Zonder galblaas vet eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zonder galblaas vet eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:31

Ja echt chilll , 1 wond lekt wat maar niet erg. Ja idd zuurstof , arme neus en ook schouder is gevoelig.

Sneetjed lijken op bh nivo maar ik draag geen beugels

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:31

Gelukkig, jij voelt je duidelijk beter dan ik toendertijd :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:55

Wanneer, Blue_Eyes ? ;)

Maar fijn dat je weer bij de mensen bent, Rebecca !

Blijf je wel lekker daar nu ?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:05

Direct na de operatie. Man, wat was ik ziek. := Ze hadden mij per ongeluk de dubbele dosis morfine gegeven en mijn bloeddruk had daardoor een enorme dip genomen, die was op moment van meten 70/40. Ik schijn eruit gezien te hebben als een vaatdoek, maar ik kan me er niets van herinneren. Helemaal niet van die dag, trouwens. Ben 's morgens om 10.30 de OK ingegaan en werd de nacht daaropvolgend om 3.00 weer voor het eerst bewust wakker.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:08

Ik doelde eigenlijk op je "toenTertijd" ;)

Maar wat een naar verhaal :oo
Gelukkig heb je het meeste slapend doorgebracht ...

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:16

Schouder is herkenbaar, komt door het opblazen van je buik,las ik in het boekje van het ziekenhuis, dan kan er iets van een zenuw wat inde knel komen, trekt wel weer weg. Rustig aan en lekker opknappen nu!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:31

Ik blijf ja ben moe joh :+ , pff bagger blue-eyes , ze spoten wat in en toen een kapje e en paar keer diep in ademen en ik was weg. Ik dacht het vertillen...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:32

Lekker, dan ben je in elk geval goed verzorgd vanavond en vannacht :j
Fijn idee, toch ?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:39

Shirley schreef:
Ik doelde eigenlijk op je "toenTertijd" ;)

Maar wat een naar verhaal :oo
Gelukkig heb je het meeste slapend doorgebracht ...

Oh, nou je het zegt! Dat legde ik vorige week nog aan mijn studenten uit en nu typ ik het zelf uit automatisme fout. :+

Het was wel vervelend voor mijn man die aan mijn bed zat en mijn moeder die kwam kijken. Ik kan me er zelf weinig meer van herinneren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:49

Idd Shirley :)
Afbeelding

Het waren baby galsteentjes :oo

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:47

:wow: Noem het maar niks .. daar kun je een leuk laagje van in je aquarium leggen :))

Zijn er echt veel !

En hoe voel je je nu ?
Al iets mogen eten :9 ?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:53

Zowww, dat zijn er veel!

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:07

Wauw allemaal ukkies, en wat veel.. Ik had er 4 de grootste had een lengte van 5 cm. En verder allemaal kleintjes. Hopelijk knappen jullie beide snel weer een beetje op.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:09

Ik heb de mijne niet meer te zien gekregen, maar ik had ook een blaas vol 'kleintjes', maar laat ik het er ophouden dat een bevriend verpleegkundige i.o. die mee was toen ik de gastroscopie en de echo kreeg ze op de echo ook had zien zitten.

We hadden in de wachtkamer al een beetje flauw zitten doen, omdat mijn wederhelft gesteriliseerd is, ik vervent pilslikster ben en de kans opeen zwangerschap dus ook echt wel minimaal is, dat een zwangerschap wel een erg grote verrassing zou zijn. Dus hij slikte nog net de opmerking in dat ik in blijde verwachting van een meerling galstenen was :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:11

Aaaach ... je hebt ze toch wel allemaal een naam gegeven, hoop ik :(:)

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:19

Uk 1, Uk 2, Uk 3...geen idee hoeveel het er waren, helaas zaten ze niet goed, dus heb ik ze moeten laten weghalen. Zielig voor ze hè. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:24

Ja al had ik groter verwacht , ik eet wel wat. In tegenstellung tot de overbuurman vele malen minder :+ , hij kaant alles terwijl ik met mijn prins sterren al misselijk wordt , lig lager nu maar dan trekt het , navelwond is 2x een nieuw gaasje opgekomen. Al met al doe ik het prima lol de buurvrouw praat in der slaap een oudete dame , en het ergste is dat ik nog niet uit bed mag dus moet ik plassen op de po omg zo niet cool :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 02:09

De oudere vrouw is weggereden , schreeuwde de boel bij elkaar :+. Nog geen oog dicht wel naar de wc geweest :D heerlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 05:41

En alweer wakket , damn wat een nacht :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 07:13

En wakker.lol man laatste deel.sliep ok , alleen ik en vrij geruizloze buurman!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:22

En nu je net lekker weg kan dutten, moet je er zeker uit en weer naar huis :D ?

Hoe voel je je ?

