ook een felicitatie niet de bedoeling?

Ik verwacht dat mensen vragen of ik het houd en me na die vraag sterkte of geluk kunnen wensen. Als ik er nog niet uit zou zijn sowieso sterkte met de beslissing. Het is niet iets wat je 'even' doet, een kind hebben.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:39

makkie79 schreef:
omdat ongewenst zwanger raken per definitie dom is!!!
dat je wel weet hoe je moet vrijen maar niet je eigen weet te beschermen!!
en dan heb je nog geluk dat je zwanger raak want je kan ook besmet raken met van alles!!
wees blij dat ze dan zeggen gefeliciteerd met je zwangerschap
ze kunnen ook zeggen gefeliciteerd dat je HIV heb!!!
deze discussies ga ik niet eens aan!!
ben zelf al 8 jaar bezig dus ja doet pijn dat iemand ongewenst zwanger raakt!!

maar ben wel bewust dat als iemand ongewenst zwanger raakt dat het zeer zeker goede moeders kunnen zijn en dat ze onvoorwaardelijk van hun kindje houden maar helaas zie ik ook genoeg ongewenste kinderen!!!!!

Realiseer jij je wel dat er geen 1 anticonceptiemiddel water- eh, zaaddicht is? Hoe goed je je ook beschermt, het kan voorkomen dat iemand desondanks zwanger raakt. Gebeurt vaker dan je denkt.

Hele kortzichtige reactie van je en ik vind dat je anderen niet moet opzadelen met de frustratie van jouw teleurstelling, hoe naar ik het ook voor je vind want het lijkt me vreselijk als je kinderwens niet in vervulling wil gaan. Daar wens ik je ook oprecht sterkte en hopelijk toch geluk voor de toekomst mee!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:40

makkie79 schreef:
en dan heb je nog geluk dat je zwanger raak want je kan ook besmet raken met van alles!!

maar ben wel bewust dat als iemand ongewenst zwanger raakt dat het zeer zeker goede moeders kunnen zijn en dat ze onvoorwaardelijk van hun kindje houden maar helaas zie ik ook genoeg ongewenste kinderen!!!!!

Nou lekker kort door de bocht. TS was inderdaad aan de pil.. Anticonceptie is nou eenmaal niet 100% veilig. Dus meisjes moeten ongewenst een kind op de wereld zetten omdat het bij jou niet lukt? Beetje egoïstisch niet?
Dat vrouwen ongewenst zwanger worden heeft vrij weinig te maken met jou kinderwens. Vind het heel vervelend voor je dat het niet lukt, dat wel. Sterkte daarmee.

Maar om terug te komen op de OP, ik vind het zelf ook vrij ongepast in dat topic. Als TS nou had gezegd: ' ik heb het niet gepland maar het kindje is welkom' dan was het een ander verhaal geweest. Maar TS heeft haar beslissing nog niet genomen dus voor nu lijkt een sterkte met de beslissing/het vertellen aan ouders me beter op z'n plaats.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:41

Ik zelf ( wij) zijn jaren bezig geweest om zwanger te raken, zel KI en IVF.
9x zwanger geworden maar draaide uit op miskraam,laatste was 6 maanden.
Oorzaak, werken op oncologie en met de 36 in de overgang.
En weet je, ik ben nu 52 en ik vind het goed! Het heeft zo moeten zijn en ik heb er alles aan gedaan om zwanger te worden.
Ik gun andere om zwanger te worden en ik kan ook goed tegen als iemand zonder te plannen zwanger wordt en niet weet wat ze wil: houden of weghalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:41

galley schreef:
Ik verwacht dat mensen vragen of ik het houd en me na die vraag sterkte of geluk kunnen wensen. Als ik er nog niet uit zou zijn sowieso sterkte met de beslissing. Het is niet iets wat je 'even' doet, een kind hebben.

