kiki1983 schreef:annetjee19 schreef:Ik vertelde zojuist tegen mijn vader over die testen en hij zei direct nooit aan beginnen. Aantal jaren geleden zijn er ook een paar studenten overleden in het lumc ziekenhuis door een proef.. Eventjes lekker makkelijk geld verdienen maarja..
Idd, Vind het ook echt belachelijk dat hier iemand die notabene zelf voor een onderzoekscentrum werkt hier zit te vertellen dat er geen risico's zijn.
Heb ik dan gezegd dat er GEEN risico's waren?? Ik zeg dat de risico's niet groot zijn... Wel een heel verschil lijkt mij. Als de risico's groot zouden zijn, had ik in mijn werkcarrière daar al wel iets moeten meemaken zeker? Uiteindelijk hangt alles af van de studie en type medicatie... Zo zijn er studies met ruggemerg puncties (waar dan een groter risico aan verbonden is op blijvende hoofdpijn..) maar ook studies met een pufferke of studies met medicatie tegen obstipatie waar dan een minder risico is... Je kiest notabene zelf of je wilt deelnemen of niet... Maar ik zeg nogmaals hoe het hier on de BE is. Hier komen ontzetten veel NL'ers (ook van ver uit NL) dus het zal hier dan wel ni slecht zijn zeker...
Er zijn ontzettend veel mensen die steeds weer terugkomen. Van alle leeftijden....
Het bedraf hangt trouwens niet af van het risico maar van de verblijfsduur. Hier in Antwerpen dan toch... Dus daar zit men ook fout...
Diegene die nu al medicatie nemen en toch willen deelnemen zullen bij aanvang wel horen of dat mag matchen. Vaak niet maar kan wel. Hangt puur af van studie.
de bedragen zijn soms meer dan +4000 euro naargelang de duur van de studie