Hoe vaak en hoelang douchen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:59

Ik douche 5 dagen per week ongeveer en ga 2 dagen uitgebreid in bad. Douche ongeveer een kwartiert a halfuur, maar soms ook wel langer.Heerlijk :+:.
Op dagen dat ik vrij ben ga ik vaak in de ochtend douche en savonds in bad :').

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:59

Espoir_ schreef:
verootjoo schreef:

Omdat iedereen zelf moet weten wat ie met zijn tijd en geld doet?

Als je nog thuis woont maakt dat geld niet uit hè, dat heb je toch niet in de gaten. Daarnaast moet iedereen het inderdaad zelf weten, maar ik vind het zwaar belachelijk.

Als je nog thuis woont maakt het juist wel uit, dan krijg je mot met je ouders. Maar f.y.i. ik woon niet thuis en het kan me ook niet schelen wat mensen van mijn douchetijd vinden.

Anoniem

Re: Hoe vaak en hoelang douchen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:01

Mijn moeder douched btw 1x per week en wast zich elke dag bij , mijn pa en broer 1x per 2 weken met geluk bah

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:07

MightyJoe schreef:
Ik douche sowieso elke dag. Soms 2 keer per dag.
Op je profiel staat dat je een pony hebt. Douche je niet nadat je bij je paard bent geweest? := Mijn moeder schopt me altijd onder de douche als ik terug kom van stal :=

Waarom, omdat mijn haren een beetje naar paard ruiken? Onzin. In de zomer als je een t-shirt aanhebt en je een bv. een dikke lebber over je arm hebt gekregen, en veel meer lichamelijk (dus huid op paard) contact hebt gehad, ja dan wel. Maar nu in de winter ben ik ingepakt als ik bij mijn pony ben, en is het enige wat aan de buitenlucht komt mijn gezicht en mijn haar. Mijn jas mag ik niet mee naar binnen nemen van mijn geurtjesgevoelige vriend. Die hangt in de kelder samen met de rest van mijn paardenkleren.

Geryon schreef:
Lauw? :wow:

Zelfs in de zomer doe ik hem zo heet mogelijk :o Mijn huis is wel echt te droog nu.. Maar heb dat liever dan dat ik mezelf vies voel.

In de zomer zeker, ! In de winter niet, nee dan lekker heet. Aangezien ik mijn oksels etc. etc. gewoon was ieder dag voel ik me niet vies, want zijn die plekken die vies worden. Daarbij is er een verschil tussen werkelijk vies (dus je in het zweet gewerkt hebben: fysiek) zijn en je vies voelen. (psychisch)

Begrijp me niet verkeerd, als ik me in het zweet heb gewerkt op het paard. Of op het werk weer eens rommel aan me heb gekregen dan ga ik geen dagje wachten. Maar als ik bv. een zondag niks heb gedaan en dus gewoon niet vies ben, waarom zou ik dan 's avonds gaan douchen? Dan gaat er een warm washandje over de cruciale plekken en klaar. Dat is toch reinste waterverspilling? Net als 30 minuten douchen, hoe komen mensen erbij, of hebben jullie dan een modderbad genomen vantevoren dat jullie zo vies zijn? Ik zou me gigantisch vervelen. De laatste keer dat ik een half uur gedouchet heb was omdat ik op het werk een liter vieze motorolie over mijn gezicht en bovenlichaam heb gekregen, en dat half uur was nodig om letterlijk alles weg te schrobben. Tussen vies zijn en je vies voelen zit een verschil dames.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:11

Tussen douchen omdat je vies bent en douchen omdat het ontspanning geeft ook :j

Overigens, lui zweet schijnt erger te stinken dan zweet omdat je hard hebt gewerkt. :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:22

Lui zweet? Dus in de zin van, letterlijk zweten van niets doen? Daar heb ik gelukkig geen last van. Ik zweet enkel als ik het heel warm heb of gewoon hard heb gewerkt. Mijn zusje heeft het overigens wel. Verschilt denk ik van persoon tot persoon.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:29

JorisDy schreef:
Ik douche 5 dagen per week ongeveer en ga 2 dagen uitgebreid in bad. Douche ongeveer een kwartiert a halfuur, maar soms ook wel langer.Heerlijk :+:.

Dan zullen je ouders vast niet op een paar centen hoeven te kijken want alleen dit kost al een paar honderd euro meer per jaar dan even 10 min. douchen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:35

bigone schreef:
JorisDy schreef:

Dan zullen je ouders vast niet op een paar centen hoeven te kijken want alleen dit kost al een paar honderd euro meer per jaar dan even 10 min. douchen.

