Mavelle schreef:F_Orumster schreef:Heel eerlijk gezegd sta ikbervan te kijken dat een borderliner maatschappelijk werk/zorg verricht? Zal wel heel hard zijn, maar daar zet ik toch vraagtekens bij.
Volgens mij is het niet aan jou om te beoordelen of TS dat werk wel of niet aan kan. Wat maakt dat jij denkt dat de baas van TS dat niet zelf kan beoordelen?
Volgens mij slaat mijn opmerking over het algemeen en niet over de TS. Ik leefde in de veronderstelling dat iemand met een dergelijke psychische aandoening niet in een dergelijk vakgebied werkt, evenals dat iemand met een strafblad niet bij de politie werkt. Even appels met peren, maar zo logisch was het voor mij. En daar kijk ik dus van op.
Daarnaast geeft ze aan dat haar baas helemaal niet van haar borderline wist, dus het beoordelingsvermogen van de baas hebben we nog geen inzicht op.
Anoniem schreef:F_Orumster schreef:Ja maar ADHD vind ik wel wat anders dan Borderline, qua functioneren dan. Al heb je beiden natuurlijk in gradaties.
Gadver, wat een vooroordeel zeg...
Geen vooroordeel maar een oordeel.
MISTRAL94 schreef:Ik begrijp die twijfel wel, in sommige beroepen kun je bepaalde problematiek er niet bij gebruiken. Net als je in bepaalde beroepen bijvoorbeeld een verklaring van goed gedrag moet hebben. Is het in sommige beroepgroepen niet handig dat er mensen met psychische aandoeningen werken. In een ander beroep kun je weer geen mensen met reuma gebruiken en zo kan ik wel even door gaan.
Dat is inderdaad mijn mening.
Heino schreef:F_Orumster schreef:Ja maar ADHD vind ik wel wat anders dan Borderline, qua functioneren dan. Al heb je beiden natuurlijk in gradaties.
Waarom? Het kan je beide ontzettend belemmeren wanneer je werk doet dat niet bij je past. Het punt dat ik wilde maken is dat je ook met een psychische aandoening best in de zorg kan werken, als je maar goed oplet dat de functie bij je past.
Laat mij saai, routinematig werk doen en ik word zo ontslagen door alle achteloze fouten die ik zou maken

ADHD is zeker een belemmerende factor, maar wel op een heel ander niveau. Dat hoef ik toch zeker niet uit te leggen?
Mavelle schreef:Natuurlijk Mistral, maar als TS daar al zo lang werkt en al 9 jaar de diagnose borderline heeft.. Dan kan dat blijkbaar: met borderline werken in de zorg. Als dat echt niet kon had ze daar niet meer gewerkt.
Blijkbaar gaat het niet, anders was ze niet geschorst.