Geen nachtdienst aankunnen,mis gegaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 18:37

Mindypony schreef:
Ik heb in een functioneringsgesprek aangegeven dat nachten mij zeer zwaar vallen,maar dat ik teminste 1 nacht wil proberen,dit was vastgelegd op papier.
Ik heb dus 2 nachten gekregen,maar was bang om naar mijn zorgmanager te gaan want die is niet makkelijk en zegt gerust'tja dan moet je maar met iemand ruilen..

Er staat dat er is vastgelegd tenminste 1 nacht, dat kunnen er dus meer worden...

Natuurlijk is het goed dat je gewoon werkt en probeert mee te draaien in de maatschappij, maar is het voor je eigen leven dan niet makkelijker als je een baan in de zorg ( misschien zelfde instelling ? ) waarbij je die druk niet hebt van de nachtdiensten ? Dus waar ze niet nodig zijn.

Vraag mij ook af wat er werkelijk is gebeurd dat ze je nu direct schorsen terwijl je pas geleden nog een uitstekend functioneringsgesprek hebt gehad..

In ieder geval succes met de situatie je hebt nu in ieder geval de tijd om de boel even voor jezelf op een rijtje te krijgen en met deskundigen te praten. ( arbo- en huisarts etc)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 18:43

Sorry, maar bij dit soort beroepen horen nachtdiensten, dat is gewoon zo.

Kan je het niet aan, dan moet je er niet aan beginnen. Dat is niet eerlijk naar de collega's toe, die moeten dan door jou meer nachtdiensten gaan werken, zodat jij meer overdag kan gaan draaien.

Dan raken ze ook overbelast.

Cassidy

Re: Geen nachtdienst aankunnen,mis gegaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 18:47

Er zijn mensen die de voorkeur geven aan nachtdiensten en er zijn mensen die de voorkeur geven aan dagdiensten. En daar kan best een oplossing voor gezocht worden. Dat moet dan wel van twee kanten komen. En ervaring leert dat er mensen zijn die het voor elkaar krijgen om echt iedere keer om die nachtdiensten heen te komen. Zonder overleg met collega's. En dat vind ik dan weer niet eerlijk.

Voor jezelf misschien wel het beste dat dit zo is geescaleerd. Dan wordt je gewoon gedwongen om elders te kijken...als je echt niet tegen nachtdiensten kunt, dan zoek een functie waar dat absoluut niet aan de orde is.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:16

jup, ik ben een nachtdienstdraaier. die bestaan dus wel :)
vind meerdere achter elkaar fijner, dus een collega als de ts zou voor mij niet erg zijn.
maar dan zou ze idd dan van mij weekendshifts over moeten nemen, of iig ergens flexibeler :)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:19

Ragdollcat schreef:

Kan je het niet aan, dan moet je er niet aan beginnen. Dat is niet eerlijk naar de collega's toe, die moeten dan door jou meer nachtdiensten gaan werken, zodat jij meer overdag kan gaan draaien.

Wat een onzin. Ik heb bewust gekozen voor de zorg en ik heb ook bewust gekozen om te solliciteren op dagbesteding omdat ik weet dat ik de nachtdiensten niet trek. Overigens zijn er binnen onze instellingen ook heel veel mogelijkheden binnen woonvoorzieningen zonder nachtdiensten. Dat ik nachtdiensten niet trek maakt mij echt niet minder geschikt voor de zorg!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:26

Op de woonvoorziening waar ik veel inval draaien alleen de grote contracten slaapdiensten, de rest enkel dag en avond. Anders is iemand met een klein contract meteen klaar voor die week (een slaapdienst duurt ongeveer 16 uur) terwijl een ander met een groot contract zes dagen moet werken om aan zijn uren te komen :P

Met echte nachtdiensten heb ik gelukkig geen ervaring, maar slaapdiensten vind ik ook geen pretje. Het hangt wel af van de locatie waar de slaapdienst is. Het voordeel vind ik dan dat je ineens heel veel uur hebt :) ik draaide soms vorig jaar 2 slaapdiensten en een avonddienst in één week, en dan maakte ik dus 40 uur per week naast mijn fulltime studie, zonder dat ik echt tijd tekort kwam (ik was hoogstens een beetje gaar omdat je bij ons best vaak wakker gemaakt wordt 's nachts :') )

