Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
maar ik merkte wel de 3 dagen daarna waren even pittig maar ik had het ervoor over! nu heb ik bijna zomervakantie en heb ik mezelf voorgenomen lekker rustig aan te doen zodat ik volgend school jaar er weer goed tegenaan kan VWO5 wordt toch wel pittig!
.
femke_harley schreef:Hou je daar trouwens niet te veel aan vast.. ik heb al zo vaak laten prikken en kwam dus vaak niets uit,
Omdat er dan geen ontstekingswaardes naar boven komen of iets dergelijks. Terwijl ik wel degelijk
fybriomyalgie heb.. (Al hebben ze daar 7jaar over gedaan.. aangezien ik erg jong was en ze het
niet geloofde. Meer iets van overbelasting, alle poli's gehad van orthopeed tot chirurgie. Ben 20,
en is niet altijd makkelijk.. Enne dag kan ik meer dan de andere dag.
.
Ja als je er aan toe geeft misschien, maar ik wandel nog steeds rond. Ben eigenlijk afgekeurd (80-100%) maar ik werk gewoon 3 dagen in de week. Ik ga niet thuis zitten en wil niet dat mijn 'ziekte' beheersing heeft over mijn leven, dat ben ik namelijk gewoon zelf. Natuurlijk heb je slechte dagen, maar ik merk dat de pijn 'went'. De heftige dagen wennen nooit en ik zou soms eens wat meer rust moeten pakken... maar goed, dat zit niet in me en tot nu gaat het best 
Janneke2 schreef:Mariska_87 schreef:Hoe maak je dat papje? Gewoon met water? arcoxia had bij mij geen enkel effect...
Hoi Mariska,
wat het doet, is ontstekingen remmen. (Balen, als arcoxia dat niet doet!)
Ik zet water op, pak soyamelk (maar met gewone melk of yoghurt gaat het vast ook).
Curcuma moet je oplossen in iets vettigs.
Ik doe plm. 2 theelepels curcuma in de soyamelk,
halve theelepel zwarte peper
(houd niet zo van zwarte peper, maar het is nodig om de curcuma beter te laten werken)
een ruime theelepel gember
en voor de smaak doe ik er plm. een halve theelepel kaneel bij.
Dan wat warm water er bij (de soyamelk komt doorgaans uit de koelkast en dat rinkt niet lekker) en dan giet ik het achterover.
De smaak is 'even wennen', maar niet onprettig en het geeft me wel een soort van tevreden gevoel.
Mear schreef:Lastig zeg die onzekerheid...
Probeer je te focussen op jezelf vooral, hoe je je voelt.
Bij mij hebben ze op mijn 17e (6 jaar terug) Ontstekingsreuma vastgesteld. Medicijnen hielpen niet en hebben ze het daarna maar op Fibro gemikt. Fibro zou niet progressief zijn, maar dat is het bij mij wel, maar de 'huisarts' kan niet achter komen wat het is dat het toch erger wordt. (ik gok op toch ontstekingsreuma, heb gezwollen en rode vingers vaak etc.)
Hij zei tegen mij, als het zo door gaat zit je over een paar jaar in een rolstoel. Ik heb hem bijna uitgelachenJa als je er aan toe geeft misschien, maar ik wandel nog steeds rond. Ben eigenlijk afgekeurd (80-100%) maar ik werk gewoon 3 dagen in de week. Ik ga niet thuis zitten en wil niet dat mijn 'ziekte' beheersing heeft over mijn leven, dat ben ik namelijk gewoon zelf. Natuurlijk heb je slechte dagen, maar ik merk dat de pijn 'went'. De heftige dagen wennen nooit en ik zou soms eens wat meer rust moeten pakken... maar goed, dat zit niet in me en tot nu gaat het best
Dus nogmaal, laat je niet leiden door een stempeltje. Laat je leiden door hoe je je voelt en wat je wil.
Mariska_87 schreef:pb moonfish13 voor links naar webwinkels, etc. voor het zelf maken/vullen van capsules met poeder. Zij weet er aardig wat van en dat gaat een stuk makkelijker naar binnen dan mengen door yoghurt, etc.Net gemaakt, beetje uitgeschoten met de kaneel, maar wat een scherpe smaak zeg.. Brrrr even wennen en anders ga ik eens kleinere hoeveelheden vaker over de dag verdeeld proberen...