Ontgiften/detox (met superfood)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:03

oh jee, ik heb ook spirulina besteld, ik was vanplan het door mijn havermout/chia/goji ontbijt te doen.
Zou het wel passen?

Ik heb ook gelezen dat het zou kunnen verlichten bij hooikoorts.
Nou, als dat zou is, ben ik fan!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:14

Als je geen bezwaar hebt tegen echt groen slootwater in je smoothie...
Ik heb me er niet aan gewaagd. :o

Heb het later nog getest in capsules maar ik reageer er niet goed op.
Hooikoorts heb ik ook, ben ook allergisch voor tig dingen ook trouwens.
De 17e heb ik een afspraak bij een bioresonantietherapeut die gaat me uitgebreid testen en behandelen.
Ben wel benieuwd wat ze er mee kan. :j

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:26

oh jee, zal ik het nog wel doen.... :)

Tegen jouw hooikoorts hielp het dus niet?
Succes met je verdere behandeling!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 22:04

Ik heb het een paar dagen geprobeerd maar het ging niet goed met mijn darmen.
Kan er niet veel van zeggen dus.
Ik heb o.a. een allergie voor gluten en melk, de hooikoorts is bijzaak eigenlijk.
Wel eens histamine beperkt geprobeerd te eten? :)
Of bijnierconcentraat, kan zomaar dat het dan weg is als sneeuw voor de zon..
Je bijnieren maken namelijk histaminase aan om de histamine op te lossen waarvan je reacties krijgt.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 08:00

okee, ik zal je eerlijk zeggen dat ik er nooit van gehoord heb, maar ik ga op zoek, bedankt voor de tip!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:41

Maar Knakker, ik was vooral nog benieuwd naar jouw gebruik van de magnetron. Want je ontbijt met chiazaad en gojibessen, beiden gezonde superfoods. Maar die warm je dan op in de magnetron. Denk je niet dat dat slecht is? Niet alleen een vraag aan jou maar aan iedereen die de magnetron gebruikt. Voor mij past ontgiften/detox iig niet samen met het gebruik van een magnetron :P[/quote]

Je bedoelt vanwege de eventuele straling?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me daar nooit zo in verdiept heb, het is gewoon het gemak, een goeie minuut erin en tring, klaar.
Misschien is het inderdaad wel tegenstrijdig, van die gezonde dingen klaarmaken in de magnetron.[/quote]

Ik ben eens aan google geslagen en ben inderdaad wel geschrokken welke slechte invloed de magnetron op je eten heeft.
ik overweeg toch maar gewoon mijn steelpannetje te voor schijnen halen

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 08:28

gisteren de Spiruella ontvangen.
Gatsie, het lijkt wel inkt uit je printer...

Maar de smaak is vrij neutraal, ik heb het nu 2x opgelost in een glas water, ik ben benieuwd of ik ergens iets van merk

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:57

Rustig hier in dit topic...

Ik heb nu een aantal de spirulina gegeten, niet echt lekker, maar het zal best heel gezond zijn, verder geen bijzonderheden gemerkt.
Heeft iemand ervaring met bijenpollen?
Heb ik toevallig vandaag meegenomen.....

sanneloveyou

Re: Ontgiften/detox (met superfood)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:03

Ik kan wel watmeer energie gebruiken.
Ik eet sws al goij bessen en chiazaad.
Maar dat is niet echt daarvoor..
Wat kunnen jullie me aan raden?
Ik zag chlorella voorbij komen in het topic zal er eens wat over op zoeken, hebben jullie hierervaring mee ?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:33

goji bessen en chiazaad zijn gewoon goed voor je algemene gezondheid, dus zal je energieniveau ook verbeteren.
Toevallig heb ik vandaag bijenpollen gekocht, ik had in mijn post hiervoor ervaringen gevraagd, want die heb ik er zelf niet mee.
Als je verder google op de bijenpollen is dit wel goed voor je energiebalans, maar of dat echt zo is weet ik (nog) niet.

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:36

Ik zal er zeker even op googleen!
En als je verschil merkt hoor ik het graag!

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:42

Klinkt erg veel belovend wat ze op internet zeggen ben benieuwd wat jij er van merkt!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:00

prima, maar ik moet zeggen dat ik geen problemen met mijn energie heb
Ik probeer ze tegen mijn hooikoorts en gewoon omdat ik momenteel een superfood-tik heb.
Spirulina zou er ook tegen helpen, ik neem dat nu een paar dagen, ik merk niets, maar ja, daar zal wel even over heen gaan.

