Pijn bij plassen, geen blaasontsteking.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:36

Jans schreef:
Mijn huisarts zegt ook dat ik veel cranberrysap moet nemen, en anders de pillen. Puur omdat ik er vaker last van heb.

Even een paar dagen wachten is best normaal, als je met de klachten loopt maar je test negatief dan kan het twee dagen / drie dagen later zomaar ineens positief zijn.

precies, zo heb ik het ook precies meegemaakt :j

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 13:20

NatasjavE schreef:
Een blaasonsteking is bij vrouwen vooral het gevolg van een verminderde weerstand en of sexueel contact.

En de lange termijn oplossing bij ''vaak blaasontsteking'' is: via probiotica (betere darmbacterieen) de weerstand van de slijmvliezen (sIgA) verhogen.

NatasjavE schreef:
Veel drinken helpt ook niet

Nee...?? Wat is jouw reden om dat te melden..?

Het bestrijdt geen bacterieen, dat klopt. (Maar doorspoelen kan een en ander binnen de perken houden. Urine is een vloeistof, die "ideaal" :( is voor ontstekingen: warm gehouden stilstaand 'water', zonder verdere bescherming zoals actieve bemoeienis van het immuunsysteem.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:10

IMJ schreef:
Ik vind de klacht tegenover de ass ook wat vreemd. Maar goed, de HA weet ook wel hoe dat werkt.

Hopelijk is het een UWI idd. Gaan de klachten niet over? Weer aan de bel trekken.

Je kan geen soa hebben?

Aan dat onderste dacht ik in de eerste instantie ook wat sneller. Bij het lezen van de titel ging ik ervanuit dat je zeker wist dat je geen blaasontsteking had. Ik weet namelijk dat de beginnende symptomen van bijvoorbeeld chlamydia hetzelfde zijn als die van een blaasontsteking. Pijn bij het plassen, constante druk op je blaas.

Anyway, ik heb een hele tijd dezelfde klachten als jou gehad. Pijn bij het laatste beetje plassen, telkens naar de wc moeten en als je moet het ook niet in kunnen houden omdat dat te veel pijn doet. Bij mij heeft zo'n pil voor een schimmelinfectie toen wel geholpen. Fijn dat je nu aan de antibiotica zit, vind het alleen wel apart dat je dokter dat dan zo heeft meegegeven

superwoman

Re: Pijn bij plassen, geen blaasontsteking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:22

Ik heb op aanraden van mijn "alternatieve arts" een x een urinetest laten doen op blaasontsteking. En idd een klein beetje positief, terwijl ik geen klachten had. Daarna een x wel veel klachten tijdens mijn zwangerschap en konden ze blijkbaar niks vinden. Een dag later in het ziekenhuis ivm keizersnede wel bevestigd dat ik een blaasontsteking had.
Vreemd maar waar...

Ts iig sterkte!

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:48

Ik had van de week ook erge last en het zat ook al wat hoger, steken bij mijn zij. Meteen begonnen met heel veel water drinken, vitamine C bruistabletten (overdosis) 2 a 3 tabletten van 1000 mg per dag. En dat hielp goed. wel 10x per dag en nacht eruit om te plassen minstens... maar geen antibiotica nodig. Ik heb nu cranberry pillen gekocht en vitamine C pillen slik ik die gewoon iedere dag.

Maar als het niet hielp was ik wel meteen naar de HA gegaan natuurlijk.

edit: 1000 ipv 100

IMJ

Re: Pijn bij plassen, geen blaasontsteking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:01

Is je blaasontsteking over?