zwanger of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:50

wat is er zo erg aan je ouders dat je zoiets niet kunt bespreken? Oke ik zou ook eerst testen en als daaruit blijkt dat je niet zwanger bent, kun je toch tegen je ouders je klachten vertellen.

en ook als je wel zwanger bent, vertel het aub wel. Een ouder kan met je meedenken en je helpen

stel dat het mijn dochter zou zijn (en die is nu 15) dan hoop ik toch echt dat ze mij zo vertrouwt dat ze ermee bij mij komt

PLK

Re: zwanger of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:57

Heb niet alles gelezen dus misschien mosterd na de maaltijd, maar je klachten klinken als pyelonefritis oftewel nierbekkenontsteking. Dus hop hop urine inleveren bij de huisarts(ass) en wellicht kun je ze vragen om voor de zekerheid n zwangerschapstest te doen, maar ik denk niet dat je zwanger bent hoor. Je ha heeft geheimhoudingsplicht dus je kunt er heen zonder dat je ouders het zullen horen. Sterkte!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:32

Kwanyin schreef:
sweetheart schreef:
TS kan toch abortus laten plegen zonder dat haar ouders het weten? De ouders zullen er dan waarschijnlijk nooit achterkomen zolang de TS of haar vriend niets zegt. Dus snap je opmerking niet helemaal?

TS: Sterkte! Zoals vele malen hier gezegd. Testje halen en dan heb je duidelijkheid. :)

Als TS een test gaat halen dan kan ze dat zeker. Maar ze kan niet zeggen "ik ga geen test halen want ik heb schrik dat mijn ouders er dan achter komen..", want àls ze echt zwanger is dan, dan kan ze ook over negen maanden die dikke buik niet meer verbergen en al helemaal geen baby meer en dan moèt ze het wel zeggen :) .

Dat is inderdaad waar, dan had ik het even verkeerd begrepen. :)

TS: Ik zou niet te lang wachten met een testje. Morgen direct doen (of hopelijk heb je het vandaag al gedaan).

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 09:59

amouroke schreef:
Een van de eerste symptomen die de meeste vrouwen voelen is pijnlijke borsten, meestal binnen 1 week van bevruchting. Daar geen last van?

ja daar heb ik ook last van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:02

Stap op de fiets en haal een test. Ben je zwanger, dan pas zorgen maken.

Ik heb ook al paar keer gedacht, van ik ben zwanger + de stress en ik werd altijd veel later ongesteld. Bij mij kwam het puur door de horrorverhalen, dat je door de pil heen zwanger kunt worden. Maar ik slik mijn pil altijd goed. Geef nooit over en als ik buikgriep heb gehad, dan doen we het een poos met condooms.

En door de gedachte dat ik zwanger was, had ik ook allerlei klachten. Maar dat zat gewoon tussen mijn oren.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:03

ga je jezelf nou echt zo kwellen?! of ga je binnen een uur gewoon weten hoe of wat door even een test te halen 8)7

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:04

jajakall_x3 schreef:
amouroke schreef:
Een van de eerste symptomen die de meeste vrouwen voelen is pijnlijke borsten, meestal binnen 1 week van bevruchting. Daar geen last van?

ja daar heb ik ook last van

Heb je nou al een test gehaald TS?

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 10:09

Ik ga proberen straks een test te gaan halen of anders morgen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:11

girlyggirl schreef:
ga je jezelf nou echt zo kwellen?! of ga je binnen een uur gewoon weten hoe of wat door even een test te halen 8)7

_/-\o_ juistem!

dus hup naar de kruidvat!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:13

Nu geen tijd TS? Denk er aan zo'n baby stopt niet met groeien omdat jij uitstelt een test te doen. En als je graag nog over de optie wilt nadenken om het weg te halen, elke dag dat je wacht is je baby weer een dagje ouder en wordt het des te moeilijker. Moest je toch zwanger zijn. Daarom kan je maar beter zo vlug mogelijk weten zodat je ook ruim de tijd om goed na te denken wat je wil en hoe je het gaat aanpakken.

Painttobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:14

Het is zo gedaan hoor, even testje halen en dan even naar het toilet. En na een paar minuutjes weet je het. En je hebt koorts? Wat vind jij koorts? Past niet echt bij een beginnende zwangerschap..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:24

Ja...je wil t weten of niet he? Als je zo veel stress ervaart door de mogelijkheid dat er misschien wel een kind in je groeit zou ik enorm snel naar een drogist rennen en een test halen. Zo veel tijd neemt t niet in beslag en zorgt voor veel rust. Nu schuif je het voor je uit en komt het over alsof het je niet veel boeit.

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:45

Nu word ik gewoon zelf benieuwd :)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:48

galley schreef:
Tabaluga12 schreef:
Ik heb al maanden pijnlijke borsten, komt bij mij van de spiraal :+

Hoeveel maanden heb je daar al last van????? :D

Maand of 3, precies vanaf dat hij gezet is.[/quote]

Ik zou maar even een testje doen hoor :D

Floid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:50

ik zou mezelf echt niet zoveel stress aan doen, haal een test.. en als je zegt dat je het vandaag niet gaat redden... het is zo gedaan!!!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:52

jajakall_x3 schreef:
Ik ga proberen straks een test te gaan halen of anders morgen.

Niet uitstellen, je maakt het jezelf onnodig lastig zo.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:58

Ik zou gewoon een afspraak maken met de HA en je laten onderzoeken, indd. even urine onderzoek.
Je kan jezelf wel gek maken dat je zwanger bent, maar deze sypmtomen kunnen overal vandaan komen.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:58

Ik neem aan dat je ouders weten dat je een vriend hebt????
Ik neem aan dat je ouders weten dat je de pil slikt????
Dan neem ik aan dat je ouders niet gek zijn en weten dat jullie seks hebben????
Je ouders hebben jou ook gekregen en weten dus heel goed dat als je seks hebt je zwanger kunt raken en ze weten vast ook dat dat ook kan als je voorbehoedsmiddelen gebruikt.

Dus niets stiekem (ik als moeder zou het vreselijk vinden als mijn dochter in zo'n situatie mij niet in vertrouwen zou durven nemen!!!) ga naar je moeder en deel je zorgen met haar en vertel haar dat je het je niet voor kunt stellen dat je zwanger bent maar dat je je wel wat zorgen maakt en een test wilt gaan halen om zekerheid te hebben.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:05

Tabaluga12 schreef:
galley schreef:

Maand of 3, precies vanaf dat hij gezet is.

Ik zou maar even een testje doen hoor :D

Heb er nog een onder mijn bed liggen ( :+ ) dus zal er morgen eens een doen.
Heb verder geen symptomen oid, maar ook totaaal geen kinderwens ;)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:27

Ben nu ook wel benieuwd wanneer je eens gaat testen, als je negatief test valt er ongetwijfeld een hele last van je schouders ;)
Ik heb van de week toevallig nog een testje gedaan, ben 19, heb het met mijn moeder overlegd en ze vond het juist goed. Liever zekerheid en weten waar je aan toe bent dan lopen gissen..

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 12:29

Mandy517 schreef:
Ben nu ook wel benieuwd wanneer je eens gaat testen, als je negatief test valt er ongetwijfeld een hele last van je schouders ;)
Ik heb van de week toevallig nog een testje gedaan, ben 19, heb het met mijn moeder overlegd en ze vond het juist goed. Liever zekerheid en weten waar je aan toe bent dan lopen gissen..

ik zie straks mijn vriend en dan gaan we proberen om zo snel mogelijk naar een apotheek te gaan en een test te halen

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:30

Ik heb ook al wel meerdere testen gedaan.. Als je twijfelt weet je meteen waar je aan toe bent, ik probeer dan ook standaard een test in huis te hebben zodat ik niet in paniek naar de winkel toe hoef te rennen.. (En dan is het natuurlijk ook altijd zo dat de winkels dan net dicht zijn..)

Net als iedereen hier adviseer ik je: doe zsm een test, dan weet je waar je aan toe bent.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:31

jajakall_x3 schreef:
ik zie straks mijn vriend en dan gaan we proberen om zo snel mogelijk naar een apotheek te gaan en een test te halen

Een test hoef je niet per se bij een apotheek te halen he? Je kunt ook gewoon naar de kruidvat bijvoorbeeld.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:33

kruidvat is idd makkelijker, je pakt hem zelf, rekent hem af en loopt weer weg.

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 12:34

en zijn de testen van kruidvat ook goed?