Familie leden met kanker?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

M3lisss

Re: Familie leden met kanker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:00

Sterkte voor iedereen, wat een verhalen! :(:)

Gelukkig is bij mijn oma vorige week met succes de rechter longkwab weggehaald!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:04

Ik heb gistermiddag te horen gekregen dat mijn oma leverkanker heeft -O-
Ze moet nog een darmonderzoek en als het primaire leverkanker is kan het weggehaald worden, anders weten we het niet..
Het nare is dat mijn oma en opa samen nog thuis leven. Mijn opa is erg dementerend en heeft geen korte termijn geheugen meer. Hij weet het dagelijkse riedeltje (opstaan, aan t kleine tafeltje even wat eten, even naar de bank dutje doen, tv kijken, etc) en mijn oma is supergeduldig met hem om alles wat nieuw is steeds opnieuw te vertellen..
Als mijn oma opgenomen moet worden kunnen wij met de familie wel voor een paar dagen of een week dat riedeltje vervangen, maar langer...
Mijn opa zal dan ook nog eens totaal op tilt slaan door alle nieuwe, onbegrijpbare dingen.
Superlastig dus :\

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:07

heel veel sterkte iedereen

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:44

Nachtlampje ja zulke dingen komen superhard aan dan he.. ik hoop dat het voor je oma meevalt. Ook daar dus weer sterkte he, bah mensen..

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:25

Meys: Wat een hel moeten jullie doorheen gegaan zijn zeg, met zo'n klein minimensje.. het is voor volwassenen al een ondraaglijke ziekte, maar zo'n kleintje begrijpt al helemaal niet wat er toch allemaal gebeurd.. Gelukkig heeft ze kunnen genezen en is ze er nog, dat is het allerbelangrijkste.

Nachtlampje: dat is ook niet niks, hopelijk kan je oma goed behandeld worden, dat is nog spannend de komende tijd. Niets is zo slopend als die onzekerheid..

Ik ben blij om te horen dat er ook af en toe succesverhalen voorbij komen!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:29

Mijn tante heeft ook borstkanker weten we sinds kort. Ze woont in Amerika dus is hartstikke ver :(

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:30

Met mijn moeder gaat het nu super *\o/*

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:34

Wat een verhalen inderdaad, sterkte iedereen!

Hier zit het ontzettend in de familie. Ik acht de kans ook vrij groot dat ik het krijg. Mijn overgrootopa had het, mijn oma, twee zussen van mijn oma en een broer van mijn oma. En nog allerlei familieleden die wat minder dichtbij zijn.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:55

Sorry ik heb niks gelezen,moest even kwijt dat mijn moeder vanmiddag is overleden. Ze had longkanker en zat oa in dr hoofd, ze heeft een hersenbloeding gehad en was weg. brrrr ben kapot, ondersteboven en flink in de war.

lloesje97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 18:57

wat een verhalen.. sterkte allemaal!.
gecondoleerd pipo.. heeel erg veel sterkte! :(:)

mijn moeder had melanoom (huid kanker), en is hier nu bijna 11 jaar geleden aan overleden,
mijn tante's hebben allemaal ook al moedervlekken laten weg halen omdat er twijfel was of ze nog goed waren, dus het zit in de familie bij ons..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 07:51

Joukje; wat ontzettend fijn dat er zo veel mensen waren. Kan me zo voorstellen dat dat een beetje 'warmte' geeft op een koud en leeg moment :(:)

Pipo: gecondoleerd

De rest die vervelend nieuws te horen heeft gekregen sterkte..

Een tijdje terug poste ik hier dat er kanker bij m'n oma was gevonden.
Voor ons goed nieuws! Ze hebben t kankergezwel succesvol weg kunnen halen :)
Wat een opluchting!

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 07:58

Pipo, heel veel sterkte Y;(

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 08:00

ooh pipo, heel veelterkte! :(:) Y;(

Mijn oom heeft longkanker gehad. En is daar ook aan overleden.
En mijn oma, zijn moeder en mijn moeders moeder. (snap je het nog?)
Die had borstkanker. Maar dat is gelukkig weer weg. Wel hebben ze haar borst eraf moeten halen. En daar hebben ze van haar buik weer terug op gezet.
Heel lastig met zwemmen etc. Gelukkig wil ze niet vaak zwemmen _O-
En er zijn best veel mensen die ik niet ken in de familie die overleden zijn aar borstkanker. De vrouwlijke kant dan. En de kant van mijn moeder.
Dus het kan in het gen zitten. En mijn moeder is nu 40 en die vrouwen hadden rond de 40 brostkanker gekregen of er zelfs aan dood gegaan.
Dus mijn moeder reist nu de hele tijd naar allerlei ziekenhuizen voor scans etc.
Maar tot nu toe zien ze niks! *\o/*

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 09:41

Pipo gecondoleerd, veel sterkte...

