Ik val af zonder er wat voor te doen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Re: Ik val af zonder er wat voor te doen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:56

Ben je minder gaan hardlopen?

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 15:58

Ik ben er helemaal mee gestopt sinds ik door had dat ik afviel..

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:58

Ja, dan val je niet meer af... Misschien wel weer oppakken in combinatie met wat meer eten? Het is namelijk wel goed voor je conditie...

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:00

JCDJK schreef:
Hoe kan ik dan nu wel op hetzelfde gewicht blijven?

Door genoeg calorieen binnen te krijgen elke dag.
Een calorie is niets meer dan brandstof voor je lichaam, je lichaam heeft het gewoon nodig.

Dus ga méér calorieen eten.
Je kunt bij je tussendoortjes meer calorieen tot je nemen zonder een enorme hoeveelheid eten te moeten eten.
Ga bijvoorbeeld wat nootjes eten als tussendoortje, daar zitten veel calorieen in en vetten die goed zijn voor je lichaam.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 16:06

Ja, aan conditie heb ik inmiddels niets meer..
Eten met veel calorieën, mag ik ook nog wel opletten met wat ik ga kopen!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:10

Maak eerst eens dat lijstje op www.valtaf.nl met hoeveel je inneemt, hoeveel je verbrand en wat de verhouding koolhydraten, vet en eiwit is.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:11

En vraag anders voedingsadvies aan een dietiste! Die is er niet alleen voor afvallen, maa rook voor een goed advies.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 16:18

Ilja000 schreef:
Maak eerst eens dat lijstje op http://www.valtaf.nl met hoeveel je inneemt, hoeveel je verbrand en wat de verhouding koolhydraten, vet en eiwit is.

Ik zit op telefoon en kan geen account aanmaken. Na het weekend kan ik weer bij m'n laptop!
Ik zal hem niet vergeten 8-)

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:33

ik denk dat je je niet erg druk hoeft te maken, misschien heb je veel stress de laatste tijd? of misschien toch eventjes bloed laten prikken? ik ben zelf 1.80 en weeg 55 kilo en ik eet ook gewoon gezond alleen kom gewoon niet aan haha!

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 20:03

Ja door school wel wat stress gehad poosje terug.
Oh , ik ben gelukkig niet de enige! :)

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:32

Ik herken je verhaal precies ik heb zelf een heeele (uhum) snelle spijsvertering waardoor ik waarschijnlijk zo weinig weeg, maarja ik denk altijd maar beter mooi dun (en je natuurlijk wel voelen en goed eten) dan te dik haha!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 08:53

Nou, bente, dat gaat niet altijd op. Ik heb regelmatig het verwijt gekregen dat ik anorexia zou hebben, terwijl ik ècht veel at, maar ook niet aankwam. Als ik dan eens ziek was, zag ik er in no time uit als een levend lijk en kostte het me veel moeite om aan te komen. Ik ben nu (door mijn leeftijd) wat "steviger" en krijg veel positievere reacties.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 10:39

Agossie schreef:
Nou, bente, dat gaat niet altijd op. Ik heb regelmatig het verwijt gekregen dat ik anorexia zou hebben, terwijl ik ècht veel at, maar ook niet aankwam. Als ik dan eens ziek was, zag ik er in no time uit als een levend lijk en kostte het me veel moeite om aan te komen. Ik ben nu (door mijn leeftijd) wat "steviger" en krijg veel positievere reacties.

Sorry zo bedoelde ik die opmerking niet en herken precies wat je zegt maar ik bedoelde meer dat als je echt mensen met zwaar overgewicht zien die daar weinig aan kunnen doen moeten we blij zijn dat we slank van onzelf zijn!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 10:57

bente12 schreef:
Ik herken je verhaal precies ik heb zelf een heeele (uhum) snelle spijsvertering waardoor ik waarschijnlijk zo weinig weeg, maarja ik denk altijd maar beter mooi dun (en je natuurlijk wel voelen en goed eten) dan te dik haha!

Er is een verschil tussen een snelle stofwisseling en gewoon te weinig eten zoals ts doet.

En Bente ook slanke mensen kunnen balen of onzeker zijn door hun figuur.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 11:03

Agossie schreef:

Heel herkenbaar, men mag dat blijkbaar ook graailoon zeggen hè? Eet jij wel? Heb jij anorexia? Pff
Ik at ook gerust tussen de middag 7 boterhammen maar ik bleef 1,76 en 55 kg.
Gelukkig ben ik nu 10 kilo zwaarder. Ik hoef daar ook green moeite meer voor te doen, maar destijds zeker wel.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 11:07

Sorry, autocorrect..
Krijg het niet gewijzigd..
graailoon = gewoon :+

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 11:12

Ik moet ook altijd veel moeite doen om op gewicht te blijven!
maar sinds ik klaar ben met mijn opleiding en ik dus niet meer van die zware stages loop ben ik zelfs iets aangekomen.. je moet echt veéél eten.. want jij verbruikt waarschijnlijk meer dan dat je binnen krijgt!
maar aankomen is volgens mij nog moeilijker dan afvallen.. dus een dokter/dietist kan je daar het beste bij helpen!

