Het wordt weer bikinitijd..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ben jij tevreden met jezelf?

ja
189 (41%)
nee
263 (58%)

Totaal aantal stemmen: 452

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 12:20

Ik voelde me altijd zo alleen als ik weer een voor de kast stond te janken omdat ik zo graag die leuke bikini aan wou, maar ik niet durfde..

Kunnen we hier samen deze tijd inrollen

Schemerdier

Re: Het wordt weer bikinitijd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 12:28

ik ben ook wel best ontevreden over mijn lichaam. Nog niet zo erg als sommigen hier; ik ga gewoon zwemmen in een bikini (alhoewel ik dan toch altijd een beetje onzeker ben over mijn bovenbenen en vooral enorm witte huid)
maar ik zou wel willen dat ik er wat anders uitzag.
Ik ben tot nu toe niet te dik, ong 51 kg en 1m59, maar er moet wel wat af. De laatste tijd lijk ik alleen maar te verdikken en dat zie je heel erg goed aan mijn bovenbenen en armen.
Nu ga ik 2 tot 3 x in de week fitnessen, 1 x paardrijden, en bijna elke dag met de fiets naar school (heen 30min en terug 30min)
Was het verliezen van wat gewicht maar even gemakkelijk als het aankomen :+

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 12:31

Maar meiden toch, waar komt al die onzekerheid toch vandaan? Vergelijken jullie je lichaam met dat van die vetloze modellen in boekjes? Of denk je heus dat het andere mensen gaat opvallen dat jouw lichaam zo veel lelijker is dan die anderen? Wat vinden jullie van andere vrouwen die in bikini ziet rondlopen? Denk je daar ook bij de meesten "tjee, als ik jouw was durfde ik mijn lichaam niet zo te laten zien hoor.." ?

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 12:38

Kwanyin schreef:
Maar meiden toch, waar komt al die onzekerheid toch vandaan? Vergelijken jullie je lichaam met dat van die vetloze modellen in boekjes? Of denk je heus dat het andere mensen gaat opvallen dat jouw lichaam zo veel lelijker is dan die anderen? Wat vinden jullie van andere vrouwen die in bikini ziet rondlopen? Denk je daar ook bij de meesten "tjee, als ik jouw was durfde ik mijn lichaam niet zo te laten zien hoor.." ?

Ik ben 16 en ik heb te grote 'hang' borsten, wil ik ooit een fatsoenlijke bikini met ondersteuning kopen, dan kost dat 100 euro en dat geld heb ik niet.

Edit: Ze hangen niet echt, maar ze zijn gewoon te groot :\

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 12:43

Mijn buik heb ik opzich geen moeite mee. Ik heb alleen hele dikke bovenbenen. Ik heb altijd een broekje aan bij het zwemmen. Dan valt het echt niet op!

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 12:44

Ik heb ja gestemd
Dit jaar ben ik 9 kilo afgevallen en ben nu erg blij met mijn lichaam
Ik ben van boven maat van 38 naar 36 gegaan en mijn broeken van 40/42 naar 38 :D
Mijn conditie is beter, ik ben minder snel moe en heb veel meer energie voor dingen.
Ik zit nu in HAVO 5 en vanaf de 1e klas zit ik al te klooien met mijn gezondheid.
Begin dit jaar erachter gekomen dat ik astma en tarweallergie (!) heb.
En daarna voelde ik me steeds beter.
Ik heb nu gewoon zin in de zomer :)
En ik heb gewoon zin om een bikini te kopen.
En ja niemand is perfect ik heb namelijk striae op mijn bovenbenen maar dat heb ik geaccepteerd.
Zo veel vrouwen hebben dat en waarom zou dat mijn plezier moeten bederven?!
Ik weet hoe het voelt en hoe het belemmert als je onzeker bent.
Mijn enige tip probeer te accepteren hoe je bent!
:*

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 12:55

Ik heb ook ja gestemd ondanks dat mijn lichaam echt niet perfect is.
Ik heb stiae op mijn bovenbenen en borsten, en mijn onderbenen zitten helemaal onder de littekens.
Ik heb een hangbuikje, niet van het vet maar mijn buikspieren doen het niet dus gaat het hangen, hetzelde voor m'n benen, dat is ook een al flubber, maarja zo is mijn lichaam en ik kan er niks aan veranderen, en ik denk ts dat dat ook voor jou geldt, je het het maar te accepteren, je lichaam heeft nou eenmaal een bepaalde vorm en daar kan jee wel enigzins dingen aan verbeteren door te sporten maar je kan niet ineens je lichaamsvormen veranderen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 12:55

Er zijn echt veel mensen onzeker hier, schrik er bijna van.

