Geen hetero, maar wel een kinderwens?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:11

Barendshoeve schreef:
@ Maartje: Ja we hebben wel samen voor de kinderen gekozen. Alleen heeft ze van begin af aan duidelijk aangegeven dat als we zouden "scheiden" ze geen rol wilde in het leven van mijn kineren. Denk ook dat dat komt omdat ze daar op geen enkel vlak toe instaat is.

@ Lente: Voordeel van op vrouwen valen, je hoeft haar niet gelijk als mogelijke partner voor te stellen. En mijn kinderen hechten zich ook snel hoor. Maar er lopen aardig wat mensen in en uit die blijvend in hun leven zullen zijn. En ze hebben nog wel een paar keer gevraagd naar haar maar dan zei ik dat ze een eigen huisje had en dan vonden ze het weer prima.

Maar eigen stond zij er dus niet achter?
Dat lijkt me moeilijk.

Ik zou echt alleen kinderen willen als t echt onze kinderen zijn.
Net ook weer hele discussie (wel een leuke/goede trouwens)
met mn zus en vrienden van haar.

Ik zou het kind van mijn partner ook volledig willen adopteren want dat is niet zo goed mijn kind als
de gene die ik zelf zou baren.

Draagmoeder zijn zou ik niet kunnen denk ik. Ik denk dat ik teveel van t kindje zou gaan houden. Ook al is t niet mijn eigen ei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:11

Duidelijk Barendshoeve :)

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:12

shilady schreef:
Je zou eventueel kunnen zeggen van nou wat maakt het uit ik doe het een keer met een leuke vriend of kerel en ik zie het resultaat wel .

Ja dat doe je ook echt als je lesbisch bent :') Je gaat toch ook niet als hetero-stel zeggen waarvan man onvruchtbaar is bijv.: Nou, dan doe je het toch even met een leuke kerel? ;)

Anoniem

Re: Geen hetero, maar wel een kinderwens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:13

Hahaha inderdaad.

als het niet uit zou maken zouden we niet lesbisch zijn maar bi :')

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:15

Jawel ze stond er zeker wel achter, ze wilde en wil nog steeds graag kinderen in haar leven. Maar ze is alles behalve zorgzaam. En wil niet banketstaaf over haar doen want het is echt een geweldige meid maar ookal is de 28 je moet haar met sommige dingen nog echt "opvoeden". Voorbeeldje: mijn dochter mocht 1 koekje, mijn ex nam er ook 1. En binnen 30 min hadden ze samen heel het pak op. Dat vind ik echt niet kunnen met een kind van 2 een vol pak koeken opeten. Maar zei ziet dat dan weer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:16

Hmm dat werkt inderdaad niet zo. Het is het stukje verantwoordelijkheid niet kunnen hebben dan denk ik? Lijkt me voor jou ook niet al te makkelijk geweest...

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:18

Nee, was vaak erg vermoeiend. Je wil haar niet steeds op de vingers tikken. En om 3 kinderen op te voeden alleen is een hele opgave. Zeker als 1 ervan je vriendinnetje is. En Je wil ook je kinderen een
goede opvoeding bieden.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:20

Jemig wat lijkt me dat zwaar.
Vond je het ook niet moeilijk dat je meteen al wist dat ze geen rol wil spelen in hun leven als
jullie uit elkaar zouden gaan?

Als ik vervelende vragen stel moet je dat zeggen he. Voel je vrij om niet te antwoorden.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:20

@ Barendshoeve: woonde jullie in die tijd wel samen (of zelfs getrouwd)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:21

Jep, dat had ik met mijn ex-man ook. Zoveel rustiger sinds ik van hem scheidde...

Moet zeggen dat ik nu wel een eisenpakketje in mijn hoofd heb zitten voor een nieuwe partner hoor. Heb mn les op vrij harde wijze geleerd.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:22

Lente schreef:
Jep, dat had ik met mijn ex-man ook. Zoveel rustiger sinds ik van hem scheidde...

Moet zeggen dat ik nu wel een eisenpakketje in mijn hoofd heb zitten voor een nieuwe partner hoor. Heb mn les op vrij harde wijze geleerd.

Jij moest hem ook 'opvoeden' bedoel je? Of dat hij ook geen rol meer wil spelen in het leven van ZIJN kinderen? :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:26

Dat ik hem moest opvoeden. Wel op een andere manier hoor :)

Hij is erg betrokken in het leven van de kinderen. Helaas niet altijd op een positieve manier...

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:27

Hier ook een niet-hetero.

Wat betreft adoptie: dat zou ik zelf absoluut niet willen, daar ben ik heel stellig in. Simpelweg omdat het proces van hechting al heel erg vroeg begint en deze kinderen hier later vrij vaak problemen mee krijgen. Misschien is het heel hypocriet, maar ik wil daar niet bewust voor kiezen, zeg maar.