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 11:03

pipo schreef:
Sorry ik heb niks gelezen,moest even kwijt dat mijn moeder vanmiddag is overleden. Ze had longkanker en zat oa in dr hoofd, ze heeft een hersenbloeding gehad en was weg. brrrr ben kapot, ondersteboven en flink in de war.

Heel veel sterke Pipo :(:)

Goed dat ze zo controleren Jasmijn! Hopen dat ze schoon blijft :)

Roxie, fijn dat het goed gaat met je oma!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:09

Pipo, ongelooflijk veel sterkte in deze vreselijke tijd en ook met alle tijd die erna gaat komen :(:)
Vergeet ook niet om aan jezelf te denken :(:)

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 16:58

Pipo, gecondoleerd. Heel veel sterkte de komende tijd :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:55

Excuus Pipo ik zal mijn tekst aanpassen.

-Kan mijn vorige bericht niet aanpassen, middels quote aangepast-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-04-13 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:57

Iedereen heel veel sterkte! En ook ik heb familileden met deze rotziekte!! Een tante van me had borstkanker, ze is hieraan helaas overleden. Een oom van mij is afgelopen augustus overleden. ( Deze oom en tante hoorde bij elkaar) Andere tante heeft nu dacht ik darmkanker en mn pa heeft blaaskanker gehad en hoe die zn leven verder weer terug heeft op gepakt t is een wonder. Nog aan t roken, hij is groot-en-deels alcoholist. Drinkt veel bier, eet ongezonde en vette dingen.. ja dat het dan nu nog goed gaat vind ik een wonder. En ik zal nog effe toelichten waarom hij groot-en-deels een alcoholist is. Komt ie thuis 's avonds van werken en moet volgende dag weer vroeg op om te werken drinkt hij in 1 uur tijd 4 blikjes bier op. Vaak in t weekend drinkt hij wel 6 blikjes ongeveer. Soms heeft hij ook halve liters in huis. Feestdagen zijn ook redenen om lekker te drinken en soms naar een maat of kennis waar hij lekker kan drinken. ( Hier is de regel alleen in t weekend drinken, ik ben er mee opgegroeid. Regel werd ingevoerd omdat hij ook wel eens agressief kon worden ofzo maar nu drinkt hij ook wel eens doordeweeks dus als hij naar een maat of kennis gaat en wij houden ons eigenlijk ook niet meer aan de regel)

-edit- tekst aangepast!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 04:20

Dank je wel.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 05:09

Heel veel sterkte pipo..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 06:04

Mijn tante die al 4 jaar voor kanker behandeld word, is sinds 2 weken stervende.
Toevallig vandaag gaan ze haar laten slapen, ze wil niet meer en heeft pijn.
Ze heeft al die tijd al morfine, maar ze blijft zo super helder van geest.
Rond 14.00 zal ze in slaap gebracht worden, maar dan weten ze nog niet wanneer ze precies echt zal sterven.
Dat gaat haar lichaam verder doen.
Ze moes 9 mei nog 52 jaar worden, wat is het toch oneerlijk allemaal........................

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 06:15

Jesito heel veel sterkte. Ik hoop dat je tante rustig weg mag inslapen. Zijn jullie erbij of alleen naaste familie? Het klinkt in iedergeval erg fijn en warm ondanks het geen fijne beslissingen zijn. Nogmaals heel veel sterkte,kracht toegewenst.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 06:18

Het is gisteravond pas laat besloten en kreeg er een app over, wist dat het haar keuze was.
Maar er moest een onafhankelijke arts dit komen bekijken of ze ver genoeg was hiervoor.
Hij heeft dit besloten dat ze morgen mag gaan slapen.
Ik kan er helaas niet bij zijn, maar gun mijn oom ook een rustig afscheid.
Mijn moeder (haar zus) is er ook bij en waarschijnlijk een vriendin van hun.
Ik ga haar dadelijk wel nog bellen en vragen wat ze wil, of ik nog effe kom, dan moet ik op het werk wat regelen.
Dank je.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 06:19

Om te beginnen wil ik Pipo condoleren en heel veel sterkte wensen, evenals alle anderen die met deze ziekte te maken hebben (gehad).

Vandaag precies een maand geleden ben ik mijn schoonvader verloren aan longkanker. Vijf weken daarvoor kregen we het vreselijke nieuws te horen, maar toen was hij al ziek. De laatste weken waren een lijdensweg voor hem (en voor mijn schoonmoeder), hij kon eigenlijk niets meer, dat was echt mensonterend. Wat heeft die arme man geleden....