heftige berichten hoor...!
@ Zensation: vreselijk hoor, wat je live hebt meegemaakt. Ik werd al akelig van de teeveebeelden. Emdr is - helaas - geen wondermidel. Als het werkelijk niets doet, kan dat zijn, omdat je er simpelweg op dat moment nog niet aan toe was. Bij sommigen werkt het uitstekend op de dag van het trauma of vlak daarna - anderen hebben eerst de hele voorbereiding nodig van wat in traumabehandeling heet de stabilisatiefase.
@ RenWaBi: hartstikke fijn! Twee nare gebeurtenissen lekker geneutraliseerd...!! Jammer van dat "instormoomentje''! Stof voor de 3e sessie, zou ik zeggen. (Of wordt dat
"... hoe voelt het, nul tot tien, om de boel in het honderd te laten lopen?")@ Maiska: vervelend hoor, dat je behandelaars kennelijk zo precies de weg hebben uitgestippeld en vooral ook hebben vastgelegd.
Als gezegd: de mens is er niet voor de regels en therapie is bedoeld, om jou het leven makkelijker te maken. Ik heb zelf altijd opname weten te vermijden: naar Knollie kunnen, mijn eigen CD's, de kruidenverzameling in mijn keuken: die helpen OOK allemaal om pijn te verwerken. (Plus dat ik het spaans benauwd krijg van "opgesloten zitten" met nog 10 andere mensen die ook nog eens stuk voor stuk er net zo erg aan toe zijn als ik, en die ik niet heb uitgekozen - en die ik mogelijk niet aardig vind).
"Nog een stoornis erbij" - niet leuk om te horen...!
(Maar als het gaat om emdr: dat is geen enkel argument. Al heb je 5 psychische stoornissen: dat is reden om voorzichtig te zijn met emdr en het uiterst zorgvuldig aan te pakken en grondig voor te bereiden. Maar trauma ligt vaak aan de basis van allerlei ellende, dus als en zodra het verantwoord is, als jij dat wil, mag en kan het heus.)