Ik ga de strijd weer aan.. Schimmelnagel! Wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Re: Ik ga de strijd weer aan.. Schimmelnagel! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 09:10

Oh trouwens ik had nog een tip van mn pedicure. Als je je nagel(s) behandeld met het één of ander, dan moet je niet alleen je nagel insmeren, maar ook een stukje van je teen zelf. Het gedeelte onder je nagel zeg maar. Omdat daar de schimmel ook onder zat.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 09:24

Schiet me nu net te binnen dat ik, voordat ik die kuur van drie maanden slikte, mijn grote teennagel heb laten trekken (zat al los) en de huid daaronder in heb moeten smeren met een of ander goedje. Weet alleen niet meer wat dat was, maar wie weet dat je huisarts dat wel weet? Uiteindelijk is bij mij de schimmel wel weer terug gekomen, maar de oorzaak daarvan is waarschijnlijk dat niet alleen die ene teennagel maar mijn hele voet besmet was met de schimmel. ;)

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:47

sunshine schreef:
Ja, je bent al gauw een jaar tot anderhalf jaar verder wil je er helemaal van af raken.
En niet te snel stoppen uiteindelijk, beter nog een tijd doorgaan met behandelen :j
Zijn je nagels/nagel ook verdikt? Eventueel dan dun laten frezen door een pedicure, dan gaat de behandeling ook beter.

Er is 1 die een beetje bobbelig is laat ik idd frezen. Ik vijl alles ook regelmatig (om de dag ongeveer) met een ijzeren vijl die ik ontsmet met van die 96% alcohol, heb me laten vertellen dat dat ook goed is, met die papieren vijltjes kan ik niet zo goed overweg.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:46

Betreft Canespro : Ik heb één tube gebruikt. Ok, wel wat langer dan op de bijsluiter staat. Natuurlijk moet de verkleurde nagel er uitgroeien en dat duurt wel een tijdje. Maar de schimmel is dood. Ik heb nu 2 nagels, half wit en half verkleurd.
Wat ik wel doe is dagelijks de nagels ontsmetten met alchohol, ook tussen de tenen, want daar kan je ook schimmels krijgen In mijn schoenen spuit ik een antischimmelspray.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:17

hier gestart met aloe vera smeren ziet er wel al beter uit. ben ook wel benieuwd naar de medicijnervaringen

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:29

Welke aloë Vera als ik vragen mag? Heb bij iemand ook zo'n beginnend kleine teen nageltje gezien geloof ik. Weet alleen niet zeker of het echt een schimmelnagel of kalk/hoornnagel is, zit blijkbaar ook nog verschil tussen.
En welke azijn wordt er op gedaan, van die gewone natuurazijn om mee te koken of schoonmaakazijn?

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 07:56

de aloe vera van de tuinen

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 08:27

Nagel zo dun mogelijk vijlen.
Daarna paar druppels sterilon erop.
Als laatste insmeren met Vicks vaporup.
Pleister erom. En iedere dag herhalen tot je een mooie nagel hebt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 08:31

Naamloos1 schreef:
Zolang ik me kan herinneren heb ik al last van een schimmelnagel/kalknagel. Die heb ik echt al vanaf kleins af aan denk ik..
Hij zit op mn 'middelvingerteen' en deze is dus al echt dik en geel :r
Van alles al geprobeerd, van zalfjes en cremetjes van de pedicure, tot spul van de drogist, tot groene zeep en azijn..
Noem het maar op en ik heb het geprobeerd..

Nu heb je bij de dokter medicijnen hiervoor.. Een kuur van 3 maand, maar dit is af te raden volgens hem omdat het ontzettend slecht is voor je lichaam, met name je nieren dacht ik. Dus dit wil ik in het uiterste geval doen.

Een tijd dacht ik.. Nouja.. Misschien moet ik er maar mee leven.. Alles geprobeerd, en als het bij 1 nagel blijft.. Oke is te doen..
Maar nu krijg ik een klein beginnetje op mn grote teen nagel! :\

Dus ik ga voor de 100ste keer de strijd aan.. Wat ik dit keer ga doen?

Mn nagel zo dun mogelijk houden, dus vijlen en vijlen (Wegwerpvijl) en 2x daags pure tea trea olie erop doen. Hopelijk gaat ie dan weg?!

Wie heeft dit nog meer, en bij wie is dit ook zo hardnekkig?

