Melk slecht voor je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 20:09

Ojajoh schreef:
verootjoo schreef:
Dit is natuurlijk een kulargument... En worden ook mensen 80 die een pakje per dag roken, maar dat betekent ook niet dat het gezond voor je is.

nou wat ik volgens vele gehoord heb, kan het ook je botten zwak maken enz,....
dan durf ik idd dat met dit argument aan te gaan, want ik heb een geschiedenis levend op praktisch melk en heb nog nooit in mijn leven een botje gebroken

van roken is al jarenlang bekend dat het slecht is, maar wij drinken al jaaaaaarenlang melk volgens de schijf van vijf
en nou ineens is het slecht en een ware "melk is slecht hype" aan het worden

Ik zeg niet dat melk slecht is, ik zeg dat omdat jij veel melk drinkt en gezond bent niet per definitie betekent dat melk goed voor iedereeen is.
Ik weet nl niet of melk slecht is. Ik drink het niet, nooit gedaan omdat ik het vies vind. Ben er ook niet ongezond of gezonder van geworden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 20:10

tanjaatjuhh schreef:
Ik ben zelf boerin en melk 200 koeien daags.

Bomvol hormonen , wat een dikke onzin! Wij mogen de koeien nauwelijks nog wat spuiten en laat staan dat we dat doen. Het is helemaal niet goed voor onze koeien ook. Melk wordt trouwens zoveel gefilterd daarna in de fabriek dat er niks over blijft. Er zit meer rommel op je groentes en fruit van het spuiten dan in de melk.

Mensen worden er al jaren oud mee en nu zou het slecht zijn?

Het gaat in dit geval niet om wat je spuit. Koeienmelk is gemaakt om een kalf te laten groeien en bevat daarom stoffen die dit stimuleren, groeihormonen. Het gaat niet om kunstmatige hormonen dus, maar om de natuurlijke hormonen uit melk

En je laatste argument is natuurlijk onzin. 30 jaar geleden dachten we ook nog dat tabak gezond was en zelfs medicinaal werkte. De wetenschap staat niet stil.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 20:13

Ibbel schreef:
Tja, biologisch gezien slaat het nergens op dat een dier na het afspenen nog melk drinkt. En dan ook nog van een ander dier. Denk daar maar eens over na ;)

Precies. Geen enkel volwassen dier drinkt melk, mensen zijn de enige die het doen.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 20:25

Ik heb ook last van puistjes.
Maar ik heb het wel gedaan; gestopt met melk drinken en geen vleeswaren meer eten op brood.
En ja ik zie nu duidelijk verschil! Ik zag het niet na een paar dagen, maar nu wel naar een paar weken en mensen om mij heen zien het ook!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 20:39

Ik heb ook (snel) een vette huid/grove poriën etc. en ik drink toch echt maar 1 glas melk per jáár! (samen met mijn 1 boterham met pindakaas per jaar _O- )

Enige wanneer je het zeker weet is door het uit te proberen (maar niet teveel ineens uit je eetpatroon halen, anders weet je nog niet wat de verandering zou maken).

Raponsje

Re: Melk slecht voor je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 21:12

Ik heb alleen borstvoeding gekregen en poedermelk als kindje.
Nooit koe melk gelust en tot vandaag de dag ook niet op.
Uiteraard wel verwerkt in producten, maar daar ben ik vamaf mijn 15e ook mee gestopt.

Bijna 10 jaar dierproduct vrij gegeten en nooit puistjes of andere ellende gehad.
Nu tijdens mijn zwangerschap wel weer dierlijke producten omdat mijn lichaam er naar snakt en een slechte huid nu. Maar dat kan ook van de zwangerschap komen.

Van diervrij eten krijg je over het algemeen een betere huid maar dat hoeft niet.
Sommige mensen hebben een vettere huid van nature.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 21:17

Creatas schreef:
Ik heb ook (snel) een vette huid/grove poriën etc. en ik drink toch echt maar 1 glas melk per jáár! (samen met mijn 1 boterham met pindakaas per jaar _O- )

Enige wanneer je het zeker weet is door het uit te proberen (maar niet teveel ineens uit je eetpatroon halen, anders weet je nog niet wat de verandering zou maken).

Ik krijg het ook van gluten en al het andere wat mijn lichaam niet goed kan verteren.
Dat gooit mijn lijf er via mijn huid uit dus het zegt vrij weinig.

