Slaapprobleem, wie nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Re: Slaapprobleem, wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 14:48

Ik meld me ook.

Ik zit nu gelukkig in een periode dat ik prima slaap. Nog wel te kort, maar dat doe ik zelf.

Ik heb absoluut geen problemen met inslapen. Ik lig en ben zo vertrokken. Maar ik word wel een aantal keer wakker per nacht. En dan niet even wakker worden, nee, gewoon ruim 30 tot 60 minuten wakker liggen. En dan niet 1 of 2 keer per nacht, gerust om het uur.

Ik heb hier medicatie voor gehad. Hierdoor moest ik aan het eind van de ochtend nog even slapen, deed ik dat niet, dan viel ik gewoon in slaap. :') 's Nachts sliep ik net zo slecht als zonder medicatie. Ben er dus heel heel snel mee gestopt.

Op dit moment word ik niet meer wakker in de nachten, en hier ben ik heel erg blij mee. Bij mij hielpen de trucjes niet die veel mensen opnoemen. Van het een op andere moment was sliep ik weer goed. Het heeft ruim 3 à 4 jaar geduurd.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 14:53

Ik kan ook heel moeilijk in slaap komen, als ik slaap ben ik ook heel makkelijk wakker te krijgen.
Ik kan alleen goed slapen na heel intensief sporten of als ik écht heel moe ben.
Nu loop ik al twee weken met blauwe kringen onder mn ogen omdat ik super veel stress heb voor school en ik me niet 100% goed voel -O-

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 15:03

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 18:25

_Michelle__ schreef:
Hier nog iemand!
Ik heb echter geen probleem met inslapen, want lig binnen een paar minuten te slapen.
Word echter elke nacht standaard om 03.00 uur wakker en kom niet meer in slaap.
Tegen een uur of 6 in de ochtend val ik weer in slaap, maar een half uur later gaat dan mijn wekker weer.
Heb al geprobeerd wat eerder naar bed te gaan, maar hoe eerder ik op bed lig, hoe eerder ik ook weer wakker ben.
Ga ik bijvoorbeeld een uur eerder slapen, word ik om 02.00 uur wakker, dus dat lost het probleem ook niet op.

Ik heb al melatonine via de huisarts, die is een stuk sterker dan van de drogist.
Helaas helpt dit dus niet echt :n

geprobeert om later in bed te gaan liggen

Dispar_Vulgo

Re: Slaapprobleem, wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 18:34

Ik heb ook geen moeite om in slaap te vallen en ik word ook 's nachts niet echt wakker. Maar ik ben heel onrustig midden in de nacht en dan rustig ik ook niet uit.
Vooral slaap wandelen, praten, door m'n bed heen crossen en aan/uit/om kleden zijn mijn nachtelijke bezigheden.
Helaas nog geen goede oplossing gevonden :(

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:29

jumerenik schreef:
_Michelle__ schreef:
Hier nog iemand!
Ik heb echter geen probleem met inslapen, want lig binnen een paar minuten te slapen.
Word echter elke nacht standaard om 03.00 uur wakker en kom niet meer in slaap.
Tegen een uur of 6 in de ochtend val ik weer in slaap, maar een half uur later gaat dan mijn wekker weer.
Heb al geprobeerd wat eerder naar bed te gaan, maar hoe eerder ik op bed lig, hoe eerder ik ook weer wakker ben.
Ga ik bijvoorbeeld een uur eerder slapen, word ik om 02.00 uur wakker, dus dat lost het probleem ook niet op.

Ik heb al melatonine via de huisarts, die is een stuk sterker dan van de drogist.
Helaas helpt dit dus niet echt :n

geprobeert om later in bed te gaan liggen

Alles al geprobeerd. Lig er sowieso nooit vroeger dan 23.30/00.00 uur in.