Gewoon lasertherapie doen. Nu in opkomst in Nederland maar al heellang bekend in Amerika. Na ongeveer 6 maanden zie je dan een gezonde nagel hebben. Bij mijn Pulzzz vestiging in Huissen hebben ze er er 1.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 08:34

Ik was laats met mijn client bij de pedicure mijn client heeft tien schimmel nageels en de pedicure had het over een nieuwe behandel methode...laseren

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:23

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 09:15

Geen idee.. Staan geen prijzen bij he..?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 09:36

Heb je al eens daktarin creme geprobeerd? En dan niet voor enkele weken/maandan maar voor langer dan een jaar?
Ik ken meerdere mensen die al alles dachten gedaan te hebben aan de kalknagel en toen verwees ik ze naar dit product. Dat is speciaal voor schimmels alleen bij een nagel duurt het langer omdat de schimmel met de nagel mee uit moet groeien en de teennagels groeien nou eenmaal niet zo snel. Je moet het smeren op de nagel en rondom de nagel, iedere dag en dan zie je dat de nieuwe nagel die groeit zo goed als vrij is van de schimmel. De nagel verbeterd aanzienlijk maar je moet het wel dagelijks smeren en zeker net zo lang totdat de oude schimmel nagel is uitgegroeid en zelfs dan nog even doorsmeren als onderhoud. Op ten duur zie je dat de nagel gewoon goed is dan kun je er mee stoppen.
Kalk/schimmel nagels is een langdurig proces wat je er ook voor gebruikt.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:51

Wat is eigenlijk het verschil tussen kalk- en schimmelnagels en vergt het ook een andere aanpak? Moet een schimmelnagel niet (ook) van binnenuit dmv medicijnen bestreden worden? Al behandelen we paarden ook alleen maar van buitenaf dmv imaverol bedenk ik me net...

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:10

ashley1 schreef:
Wat is eigenlijk het verschil tussen kalk- en schimmelnagels en vergt het ook een andere aanpak? Moet een schimmelnagel niet (ook) van binnenuit dmv medicijnen bestreden worden? Al behandelen we paarden ook alleen maar van buitenaf dmv imaverol bedenk ik me net...

Het is hetzelfde alleen 2 verschillende namen. En een schimmel hoeft niet van binnenuit behandeld te worden. Dat is vaak weer schadelijk voor andere lichaamsdelen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:12

Niet iedere kalknagel is een schimmelnagel. Om zeker te weten of er sprake is van een schimmel en welke moet een stukje nagel worden onderzocht.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:14

Ja dat dacht ik al. Dus al je bijv. met Nailner tegen kalknagels zou beginnen maar het is eigenlijk een schimmelnagel dan gaat dat niks oplossen lijkt me. Dus eerst naar de huisarts met die nagel?

SiTer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:35

Hoi! Hier nog een "slachtoffer" van schimmelnagel. Ik ben alles tegelijk aan het proberen. Weken in azijn, Vicks erop en Scholl Kalknagelbestrijder.

Maar nu las ik dit een paar pagina's terug:

Femke schreef:
Valentinotje schreef:
P.s. Nog een tip: de schimmel kan ook in je leren rijlaarzen gaan zitten begreep ik. Een keer goed je laarzen uit laten wassen is wellicht ook een goede tip! Dit heb ik overigens nooit laten doen maar kreeg ik wel als tip. Ook moet je blijven druppelen totdat de schimmel aan alle nagels weg is.

Ja, de schimmel zit dan inderdaad in al je schoenen.
Maar ook handdoeken, beddengoed, etc.

Normaal wassen doodt de schimmel niet.
Alleen kookwas (maar daar kunnen rijlaarzen niet tegen), poeder tegen schimmel of 24 uur bevriezen onder de -20 graden.
Met voetschimmel is dat eenvoudiger vol te houden, omdat behandeling daarvan sneller is.

En goed je voeten en nagels droog houden. Schimmel is dol op vochtige plekjes.

Houdt dit in dat ook al kom ik er vanaf het terug komt omdat het in mijn handdoeken zit? Moet ik pumps en handdoeken weggooien en nieuwe aanschaffen? Want ik heb mijn pumps altijd met blote voet aan en daar zit het dus ook in. Geen idee of je een leren schoen kunt uitwassen en hoe?

Jee, het is echt veel lastiger dan het lijkt. Wat een rot schimmel zeg :(

Valentinotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:31

Ik begreep dat je je leren schoenen met groene zeep kunt schoonmaken? Iemand hier ervaring mee?
Handdoeken, sokken enz op 60 graden wassen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:32

Daar heb je schimmeldodend poeder voor.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:10

Poeder in je rijlaarzen en je voeten weken in Imaverol?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 06:52

na 3/4 jaar behandelen is de nagel op een klein randje na helemaal uitgegroeid!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 08:41

Hoe had jij het probleem aangepakt?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:05

ik heb eerst de afgelopen 15 jaar alle mogelijke smeerseltjes gehad en ik ben eind vorig jaar begonnen met mykored spray (http://www.lopharm.nl/product/details/m ... spray-75ml) 1x daags sprayen en verder heb ik niks gedaan, was een beetje sceptisch.
Ik zag op een gegeven moment wel een mooie uitgroei komen en nu is hij bijna helemaal weg en dat na al die jaren smeren, smeren, smeren.

Had het al eerder in dit topic een keer aangegeven maar het werkt dus écht. Voor de nog hardnekkigere variant (is die er?) is er ook nog forte spray, das extra sterk. Ik heb net weer een nieuw flesje gehaald (de 2e pas, je doet er ook nog echt lang mee) dus die gebruik ik ook nog helemaal op, dan is het vast weg.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:15

En besprayde je dan alleen de aangedane nagel?