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 21:23

Maar als je stopt met en vleeswaaren en melk en dit en dat... Hoe kan je dan de oorzaak noemem...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 21:28

Ik heb me nog nooit zo gezond gevoeld als in de periode dat ik koemelkvrij at. :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 21:35

jamejozie schreef:
Maar als je stopt met en vleeswaaren en melk en dit en dat... Hoe kan je dan de oorzaak noemem...

Door gewoon rustig stap voor stap met dingen te stoppen? :)*
Soms zijn dingen niet zo moeilijk als het lijkt.. :)
Ik ben begonnen met gluten en melk, maar van gluten krijg ik minder last als van melk qua huid en verder fysiek.
Daarna viel me op dat ik na varkensvlees last van mijn huid had dus dat probeer ik zoveel mogelijk te beperken ook in verband met het histaminelevel.
En zo vis ik langzaam dingen uit, en soms is iets ook tijdelijk. Ik heb een tijd gehad dat ik geen soja kon hebben en nu heel beperkt gaat het wel als in toevoeging in een kant en klaar product.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 21:39

moonfish13 schreef:
Ik vond het toch zo raar dat ik altijd puistjes had ja kan je doen wat je wilt hoor als je niet tegen melk kunt.
Melk is ook ontzettend vet omdat het als doel heeft het jonge dier snel te laten groeien, en dat hoeven wij niet meer..
Ach ik vind het nutteloos, zou best af en toe een ijsje willen maar ik wordt er dusdanig beroerd van dat ik het wel laat.
Ik heb er namelijk rustig 5 dagen plezier van, veel pijn en 2 dagen echt van het padje af in mijn hoofd.

Wbt kraanwater dat klopt inderdaad, maar je hebt ook nog exo oestrogenen.
Dat zijn oestrogenen die zich gedragen als lichaamseigen oestrogeen en dat zit onder andere dus in plastic.
Er staat een cijfer op plastic wat de vuilgraad daar in bepaald.
Ik heb een Brita fles met koolstoffilter maar ik twijfel of je daar alles mee weg krijgt eerlijk gezegd.
Maar plastic opwarmen is daar in echt een no go bijvoorbeeld, dan komt er nog veel meer vrij.
Zelfde dus met je plastic bekertje koffie op je werk..
Die exo oestrogenen zitten bijvoorbeeld ook in Soja, reden dat ik geen soja eet.
Oestrogeen kan een oestrogeendominantie veroorzaken wat dus onder andere PMS kan veroorzaken.
Maar ook bijnierklachten, schildklierklachten, progesteron tekort en allerlei andere dingen..
Ik heb daar een tijd progesteron voor gesmeerd, maar helaas kan ik niet meer tegen de creme..

Idd, door die 'molen' ga ik nu..
Deze site heb ik gebeld en volgens hun zou het het oestrogeen uit het water filteren..het staat niet op hun site en dat heeft natuurlijk een reden..want die oestrogenen zijn voor mij t belangrijkste punt om zo'n filter te halen bv..dus heb ze gevraag dhet dan op de site te vermelden, gezien het voor velen wel belangrijk is te weten..heb het nog niet zien staan, dus vraag me dan af in hoeverre het waar is wat de medewerkster zei.

http://www.purityh2o.eu/shop/bestellen/ ... ypack.html

even terugkomend op het melk drinken..ik kan tegen weinig zuivelproducten (en idd varkensvlees), waar het hem in zit ben ik nog niet achter..geitemelk gaat wel zonder een dikke tong te krijgen en dikke slijmvliezen, net als biogarde stand, de rechtsdraaiende, dat gaat ook prima.
Van kaas (behalve gongorzola en geitekaas???) en melkproducten krijg ik vette huid puistjes en opgeblazen in mn gezicht (ja en overaql haha)..jeugdpuistjes op mn 35e! Kaasfondue ben ik gek op, doe dat eens per jaar, maar loop gemiddeld 2 maanden met kleine ontstekingen onderhuids op wang rond..heel idioot, de littekens zijn nog zichtbaar...
Dus TS, zou eens proberen het weg te laten 2 weken of te vervangen voor geitemeld en biogarde..(als je dat lust natuurlijk) wellicht dat het toch helpt?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 22:05