Een pot van die Bijenpollen kost iets van 10 EURO en je hebt er maar iets van nodig per dag.
Ik heb er een paar geproeft, ik weet niet......

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:38

Oh ik heb ook hooikoorts....
Dus als het daar goed tegen werkt hoor ik het ook graag !!!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:08

Knakker schreef:
goji bessen en chiazaad zijn gewoon goed voor je algemene gezondheid, dus zal je energieniveau ook verbeteren.
Toevallig heb ik vandaag bijenpollen gekocht, ik had in mijn post hiervoor ervaringen gevraagd, want die heb ik er zelf niet mee.
Als je verder google op de bijenpollen is dit wel goed voor je energiebalans, maar of dat echt zo is weet ik (nog) niet.

Mwah ik merk er anders weinig van van dat geweldige energiepijl van de bovenste twee..

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:31

Ik ben een week geleden begonnen met stuifmeelkorrels (ook wel bijenpollen genoemd) op mijn boterham maar merk tot nu toe weinig. Misschien niet helemaal eerlijk omdat ik buikgriep heb gehad.
Als ik de bijenvereniging moet geloven is het geweldig spul:
http://www.imkersbondabtb.nl/index.php? ... &Itemid=37

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:02

Ik heb mijn eetpatroon sinds ongeveer drie weken drastisch veranderd. Was het zo zat om steeds moe te zijn en me vaak niet lekker te voelen. Gluten zoveel mogelijk geschrapt; geen brood(achtige) producten, aardappelen, pasta. Ook drastisch geminderd met suikers: waar ik bijvoorbeeld voorheen makkelijk een pak koek in één dag opat, heb ik nu in drie weken vier koekjes op. Avondeten bestaat bijna alleen maar uit groenten, evt aangevuld met rijst of couscous (was in de veronderstelling dat in couscous ook geen gluten zaten...... FOUT! :P ) en soms wat rundvlees of gezonde kip.

Als ontbijt inderdaad veel fruit met chiazaadjes, goji-bessen en wat rauwe cacaopoeder in de yoghurt. Als alternatief voor de yoghurt heb ik zojuist een sapcentrifuge besteld. Lustte als kind al geen melkproducten, niet zo gek, ben half-Afrikaans en schijnt dat in Afrika tot wel 90% van de bevolking lactose-intolerantie heeft. Yoghurt is nu het enige wat ik nog eet, maar wordt dus ook binnenkort geschrapt.

Ik ben in drie weken twee kilo afgevallen. Hoef geen middagdutjes meer te doen en ga uit mezelf aan lichaamsbeweging doen (ja, dat is echt een wonder :') ). De symptomen van mijn ADD worden minder: ik kan me beter concentreren en mijn hoofd iets minder druk. Mijn gezichts-huid ziet er beter uit en ik merk langzaam dat mijn nagels beter worden.

Waarschijnlijk is de helft daarvan een placebo-effect, maar wil hier zeker mee doorgaan. Ben nog op zoek naar fijne poedertjes en vruchtjes om mijn ontbijt mee aan te vullen, haha :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:15

Ik heb Asperger Joyce en ik merk ook een gigantisch verschil met gluten en melkvrij eten.
Kan echt niet functioneren als ik dat eet omdat ik dan helemaal de weg kwijt raak.

Dus bij deze kan ik je zeggen dat het echt geen placebo effect is want bij mij houdt het al 1.5 jaar zeker aan.
Eet ik wat fouts ben ik meteen een week van de rel.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:35

Nou, hierbij het resultaat van ruim een week 3x per dag Spiruella gedronken/gegeten te hebben:

zonder in details te treden: ik merk het op de wc......
Maar belangrijker: ik merk het zowaar ook aan m'n hooikoorts klachten.
Toevallig hoorde ik vanochtend nog op het nieuws dat het vandaag een zware dag wordt voor graspollen allergie patienten (ik dus).
Helemaal nergens last van, hoe is het mogelijk, wat een verlichting.....
Dit moet haast door de Spiruella komen, ik heb wel een paar dagen een paar bijenpollen gegeten, maar het lijkt me sterk dat het daardoor komt.

Maar om even echt on-topic te blijven: ontgiften/detox lukt je prima met Spiruella.
Ik neem het inmiddels niet meer in met water maar met Alpro Soya Vanille melk, dan is het nog best wel te drinken.....

