Mindim schreef:Ik vind het jammer dat de KS als een gemakkelijke manier van bevallen wordt ervaren door mensen die voor het eerst moeten bevallen. En dat men zonder uberhaupt zonder natuurlijk bevallen te proberen, gelijk aan de KS wil. Men weet niet eens wat het is natuurlijk te bevallen. Ja, het is niet leuk, maar ik had het graag gehad hoor. De KS is toch eens stuk klinischer en vaak lig je ook met een reden op die operatietafel, wat al niet zo leuk is.
Je kind wordt bij je weggehaald, paps mag dan wel de navelstreng doorknippen, en je kunt niets. Kindje huilt, je kunt niets, geen fijne kraamtijd thuis. Maar alleen in het ziekenhuis, terwijl je zooo graag thuis had willen zijn. Met een beetje geluk mag je na een paar dagen weg. Het is een open buik operatie, welke door veel mensen wordt onderschat volgens mijn gyn. Je herstel is veel langer, je bent afhankelijk in het begin, kindje uit bed halen ging niet en noem het maar. Dus dat de KS een gemakkelijke weg is om maar geen natuurlijke bevalling te hebben, vind ik eigenlijk jammer.
Mee eens. Over een ks wordt heel vaak veel te makkelijk gedacht. Het is echt een zware buikoperatie en dat zorgt voor een heel andere kraamtijd.