Darmen die niet meer werken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 08:49

Ik al de eerste week en echt duidelijk binnen 3 weken..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 08:50

Okee en waar had jij last van voor je begon?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 08:51

Waar niet ;)

Opgezette buik, weeën, verstopping, spastische darmen, slijm
Enz.
Met m'n dieet scheelde m'n buik savonds twee broekmaten kleiner!
En ik kon ineens elke dag naar de wc.

Daarnaast nog een heel scala aan klachten buiten darmstelsel om.

Maar ik ben dan ook heel heftig gaan diëten.
Geen zuivel, geen koe en varkensvlees, geen granen (ook geen spelt boekweit rijst enz), geen soja(!), blablabla

enomis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 08:54

mijn dochtertje van ni bijna 4 had dit probleem dus ook. ik geef haar nu iedere dag roosvice boomfruit, (pakken sap) staat shrek op de voorkant, en zij poept nu iedere dag voor t vaderland weg! oja... flinke scheten kan ze ook laten hahaha als n grote vent! moviecolon werkte bij haar ook voor geen meter... zij zat soms meer dan een week verstopt, en had dan complete bevallingen van mega dikke harde uitgedroogde drollen, die ik er soms met een thermometer uitpulkte... dan huilde ze zo erg... waanzin was dat! en zoooo zielig! nu met die sap boomfruit nooit en nooit meer last! t is nu zelfs altijd tegen de dunne aan... ik zou zeggen probeer t!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:54

marleen_usar schreef:
Moonfisch hoe lang duurde het voor dat jij iets positief merkte na geen gluten te eten?

Twee a drie dagen, voelde me met de dag sterker worden.
Na drie dagen kon de radio gewoon aan en had ik veel minder last van het geluid o.a.
Kan nu ook gewoon normaal geluid hebben, normaal werd ik gek.
Laatst iets verkeerds gegeten, dan is het meteen weer terug, spieren zeer, hoge spierspanning enz.
Ook wel buikpijn, meestal niet heel lang maar wel alles verkrampt in dat gebied.
Depri, doodmoe, duurt wel een dag of 4 voor ik er weer een beetje ben.

Sinds een paar dagen gebruik ik nu ook bijnierconcentraat, en dat gaat ook goed moet ik zeggen.
Stond spontaan helder naast mijn bed vanmorgen in plaats van de halve dag nog slaperig voor mijn gevoel.
Moet niet teveel nemen, want dan speelt mijn schildklier op maar dit gaat goed en lijkt hoopgevend.
Bijnieren hebben ook een hoop te doen met allergieen namelijk, en dit is kant en klaar bijnierhormoon van koeien.

Ik blaas trouwens wel op van brood en aardappelen, meelproducten.
Sinds ik geen brood meer eet overdag heb ik dat veel minder, eet wel aardappelen/rijst ofzo s'avonds maar het beperken helpt ook.
Vanmorgen 2 eieren gegeten met een smoothie: spinazie, tomaatjes, banaan, sinaasappelsap, handje goji bessen en een lepeltje kokosvet.
Heb je de optimale combi met koolhydraten, vet, en eiwit waar je lichaam lang op kan teren en optimaal zijn ding mee kan doen.
Vind het ook lekker, ben geen broodeter eigenlijk.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 16:59

secricible schreef:
Glossi, heb je mijn pb nu gehad?

Jep, heb hem gister ontvangen alleen nog geen tijd gehad om te antwoorden. Ga ik zo doen :Y)

superpony, bedankt voor het andwoord.

Janneke2, ik zal vanvond even googlen op orthomoleculair! :)

Genja, dat is lief van je! Ik ga eerst kijken of er dichterbij een goeie arts zit en anders laat ik het wel weten.

Hannanas, wow! 2 broekmaten kleiner! Dan was je buik ook wel heel erg opgezet net zoals die van mij. Hoe ben jij er achter gekomen tegen welke voeding je niet kan? Via een bloedonderzoek of anders?

enomis123, ik zal mijn moeder maandag vragen of ze het mee wilt nemen. Ik heb wel roosvice laxo geprobeerd maar dat haalde niets uit. Echt sneu voor je dochter dat ze zo jong al zulke problemen heeft. Zit ook wel eens te janken op de toilet en ik ben volwassen :=

moonfish, al zo snel al resultaat! Hoe was jij er achter gekomen dat je geen gluten en melkproducten kunt innemen? Of ben je dat gewoon zelf gaan uitproberen?

