Inwendig onderzoek als je aan de pil wilt klopt dat ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:30

Ik heb nooit een inwendig onderzoek gehad voordat ik aan de pil mocht :n

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:30

Mijn moeder vond het ook nodig om mij dat te vertellen. Ik ging met lood in m'n schoenen naar de huisarts toe en kreeg gewoon de pil mee. Moeders heeft buikkrampen gehad van het lachen :+

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:28

Stefaaah schreef:
Ik ben van België ;-) Maar heb dit nog niet gedaan eerlijk gezegd en ik neem gewoon mijn pil...

Raponsje is niet van belgië :D

En wat er tegen is op inwendig onderzoek? Een heleboel :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:29

tante_trien schreef:

Zoals?

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:31

Kwanyin schreef:
tante_trien schreef:

Zoals?

Je ligt daar in je nakie voor een wildvreemde, die vervolgens ook nog naar binnen gaat. :')

Kwanyin

Re: Inwendig onderzoek als je aan de pil wilt klopt dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:34

Tja, en die je leven/vruchtbaarheid wel eens kan redden...daar zou ik me dus al absoluut niet door laten afschrikken, die man/vrouw heeft al meer dan duizenden naakte lichamen gezien waarvan er zeker een heleboel een pak lelijker dan die van jou :D .

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:37

Kwanyin schreef:
Tja, en die je leven/vruchtbaarheid wel eens kan redden...daar zou ik me dus al absoluut niet door laten afschrikken, die man/vrouw heeft al meer dan duizenden naakte lichamen gezien waarvan er zeker een heleboel een pak lelijker dan die van jou :D .

Vruchtbaarheid is me niet zo dierbaar :') leven wel, maar ik ga er vanuit dat ik wel iets merk voor ik dood ga :') en daar maak ik me op mijn leeftijd nog helemaal niet druk om. En dat laatste... dat geloof ik wel ja :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:44

Nee, helaas merk je veel dingen pas op als het te laat is, vandaar dat preventief onderzoek vaak zo belangrijk is..en sommige dingen komen wel eens véél vroeger in je leven dan je zelf zou denken...mijn zus was nog geen 25 toen er bij een routinecontrole bij de gyne slechte cellen ontdekt werden...je moet het natuurlijk zelf weten maar het zou toch doodzonde zijn als je opeens heel zwaar ziek wordt, door iets wat gemakkelijk voorkomen had kunnen worden bij een stomme controle van een paar minuten eens in de zoveel tijd?

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:03

Tjonge wat een gemuts hier over inwendig onderzoek zeg. Alsof die dokter onder de indruk is van jouw muts.

Geen inwendig onderzoek voor de pil, in het buitenland gebeurt dat wel soms. In Spanje krijg je de pil bijv van je gyn. :)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:05

Jiwa schreef:
Tjonge wat een gemuts hier over inwendig onderzoek zeg. Alsof die dokter onder de indruk is van jouw muts.

Muts misschien wel van de dokter :')

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:07

Dan zal ik me als ik jou was maar alvast mentaal gaan voorbereiden op de bevolkingsonderzoeken tante_trien.... :P

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:08

Jorinda schreef:
Dan zal ik me als ik jou was maar alvast mentaal gaan voorbereiden op de bevolkingsonderzoeken tante_trien.... :P

Heb al wel eerder een inwendig onderzoek gehad hoor. Maar ik vraag me altijd af of je dat niet gewoon kan weigeren. :')

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:12

Ik heb er volgens mij ook wel een gehad toendertijd....maar das al 25 jaar geleden denk ik....
Ik zag er toen ook zo tegenop hoor, dus dat vind ik niet zo vreemd.
Zou er nu nog niet om zitten te springen heel eerlijk gezegd. Alhoewel je na 2 kinderen krijgen iets anders tegen dat soort zaken aan kijkt.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:22

Ik ben nieteens over de vloer bij de dokter geweest toen ik aan de pil ging.

Had als 13jarige al mn moed bij elkaar geschraapt, assistente gebeld en die zei dat het geen probleem was, kon m die middag ophalen.