Ik weet dat je een kind niet 'even' doet.
Persoonlijk zou ik het brutaal van mezelf vinden om een ander te vragen of ze het kind van plan is te houden of niet. Vind ik net zo'n brutale vraag als wanneer men vraagt wanneer er nou eens een kind komt of wanneer de tweede in aantocht is.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:42

imd schreef:
superwoman schreef:
tja, ongewenst zwanger worden is wel iets wat voorkomen had kunnen worden.
(tenzij het gaat over misbruik natuurlijk)
Heb er geen goed woord voor over....
Kun je volgens mij wel verwachten dat niet iedereen je zielig vind, maar de gevoelens juist naar het ongeboren kind uit gaan.

Ander verhaal vind ik wanneer de zwangerschap niet geplant is, maar de baby wel welkom.

Nee dus, voorbehoedsmiddelen zijn NIET 100% betrouwbaar!

Zijn er echt zoveel bokkers die dat niet weten?

Blijkbaar.... best triest eigenlijk.

Enige 100% water-eh, zaaddichte manier is geen seks hebben. En wie wil dat nou?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:42

Oef vrouwke....dat is ook bikkelhard zeg, 9 miskramen.... :(:)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:43

Mars schreef:
Jasia schreef:
Ik denk dat het alternatief is om sterkte te wensen met de beslissing die gemaakt moet worden?

Dat lijkt mij ook de mooiste oplossing in zo'n geval :j

Maar ik vind sterkte weer zo vreemd, het is geen erge ziekte ofzo.
Sterkte met de beslissing, accoord, maar alleen sterkte :n

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:43

Mindim schreef:
galley schreef:

Ik weet dat je een kind niet 'even' doet.
Persoonlijk zou ik het brutaal van mezelf vinden om een ander te vragen of ze het kind van plan is te houden of niet. Vind ik net zo'n brutale vraag als wanneer men vraagt wanneer er nou eens een kind komt of wanneer de tweede in aantocht is.

Het zou brutaal zijn als ze net niet zelf aan je verteld hadden dat ze ongewenst zwanger zijn. Als je dat gaat vertellen denk ik toch dat je die vraag wel al verwacht?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:44

Annelies: Iedereen die bewust en zeer gewenst en gepland zwanger is wil ik eigenlijk ook wel sterkte wensen :P

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:45

anneliesdj schreef:

TS haar leven staat waarschijnlijk op z'n kop.. Ik vind sterkte daarbij juist goed op z'n plaats.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:45

superwoman schreef:
imd schreef:
Nee dus, voorbehoedsmiddelen zijn NIET 100% betrouwbaar!

Zijn er echt zoveel bokkers die dat niet weten?

Meestal gaat dat om verkeerd gebruik. Dus pil vergeten, ziek geweest, dus pil werkt niet etc.
En met een dubbele bescherming ga je echt niet zwanger worden. pil plus rubber!
Er is ook nog een morning after te krijgen

Morning after pil werkt vaker niet dan wel. Voormalige collega van een kennisje werkt in een abortuskliniek, sprak haar op een verjaardag, en zij ziet dagelijks meerdere meiden die ondanks MAP zwanger zijn geraakt. Ik schrok daar ook van, MAP lijkt toch altijd het laatste redmiddel maar daar moet je dus niet op durven vertrouwen.

Het duurde trouwens even voor ze wilde vertellen wat voor werk ze deed, vanwege de felle reacties waar ze vaak mee te maken krijgen. Ook in dit tijdperk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:48

galley schreef:
Het zou brutaal zijn als ze net niet zelf aan je verteld hadden dat ze ongewenst zwanger zijn. Als je dat gaat vertellen denk ik toch dat je die vraag wel al verwacht?

Dan nog zou ik dat niet vragen, tenzij het naaste familie of een van mijn beste vriendinnen is. Ik neem aan dat wanneer iemand mij verteld dat ze ongewenst zwanger is, ze me ook wel zal vertellen of ze het wil houden of niet, verteld ze dat niet, vind ik het niet mijn plaats om het te vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:49

pmarena schreef:
Annelies: Iedereen die bewust en zeer gewenst en gepland zwanger is wil ik eigenlijk ook wel sterkte wensen :P

Waarom?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:50

Samiyah schreef:
anneliesdj schreef:

TS haar leven staat waarschijnlijk op z'n kop.. Ik vind sterkte daarbij juist goed op z'n plaats.

