Tips snel slapen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 16:00

Bedankt voor de tips. Ik eet om 8 uur om 12 uur en om half 6. Tussen door crackers ofzo iets.
Ik zit op voetbal maar wegens blessure doe ik nu al 2 maanden niet mee. Normaal train ik 1 à 2 keer in de week en 1 keer wedstrijd.
Ik ga iedere dag naar mijn shet waar ik dan heen fiets en wandel, poets, aan de fiets, vd, grondwerk en later voor de kar.

Mijn moeder had eerder wel eens melatuien ( weet niet hoe je het schrijft) en soms nam ik het in op zondag omdat ik de dag daarna naar school moet en in het weekend al later slaap.

VenoSnorlax

Re: Tips snel slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:06

Bedoel je melatoline
Zo niet probeer dat eens
Dat is een natuurlijke slaapstof die iedereen heeft en het werkt echt

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:07

Afbeelding

Geloof mij, mijn vriend lag vaak nog 4 uur lang te woelen in zijn bed en had een verstoord dag en nacht ritme maar met deze pilletjes die niet verslavend zijn ligt ie binnen een half uur echt te slapen.

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:10

Wat mij enorm heeft geholpen is een rustgevende bed and body spray. Deze spray je in je kamer, de geur helpt je om te relaxen, en na een paar dagen val je al spontaan in slaap bij het ruiken van de geur in je kamer. Echt een aanrader ! :j

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:10

princesmax schreef:
Ik slaap al mijn hele leven slecht.
Meestal val ik op de bank in slaap als ik tv kijk.
Vroeger verzon ik altijd een verhaal waar ik dan in mee speelde en probeerde dit voor me te zien dan viel ik uiteindelijk ook in slaap.

Dat laatste doe ik ook altijd. Anders kan ik echt niet in slaap komen. :)
Had vroeger ook vaak problemen, omdat ik ging piekeren.
Vooral als je gaat denken; ik moet slapen.
Dan gaat het al helemaal niet meer.

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 17:01

Ja die pilletjes bedoel ik! Die helpen wel goed.
Die spray ga ik ook eens proberen.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:04

Even over slaapthee, ti's puur natuurlijk, zitten gewoon planten in die je ontspannen maken, lavendel noem maar op. Kan je makkelijk op je 14e gebruiken. Ik gebruik het ook sinds m'n 13e als ik een periode heb van moeilijk slapen. Alleen niet gaan drinken als lekker, dan helpt het niet meer ;)
Voor de rest asmr filmpjes helpen soms mensen voor het slapen gaan en warm bad is ook lekker. Zakje lavendel aan je bed hangen helpt ook nog wel een beetje :j

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:07

Ik slaap ook heel slecht. Ik heb een drankje bij de apotheek gekocht en het werkt ! Het is wel heel erg vies en ik weet niet hoe oud je bent maar het is tot 12 jaar. Ook hebben ze pilletjes van een ander merk, die heb ik nog niet geprobeerd maar daar ga ik wel op over want ik vind dat drankje wel erg vies :+

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:19

Ik slaap ook hartstikke slecht. Ik kan wel in slaap komen door work out oefeningen van internet :+ maar word alsnog meerdere keren per nacht wakker.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:55

StillAngel schreef:
[ Afbeelding ]

Geloof mij, mijn vriend lag vaak nog 4 uur lang te woelen in zijn bed en had een verstoord dag en nacht ritme maar met deze pilletjes die niet verslavend zijn ligt ie binnen een half uur echt te slapen.

Deze heb ik ook, zijn gewoon bij de supermarkt te koop, maar dan nog kan ik hier soms echt door heen gaan en nog steeds niet slapen terwijl ik ze wel gepakt heb... Begin dus het gevoel te krijgen dat ze wel verslavend zijn of dat je melatonine aanmaak er door van slag raakt en niets meer aanmaakt, maar dat is mijn vermoeden.