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 11:43

Nanno_123 schreef:
Ik moet ook altijd veel moeite doen om op gewicht te blijven!
maar sinds ik klaar ben met mijn opleiding en ik dus niet meer van die zware stages loop ben ik zelfs iets aangekomen.. je moet echt veéél eten.. want jij verbruikt waarschijnlijk meer dan dat je binnen krijgt!
maar aankomen is volgens mij nog moeilijker dan afvallen.. dus een dokter/dietist kan je daar het beste bij helpen!

Nou inderdaad! Ik wil Graag wel weer 70 wegen hoor!
Maar het komt er maar gewoon niet bij op! Best jammer, want als ik een foto van ongeveer 5jaar terug kijk, zie ik er veel leuker uit :') hahaha

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 11:47

TS natuurlijk kom je niet aan. Je krijgt te weinig binnen waardoor het onmogelijk is om aan te komen.
Je zult echt meer moeten gaan eten.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 11:59

:') Ja, dat weet ik nu ook wel..

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 12:05

Als 1ste raad ik je aan langs de dokter te gaan die zal waarschijnlijk je door verwijzen naar een diëtist.

Ikzelf kamp met het zelfde probleem bij mij is vast gesteld dat mijn verteringsstelsel heel snel is en nog leuker als ik in beweging ben soms zelfs zo snel in de weer is dat de helft van de voedingstoffen niet opgenomen wordt in mijn lichaam.
Toch weet ik nu mijn gewicht zo goed als op pijl te houden. Door heel veel extra maaltijden verspreid over de dag. Het is iets heel vervelends en ik snap dat je hier mee zit. Sommige mensen snappen niet dat ook dunne mensen soms moeite hebben met hun gewicht. Zelf ben ik ook heel gevoelig op dit gebied zeker als mensen in mijn vriendengroep beginnen over afvallen bah. Daar kan ik echt niet over.
Ik denk dat het beste is je dokter om advies te vragen het kan wezen dat ze verdere onderzoeken doen maar misschien is voor jou alleen naar de diëtist al genoeg.
Ik hoop dat je hier iets mee kan :) succes.

@Agossie zelfde hier. Ze noemden mij ook altijd het anorexia meisje. Echt heel vervelend. Ze snappen niet hoe zeer dat doet. Ergste vind ik nog altijd dat ik een kreeg in de gym kleedkamers een meisje tegen mij zei. "owh heej heb jij ook anorexia?" ik had echt zo iets van pardon! blech ben er echt heel allergisch voor geworden.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 12:49

JCDJK schreef:

Waarom maak je dan opmerkingen als "het komt er gewoon niet aan"?

Dat is hetzelfde als zeggen "Ik zou graag 1000 euro op mijn bankrekening willen, maarja een baan nemen he.. dat ga ik niet doen".

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:12

Raponsje schreef:
En Bente ook slanke mensen kunnen balen of onzeker zijn door hun figuur.

_/-\o_

Dank je wel, het valt mij namelijk op dat het wel doodnormaal is om tegen iemand te zeggen 'wat ben je mager', 'ben je weer afgevallen?', 'je ziet er ziekelijk uit', 'je hebt echt geen vet op je lijf' etc etc.
Maar als je iets dergelijks zegt tegen iemand die (een tikkeltje) te zwaar is is dit een grote taboe.
En geloof me, bovenstaande opmerkingen krijg ik zeer regelmatig te horen (en soms wel erger, 'je lijkt wel terminaal' is kwetsend!).

Al mijn halve leven 'vecht' ik tegen gewicht of om op een enigzins normaal gewicht te blijven.
Er zijn genoeg redenen waarom ik mager(der) ben echter tja... daar koop ik uiteindelijk weinig voor, ieder pondje gaat uiteindelijk toch door het mondje.
In mijn geval werkt mijn schildklier niet meer (de vlieger van 'schildklier werkt te traag dus kom je aan gaat voor mij niet op helaas :D ), heb ik een snelle stofwisseling (mede doordat ik een gedeelte van mijn dunne darm mis), heb ik een darmziekte (dus naast dat ik verterings/opname problemen heb 'vecht' je lichaam ook nog eens tegen chronische ontstekingen wat ook energie kost)

Om op een voor mij acceptabel gewicht te blijven waar ik me ook nog redelijk goed bij voel moet ik toch zeker rond de 2500 kcal per dag eten, in periodes van ziekte/aankomen moet ik zeker 3000+ eten.
En ja aankomen is (kan) net zo moeilijk voor mij als het voor een zwaarder persoon is om af te vallen, kost een hoop doorzettingsvermogen, eten tegen je zin in etc

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:32

Annemiek: Ik krijg regelmatig te maken met mensen die bij mij terecht komen om aan te komen.
Sommige niet eens omdat ze ondergewicht hebben maar omdat ze niet langer "chopstick legs" genoemd willen worden bijvoorbeeld.

Dat is net zo kwalijk als "varkentje" zeggen tegen iemand die een maatje meer heeft.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 13:51

Raponsje schreef:
JCDJK schreef:

Waarom maak je dan opmerkingen als "het komt er gewoon niet aan"?

Dat is hetzelfde als zeggen "Ik zou graag 1000 euro op mijn bankrekening willen, maarja een baan nemen he.. dat ga ik niet doen".

Ik weet inmiddels dat ik meer moet eten en over de dag verspreiden..
Op dit moment komt het er gewoon niet bij op.
Ik neem die tips mee.
-toch naar de dokter
- meer eten verspreid op een dag