ongesteld op vakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: ongesteld op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:36

Ik heb nu al een jaar een doos tampons in mijn kast liggen, en durfde ze tot nu toe niet gebruiken :') Echter zou ik volgende week ongesteld worden, en met zo'n warm weer een maandverband... ieuw! Dus ik ga dapper zijn, en het ook proberen.

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:39

XAnoukdb schreef:
is ob pro comfort mini met inbrenghuls of moet je die erbij kopen??

Die zijn zonder inbrenghuls. Je koopt de tampons met inbrenghuls of zonder, die zijn niet los te koop.

Ik heb er nooit moeite mee gehad, maar herinner me nog goed mijn nichtje die zich een keer 's zomers bij ons thuis in de badkamer opsloot omdat ze zo graag wilde zwemmen, maar nog nooit een tampon had gebruikt. Zat zij aan de ene kant van de deur en ik kan de andere kant... haar moed in te praten! *\o/*
Het is gelukt, ze heeft langer naar het pakje zitten staren dan dat ze probeerde, maar je moet het gewoon even proberen.

Ik zou gewoon nu je nog niet ongesteld bent even uitproberen met tampons met inbrenghuls (van tampax bijvoorbeeld). Zodra hij erin is, gewoon gelijk eruit halen dan heeft de tampon nog geen vocht opgenomen.
Trouwens, ik gebruik ze ook nog steeds van tampax, vind ze veel fijner, zitten in 1x goed!!!

Kom op, meid. Je moet het toch een keertje uitproberen, er komen vaker momenten dat je ongesteldheid niet goed uitkomt.

becca_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:46

Ik gebruikte eerst ook alleen maandverband, omdat zelfs de kleinste tampon pijn deed en ik daarnaast ook bang was. Uiteindelijk heb ik het heel vaak geprobeerd. Wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb! Ik vind tampons veel fijner dan maandverband.
Als je bang bent dat je doorlekt, kan je eerst ook een tampon gebruiken en daaronder maandverband doen. Als je dan doorgelekt bent, weet je hoe lang je ongeveer met een tampon doet (dat verschilt natuurlijk per dag) en hoe lang je dus zeker kunt gaan zwemmen. :)

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:51

Ik durfde in het begin ook geen tampons te gebruiken.
Maar na mijn eerste periode met maandverband, vond ik het zo vies dat ik toch tampons geprobeerd heb.
De eerste keer was geen succes en deed het best wel pijn.
de tweede keer ging het al veel beter.

Zoals velen al gezegd hebben: begin met een tampon met inbrenghuls.
dat gaat veel gemakkelijker! en verder: relax en gewoon durven.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:52

Sunshine80 schreef:
XAnoukdb schreef:
is ob pro comfort mini met inbrenghuls of moet je die erbij kopen??

Die zijn zonder inbrenghuls. Je koopt de tampons met inbrenghuls of zonder, die zijn niet los te koop.

Ik heb er nooit moeite mee gehad, maar herinner me nog goed mijn nichtje die zich een keer 's zomers bij ons thuis in de badkamer opsloot omdat ze zo graag wilde zwemmen, maar nog nooit een tampon had gebruikt. Zat zij aan de ene kant van de deur en ik kan de andere kant... haar moed in te praten! *\o/* Het is gelukt, ze heeft langer naar het pakje zitten staren dan dat ze probeerde, maar je moet het gewoon even proberen.

Ik zou gewoon nu je nog niet ongesteld bent even uitproberen met tampons met inbrenghuls (van tampax bijvoorbeeld). Zodra hij erin is, gewoon gelijk eruit halen dan heeft de tampon nog geen vocht opgenomen.
Trouwens, ik gebruik ze ook nog steeds van tampax, vind ze veel fijner, zitten in 1x goed!!!

Kom op, meid. Je moet het toch een keertje uitproberen, er komen vaker momenten dat je ongesteldheid niet goed uitkomt.

Zo heb ik het ook gedaan met mn beste vriendin, god wat hebben wij gelachen!! Maar het is wel gelukt :)

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 14:55

Mij lijkt ob pro comfort wel heel fijn, maar dat is dus zonder inbrenghuls. Vind dat toch ook wel handig...
Moet ik dan toch maar van tampax(??) kopen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:55

Ik heb nooit inbrenghulzen gebruikt, vind dat maar onhandig, voel zelf met handen toch het beste of hij goed zit.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:57

Ik klink nu misschien heel erg blond, maar ik dacht dat je die tampon er gewoon in kon schuiven zeg maar, maar er komt ook eh handwerk aan te pas, om het zo te noemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:57

Nee, je schuift de tampon er met je vinger in :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:59

Aha! :o?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:04

Jans schreef:
Ik heb nooit inbrenghulzen gebruikt, vind dat maar onhandig, voel zelf met handen toch het beste of hij goed zit.