Zakje lavendel wil ik nog steeds een keer proberen. Ik heb ook een potje met Oranjebloesem... Ook tegen slapeloosheid... Yeah right! Het maakt je wel lekker slaperig, maar het helpt me niet in slaap te komen...

Die spray klinkt wel goed! Welk merk/waar te koop?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:00

Wat ook geweldig werkt is in bed gaan liggen, op je rug.
Vervolgens ga je 1 voor 1 elk spiertje dat je in je lichaam kan bedenken even kort aanspannen en weer ontspannen. Te beginnen met je grote teen.
En dan steeds eerst links en dan rechts (of omgekeerd). tegen de tijd dat je ergens bij je middel bent, ben ik allang weg :D
Het schijnt zelfs een therapie te zijn met een mooie naam, maar die naam ken ik niet aangezien ik het als klein kind van mijn moeder geleerd heb die het ook weer van iemand had geleerd.

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:10

Dit topic ga ik even volgen, altijd handig om meer tips in huis te hebben voor als je lange periode niet goed kan slapen (want overigens nu niet van toepassing is).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:26

Ik heb het pas nog met mijn HA heel erg lang gehad over melatonine pilletjes en waarom je ze wel/niet zou moeten slikken.
Ik heb echt jarenlang bij verschillende therapeuten en andere zweverige dingen gelopen omdat ik gewoon niet in slaap kon komen. De ene keer slaap ik als een roos, maar soms kan ik zo moe zijn en toch nog tot 2 uur voor mijn wekker liggen woelen. Ik heb toen ooit melatonine pilletjes geslikt en die helpen bij mij echt heel erg goed. Nou was met name mijn moeder een beetje huiverig over deze pilletjes, want het waren wel slaappillen en als ik niet kon slapen moest ik misschien die en die therapie nog een keer proberen.

Conclusie, HA zegt dat het slikken van melatonine echt geen kwaad kan. Het is lichaamseigen en het verandert niks aan je eigen aanmaak van melatonine. Wat melatonine in je systeem doet is dat het je ritme regelt. Zodra het donker wordt, ga je melatonine aanmaken. Bij sommige mensen is dit wat verstoord of duurt het water langer dan normaal. Als je melatonine pillen slikt, gebeurt er niks anders dan dat je gelijk moe wordt. Je lichtjes worden gewoon voor je uit gedaan als het ware. Aangezien ik vooral in de zomer erg veel last heb dat ik niet kan slapen, omdat het vaak lang licht is, zijn die pillen echt een uitkomst.

Melatonine pillen gaan je natuurlijke aanmaak pas aantasten als je 20-30 jaar lang elke avond een pil neemt. Lijkt me niet dat TS dat van plan is. Zelfs voor een meid van 14 moeten die pillen prima kunnen als je niet kunt slapen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:35

Ik slik al zeker 4 jaar melatonine en het is niet verslavend hoor.
In het begin had ik een dosis die goed ging die heb ik later een tikje hoger gedaan en toen is dat zo gebleven.
Later met medicijnen moest het nog hoger, maar na stoppen daarmee kon het net zo makkelijk terug.
Maar op alleen melatonine kan ik ook niet slapen als ik te onrustig ben.
Bijnierconcentraat helpt goed bij mij daarvoor, maar dat wisselt per persoon want sommige zitten ook recht op in bed hiermee. Ik ook als ik fit genoeg ben en het niet nodig heb.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 13:01

Bedankt voor die input, Emmaa_! Dat is zeker fijn om te horen! Ik probeer die Sleepz pilletjes niet te vaak in te nemen en alleen als ik of goed moet slapen vanwege een opdracht de dag erna of wanneer ik al lang wakker lig. Soms weet je gewoon van te voren dat je slecht gaat slapen vanwege bepaalde omstandigheden, dus dan kies ik voor die pilletjes of voor een halve slaappil voordat ik uberhaubt probeer te gaan slapen, maar meestal probeer ik het eerst op eigen kracht.

Fijn al die tips zo!

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 16:58

LZP -> MW

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 16:59

Lavendel spray op je kussen. :)