Ik heb niet het mooiste lichaam, ben breed en stevig gebouwd, brede bovenbenen, maar ik ben niet te dik of te zwaar. Ga van de zomer gewoon in m'n bikini rondlopen, who cares?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 13:03

Kwanyin schreef:

nee misschien vergelijk ik mijzelf van voor de zwangerschappen

ik had een prachtig lichaam al zeg ik het zelf :P
slank, mooi, fijne borsten erop,ronde kont ect
kon alles dragen kwa mode, alles stond super

en nu ...damn :=

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 13:28

nou dan kom ik maar eens binnen vallen vanaf de andere kant.

ik heb op ja gestemt ben blij met mijn lichaam!
maar de meeste mensen hier vinden zichzelf te dik?
ik ben dun en klein ook niet altijd even leuk. ben 21 en weeg 47 KG en ben 1.61 groot
ik word altijd aangekeken omdat ik dus niet zoveel vet heb. ik voel mij daardoor ook sneller onzeker. mensen denken misschien wel dat ik anorexia heb? of een eetstoornis? maar dat is absoluut niet het geval ik kan eten wat ik wil maar ik kom gewoon niet aan :+

wat voor mij al eens is genoemd is dat hun borsten niet in een bikini passen omdat ze te groot zijn, dat probleem heb ik nou altijd andersom :+ vind veel bikini's niet mooi staan omdat ik niet veel voorkant heb. Vind alleen triangel bikini''s mooi en heb hier dus thuis ook nog een super leuke livera bikini liggen zonder bandjes maar doe hem dus dom weg niet aan omdat ik vind dat hij me niet mooi staat :') dan heb ik helemaal z'n platte voorkant.

waar ik het overigens ook wel eens moeilijk mee heb zijn mensen die tegen mij zeggen dat ze liever zo dun als mij zijn? wtf ik wil juist liever iets meer volume :')

even voor de duidelijkheid ik ben dus wel tevreden met mij lichaam. probeer alleen duidelijk te maken dat het echt niet altijd leuk is als je wat dunner bent.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 13:43

In een badpak vind ik mezelf warempel mooi, maar in een bikini... Vooral mijn kleine tietjes vind ik daarin vreselijk -O-
Beha's draag ik altijd met vullingen en dan vind ik het allemaal prima, maar tot nu toe had elke vulling-bikini die ik paste dan zo'n gleuf boven mijn borst zeg maar, hij sloot nooit mooi aan. En met die kleine driehoek-bikini'tjes... de ene kijkt al naar links en de andere naar rechts, en dat vind ik dus echt geen gezicht :\ In een badpak plakken ze dan tenminste nog als kleine pistoletjes aan mijn bovenlichaam.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 13:46

Dames, jullie trekken toch geen bikini aan om alle mensen op het strand te imponeren?

Je trekt toch een bikini aan omdat je die ene bikini zo mooi vind / lekker vind zitten en je dan lekker op het strand kunt liggen en zwemmen?

Het zit echt in je hoofd dat mensen naar je kijken en beoordelen op het strand.
Hoofd omhoog, kin omhoog, borsten vooruit en lekker naar het strand.
Jullie zijn allemaal fabulous.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 13:49

Eline_S_S schreef:
Mijn buik heb ik opzich geen moeite mee. Ik heb alleen hele dikke bovenbenen. Ik heb altijd een broekje aan bij het zwemmen. Dan valt het echt niet op!

Dit verbergt misschien putjes op je benen (als je die hebt), maar een shortje trekt de aandacht waardoor je benen juist steviger lijken :)

Raponsje schreef:
Dames, jullie trekken toch geen bikini aan om alle mensen op het strand te imponeren?

Je trekt toch een bikini aan omdat je die ene bikini zo mooi vind / lekker vind zitten en je dan lekker op het strand kunt liggen en zwemmen?

_/-\o_

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 13:49

Ojajoh schreef:
nee misschien vergelijk ik mijzelf van voor de zwangerschappen

ik had een prachtig lichaam al zeg ik het zelf :P
slank, mooi, fijne borsten erop,ronde kont ect
kon alles dragen kwa mode, alles stond super

en nu ...damn :=

_/-\o_

Wat een een oorlog na zwangerschap(pen) he?!

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 13:54

Zo zonde van de tijd als je nu niet geniet van de dingen die je wil doen! Over 40 jaar zou je willen dat je nog het lichaam en de energie van nu hebt! Lekker uit die warme kleren met dit weer, plezier is belangrijker. En die beelden van dik, lelijk, whatever zit toch in je eigen hoofd en niet in die van een ander. Ik ben zelf ook vaak niet tevreden, dus ik snap het goed. En nee, dat is niet makkelijk om uit je hoofd te zetten; maar wel de moeite waard.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:25

Citaat:
Het wordt weer bikinitijd..

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Sorry Y;(

Verder, zou ik, als je er echt mee zit, proberen de juiste hulp te vinden ;) welke vorm dan ook

Ik ben vorige week weer, met fitnessen begonnen, om beter in vorm te raken en voor mezelf :Y)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:27

Ik ben soms tevreden met mezelf, en soms ook weer niet. Het licht aan hoe ik me voel denk ik :').

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:27

Raponsje schreef:

A-MEN!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:34

Wat jammer dat sommige meiden/vrouwen zo onzeker zijn in bikini. Het is juist mooi als je daar sch.ijt aan hebt en gewoon doet wat je zelf wil en mooi vindt!

