Mijn fobie is elke keer weer de baas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:44

Feria schreef:
Ik heb het er wel al over gehad met mijn HA maar die zei dat ik er waarschijnlijk niets aan kan veranderen?

Vreselijk hoor! Die HA mag wel eens op bijscholing...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:45

Janneke2 schreef:
Maar hoezo werd jij gebeten door zo'n beest...?
Pakte je m op ofzo...???? :brr:

Een kruisspin was in een broek gaan zitten toen die buiten hing te drogen. Dag later trok ik die broek aan, voelde (aan de binnenkant) iets zitten, duwde daar (vanaf de buitenkant) op om te voelen waar het precies zat en toen ging het ineens pijn doen. Broek uitgetrapt en de boosdoener ontdekt. Ik neem 't die spin ook niet echt kwalijk dat-ie heeft gebeten maar ik kan nu dus wel uit eigen ervaring melden dat spinnen wel degelijk iets kunnen doen. :+

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 13:57

Ja, ik ga van de week wel de Huisarts bellen. :) Ik hoop dat hij een goede oplossing weet. Ik ben net even met de hond weg geweest, en ik durf gewoon niet te kijken of hij er nog zit.. :=
Ben blij dat ik niet de enige ben ik gaat huilen, rennen, stampen, springen ect..

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:58

Brr spinnen... Van de week op mijn werk zat er ook een spin, heb de hele kantine bij elkaar gegilt, begon helemaal te shaken.. Toen wilde iemand hem wel weghalen, nouja fijn. Alleen kwam hij vervolgens met dat kreng achter me aan.. ;( Ik vind dat dan altijd zo jammer, als je het niet snapt dat mensen er panisch voor zijn ga je het toch niet erger maken? Ik weet zelf ook nooit zo goed hoe ik daarmee om moet gaan, iemand ideeën?

Wespen/bijen/hommels precies hetzelfde, ik zet het op een rennen en begin te gillen.. ;( Zelfs een scooter crash gehad door een wesp in mijn helm ;( Scooter totall loss en ik 3weken op krukken.. En iedereen maar zeggen ach meid stel je niet zo aan.. ;(

Maar als ik het veilig genoeg vind om ze dood te maken dan gaan ze eraan... :')

Esmeralda

Re: Mijn fobie is elke keer weer de baas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:25

nou daarvan zal iedereen een ongeluk krijgen hoor, een wesp in helm

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 14:45

Nou van een wesp in mijn helm zou ik ook niet blij worden! Er is niemand die gewoon rustig door rijd met een wesp in zijn helm... :=

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:47

Janneke2 schreef:
Feria schreef:
Ik heb het er wel al over gehad met mijn HA maar die zei dat ik er waarschijnlijk niets aan kan veranderen?

Ik denk dat ze wel gelijk had, wat kan een psycholoog daar nu aan veranderen?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:49

Feria schreef:
Janneke2 schreef:

Ik denk dat ze wel gelijk had, wat kan een psycholoog daar nu aan veranderen?

Heel veel.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:49

Alleen de dooddoener "die spin in banger voor jou dan jij voor die spin" is voor mij al een rede tot paniek. Die mensen nemen je niet serieus.
Ik heb nog nooit een spin voor mij weg zien rennen, andersom wel ;)

Ik heb jaren geleden een vogelspin op m'n hand gehad.. onder het mom van 'dan kom ik van m'n angst af'... helaas..... vogelspinnen zijn niet eng.. maar voor de overige spinnen is mijn angst net zo groot.