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:14

Wauw wat goed, Knakker! Ik heb gister een potje Spirulina-tabletjes gehaald, merk wel dat er wat rommelt in mijn darmen. Een vriendinnetje die haar werk heeft gemaakt van écht gezonde voeding raadde het me aan; Spirulina schijnt inderdaad goed te ontgiften en de negatieve bijwerkingen (de eerste dagen winderigheid en dunnere ontlasting) die veel mensen ervaren, zijn volgens haar een teken dat de Spirulina goed haar werk doet en je lichaam het blijkbaar nodig had. Hoe meer van die bijwerkingen, hoe meer rottigheid er uit je lijf moet, was haar verklaring.
T rommelt nu dan ook lekker in mijn buik..

Ook begonnen met eten van bijenpollen (ook door de yoghurt 's morgens, met fruit, chiazaadjes en rauwe cacao), ben er nog niet helemaal uit of ik het nou heel lekker vind, of heel vies. :D
En tarwegraspoeder, voor tarwegrassap-shotjes. Overal op internet staat te lezen dat het echt vies smaakt, maar voor ons paardenmeisjes is het goed te doen: het smaakt alsof je hooi uitschudt.. ;)

En om het feest compleet te maken een juicer gekocht, dus vanavond als avondeten voor het eerst een spinazie-druiven-sapje gedronken. Lekker! :j

Hopelijk gaat mijn lijf wat meer van me houden, nu ik er de laatste weken wat beter voor zorg.. O:)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:39

Klinkt goed .
Enige weken geleden kocht ik chlorella voor mijn paard .
Heb toen okk spirulina mee besteld .
Weet niet waarom ?
Maar heb in het voorjaar last gehad van een darm parasiet . Kwam erachter omdat ik kg, s afviel .
Inmiddels is deze guardia landa bestreden met AB kuur .
Maar heb nu vreselijke last van obstipatie .
En wat zie ik hier ....
Spirulina is goed voor mijn darmen ?!
Begin morgen maar meteen

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 00:26

Ja, Chlorella en Spirulina schijnen júíst goed te zijn na een AB-kuur, schijnt dat je daar regelmatig een schimmel van kan krijgen in je darmen, of in ieder geval verzwakte darmflora.. En dat gaan ze tegen :) Chlorofyl zit erin en dat zorgt daarvoor (schijnt :') ).. Hopelijk werkt het wat, zou met een wat hogere dosis beginnen, als het op 'therapeutische basis' is. Kun je als alle ellende eruit is, over op een onderhoudsdosis (staat ook wel op t potje denk ik).

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 00:57

Joyce_ schreef:
Wauw wat goed, Knakker! Ik heb gister een potje Spirulina-tabletjes gehaald, merk wel dat er wat rommelt in mijn darmen. Een vriendinnetje die haar werk heeft gemaakt van écht gezonde voeding raadde het me aan; Spirulina schijnt inderdaad goed te ontgiften en de negatieve bijwerkingen (de eerste dagen winderigheid en dunnere ontlasting) die veel mensen ervaren, zijn volgens haar een teken dat de Spirulina goed haar werk doet en je lichaam het blijkbaar nodig had. Hoe meer van die bijwerkingen, hoe meer rottigheid er uit je lijf moet, was haar verklaring.
T rommelt nu dan ook lekker in mijn buik..

Maar die vervelende bijwerkingen gaan dus ook weer weg na een tijd? Dan wil ik't misschien nog wel eens proberen, maar vond het echt heel storend.. Nu doen mijn darmen al moeilijk en ben soms wel winderig, maar meestal geurloos en dat was met de spirulina helaas wel anders.. :o

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 01:10

Wat een handig topic zo! Ik ga morgen nog even uitgebreid lezen en reageren maar ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met Frecious? Ik kwam dat 'per ongeluk' tegen en ben wel heel nieuwsgierig, het klinkt goed maar het is wel behoorlijk prijzig!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 01:18

Ziet er heel commercieel uit, Koenlover.. Zou gewoon zelf je sappen maken en gelijk drinken, dan zitten tenminste alle voedingsstoffen er nog in. Als het verpakt zit en ingevroren wordt, gaan er een hoop vitaminen en mineralen verloren. En voor dat geld (€4,50 per 200ml) kan je net zo goed zelf aan de slag met een sapcentrifuge! En kan je nog eens meer variatie aanbrengen ook: heb nu al sla-kiwi-sap, banaan-bleekselderij-sap en spinazie-druiven sap gemaakt. :D

En ja, die bijwerkingen van spirulina moeten minder worden haha! :j Is gewoon de reactie met slechte stoffen in je lijf die eruit moeten, blijkbaar..