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:28

minikatje schreef:
vind meerdere achter elkaar fijner, dus een collega als de ts zou voor mij niet erg zijn.
maar dan zou ze idd dan van mij weekendshifts over moeten nemen, of iig ergens flexibeler :)

Zo heeft mijn moeder dat opgelost: geen nachtdiensten, wel om het weekend een heel weekend werken + aantal feestdagen. Iedereen blij wat betreft de werkverdeling :j

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:38

Ilja000 schreef:
Ragdollcat schreef:

Wat een onzin. Ik heb bewust gekozen voor de zorg en ik heb ook bewust gekozen om te solliciteren op dagbesteding omdat ik weet dat ik de nachtdiensten niet trek. Overigens zijn er binnen onze instellingen ook heel veel mogelijkheden binnen woonvoorzieningen zonder nachtdiensten. Dat ik nachtdiensten niet trek maakt mij echt niet minder geschikt voor de zorg!

Maar in geval van TS horen dus wel nachtdiensten.

Verder las ik iets over passend werk zoeken binnen een organisatie. Dat moet net kunnen tegenwoordig gooien ze mensen er liever uit dan allerlei andere oplossingen moeten zoeken. In geval van TS wordt dat een stuk makkelijker omdat ze nu ook al geschorst is. Dan kunnen wereld vebeteraars zeggen dat mag niet of dat hoort niet. Maar helaas is het wel de realiteit.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:11

Hilli schreef:
minikatje schreef:

Zo heeft mijn moeder dat opgelost: geen nachtdiensten, wel om het weekend een heel weekend werken + aantal feestdagen. Iedereen blij wat betreft de werkverdeling :j

Precies, zo gebeurd het bij ons ook, heet collegialiteit :+ , maar goed dan moet je welke zulke collega's hebben natuurlijk.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:55

Ragdollcat schreef:

Eens! Ik kan ook niet zeggen dat ik graag als verpleegkundige op een afdeling voor zwaar dementerenden aan het werk wil maar de "poep op de muur smerende patiënten" over sla omdat ik smetvrees heb. Sommige beroepen passen gewoonweg niet bij je persoonlijkheid.

Een goede oplossing is imo idd alleen solliciteren op functies die goed bij je passen. In de zorg zijn genoeg mogelijkheden zonder nachtdiensten.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:01

Goed gezegd Heino@.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:13

Heel eerlijk gezegd sta ikbervan te kijken dat een borderliner maatschappelijk werk/zorg verricht? Zal wel heel hard zijn, maar daar zet ik toch vraagtekens bij.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:55

Nah, dat hoeft geen probleem te zijn denk ik. Maar wederom, kies werk dat bij je past. Ik heb zelf ADHD en werk ook als psycholoog. En heb bewust gekozen voor een baan met veel afwisseling. Gaat prima :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:08

Ja maar ADHD vind ik wel wat anders dan Borderline, qua functioneren dan. Al heb je beiden natuurlijk in gradaties.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:14

F_Orumster schreef:
Heel eerlijk gezegd sta ikbervan te kijken dat een borderliner maatschappelijk werk/zorg verricht? Zal wel heel hard zijn, maar daar zet ik toch vraagtekens bij.

Volgens mij is het niet aan jou om te beoordelen of TS dat werk wel of niet aan kan. Wat maakt dat jij denkt dat de baas van TS dat niet zelf kan beoordelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:20

F_Orumster schreef:
Ja maar ADHD vind ik wel wat anders dan Borderline, qua functioneren dan. Al heb je beiden natuurlijk in gradaties.

Gadver, wat een vooroordeel zeg...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:24

Mavelle schreef:
F_Orumster schreef:

Volgens mij is het niet aan jou om te beoordelen of TS dat werk wel of niet aan kan. Wat maakt dat jij denkt dat de baas van TS dat niet zelf kan beoordelen?

Zij geeft enkel haar mening net als ieder ander hier.

Anoniem schreef:
F_Orumster schreef:

Waarom is dat een vooroordeel?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:31

MISTRAL94 schreef:
Mavelle schreef:

Zij geeft enkel haar mening net als ieder ander hier.