Ik ben overigens ook een keer gebeten door een spin.. die vloog in m'n nek toen ik achter een collega aanliep een deuropening in.. ik voelde iets in m'n shirt 'vliegen' dus andere collega verzocht het eruit te slaan. Die wist van mijn angst dus had wijselijk niet gezegd dat het een spin was toen ze het uit m'n nek sloeg. Op dat moment voelde ik een prik en was ik ervan overtuigd dat het een wesp was.. totdat ze zei dat het een spin was..... brrrrrrrrrrrrrrrrrr....... dus ja.. spinnen bijten als ze zich in het nauw gedreven voelen.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:51

Ik herken het helemaal, als er een spin zit dan begin ik te trillen, huilen lukt niet. En dan app ik mijn vader 100 berichtjes, ookal kan ik niet meer typen. Ik ben zó bang voor die beesten. Thuis maakt iedereen er ook een grapje van en worden er enge verhalen verteld over hoelang een spin blijft leven en dat ze er weer alles doen om binnen te komen ;(

Sterkte TS, is er niet iemand anders die hem weg kan halen?

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 14:53

Nee er is niemand in de buurt. En de buurman is ook weg. (die heeft mij al zo vaak gered!) Ik hoop dat mijn vriend niet te laat thuis is. Maandag is hier normaal was dag.. behalve vandaag! :')

elinesikko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:02

herken het ook helemaal,
op school zat er een grote spin een keer boven op het plafond recht boven mijn tafel, vriendin en ik rennen naar de deur van het lokaal bang dat 'het monster'naar beneden zou vallen :')
heel de klas lachen maar toen de leraar hem dood ging slaan en hij op onze tafel viel waren wij super blij dat we weg gerend waren en daar niet meer zaten :+

ben er niet mega bang van maar sommigen lijken echt monsters :+
sterkte TS hopelijk wordt het snel wat minder die angs

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 15:34

Ik ben eindelijk gered van het monster! Zelfs mijn vriend stond even van WAUW! :wow:

Alleen wel jammer dat hij hem dood sloeg met mijn pollepel.. := Dat wordt een nieuwe kopen! (De vliegen mepper is gesloopt door de hond!)

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:53

Ik heb het ook heel erg, niet dat ik moet huilen maar ik ga gelijk een andere kamer in en gillen, heb dit ook bij wespen.
Ik weet niet waarom ik ze eng vind maar t is wel vervelend.

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:59

Hier nog iemand -O- Ik weet best dat spinnen niet eng zijn, maar krijg ineens een paniekaanval als ik een spin (denk te) zien.
Ik verbaas me ook altijd over hoe snel ik aan de andere kant van de kamer sta. Ik ben weg voor ik het door heb.
Een vriendin van me had niet door hoe erg het was, tot ze een keer zei: er zit een spin op je been. Toen stond ik 2 meter verderop compleet te flippen.
Tegenwoordig zorgt ze eerst dat dat beest weg is en zegt daarna wel dat het een spin was :j (al wordt ik daar ook niet heel blij van want dan zit ik continue paranoide om me heen te kijken of hij nog in de buurt is).

Ladygiroc schreef:
Ik heb jaren geleden een vogelspin op m'n hand gehad.. onder het mom van 'dan kom ik van m'n angst af'... helaas..... vogelspinnen zijn niet eng.. maar voor de overige spinnen is mijn angst net zo groot.

Dat heb ik ook geprobeerd. Steeds dichterbij, heb wel een halfuur staan observeren en hij deed echt niks. Misselijk en trillend dat beest vastgehouden. Daarna wilde een vriendin van me ook. Toen ze hem weer terug wilde geven aan de man bleef hij aan haar elastiekje om haar pols hangen en hing hij daar zegmaar aan, vouwde zijn poten en begon zo te bewegen (zo'n spinngenbeweging).. toen kon ik wel janken, zo eng vond ik het. Ben nog een uur misselijk geweest :') Dat doe ik dus ook nooit weer. (Heb het bewijs gelukkig wel op foto!)
En kleinere spinnen zijn nog net zo eng (ja, ook kleintjes van een halve cm.. pas als ze minuscuul zijn kan ik er mee leven).