Heb laatst es geprobeerd, vond ook helemaal niks! Maar gewoon wat uit proberen ts, wat voor de 1 werkt kan voor de ander helemaal niks zijn.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:05

met je wijsvinger tot je tweede kootje zegmaar. :)

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:06

Anne_mieke88 schreef:
met je wijsvinger tot je tweede kootje zegmaar. :)

tweede kootje? :o

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:10

je hebt: nagel, eerste kootje (beweegpunt, tweede kootje (beweegpunt) en daarna knokkel en daarna hand...
en dan tot je tweede kootje bij je ingang komt zegmaar...zo ver :D
hopelijk heb ik het gioed uitgelegd voor jullie rare gedachtes krijgen hahahahah...

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:11

Anne_mieke88 schreef:
je hebt: nagel, eerste kootje (beweegpunt, tweede kootje (beweegpunt) en daarna knokkel en daarna hand...
en dan tot je tweede kootje bij je ingang komt zegmaar...zo ver :D
hopelijk heb ik het gioed uitgelegd voor jullie rare gedachtes krijgen hahahahah...

Oh okee ik snap het :P

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:13

:D jammer wilde net een youtube filmpje posten... :)

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:17

Anne_mieke88 schreef:
:D jammer wilde net een youtube filmpje posten... :)

Ah.. Wat voor filmpje? XD

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:21

:=

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:24

die ik wilde maken nu net van mijn vinger... <<)

(hihi grapje hoor :D )

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 15:27

maar tampax of ob pro comfort??

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:31

KimD schreef:
Maak je niet druk joh! Ik heb eens in alle haastigheid een tampon met plastic en al erin geschoven (Jaja af en toe verstrooid :') )! toen ik begon te lopen dacht ik verhip wat schuurt dat raar er zit iets niet goed... :oo En na ongeveer alle posities gewurmd te hebben en mijn vriend minstens 10x had gevraagd wat ik in hemelsnaam aan het doen was dacht ik oliebol! het plasticje. :o Terug naar de wc, die eruit geperst plasticje eraf en weer terug geduwd. :')

Ik ben net zo erg, het is een wonder dat dit mij nog nooit is gebeurd _O-
Lang leve de tampon, het maakt me niet uit wat voor enge ziektes je er eventueel van kan krijgen, zo'n stinkend plastic ding in m'n onderbroek hoef ik never nooit meer :') en nu kan ik tenminste normaal douchen zonder dat het bloed direct alle kanten op spuit :')

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:31

XAnoukdb schreef:
maar tampax of ob pro comfort??

Om uit te proberen kun je ze misschien allebei halen. Kun je zelf uitproberen welke jij het fijnste vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:45

Gewoon een tampon erin duwen, ik snap dat probleem nooit.
Om de een of andere stomme reden ben ik praktisch bijna altijd ongesteld op vakantie en het maakt me echt gewoon niks uit, tampons doen hun werk prima.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:49

Haha Rebeccaa ik ook :+ Eergisteren voelde ik m'n eisprong dus over ± 12 dagen ongesteld, en laat ik nou net morgen voor drie weken naar Spanje gaan :+ Maar ik ga gewoon zwemmen hoor met tampon, ik laat er mijn vakantie niet door verpesten! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:49

Magrathea schreef:
KimD schreef:
Maak je niet druk joh! Ik heb eens in alle haastigheid een tampon met plastic en al erin geschoven (Jaja af en toe verstrooid :') )! toen ik begon te lopen dacht ik verhip wat schuurt dat raar er zit iets niet goed... :oo En na ongeveer alle posities gewurmd te hebben en mijn vriend minstens 10x had gevraagd wat ik in hemelsnaam aan het doen was dacht ik oliebol! het plasticje. :o Terug naar de wc, die eruit geperst plasticje eraf en weer terug geduwd. :')

Ik ben net zo erg, het is een wonder dat dit mij nog nooit is gebeurd _O-
Lang leve de tampon, het maakt me niet uit wat voor enge ziektes je er eventueel van kan krijgen, zo'n stinkend plastic ding in m'n onderbroek hoef ik never nooit meer :') en nu kan ik tenminste normaal douchen zonder dat het bloed direct alle kanten op spuit :')

Ik heb mijn tampon een keer verkeerd om erin gehad in alle haast.. Was ook een beetje vervelend toen ik daar achterkwam. :')