Heb iig een afspraak bij een Homeopaat gemaakt. Zij werkt ook samen met een diëtist (die ook werkzaam is in het ziekenhuis) en doen ook bloed/ontlasting onderzoeken. Kan maandag al terecht! Natuurlijk zal ik ook op regulier gebied moeten zoeken en opnieuw naar een MDL arts moeten. Maar gezien ze daar nooit in dit soort dingen geloven wil ik dit ook nog graag gaan proberen. Ook ben ik benieuwd of ik Candida heb, ook iets waar normale dokters en artsen niet in geloven. Maar waar je toch heel veel verhalen over leest over mensen die ziek zijn en ook dat wel wat lijkt op wat ik heb. Omdat ik niet alles tegelijk moet doen wacht ik eerst dit af. En mocht het volgende week nog niet beter gaan dan zal ik naar de HA voor een verwijzing vragen naar een MDL arts en/of voor een colonscopie :=

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:08

Proefondervindelijk, ofwel gewoon melk en gluten compleet geschrapt en nooit meer gestopt.
Was uitbehandeld bij de psychiater met leer er maar mee leven. :+
Narcose, testen ed voor gluten en melk vind ik zinloos, gewoon proberen was mijn motto.
Heb op die basis ook gewoon mijn verklaring gekregen van de huisarts.

Na een tijdje melk of gluten binnen gekregen te hebben ging het fout, direct dezelfde klachten terug.
Dat was duidelijk...

Zoek eens op het hormoonbalans dieet, de hormoonfactor.
Is gebaseerd op de boel in balans brengen, in principe glutenvrij, melkvrij, sojavrij, geen pakjes.
Veel uit groente, fruit, dierlijk eiwit en beperkt bewerkte meelproducten.
Ik eet overdag geen bewerkte meelproducten, alleen s'avonds aardappelen/rijst.
Heeft wat te maken met snelle en langzame koolhydraten.
Niets schrappen qua vet/koolhydraten, maar in de juiste verhouding koolhydraten,vetten en eiwitten.
En dan verzadigde vetten zoals kokosvet bijvoorbeeld.

Bevalt mij goed moet ik zeggen, ontbijt met smoothies, waar ik groente in mik bij fruit. Proef je niet en toch gezond.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:14

Goed dat je weer een afspraak hebt.

Weet je, het hangt allemaal van veel dingen af. Ik was heel er ziek en aan de pred toen iemand begon over een chinees die haar zo had geholpen etc etc. Dan had ik op dat moment zonder pred gemoeten en was ik voor de alternatieve manier had aangeslagen waarschijnlijk heel erg ziek geweest. Ik was al zo ziek, dat het alle kanten op kon gaan als er op een gegeven moment niet iets gebeurde.
Ik ben moeder en ben dit pad blijven bewandelen wat me goed is bevallen. Ik kan veel, maar als er dingetjes zijn, had ik het liever gewoon niet gehad.

Een colonscopie is heel naar, maar het helpt je wel. Dus wil je geholpen of zo doorgaan? Ik heb er zoveel gehad en ben niet de enige. Het is echt lopende band werk hoor.
Overigens heb ik ook een dunne darm onderzoek gehad van bovenaf met barium pap. Dat wees op niks uit, maar grote kans dat ze dit ook willen bekijken.
En door mijn slokdarm problemen, is ook mijn maag meerdere keren bekeken.

Ik krijg altijd een roesje met flink wat slaapmiddel en ben echt wel goed weg. Was de eerste keer niet zo goed weg en toen brak ik bijna de duim van mijn arts, dus heeft ie altijd dat bijgespoten en nooit echt klachten gehad over de scopie.
Voorbereiding vind ik veel erger, krijg die cleanprep en alle andere merken niet weg, zeker geen 4 lt.

Heb een keer of 3 de voorbereiding in het zkh moeten doen via een zonde, maar goed, was wel belangrijk en zonde blijft dan maar 1 dag zitten.