Zij trekt de kundigheid van iemand die ze totaal niet kent in twijfel, dat is heel wat anders. In mijn ogen zelfs een beetje beledigend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:32

dat ze ervan te kijken staat dat een borderliner in de zorg/maatschappelijk werk sector werkzaamheden verricht.
Ik vind dat behoorlijk kortzichtig, een dergelijke uitspraak.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:36

Ik begrijp die twijfel wel, in sommige beroepen kun je bepaalde problematiek er niet bij gebruiken. Net als je in bepaalde beroepen bijvoorbeeld een verklaring van goed gedrag moet hebben. Is het in sommige beroepgroepen niet handig dat er mensen met psychische aandoeningen werken. In een ander beroep kun je weer geen mensen met reuma gebruiken en zo kan ik wel even door gaan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:45

F_Orumster schreef:

Waarom? Het kan je beide ontzettend belemmeren wanneer je werk doet dat niet bij je past. Het punt dat ik wilde maken is dat je ook met een psychische aandoening best in de zorg kan werken, als je maar goed oplet dat de functie bij je past.

Laat mij saai, routinematig werk doen en ik word zo ontslagen door alle achteloze fouten die ik zou maken :')

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:46

Natuurlijk Mistral, maar als TS daar al zo lang werkt en al 9 jaar de diagnose borderline heeft.. Dan kan dat blijkbaar: met borderline werken in de zorg. Als dat echt niet kon had ze daar niet meer gewerkt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:55

Mavelle schreef:
Natuurlijk Mistral, maar als TS daar al zo lang werkt en al 9 jaar de diagnose borderline heeft.. Dan kan dat blijkbaar: met borderline werken in de zorg. Als dat echt niet kon had ze daar niet meer gewerkt.

Nou schijnbaar niet, je wordt niet geschorst omdat je een klein foutje gemaakt hebt. Haar leidinggevende/werkgever achten het dus niet veilig dat ze dit werk nu doet.

Heino dat is ook zo een functie moet bij je passen maar ook ik vind de risico bij borderline behoorlijk groot.
En ja ik weet waar ik over praat, ik heb jaren naast iemand geleefd met borderline.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:56

Mavelle schreef:
F_Orumster schreef:

Volgens mij slaat mijn opmerking over het algemeen en niet over de TS. Ik leefde in de veronderstelling dat iemand met een dergelijke psychische aandoening niet in een dergelijk vakgebied werkt, evenals dat iemand met een strafblad niet bij de politie werkt. Even appels met peren, maar zo logisch was het voor mij. En daar kijk ik dus van op.
Daarnaast geeft ze aan dat haar baas helemaal niet van haar borderline wist, dus het beoordelingsvermogen van de baas hebben we nog geen inzicht op.

Anoniem schreef:
F_Orumster schreef:

Geen vooroordeel maar een oordeel.

MISTRAL94 schreef:
Ik begrijp die twijfel wel, in sommige beroepen kun je bepaalde problematiek er niet bij gebruiken. Net als je in bepaalde beroepen bijvoorbeeld een verklaring van goed gedrag moet hebben. Is het in sommige beroepgroepen niet handig dat er mensen met psychische aandoeningen werken. In een ander beroep kun je weer geen mensen met reuma gebruiken en zo kan ik wel even door gaan.

Dat is inderdaad mijn mening.

Heino schreef:
F_Orumster schreef:

Waarom? Het kan je beide ontzettend belemmeren wanneer je werk doet dat niet bij je past. Het punt dat ik wilde maken is dat je ook met een psychische aandoening best in de zorg kan werken, als je maar goed oplet dat de functie bij je past.

Laat mij saai, routinematig werk doen en ik word zo ontslagen door alle achteloze fouten die ik zou maken :')

ADHD is zeker een belemmerende factor, maar wel op een heel ander niveau. Dat hoef ik toch zeker niet uit te leggen?

Mavelle schreef:

Blijkbaar gaat het niet, anders was ze niet geschorst.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:29

Ik denk dat de ene tak van zorg verschilt van de andere en dat je in bepaalde takken prima kunt werken als je een 'haakje' hebt. Niemand is perfect en een baan binnen het kunnen van de TS houdt haar alleen maar in het werkende leven i.p.v. thuis en werkeloos of afgekeurd.

Voor werken, of niet, op bepaalde tijdstippen vind ik dat er afspraken gemaakt kunnen worden. Dat heb je niet alleen nodig in de zorg, maar ook in een supermarkt of zelfs op kantoor. Als je werkt, dan vind ik wel: gelijke monniken, gelijke kappen. Iedereen was een ondergepoepte cliënt, iedereen helpt die eeuwige zeurklant bij de kassa, etc.