Waarom beweer je dit toch zo stellig? Er zijn genoeg volwassenen die wél het geld er voor over hebben om heerlijk in bad te gaan of uren te douchen. Mag iedereen voor zich zelf beslissen :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:36

bigone schreef:
JorisDy schreef:

Ach...das altijd nog een goedkopere hobby dan een paard hebben :7

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:37

Wat een gezanik over dat douchen :roll: Ik douche ook elke dag, regelmatig ook 2 keer per dag, en ik sta er ook altijd een half uur onder. Als ik een beetje m'n best doe lukt 20 min ook nog wel. En ja, ik woon op mezelf, en nee, het kan me niks schelen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:41

ik douche voor ik naar bed ga; 5 minuten... als ik mijn haar was (2 a 3x per week) 10 min. Ik zou echt niet weten wat ik langer dan dat moet doen onder de douche.

Wel grappig, toen mijn moeder nog klein was gingen zij en haar broertjes en zusjes nog 1x per week achter elkaar in de tobbe. Wat kunnen dingen veranderen in 1 generatie he?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:42

Maar al woonde ik thuis... Ik douchte altijd nog korter dan mijn ouders. Sinds die rituals ontdekt hebben wonen ze half onder de douche :=
Ik heb thuis ook nooit geëmmer gehad over douchetijden :?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:43

Lara_Silver schreef:
Lui zweet? Dus in de zin van, letterlijk zweten van niets doen? Daar heb ik gelukkig geen last van. Ik zweet enkel als ik het heel warm heb of gewoon hard heb gewerkt. Mijn zusje heeft het overigens wel. Verschilt denk ik van persoon tot persoon.

Knap, dan heb jij geen vingerafdruk :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:44

Ik zorg dat ik mezelf elke dag ofwel was ofwel douche. Ik douche normaal gesproken ongeveer om de dag en was mijn haren gewoon wanneer het nodig is en dat is niet per sé elke keer dat ik onder de douche sta.
Doordeweeks douche ik in 5-10 minuten, maar ik het weekend kan ik het er wel eens een keertje van nemen. :) Vind ik heerlijk.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:47

Aha, ik ben dus echt een viezerik als ik dit zo lees _O-
Ik douche meestal nog minder dan om de dag (één dagje hoor, niet een hele week ofzo). Vind dat persoonlijk ook echt genoeg, heb nog nooit gehoord dat ik stink en voor mijn haar is het ook niet nodig.
Als ik stink dan douche ik, zo simpel is het bij mij.
Douche dan meestal ongeveer een kwartiertje, als ik van de paarden terug kom (zaterdag en zondag) douche ik wel altijd en dan vaak ook lekker lang om op te warmen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:47

verootjoo schreef:
Maar al woonde ik thuis... Ik douchte altijd nog korter dan mijn ouders. Sinds die rituals ontdekt hebben wonen ze half onder de douche :=
Ik heb thuis ook nooit geëmmer gehad over douchetijden :?

Ooooh, ik wel hoor! M'n vader lette erop als een havik _O- Ik mocht ook maar 3x per week onder de douche :j

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:48

Eigenlijk kan niemand het goed doen zo, douche je elke dag en langer dan ben je een geldverspiller en douche je om de dag dan ben je gewoon smerig. :+
Ik douche ook om de dag en dan zo'n 15 minuten, soms 20. Dag dat ik dan niet douche vul ik gewoon de wasbak en was ik me daar, nooit commentaar gehad dat ik smerig ruik ofzo dus het zal wel goed wezen :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:49

Ik douche 1 keer per dag altijd sochtends soms savonds extra. Douche max. 10min

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:50

Ik douche elke ochtend zo'n 5 tot 10 minuten! Ik was een keer in de week mijn haar en dan 10 tot 15 minuten.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:50

Niks smerigs aan om niet elke dag te douchen hoor, dat vind ik echt absolute onzin. Vroeger douchte niemand elke dag. Dat is echt iets van de laatste jaren, dat idee. Als je nou gesport hebt, okee, maar met gewone werkzaamheden is dat toch niet zo dat je dan acuut stinkt. Dat zit echt tussen de oren.

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:52

Ik douche elke dag ongeveer een kwartier.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:58

Jeetje dat er serieus gekeken wordt naar hoe vaak je doucht :oo

Ik probeer iedere dag te douchen, soms schiet het er bij in maar goed laten we zeggen dat ik dan 6x in de week een kwartier/halfuur douche. Mijn ouders hoor je niet klagen, hoogstens voor de grap dat ik maar als laatste moet gaan douchen omdat ze anders zo lang moeten wachten tot de badkamer vrij is

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:06

Ik douche elke dag, behalve als ik de deur niet uit hoef/een luie zondag heb :))
vroeger 15-20 minuten maar door eczeem probeer ik het nu binnen 5 minuutjes.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:10

Ik douche zo'n 6 dagen in de week. Soms sla ik een dag over na een dag niks doen. En ik sta er denk gemiddeld zo'n 7 tot 10 minuten onder maximaal.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:10

bigone schreef:
JorisDy schreef:

:').
Douche niet altijd zolang hoor. Als de boiler leeg is is ie leeg