Ik moet zeggen dat ik op het hormoonbalans dieet dus wel heel aardig reageer qua functioneren.
Alleen niet genoeg en daarom verder gaan zoeken en ik blijk Lyme te hebben wat nooit iemand herkend heeft.
Maar ik gebruik mijn Brita fles opzich wel trouw hoor als ik weg ga en als ik water drink in de bergen bijvoorbeeld.
Vanmiddag mijn fles weer gepakt en wil weer strenger water gaan drinken uit de fles want dan vind ik het wel lekker.
Net ben ik een week weg geweest en toen zo'n beetje alles laten vallen waar ik laatste tijd druk mee was. :+
Zoals suiker in drinken en geen brood als ontbijt, maar wel gluten en melkvrij enzo.
Ook omdat het dus niet goed ging hoor, ik had niet genoeg effect om het die week ook te doen.
Plus dat ik daarvoor al een week op groepsvakantie geweest was waar het gewoonweg niet kon.
Dus nu weer de orde van de dag. :')

Ik was 19 toen ik nog dikke acné had met lelijke ontstekingen, snapte er geen reet van.
Met mijn dieet en af en toe een aspirine masker sinds 1.5 maand ofzo en dat is ook wel iets wat heel goed werkt.
Het houd het vooral fris en open en schijnt naar verloop van tijd echt wel zichtbaar resultaat te geven qua vlekjes etc.
Dan haal je de dode cellen weg waardoor de huid kan ademen etc plus sterk ontstekingsremmend zonder het te verspreiden. :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 22:16

Ooit in een vliegtuig van de VS naar NL gezeten naast een irritante Amerikaan die mij ervan probeerde te overtuigen dat melk drinken zoiets als een doodzonde was.
...
Gezien het feit dat ik al heel wat jaren uitstekend teer op elke dag minstens een halve liter melk (en meestal meer) en werkelijk nooit ziek ben afgezien van migraine (nee, de melk is geen trigger), zal men eerst met heel goed wetenschappelijk bewijs moeten komen om mij ervan te overtuigen dat dat heerlijke witte spul niet goed voor me is. :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 22:24

Ik drink elke dag wel meer dan een liter melk, en dan gebruik ik ook nog wel een halve liter melk voor de brinta sochtends, en ik leef nog steeds hoor.
Geloof niet dat melk slecht is. Heb nergens last van!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 22:32

@Moonfish, dank voor je tip..asperinemasker, had ik nog nooit van gehoord! Wat vervelend dat je toch lyme blijkt te hebben..wel enerzijds opluchting dat je nu iets gerichter aan de slag kunt he..en eveneens met je dieet,want die werkt blijkbaar goed en je wordt meteen gestraft als je je er niet aan houd he ;)
Hier ook geen brood (ook zoiets, pistoletje gaat wel, maar brood niet en ook daar snap ik niet waar het hem in zit..dus lang leve de hutekase en crackers hihi).
Succes met alles..je hebt fijne interessante tips steeds in topics!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 22:33

BalouArera schreef:
cynthia5 schreef:
Ik ga mee met ibbel, mijn moeder zegt altijd; er is geen enkel dier dat na afspenen nog melk drinkt,alleen de mens. Het is ons gewoon aangeleerd het te gaan drinken maar we hebben het niet nodig

Maar wat drink je dan, alleen nog maar water? Want dieren drinken ook alleen maar water....

Op af en toe een wijntje als ik uit ga, drink ik inderdaad alleen water.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 23:05

Geen melk kan helpen, en ook zou ik het eten van varkensvlees beperken of helemaal vermijden. Dat kan ook erg op de huid werken.

Melk is veel te vet, totaal ongezond. Nergens op de wereld drinken volwassenen melk, behalve in Nederland. Gek land.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 07:50

@rowdine: da's niet waar hoor. In de VS wordt het heel veel gebruikt bij het ontbijt. En al die melk in Latte Macchiato's, cappucino's en english tea with milk is niet anders.

Wat betreft kraanwater: dat komt hier uit de grond, daar heb ik alle vertrouwen in, zolang dat niet vervuild wordt door schaliegaswinning.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:02

Rowdine schreef:
Geen melk kan helpen, en ook zou ik het eten van varkensvlees beperken of helemaal vermijden. Dat kan ook erg op de huid werken.