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 10:23

Hoe gaat het nu?

Er zitten per ziekenhuis nogal wat verschillen in zeg, ik mocht direct zelf naar de wc schuifelen, wel met een pleeg erbij en met de opdracht te bellen als het niet ging, maar gene gedonder met postoelen. Ben ook wel veelwakker geweest, vannacht ook nog trouwens, want omdraaien is nog niet echt grappig.

Grote eetlust heb ik ook nog niet. Was gisteravond wel blij met wat warms, maar nog niet terug op mijn normale eetniveau. Vanmorgen ook maar 2 rijstwafels gegeten (mag geen gluten en heb geen trek in glutenvrijbrood)

Ben vooral ook te moe om al echt goed te eten en ben ook bij vlagen wat misselijk als ik meer eet dan mijn maagleuk vindt. Er is toch flink gehusseld in die buik lijkt wel.

Hoop dat je vandaag lekker naar huis mag. Eigen mandje slaapt toch lekkerder, ondanks de pijn. Ben wel blij dat wij een bed op comforthoogte hebben en met een verstelbare bodem, da’s toch wat gemakkelijker in en uit bed kruipen. De bank is me nog te laag.

Gisteren bij thuiskomst wel even boos geworden trouwens. Mijn lief heeft ook ms en helaas ook de blaasproblemen die daarbij voor kunnen komen. Die moet dus 2 keer per dag gekatheteriseerd worden. ’s Avonds werd dat al gedaan door de thuiszorg en nu dus voorlopig ’s morgens ook,omdat ik echt niet over dat bed heen kan hangen. Hadden ze hem gisteren niet ingepland… Uiteindelijk zijn ze wel geweest, maar een stuk later dan wenselijk. Vanmorgen ging het gelukkig wel goed.

De katten, die normaal wel op bed mogen slapen,mogen dat nu even niet. Iets te veel risico dat er een lekker op mijn buik gaat staan trampelen….

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 10:39

Ja klopt dutte net weer lekker hoorde ik de deur weer opensschuiven *zucht* , buurman was ook moe van de nacht. Denk dat oude buurvrouw wat dement is , ze schreeuwde om haar kinderen en ze lieten haar in de steek het arme vrouwtje was er helemaal van af :(:) Ze is naar een 1 persoons kamer gebracht :)

Ben nu thuis *\o/* Maar heb wel pijn , moeders is stront irri wil gewoon rust man -O- . Als ik inadem diep doet het zeer in mijn ribben en rug , mag tot 8 paracetamol bij slikken :) Ja was wel even blij was door die geweldige morfine ook flink ver weg , en zo moe en moest zo nodig. Zagen ze niet compleet zitten :P , ja omdraaien gadver ik moest en zou op mij zij liggen :=. Draaien morfine knop drukken en slapen :z , arm buiten bed ivm infuus dat me ook dwars zat :') Nee eten doe ik ook amper , ben stront misselijk na een paar happen :P. De kaas was wel lekker daar :9 , en eigen mandje nou nee bij pa en ma met een matras ergens vandaan geritseld hopelijk slaap ik...

Dat is niet netjes , arme jongen maar wachten :(:)
.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 10:53

Dat inademen ga je nog wel een paar dagen voelen, vermoed ik zo. Ikmag 6 paracetamol per dag en daarnaast nog 3 ibu 600 uit eigen voorraad, dus ik kan in principe elke 4 uur iets pijnstillends pakken.

Morfine was er voor mij niet bij hoor. Wel op de recovery dipidolor extra gekregen, omdat ik bijna niet kon ademen van de pijn en ze zien toch wel graag je zuurstofinname zo hoog mogelijk en liefst 100%, haha.

Hmm, ik ben blij dat ik gewoon thuis ben, hou niet zo van betuttelende ouders. Vriendje vraagt wel regelmatig of 'ie iets kan doen of kan helpen, maar dringt zich niet op, da's toch al heel anders en gewoon fijn.

Gelukkig heeft de arme jongen gisteren de telefoon gepakt en even duidelijk gemaakt dat er afspraken waren gemaakt en we hebben ook nog een ambulant begeleidster die zulke dingen oppakt en die is hier altijd op dinsdagochtend.

En verder zeg ik: jeuk, jeuk, jeuk, jeuk! :+ I hate steristrips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 10:58

Fijn := , ben er zat van :+

Kreeg het op recovery al , half slapend moest ik me kop erbij houden terwijl ze uitlegde dat dat knopje voor de morfine was :P. Zit al sinds gister te bedenken hoe ik van de recovery naar de kamer ging.... , kan het niet voor de geest krijgen..

Ja mijn moeder kan heel cru haar bek niet houden , bah donder op mens geen nocht in ><. Maarja kan niet in Heerenveen zijn daar is niemand om me in de gaten te houden ><