Wat betreft verdere kinderwens: ik weet überhaupt nog niet of ik wel kinderen wil en zo ja, hoe ik dat aan zou willen pakken :) Ik vind dat er voor verschillende alternatieven allerlei voors en tegens zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:30

Zei jij laatst niet iets over kinderen? >;)

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:31

Wat zei ik over kinderen? Ik roep heel vaak wat over kinderen :')

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:36

Ik vond het van begin af aan erg fijn dat mijn ex geen rol wilde blijven spelen. Heb het zelf als erg vervelend ervaren om tussen mijn ouder heen en weer te gaan zeg maar.
Ja mijn ex woonde hier in huis maar had ook een eigen kamer hier. Dat was eigenlijk ook meer voor het zicht van de kinderen. We zijn heel lang gelukkig geweest maar wisten van begin af aan dat we niet samen oud zouden worden. Dus ergens ben ik ook stieken een bam..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:51

SaZ, laatst zei je dat je wel een kind wil :')

Barendshoeve; niks mis mee toch? Hoewel ik nu niet meer in iets zou stappen waarvan ik bij voorbaat al weet dat het geen potentie heeft voor de lange termijn zeg maar...

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:53

Lente schreef:
Barendshoeve; niks mis mee toch? Hoewel ik nu niet meer in iets zou stappen waarvan ik bij voorbaat al weet dat het geen potentie heeft voor de lange termijn zeg maar...

Ik zou dat ook heel moeilijk vinden denk ik. Zeker met kinderen.
Ik kan ze al geen standaard gezin bieden maar zou ze wel zoveel mogelijk veiligheid en zekerheid willen bieden zeg maar.

Absoluut geen verwijt naar jou toe Barendshoeve!
Vind t heel knap dat je die keus hebt kunnen maken.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:53

Mir_U schreef:
shilady schreef:
Je zou eventueel kunnen zeggen van nou wat maakt het uit ik doe het een keer met een leuke vriend of kerel en ik zie het resultaat wel .

Ja dat doe je ook echt als je lesbisch bent :') Je gaat toch ook niet als hetero-stel zeggen waarvan man onvruchtbaar is bijv.: Nou, dan doe je het toch even met een leuke kerel? ;)

Zat die het gewoon een keer zo doen ja :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:55

Naja, een standaardgezin bied ik nu ook niet en die liefde en geborgenheid is er sowieso wel... Maar ik wist eerder niet wie ik was. Nu weet ik het wel, en wat ik wil, en ik ga daar niet meer vanaf wijken.

Ik ga voor zoetsappig suikerspin-vuurwerk-longlasting-hieperdepiep zeg maar :D

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:57

Nouja tegenwoordig is t bijna de standaard :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:00

Hahaha true :D

Maar goed, het feit dat ik een doorsnee gezin wilde voor mijn kinderen is eigenlijk een mega fout geweest waar niemand gelukkiger van is geworden. Mijn kinderen niet, mijn ex niet en ik zeker niet. Dat vind ik wel jammer...

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:00

shilady schreef:
Zat die het gewoon een keer zo doen ja :j

zijn er inderdaad genoeg die het doen. maar dat vind ik echt not done naar het kind toe...
de gevallen dan die zich laten bezwangeren terwijl vent er niets van weet dan.
bedoel, wat doe je je kind aan? als die later op zoek wilt gaan naar z'n verwekker,achtergrond?
"sorry, maar ik weet niet wie het was"?? of " hij weet niet dat hij je vader is"?

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:01

Er is zeker wat voor te zeggen hoor Anne maar ik bied ze alle zekerheid en veiligheid. En dat samen met hun vader. Hij slaapt dan niet hier in huis en we doen "het" niet maar verder zijn we een vrij normaal gezin.
En of ze me nu met EEN vriendin zien of met MIJN vriendin tsja ik knuffel met beide en het zoenen en de rest doen we fijntjes waar de kids niet bij zijn (lees niemand mag daar bij zijn, deur op slot en licht uit)

Weet je ik hoef eigenlijk helemaal geen telatie/relatie meer, maar een vriendchap (wel braaf trouw en eerlijk zijn) met + lijkt me dan wel weer heerlijk. En mocht het van daaruit echt overgaan in een vaste relatie met huisje-boompje-beestje is het tijd genoeg om het aan de kids uit te leggen.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:02

Lente schreef:
Hahaha true :D

Maar goed, het feit dat ik een doorsnee gezin wilde voor mijn kinderen is eigenlijk een mega fout geweest waar niemand gelukkiger van is geworden. Mijn kinderen niet, mijn ex niet en ik zeker niet. Dat vind ik wel jammer...

Maar ook al was je wel meteen met een vrouw getrouwd had je niet de garantie dat dat t is.
Hoe graag je ook wil.

Maar ik zou er wel moeite mee hebben om meteen al aan co-ouderschap te beginnen en dus meteen
en kind al heen en weer te slepen.