Melk is veel te vet, totaal ongezond. Nergens op de wereld drinken volwassenen melk, behalve in Nederland. Gek land.

In heel Europa drinken ze melk hoor, in de VS ook. In Engeland drinken ze het aangelengd met thee, en Nederland exporteert heel veel melk, ook bv naar China waar ze het ook steeds meer drinken.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:08

Ach bijna overal zit melk in, kijk maar eens in je voorraadkast en lees de etiketten.
Echt helemaal uitsluiten kun je nooit.
Vind zelf melk ook niet lekker om zo te drinken, zelfs mijn vriend niet terwijl we een melkveebedrijf hebben met 120 koeien. Als ik zie hoe die volle melk eruit ziet die onze kalveren krijgen...brrr viesvet! En vind het ook vreemd dat er 'na het afspenen' nog melk wordt gedronken door de mens. Maar heb wel elke dag kaas op m'n brood, eet musli met magere joghurt als ontbijt en in veel recepten wordt melk verwerkt zoals pannenkoeken en overschotels (lasagna bijv).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:14

BopjeBo schreef:

Kan best hoor :j

Overigens vond ik verse melk (ooit geproefd op een melkveebedrijf) erg lekker. Ik hou wel van romig, skim milk (vetloos) vond ik echt werkelijk waar te smerig voor woorden, en ik ging ook altijd voor de volvette kwark, als die te vinden is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:25

BopjeBo schreef:
Ach bijna overal zit melk in, kijk maar eens in je voorraadkast en lees de etiketten.
Vind zelf melk ook niet lekker om zo te drinken, zelfs mijn vriend niet terwijl we een melkveebedrijf hebben met 120 koeien. Als ik zie hoe die volle melk eruit ziet die onze kalveren krijgen...brrr viesvet! En vind het ook vreemd dat er 'na het afspenen' nog melk wordt gedronken door de mens. Maar heb wel elke dag kaas op m'n brood, eet musli met magere joghurt als ontbijt en in veel recepten wordt melk verwerkt zoals pannenkoeken en overschotels (lasagna bijv).

ik heb nooit melk in mijn lasagna en pannenkoeken hoor... Kan prima zonder. Als ik het heb doe ik het vaak wel in de pannenkoeken, maar hier thuis drinken we geen melk (lusten we niet) dus ik heb het meestal niet in huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:57

verootjoo schreef:
Rowdine schreef:

In heel Europa drinken ze melk hoor, in de VS ook. In Engeland drinken ze het aangelengd met thee, en Nederland exporteert heel veel melk, ook bv naar China waar ze het ook steeds meer drinken.

Ik bedoelde meer te zeggen dat ze nergens bekers melk drinken. Idd melk in de thee, latte machiato drinken ze bijna overal. In China wordt overigens ook geen beker melk gedronken, maar kan je hele zoete thee bestellen die half thee/half melk is.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:16

Melk is van een koe voor een kalfje die vier(!) magen heeft om dat te verteren. Natuurlijk is dat niet geweldig voor mensen. Je krijgt er ontzettende slijmvorming van in je darmen. Ik vind het zo heel af en toe ook wel eens lekker, maar om nou liters ervan weg te slurpen... :(

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:31

Drink zelf graag een beker lekker koude melk, maar weet ook dat (koe)melk niet gezond is en het juist de botten doet ontkalken ipv dat het de botten sterker doet maken. En daarom is koemelk o.a. niet gezond voor de mens: de verhouding calsium - fosfor is niet gunstig.

Quote:

"Calcium uit koemelk zou goed zijn voor onze botten. Maar koemelk bevat ook fosfor, veel fosfor. Het lichaam neemt calcium, fosfor en magnesium samen op, mits de verhoudingen juist zijn. De ideale verhouding calcium: fosfor is 2:1, dus twee keer zoveel calcium als fosfor. Dit is de verhouding die moedermelk heeft. Koemelk bevat echter bijna net zoveel calcium als fosfor. Dat vindt het lichaam maar niks. Het is altijd op zoek naar de balans. Om weer in balans te komen moet er ergens calcium vandaan gehaald worden. Je lichaam beschikt over zeer veel calciumvoorraden: je botten! Dus je denkt osteoporose te bestrijden door melk te drinken, maar je maakt het alleen maar erger."

Kortom; dat melk goed is voor je botten, is in feite 1 grote, commerciele leugen.