diane 35 echt zo gevaarlijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Re: diane 35 echt zo gevaarlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:50

Ik ook niet, zie eerdere berichten. Maar ik snap je argument niet.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:55

Dat kan, het staat er ook wat ongenuanceerd. Maar voor mij voelt het zo. Ben al bijna kaal geweest, niet weer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 09:04

F_Orumster schreef:
Dat kan, het staat er ook wat ongenuanceerd. Maar voor mij voelt het zo. Ben al bijna kaal geweest, niet weer.

Maak je geen illusies, als je overleefd na een herseninfarct heb je ook nog maar een paar haren als je pech hebt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 09:08

En dan ben je nog maar 21...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 09:10

Kun je vinden, maar ik kies ervoor. Enige dat me resteerd is een hormonaal medicijn dat heviger inwerkt dan de diane.
Zonder deze pil heb ik niet veel haar over, been there, done that. Ik kies bewust voor mogelijk extra risico, ja.

Ik weet goed wat voor gevolgen bloedpropvorming geven kan, verloor mijn moeder eraan. En opa. Onderzoek heeft uitgesloten dat ik ook deze aanleg heb, dus geen verhoogd risico.

Ben 29.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 09:17

Zoals ik eerder zei, had ik het wat ongenuanceerd neergezet, dat had ik nie moeten doen. Ook al is het wel mijn mening, had hem beter voor me kunnen houden.
Ik ken de klappen van de zweep hoor, je moeder verliezen op je 16e is ook heftig. Ik heb er dus heus wel over nagedacht, maar dit is toch mijn keus.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 09:20

Overlijden... Dan is het "klaar" voor jezelf (ik zeg niet hoe dat voor degene er rond is, maar voor de persoon zelf, is het dan klaar). Als je er na door moet valt het een stuk minder goed mee dan een kaal koppie.
dat jij er voor kiest, moet jij inderdaad weten, het ging mij meer om het bagatelliseren van een trombose waarvan je onderhand ook al gezegd hebt dat het een beetje ongenuanceerd was. Dus, c'est ça. ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 09:24

Ik weet heus wel dat als mijn moeder het had overleefd, de kans groot was dat we er een heeeeeel andere vrouw aan over hadden KUNNEN hebben en dat het nog maa de vraag is of dat beter was geweest. Dus stop nu maar met je punt maken, ik weet het echt wel.

Overigens is een overlijden op die leeftijden ook niet mis hoor, mijn broertje was nog maar 7. Evenals jij je irriteerd dat ik watvoorbij ga hoe het bv voor jou is geweest, vind ik het minder leuk dat jij doet alsof overlijden de makkelijkste weg is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 09:26

Ik zeg voor de PATIENT ZELF niet voor de omgeving. Wel goed blijven lezen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 09:30

Dat las ik ook hoor. Mijn moeder heeft het een week meegemaakt en vond het tergend gescheiden te gaan worden van haar kroost.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:42

Ik slik al jaren een soortgelijke pil: cyproteronacetaat/ethinylestradiol. Deze bevat dezelfde bestanddelen als de Diane35. Ik ben bewust aan deze pil begonnen omdat ik veel last van acné heb/had. Sinds ik deze pil slik, is het probleem aanzienlijk minder geworden en ben ik nagenoeg acné-vrij. Ik heb nooit problemen ondervonden aan deze pil dus het lijkt me sterk als ik er over een tijdje ineens ziek van wordt. Voorlopig blijf ik hem dus lekker gebruiken.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 09:25

Bovenstaande is de stofnaam. Het werkende bestanddeel is dus hetzelfde bij de Diane -35 alleen de hulpstoffen zijn anders, daar krijg ik juist acne van terwijl ik van de Microginon op de Diane was overgestapt omdat ik erg last kreeg van acne. Gisteren weer een nieuwe voorraad Diane -35 besteld.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 09:57

Lous schreef:
Bovenstaande is de stofnaam. Het werkende bestanddeel is dus hetzelfde bij de Diane -35 alleen de hulpstoffen zijn anders, daar krijg ik juist acne van terwijl ik van de Microginon op de Diane was overgestapt omdat ik erg last kreeg van acne. Gisteren weer een nieuwe voorraad Diane -35 besteld.

Mogen jullie voorraden bestellen? Ik mag steeds maar 1 doosje met 3 strips meenemen en dat is irritant.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:09

F_Orumster schreef:
Ik sterf liever op mijn , pak m beet 60e aan de gevolgen van trombose dan dat ik jaren met maar een paar haren op mijn hoofd loop. Kwaliteit gaat bij mij voor quantiteit.