Tegenwoordig kan je de pil ook zonder recept krijgen, die hebben ze altijd wel op voorraad.

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:45

Ja, ze hebben het altijd op voorraad maar je hebt toch echt een recept nodig van je HA.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:48

Ik haal het al tijden zonder recpt, ook bij een apotheek waar ik nooit eerder was geweest kreeg ik het gewoon mee, ze hadden geen info van me nodig.
Ik moest ze alleen contant betalen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:48

Jiwa schreef:
Ja, ze hebben het altijd op voorraad maar je hebt toch echt een recept nodig van je HA.

Officieel wel, maar ik haal het ook al tijden zonder omdat ik het iedere keer vergeet..gewoon bij de apotheek..zelfs mijn moeder haalt het heel vaak voor mij als ze eens gaat..nog nooit iets over gezegd geweest en met een "oh ja, de volgende keer als ik naar de dokter ga zal ik er eentje vragen!" zijn ze al tevreden...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:51

Ik heb destijds ook een inwendig onderzoek gehad. Was 15 en moest om medische redenen aan de pil. Niet leuk als puber zonder interesse in jongens nog. Maar ja was voor een goed doel. Beter een onderzoek teveel dan een te weinig. De arts ziet zoveel varianten dat het normaal is.

Maar ja ook alweer 30 jaar geleden.

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 21:39

Kwanyin schreef:
Jiwa schreef:

Officieel wel, maar ik haal het ook al tijden zonder omdat ik het iedere keer vergeet..gewoon bij de apotheek..zelfs mijn moeder haalt het heel vaak voor mij als ze eens gaat..nog nooit iets over gezegd geweest en met een "oh ja, de volgende keer als ik naar de dokter ga zal ik er eentje vragen!" zijn ze al tevreden...

Ja, ik heb het over de eerste keer. :) Als je eenmaal een recept gehad hebt maakt het niet meer uit.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 21:51

Een dokter is ook maar een mens en doet zijn of haar werk.
Bij dit soort onderzoeken kun je ook om een vrouw vragen als je dat prettiger zou vinden.

Binnen 3 minuten heb je je broek weer aan en het kan een heleboel ellende schelen.

Hoewel het niet iets is waar je over praat als je een brood bij de bakker koopt (Lekker dagje vandaag, de dokter gaat zometeen even naar mijn muts kijken trouwens") maar het is menselijk en heel normaal.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 07:48

Ja dat is het zeker!!
Als ze bij mij even zouden willen kijken is dat ook geen probleem.
Maar 10jaar geleden had ik wel anders gepiept.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:28

Hihi mijn moeder had mij er in geluisd de eerste keer. Was een jaar of 17 en had al regelmatig problemen gehad met de pil. Ik dacht dat ik naar de dokter ging voor weer eens hetzelfde verhaaltje.."pil werkt niet zoals het hoort blabla..ok hier heb je een recept om een andere te proberen..."
Toen ik binnen moest bleef mijn moeder gewoon in de wachtzaal zitten terwijl we anders gewoon samen gaan...toen had ik nog niets door. Pas toen mevrouw de dokter zijn "ok, dat gaan we toch eens bekijken, doe je broek en onderbroek maar uit en ga daar maar liggen" begon het te dagen :+ . Toen had ik ook geen keus meer :+ . Moeder zei achteraf "ik had al gedacht dat ze dat ging doen, vandaar dat ik je maar alleen naar binnen heb laten gaan" :D . Maar achteraf bekeken misschien ook goed, heb helemaal de tijd niet gehad om er op voorhand over liggen te piekeren of twijfelen, gewoon verstand op nul en als je het één keer gedaan hebt doe je het de tweede keer vaak al wat sneller.

Jiwa schreef:
Ja, ik heb het over de eerste keer. :) Als je eenmaal een recept gehad hebt maakt het niet meer uit.

Dat heeft mijn moeder toen gewoon voor mij gevraagd en kreeg ze zo mee, zonder dat ik ook maar een enkele vraag moest beantwoorden. Maar normaal zou je het ook om de zoveel tijd moeten heraanvragen, toch hier in België :) .