M_D_H schreef:NeverGiveUp schreef:Fair en M_D_H; Dus omdat je dat misschien denkt geef je andere nog levende mensen niet de organen die ze zó hard nodig hebben?
ik denk het niet mischien
ik geloof er echt in dat wij dadelijk terug komen in een andere gedaante
kijk, iedereen gelooft iets anders, ik kan jou niet duidelijk maken waarom ik dit geloof en waarom ik hierdoor geen donor wil worden.
ik kan alleen maar hopen dat je mijn mening en geloof respecteerd zonder daar meteen een negatieve mening over te vormen
dan nog wat anders, ik las net een verhaal over de doktoren die binnen 5 minuten stonden te bedelen om de organen.
mijn opa raakte in coma en kwam op de ic terecht, de doktoren daar beweerde dat hij hersendood was, maar ik weet dat hij nog op ons reageerde.
iig ze wilde hem van de beademing af hebben voor zijn verjaardag (die een paar dagen daarna zou zijn) want dan konden ze hem nog gebruiken als donor, daarna zou hij te oud zijn...
dat is toch respectloos??
mede door die situatie heeft mijn vader zijn donorschap opgezegt...
hij wil de zekerheid hebben dat hij wel echt geholpen wordt zonder dat ze hem meteen voor zijn organen opgeven
Je bent er dus gewoon zeker van... Ik zal niet zeggen dat ik het begrijp of zo, maar ik respecteer het wel.
Ben de koningin niet

Met dat dikgedrukte maak je me nou wel bang...

Heb er totaal geen moeite mee helemaal leeggetrokken te worden, zeker niet als ik de verhalen hoor en zie. Van mensen die toch nog leven, of het niet gered hebben.
Voor zo'n stom iets als een long, die dan 'nutteloos' mee het graf in gaat.
Maar als je minder geholpen wordt om organen beschikbaar te stellen..?

Ik had er alleen echt nog nooit van gehoord.
) in ieder geval, we hebben het ziekenhuis aansprakelijk gesteld en gewonnen, dat zegt wel wat over de fouten die het ziekenhuis allemaal gemaakt heeft