Nogmaals; je bent niet de enige en als je ziek bent, wil je toch geholpen. Ik wilde op het laatst alles wel als ik er maar vanaf kwam.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 17:30

Ik schrijf toch ook dat als het volgende week nog niet beter gaat dat ik een verwijzing naar een MDL arts vraag en/of een colonscopie? Als ik eerst naar een MDL arts ga zal ik eerst dat gesprek af moeten wachten om een colonscopie aan te vragen. Maar ik moet sowieso een afspraak maken bij een MDL arts, of het volgende week nou beter gaat of niet.. Verder moet je weten dat ik al heel vaak naar het ziekenhuis ben geweest en iedere keer naar huis ben gestuurd met een verwijsbrief naar de psycho. Met andere woorden ik moest niet zeuren. Mijn ervaring is dus wel dat het ziekenhuis lopende band werk is. Hup sticker erop en bent weer thuis. Maar misschien dat dat niet bij alle ziekenhuizen zo is. Dit is mijn ervaring met het ziekenhuis in Leeuwarden.

Verder doen heel veel onderzoeken alleen een roesje bij de colonscopie en zijn de meeste patienten gewoon bij en hebben ze veel pijn. Dat is de reden dat ik er heel erg tegenop kijk. Ik moet nu even uitzoeken waar ik een colonscopie kan laten doen waarbij ik gewoon onder narcose kan of met slaapmiddel. En een arts vinden die mij een doorverwijzing wil geven voor een scopie want dat doen ook niet alle dokters en artsen. Nee mevrouw, dat heeft u niet nodig. U heeft gewoon een spastische darm.

superpony

Re: Darmen die niet meer werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:19

Tja, die ervaring heb ik nergens gehad tot nu. Mijn MDL arts in Almere, Groningen en in Amersfoort hebben mij een roesje gegeven MET slaapmiddel en ik ben er echt niet bij. In Almere heb ik echt tig keer een scopie gehad. Ook gastro en nooit last.
Ik heb een aantal keren een kleiner nood onderzoek gehad met klysma en dan was ik bij, maar deden ze iets verdovende zalf aanbrengen en gingen ze maar een klein stukje bekijken in 10min.

Ik heb maar 1x op mijn zaaltje meegemaakt dat iemand onder narcose een scopie kreeg en daar stond de arts totaal niet achter. Achteraf was het hele onderzoek niet nodig, dus de arts zal wel z'n redenen hebben gehad om niet met haar mee te willen werken.

Ik heb alleen bij de mdl arts gelopen. 1x deed een internist een zaalronde en die begon bij mij en heb ik gewoon weggestuurd. Schoot me een en ander in vekeerde keelgat, dus dan houdt het echt op.

Ik raad je echt UMCG aan en vraag naar dr Dullemen. Is denk ik het dichtste bij voor jou. Verder nog een keer alles noteren, zodat je wat hebt om te laten zien zonder allerlei verhalen. De mdl artsen die ik heb gehad willen juist altijd graag kijken via een scopie.

Succes, het is allemaal rot, maar je moet toch beter worden.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 08:57

Hoe gaat het ondertussen?

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 21:52

Helaas nog steeds het zelfde. Ik was vandaag de wekker vergeten te zetten dus niet de dokter kunnen bellen. Dus maandag bel ik de dokter om te overleggen en een colonscopie aan te vragen als dat mogelijk is.

Van de homeopaat heb ik druppels gekregen en verder ben ik sinds 3 dagen gluten en lactose vrij begonnen te eten. Zij vertelde mij dat de testen niet altijd even betrouwbaar zijn net als bij de lactose test bij mij. Toen kwam het er voor 50% uit en dan gaan dokters/artsen er vanuit dat je het niet hebt. Dus de beste manier is toch om dit uit te gaan proberen. Dus meteen naar de winkel geweest om gluten en lactose vrij eten in te slaan. Dat valt nog niet mee want als je beide niet meer mag eten blijft er niet zoveel over :+ Maar ik ga er 100% voor dus ik denk niet dat ik er verder moeite mee zal hebben. Het is alleen veel etiketten lezen en uitzoeken wat ik wel en niet mag.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:54

Als je iets wil weten van gluten of melkvrij pb je maar.
Ik mag het allemaal niet, en pas ook even op met soja dat je niet straks ook een soja intolerantie hebt als dit aanslaat. :)

De testen zijn idd niet heel betrouwbaar, daarom heb ik het toen ook niet laten uitzoeken eerlijk gezegd.
Als ik negatief resultaat had gehad, maar ik deed het er wel goed op stop je toch niet..
Dus positief of negatief resultaat is hetzelfde.