Mij interesseert het echt niet wat anderen van me vinden of over me denken. Ik vind mezelf mooi in bikini.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 15:12

Ik was altijd superonzeker, droeg een lange zwembroek (gelukkig was dat een paar jaar geleden "in" :') ) maar dan wel met bikinitopje. Maar het liefst ging ik gewoon helemaal niet zwemmen en droeg een lange broek en grote trui om alles maar te verbergen...
Terwijl ik nu inzie dat ik helemaal niet heel dik ben. Ben wel stevig, maar niet iedereen hoeft een onwijs dunne spriet te zijn toch? Dat wil ik ook helemaal niet.

Maar nu sport ik sinds een maand of 6 en ik ben een stuk zekerder geworden. Zou zo m'n bikini wel gewoon aantrekken en gaan zwemmen. Loop ook hard in korte shorts en een hemdje en heb echt zoiets van "als het je niet aanstaat kijk je maar niet".
Ben door het sporten wel wat strakker en gespierder geworden dus dat zal er ook wel mee te maken hebben maar ik voel me in ieder geval een stuk prettiger dan een half jaar geleden.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 15:42

Ik vind persoonlijk m'n schouders veeeeel te breed, ik lijk echt een bodybuilder := Met kleedjes valt dit wel nog harder op, dus bikini vind ik eigenlijk niet erg :) Al voel ik me wel ongemakkelijk bij héél smalle mensen, daar voel ik me een rugby-speler bij :=

Vroeger vond ik m'n bovenbenen echt veel te dik, maar als ik zo rond me kijk, mag ik eigenlijk helemaal niet klagen.. Ik durf wel gerust mijn buik een beetje intrekken, en zal altijd wel een beetje uitkijken hoe ik ga zitten als ik alleen een bikini aan heb, maar ik heb toch op 'ja' geklikt; want al met al ben ik best tevreden met mezelf.

Ik bedoel, 't is niet dat ik iets kan veranderen aan die schouders :+ Jammer dat ik soms op de Hulk lijk (ik haal 1.60m niet, en dat in combo met van die brede schouders en veel te gespierde armen is echt geen zicht), maar 't is nu eenmaal zo :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 15:56

Ja, ik ben tevreden, ondanks dat ik geen modellenlichaam heb. Mijn buik is mijn grote probleemzone ondanks mijn maat 38. In bikini en bepaalde kleding lijkt het echt alsof ik zwanger ben. Maar ach, zijn ergere dingen in het leven :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:30

Kwanyin schreef:
BarbaLala schreef:
Kwanyin, Je bent een zandloper? Dat is het meest gewilde figuur :j (En ook het mooiste vind ik.)

Nee is een zandloper niet breed vanboven en smal naar beneden? Mijn vriend noemt het een achtfiguur :D . Ik ben breder aan mijn heupen en bovenbeen, boven mijn heupen word ik weer wat smaller en naar mate je naar boven gaat aan mijn borstomvang weer wat breder.

Of ja, dat lijkt ook wel op een zandloper :D .

Ik wou net zeggen, als je naar een zandloper kijkt dan is dat toch breder-smal-breed :P is ook mijn type.

Werecat schreef:
Kwanyin schreef:

Ik ben 16 en ik heb te grote 'hang' borsten, wil ik ooit een fatsoenlijke bikini met ondersteuning kopen, dan kost dat 100 euro en dat geld heb ik niet.

Edit: Ze hangen niet echt, maar ze zijn gewoon te groot :\

Ik kan ook altijd slecht bikini's in mijn maat vinden voor een redelijke prijs, dus ik heb er gewoon zelf eentje gemaakt van een oude bh en een bikini, werkt prima!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:17

Bhriseis schreef:
In een badpak vind ik mezelf warempel mooi, maar in een bikini... Vooral mijn kleine tietjes vind ik daarin vreselijk -O-
Beha's draag ik altijd met vullingen en dan vind ik het allemaal prima, maar tot nu toe had elke vulling-bikini die ik paste dan zo'n gleuf boven mijn borst zeg maar, hij sloot nooit mooi aan. En met die kleine driehoek-bikini'tjes... de ene kijkt al naar links en de andere naar rechts, en dat vind ik dus echt geen gezicht :\ In een badpak plakken ze dan tenminste nog als kleine pistoletjes aan mijn bovenlichaam.

Ooooooooh met jou kan ik praten! Ik draag wel bikini's simpelweg omdat ik die mooier vind en omdat ik trots ben op mijn platte buik. Maar het stuk tussen mijn schouders en middenrif kijk ik dan liever niet naar :o. Ieder jaar vind ik het wel effe pittig als ik voor het eerst weer in bikini voor de spiegel sta. Ik heb ook hele brede schouders dus voor mijn gevoel gaat het plank-figuur op dat stuk dan dubbelop.

jans1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:17

Raponsje schreef:

meeeeeensss!!!