Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mootje schreef:Geryon, bij mij past er tussen sommige tanden niet eens flosdraad... laat staan een rager

Mootje schreef:Il lees een hoop mensen zeggen: ik heb een gezond gebit, want ik heb nooit gaatjes (sommige met bijna niet poetsen). Gaatjes zijn niet de enige graadmeter voor een gezond gebit, maar plaque, tandsteen, je pockets en je tandvlees ook.
Mijn ouders hadden ook nooit gaatjes en flosten nooit... Mijn moeder haar gebit was niet meer te redden en mijn vader heeft meerdere flapoperaties (tandvlees wordt als flap verlegd om tandsteen te kunnen weghalen) en andere operaties gehad en is nu ongeveer verplicht elke dag minimaal een half uur aan het stokeren, flossen etc. om zijn eigen tanden te kunnen behouden.
Sommige tandartsen hebben daar helemaal geen oog voor en helaas sommige mondhygienisten ook te weinig.

CM_ schreef:Mootje schreef:Il lees een hoop mensen zeggen: ik heb een gezond gebit, want ik heb nooit gaatjes (sommige met bijna niet poetsen). Gaatjes zijn niet de enige graadmeter voor een gezond gebit, maar plaque, tandsteen, je pockets en je tandvlees ook.
Mijn ouders hadden ook nooit gaatjes en flosten nooit... Mijn moeder haar gebit was niet meer te redden en mijn vader heeft meerdere flapoperaties (tandvlees wordt als flap verlegd om tandsteen te kunnen weghalen) en andere operaties gehad en is nu ongeveer verplicht elke dag minimaal een half uur aan het stokeren, flossen etc. om zijn eigen tanden te kunnen behouden.
Sommige tandartsen hebben daar helemaal geen oog voor en helaas sommige mondhygienisten ook te weinig.
Plak of steen heb ik ook niet
Mijn tandarts prijst mij altijd om mijn gebit.
Het staat misschien wat scheef aan de bovenkant (door val van paard) maar mijn tanden en tandvlees zijn van goede kwaliteit.
Hoef ook maar eens per jaar naar de tandarts.

Sting schreef:1 keer per dag, savonds. Vind het smorgens echt niet lekker om te poetsen (vast gewoonte geworden
). Was nog wel op zoek naar zo'n tongschraper, maar nog niks gevonden bij diverse drogisterijen....

Geryon schreef:Raagt er niemand van jullie? Flossen was mij bij echt niet genoeg. Ik flos alleen tussen de tanden waar niks tussen kan. Tandenstoker ook maar niets. Zo'n ragertje was echt een uitkomt!!

Mootje schreef:Zo onschuldig hoeft 'alleen tandsteen' niet te zijn helaas: http://www.tandarts.nl/mondverzorging/a ... rodontitis