Enne, succes. Het valt allemaal echt mee al zie je nu door de bomen het bos niet waarschijnlijk!
www.livaad.nl is een fijne site als je restaurants of producten wil zoeken die je wel mag.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 22:15

Bedankt moonfish! Een kennis van mij, daar de dochter van, heeft gluten allergie dus daar heb ik iig al veel info over gekregen. Zij bestellen veel bij Le Poole, zij bakken ook iedere week zelf brood (want dat wat in de winkel ligt is echt niet te eten, op de broodjes na van Schar) Ik ga het dit weekend allemaal nog verder uit zoeken en als ik vragen heb pm ik je :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:25

Ik eet brood van de Deen, sportbrood. Zijn boterhammen en die rooster ik even. :)
Nu eet ik vrij weinig brood meer sinds 1.5 maand ofzo.
Momenteel een smoothie van groente, fruit, kokosvet en goji's, een gekookt ei en twee rijstwafels met iets.
Dat is van het hormoonbalans dieet hoe ik het nu doe maar zo hoef je al geen brood te eten en toch lekker en verantwoord. Groente in een smoothie proef je niet als je het goed doet, heel makkelijk. :Y)
Overigens is de muesli ook wel lekker van Damhert, enige is dat je er zelf even wat noten ofzo doorheen moet gooien want dat zit er ook niet in. (voor mensen met noten allergie)
Enige is dan wat gooi je er bij, kan amandelmelk zijn bijvoorbeeld maar geen soja dat raad ik af.

Overigens was ik niet 20.000 keer per dag mijn handen, maar pak wel even een schoon mes ed.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 22:34

Ik pak ook een schoon mes maar dan pak je met je handen wel het brood vast? En daar kunnen ook gluten op zitten? De dochter van een kennis kan daar al mega ziek van worden vandaar dat ik het ook op die manier doe omdat ik het dieet ook streng wil aanpakken. Over een aantal weken dan ga ik minder streng zijn. Dan neem ik bijv. weer een keer kibbeling en dan weer dagen het dieet vast houden en zien of ik verschil merk.

Er is nu ook lactose vrije melk, wist je dat al? Proeft gewoon het zelfde, ik heb deze melk van Campina.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:04

Glossi schreef:
Ik pak ook een schoon mes maar dan pak je met je handen wel het brood vast? En daar kunnen ook gluten op zitten? De dochter van een kennis kan daar al mega ziek van worden vandaar dat ik het ook op die manier doe omdat ik het dieet ook streng wil aanpakken. Over een aantal weken dan ga ik minder streng zijn. Dan neem ik bijv. weer een keer kibbeling en dan weer dagen het dieet vast houden en zien of ik verschil merk.

Er is nu ook lactose vrije melk, wist je dat al? Proeft gewoon het zelfde, ik heb deze melk van Campina.

Lactose is alleen melksuiker, alle andere melkeiwitten zitten er dan nog wel in volgens mij.
Dat is ook af te raden, maar dan is het melkvrij. :)
Ik wordt niet ziek van sporen lijkt, ik eet ook gerust van een houten broodplank die alleen even afgeklopt is.
Pak wel gewoon het brood vast hoor, ben daar heel makkelijk in.
Maar ik raak ook eigenlijk geen glutenbrood/koek enz aan, scheelt ook wel.

Als melk gebruik ik amandelmelk, kan je ook chocolademelk van maken.
De nesquick van AH eigen merk bevat geen melk en gluten.

Ik moet met lactose erg oppassen, zelfs medicijnen zijn altijd lactose en glutenvrij.
Een pilletje en ik loop met pijn in mijn lijf rond de dagen er na. :+
Diclofenac, meeste ibuprofen en paracetamol eigen merk ydil is lactosevrij dus geen probleem.
Laatst 2 dagen antibiotica gehad ook lactosevrij, alleen vrij snel mee gestopt want mijn darmen vonden dat niet ok helaas. Toen overgestapt op een ander goed werkend middel tegen blaasontsteking.