Welke TS? Je bedoeld dat andere topic, daar is sterkte wel op zijn plaats, maar dat het moeilijk gaat zijn wil niet zeggen dat je er niet ook heel veel plezier en geluk van kunt hebben.

En ik denk niet dat je vrolijk rond gaat vertellen dat je ongewenst zwanger bent. Dan lijkt het me logischer om eerst te beslissen en daarna al dan niet te vertellen dat je zwanger bent, dus dan is het zowieso een gefeliciteerd.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:50

Vind het raar, dat men nu naar aanleiding van dat topic nu dit topic opent...
Wat moet je anders zeggen, foei foei? Goed niet iedereen kan zwanger worden, klopt maar moet men dan echt zo reageren omdat iemand anders toch zwanger kan worden, ook al ongewenst?
En daarbij de TS opent een topic over het al dan niet zwanger zijn, dan kon ze verwachten dat men dingen zou zeggen van proficiat als het idd positief was, dit dat dus zie niet het probleem :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:51

Mindim: Nou hallo, er komt nogal niet een berg op je af zeg :P

Zelfs als alles helemaal goed gaat dan is het nogal een ervaring :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:52

Pff vrouwke.. wat heftig!!! Fijn wel dat je er nu vrede mee kan hebben...

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:53

anneliesdj schreef:
Welke TS? Je bedoeld dat andere topic, daar is sterkte wel op zijn plaats, maar dat het moeilijk gaat zijn wil niet zeggen dat je er niet ook heel veel plezier en geluk van kunt hebben.

En ik denk niet dat je vrolijk rond gaat vertellen dat je ongewenst zwanger bent. Dan lijkt het me logischer om eerst te beslissen en daarna al dan niet te vertellen dat je zwanger bent, dus dan is het zowieso een gefeliciteerd.

Ja, ik bedoel inderdaad TS van het andere topic. De sterkte is dan vooral voor nu, als ze later toch beslist het kindje te houden kan het nog omslaan in een gefeliciteerd. Maar om bij voorbaat al te feliciteren terwijl ze nog niet weet of ze het houdt vind ik apart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:54

pmarena schreef:
Mindim: Nou hallo, er komt nogal niet een berg op je af zeg :P

Zelfs als alles helemaal goed gaat dan is het nogal een ervaring :)

Ah, op die manier :D
Het is idd een hele ervaring voor de rest van je leven en ook de zwangerschap en bevalling zijn niet allemaal tralalala

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:56

Ik kan zelf geen kinderen krijgen, heel moeilijk.
Maar ik ben wel tegen abortus, dus eigenlijk vindt ik dat als je ongewenst zwanger bent geworden.
Eigen domme fout, dan moet je op de blaren zitten, jammer dan.

sorry maar daar kan ik echt geen medelijden mee hebben.
Dan moet je maar 3 dubbel beveiligingen als je geen knderen wilt of zwaardere pil.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:57

jiehaaa schreef:
makkie79 schreef:

Realiseer jij je wel dat er geen 1 anticonceptiemiddel water- eh, zaaddicht is? Hoe goed je je ook beschermt, het kan voorkomen dat iemand desondanks zwanger raakt. Gebeurt vaker dan je denkt.
/quote]

Ik denk dat het veeel minder voorkomt als iedereen denkt. Ook volgens mijn zus = verloskundige

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:58

kani_ejj schreef:
Ik kan zelf geen kinderen krijgen, heel moeilijk.
Maar ik ben wel tegen abortus, dus eigenlijk vindt ik dat als je ongewenst zwanger bent geworden.
Eigen domme fout, dan moet je op de blaren zitten, jammer dan.

sorry maar daar kan ik echt geen medelijden mee hebben.
Dan moet je maar 3 dubbel beveiligingen als je geen knderen wilt of zwaardere pil.

zelf op de blaren zitten? En het kind dan? Die kan er niets aan doen...

Verder ga ik er vanuit dat als iemand mij vertelt dat ze zwanger is, zonder daarbij te melden dat ik het voor me moet houden omdat nog niet zeker is of ze het meent, dat ze dan al een beslissing heeft genomen en dat daar dan gewoon een gefeliciteerd bij op zijn plaats is.