Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JunkDeLuxe schreef:Menino schreef:
denk dat het ook wel komt omdat iedereen steeds zwaarder wordt, daar onwijs veel aandacht aan wordt besteedt en er dus ook gewoon meer eetproblemen zijn (omdat mensen steeds wanhopiger worden en meer drang voelen om af te vallen). Mss dat dingen daarom wel eerder als eetprobleem gezien wordt. Vervelend en vermoeiend voor jou, maar ik denk niet dat het vervelend bedoeld wordt...
Ik denk ook dat mensen zich er veel minder bewust van zijn dat opmerkingen tegen dunne mensen net zo goed kwetsend kunnen zijn omdat het in veel kringen wél een ideaalbeeld is en mensen er dus niet bij stil staan dat dat ook niet door iedereen helemaal 100% ' geaccepteerd' wordt. Dus beseffen mensen niet dat dat voor iemand die z'n hele leven al te horen krijgt ' dat ' ie best wat mag aankomen ' helemaal niet zo aardig en positief meer is... (vooral omdat ze het zelf wel als ideaal zien)
Toch denk ik dat er een stuk meer minachting is tov overgewicht dan ondergewicht, dus in dat opzicht snap ik ook wel dat je van dat eerste een stuk meer tegengeluiden hoort dat we dat ' ook ' moeten accepteren.
Maar weet niet zo zeer of dat nou met een nieuwe ' standaard ' te maken heeft...
Dat plaatje wat hierboven staat is gewoon banketstaaf en kwetsend, dus ik snap niet dat mensen dat op facebook zettenDat zegt ook wel iets over iemands niveau
Ik wordt regelmatig "Ethiopiër" of "knook" genoemd door m'n stiefvader. Als ik daar binnenspring, krijg ik ook steevast een hoop koekjes in mijn richting geduwdVorige week was wel het toppunt haha, ik ben net wegens darmproblemen (lees tussen de regels haha) een beetje afgevallen en mijn jeans viel nogal ruim... Heeft ie me z'n proteïnenshake meegegeven, als ik nog meer afval moet ik daar dagelijks een liter van opdrinken om geen ondergewicht te krijgen
![]()
Er zijn heel veel magere meisjes trouwens die daar ook niet om gevraagd hebben. Die bv hun eten te snel verteren, en echt niet bijkomen ook al gaan ze elke dag naar het frituur. De ene kijkt naar mayonaise en voelt een nieuw rolletje opzetten, de andere lepelt 5 potten choco uit zonder ook maar 1gr bij te komen...
Mindim schreef:Oke, wat voor gewicht heb dan gemiddeld als je een maat 42/44 aan hebt?? Ik heb daar geen idee van.
Ik ben 1.72 weeg, 59 kilo en mijn kledingmaat verschilt tussen 28 maat spijkerbroek tot 40 voor een truitje, maar dat komt door mijn bos hout voor de deurIk sport veel, dus ben niet mager, maar pas ruim in 17 inch zadel. Even voor de beeldvorming. Wat is de beeldvorming van maat 42/44??
F_Orumster schreef:Ik zie ook berichten op fb voorbij komen van meiden die pleiten dat mollig mooi is. Op zich prima, maar de posters zijn de fase van mollig al met een kilootje of 30 gepasseerd. Beetje kop in het zand steken dat ze toch echt ongezond zijn.
little_king schreef:Mindim schreef:Oke, wat voor gewicht heb dan gemiddeld als je een maat 42/44 aan hebt?? Ik heb daar geen idee van.
Ik ben 1.72 weeg, 59 kilo en mijn kledingmaat verschilt tussen 28 maat spijkerbroek tot 40 voor een truitje, maar dat komt door mijn bos hout voor de deurIk sport veel, dus ben niet mager, maar pas ruim in 17 inch zadel. Even voor de beeldvorming. Wat is de beeldvorming van maat 42/44??
Dat wil best vertellen.
Ik ben 170 groot en bij maat 44 weeg ik ongeveer 68 kilo.
Bij maat 42 rond de 63 kilo.
Helaas draag ik nu maat 46.
Daarbij pas ik dan weer goed in 17,5 inch zadel omdat ik helaas het erg ongezonde appel model heb en daar dus ook mijn broekmaat nodig heb.
Bij mijn billen heb ik dus ook altijd broek over. daar zou mijn maat dan ook gerust kleiner kunnen zijn, maar zo maken ze broeken dan weer niet
Urbiezira schreef:En als we het nou eens niet over gewicht of maat hebben, maar over het feit dat er blijkbaar plaatjes en teksten over de social media gaan dat mensen met een maatje meer mooi zijn en slanke mensen niet? Wat is daar dan de rede voor? Wat slank en "maatje meer" is doet er niet toe, het gaat mij om de vraag waarom dit uberhaubt gezegd zou moeten worden?
Mindim schreef:Oke, wat voor gewicht heb dan gemiddeld als je een maat 42/44 aan hebt?? Ik heb daar geen idee van.
MamaJella schreef:Stiekem moet ik hier wel even over lachen dames. Je voelt je aangevallen omdat je slank bent? Ga weg zeg.
Urbiezira schreef:En als we het nou eens niet over gewicht of maat hebben, maar over het feit dat er blijkbaar plaatjes en teksten over de social media gaan dat mensen met een maatje meer mooi zijn en slanke mensen niet? Wat is daar dan de rede voor? Wat slank en "maatje meer" is doet er niet toe, het gaat mij om de vraag waarom dit uberhaubt gezegd zou moeten worden?
Koia schreef:Ik vraag me altijd af waarom gewicht aan mooi of lelijk wordt verbonden. Ik zie het zo vaak, prachtige meiden en vrouwen met een beeldschoon gezichtje maar die niet voldoen aan het 'ideaal beeld' worden meteen als lelijk bestempeld. Daar snap ik werkelijk niks van. By the way.. los van het uiterlijk.. (weer heel cliché, maar als dikke vrouw zijnde klamp ik me daar graag aan vast om niet ten onder te gaan in de stortvloed van negativiteit) ware schoonheid zit van binnen (tm).
Wanneer kijken mensen eens naar 'mens' in plaats van 'gewicht'. Telt voor dikke en dunne mensen trouwens.