Waar ik me wel over verbaasd heb is de nieuwe vitaminedingen van dagravit, voor brood, melk, groente en vetten. Daar zit dus lactose in de melkvariant. Dus die dingen zijn voor als je niet genoeg melkproducten eet, handig dacht ik toen, zal vast lactosevrij zijn. Niet dus. :P

Die bende van Campina lactosevrij is trouwens niet eens lactosevrij.
Ja voor de wet lactosevrij, met 0.01% lactose. Ik heb al eens iets geprobeerd wat ook zoiets beloofde maar daar heb ik goed last van gehad. Zelfde als die babykoekjes, zijn nagenoeg glutenvrij, zeer laag glutengehalte wat als glutenvrij mag worden aangeduid maar dat doen ze niet. Maar daar heb ik toch ook last van.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:44

Ts: als je een Albert Heijn hebt; daar heb je op eigen merk producten hele handige plaatjes staan met glutenvrij en melkvrij. Echt ideaal!

Ik heb lactose intolerantie maar kan de lactosevrije melk hartstikke goed verdragen. Iets anders is als je een melkeitallergie hebt. Maar het is zeker het proberen waard!
Je kan gelukkig veel nog wel eten: groente, fruit, aardappel en (onbewerkt) vlees (en nog wel meer haha, naturel chips!). Dus ipv een brood een lekkere salade maken is geen straf! :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:46

Maar blijf wel lezen Neon.
Ik heb bij AH laatst een bakje kerriesaus gevonden met GV en MV logo waar melkzuur in zat.
Gebeurd niet vaak geef ik toe, maar blijven lezen!

Salade zou makkelijk zijn idd, maar ik lust zo geen sla ivm het gekraak in mijn mond. :')
Dus ik heb er maar smoothies van gemaakt, proef ik het allemaal niet. :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:50

Maar in melkzuur zit geen lactose, dus dat is voor mensen met alleen lactose intolerantie en melkallergie geen enkel probleem. Het wordt absoluut niet gemaakt uit melk.
De naam is verwarrend, dat klopt :=

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:55

Hier stond een melkvrij logo op, dus daar had geen melkzuur in mogen zitten.
Lactosevrij zien mensen meestal als melkvrij, maar soms ook weer niet. :Y)
Ik lees altijd voor de zekerheid iig, want op de schar producten is lactosevrij dus echt melkvrij.

Overigens is de hoogvliet ook een fijne winkel, die heeft veel gekruid vlees waar geen gluten of melk in zitten, ook hebben ze hier glutenvrije frikadellen, mexicano's en kroketten.
Ik eet het alleen heel weinig, ik heb de frikadellen maar ik zit onder de bulten na varkensvlees. :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:55

Melkzuur bevat geen melk, dus het melkvrij logo is correct :)
Het wordt namelijk gemaakt uit suiker of glucose.

De naam is gewoon verwarrend 'melkzuur' terwijl er geen melk in de buurt komt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 15:01

Vandaar dat ik dus niet op melkzuur reageer. :') _O-
Dat is dus het enige waar ik wel eens mee smokkel, omdat het wel eens in mayonaise zit.
Als ik dan ergens eens patat eet maak ik voor melkzuur een uitzondering.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 20:15

Haha nog best ingewikkeld met die lactose :+

vuurneon, AH is idd een fijne winkel om voor boodschappen. Volgens mij ook de enige super markt waar je echt goed terecht kunt. Al weet ik dat een kennis waarvan haar dochter glutenvrij moet eten ook wel bij de Jumbo broodjes haalt (van Schar)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:08

Hoogvliet heeft ook veel hier. :)
Allergenenaanduidingen zijn ook helder, staat op bevat: en dan de allergenen zoals gluten, selderij enz. als dat er in zit.
Vlees kan ik daar gewoon kant en klare kipshoarma eten bijvoorbeeld.
Of kippenpootjes kant en klaar om op te warmen in de magnetron, gekruid en wel. :9

Je moet gewoon goed etiketten leren lezen, kan je overal terecht.
Wordt je vanzelf handig in. :j