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:02

Dat is zonde Marion.. Zijn net zuignapjes he die voetjes :D

Ze zeiden tegen mij dat als je die spin liet vallen dat ie dan dood was, of het waar is boeit me niet. Dacht alleen maar als ik het eng vind gooi ik hem op de grond :o

Spinnen tot mierenformaat kan ik hebben, groter dan dat is eng..

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:06

Ik ben er ook bang voor, als ik er eentje zie pak ik een tijdschrift en ram ik hem dood haha :) Geen rust zolang hij leeft ;)

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:06

Hier hetzelfde, in stond vorige keer huilend en gillend op de bureau..
Vanmorgen zat er een hooiwagen bij de eettafel, ze moest eerst gedood worden en daarna extra gecheckt op spinnen, voordat in m'n cornflakes at! -O-

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:07

Ja ook ik ken die fobie:+

Ben van niks bang de ergste horror/triller kun je mij laten kijken, word ik niet warm of koud van maar van het moment dat daar een spin in voorkomt slaap ik niet meer...

Waarom? Toen ik een jaar of 10 was ging ik spelen met een vriendin die allergisch was voor insectenbeten. Zij werd dus ook gebeten door een spin en pakte niet op tijd haar medicijnen hiervoor. Resultaat: haar arm werd zwart en dik.

Sindsdien ben ik als de dood voor spinnen. Maar heb 1 redmiddel: de bus haarlak

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:08

Sandyislief schreef:
Ik ben er ook bang voor, als ik er eentje zie pak ik een tijdschrift en ram ik hem dood haha :) Geen rust zolang hij leeft ;)

Haha, ja! Maar ik ben niet degene die ze dood, ik blijf op veilige afstand! ^)

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:11

Ik durf ze ook niet dood te maken :') Dan moet ik te dichtbij komen

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:12

Ladygiroc schreef:
Dat is zonde Marion.. Zijn net zuignapjes he die voetjes :D

Ze zeiden tegen mij dat als je die spin liet vallen dat ie dan dood was, of het waar is boeit me niet. Dacht alleen maar als ik het eng vind gooi ik hem op de grond :o

Spinnen tot mierenformaat kan ik hebben, groter dan dat is eng..

Ja dat is waar, het achterlijf kan die klap niet aan...
(heb ik geleerd op school, waar je verplicht voor een toets een leguaan een slang en een vogelspin vast moest pakken...
Nou de leguaan en slang had ik zo, maar de spin heb ik geweigerd, met als gevolg een onvoldoende -O- )

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 22:29

Ik ben er ook achter dat ze nooit alleen zijn!! :'(

Ik zit net rustig op de bank.. zie ik in mijn oog hoek iets bewegen! kijk ik even goed! En OMG!!!

Afbeelding
De buurman heeft hem nu doodgeslagen. (En de foto gemaakt!) natuurlijk was mijn vriend net niet thuis.. :=
Ik hoop dat ik nog rustig kan slapen!!
Het is wel weer echt mijn Maandag!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 23:03

Vorige week 7 van die beesten, oud huis. Toen was ik het wel even zat. Deze week (klopt af) nog geen 1. Maar voor ik op bed ga check ik ieder hoekje. Spinnen zijn beschermd in Nederland... maar wie beschermd ons... := :')
Nou ben ik niet zo dat ik naar een andere kamer loop. Ik roep altijd "naam vriend" NU. En dan weet hij gelukkig genoeg en komt me redden. :))

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 23:05

evanescence schreef:
Ik ben er ook achter dat ze nooit alleen zijn!! :'(

Ik zit net rustig op de bank.. zie ik in mijn oog hoek iets bewegen! kijk ik even goed! En OMG!!!

[ Afbeelding ]
De buurman heeft hem nu doodgeslagen. (En de foto gemaakt!) natuurlijk was mijn vriend net niet thuis.. :=
Ik hoop dat ik nog rustig kan slapen!!
Het is wel weer echt mijn Maandag!

;(