Grappig, ik zei dat ik liever op mijn 80ste dood ga met littekens van puisten
dan dat ik op mijn 60ste dood gevonden word met de diane,

Toen ik in 2009 aan de pil begon was het al bekend dat de Diane meer schade aanricht dan andere pillen. De Yasmin blijkt idd hetzelfde verhaal.
Mijn huisarts heeft me dat toen der tijd netjes verteld. Dat de kans vele malen groter is met zowel Diane als Yasmin op trombose.
Vandaar dat ik ook een andere pil heb.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:04

F_Orumster schreef:
Lous schreef:

Mogen jullie voorraden bestellen? Ik mag steeds maar 1 doosje met 3 strips meenemen en dat is irritant.

In principe mag dat niet en moet je idd elke 3 maand bestellen. Sommige apotheken doen het wel maar wettelijk gezien mag deze pil niet voor een half jaar meegegeven worden wat met de anderen wel mag.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:54

Ik kwam er vorig jaar achter dat ik wel bij 1 telefoontje naar de huisarts, zowel een pakje met 2 strips op mag halen als een herhalingsrecept, waardoor ik dus na 3 maanden niet weer de huisarts hoef te bellen.

Op zich lijkt het wel een beetje suf, wat kun je nu voor engs doen met 6 strips "de pil" wat je niet met andere vrij bij de apotheek te hamsteren spul kunt doen :?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:49

Het gaat er niet om wat je ermee doen kunt, dit valt officieel geloof ik niet onder de noemer anticonceptie. Ook reguliere medicatie mag je niet langer hebben dan voor maximaal 3 maanden. Medicatie met gele stickers niet langer dan een maand. Er zullen altijd artsen of apothekers zijn die er makkelijker in zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:50

Diane is inderdaad officieel een medicijn. In de bijsluiter staat ook dat het, zodra de acne bijvoorbeeld, ver is afgenomen, nog maximaal 3 maanden geslikt mag worden.

Jammer alleen dat artsen het dan toch voorschrijven als anticonceptie terwijl de bijsluiter ook spreekt over dat veiligheid dus juist een "bijwerking" is.

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:59

De diane-35 is in meerdere opzichten een 'gevaarlijke' pil, mijn huisarts omschrijft hem ook als medicatie en niet als anticonceptie. Voor acne behandeling maximaal 2 jaar daarna echt stoppen, in ieder geval voor een poos.
Een andere hele vervelende bijwerking van de diane-35 , die nu nog niet in het nieuws is, is dat héél véél vrouwen vruchtbaarheidsproblemen ondervinden na jaren lang de diane-35 te hebben geslikt. Google daar maar eens op..
Ik heb het zelf ook meegemaakt, na 13 jaar diane-35 had ik geen enkele eisprong meer door de overdosis hormonen. Ik heb ook echt een half jaar lang afkick verschijnselen gehad van die pil.
De gynacoloog wou al met hormoon behandelingen starten om mijn eisprong weer kunstmatig op gang te krijgen, volgens hem kon het wel 3 tot 4 jaar duren voor je eisprong weer zelf opgang was gekomen na zolang de diane-35 te hebben gebruikt!!!! Dit is dus een bekend verschijnsel.
Ik wou geen hormoon probleem met hormonen bestrijden en heb toen voor de alternatieve kant gekozen; klassieke homeopatie, na een paar maanden werdt ik weer ongesteld en na een jaar regelmatig en ook snel zwanger, maar wat een schok!!
Wees gewaarschuwd!! Als je de diane-35 slikt en een kinderwens hebt... Onmiddelijk stoppen en een alternatieve pil kiezen.

Ook ik ben ermee begonnen voor de acne, toen ik ermee stopte werd dat eerst weer erger, maar na een maand of zes loste dat weer op tot hoe het was tijdens de pil.. Afkicken voor je lijf en een nieuwe hormoon blans zoeken gaat niet in een weekje of wat..

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:00

Jans schreef:
Diane is inderdaad officieel een medicijn. In de bijsluiter staat ook dat het, zodra de acne bijvoorbeeld, ver is afgenomen, nog maximaal 3 maanden geslikt mag worden.

Jammer alleen dat artsen het dan toch voorschrijven als anticonceptie terwijl de bijsluiter ook spreekt over dat veiligheid dus juist een "bijwerking" is.

Je hebt helemaal gelijk!! Het is een medicijn met als bijwerking anticonceptie. Je hebt het beter verwoord dan ik!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:03

Betreffende bijsluiter; http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h11903.pdf

Quote uit de bijsluiter;
Diane-35 wordt gebruikt voor de behandeling van acne (puistjes), vette huid (seborroe) of lichte
overbeharing (licht hirsutisme) bij vrouwen in de vruchtbare leeftijd, voor zover een arts vindt dat
behandeling met hormonen noodzakelijk is.
Door de combinatie van cyproteronacetaat met het oestrogene, ‘vrouwelijke’ hormoon
ethinylestradiol geeft Diane-35 -als u de tabletten op de juiste, in deze bijsluiter beschreven manier
inneemt- een regelmatig menstruatiepatroon en beschermt ook tegen zwangerschap, net als een
anticonceptiepil. Anticonceptiepillen die een oestrogeen en een progestageen hormoon bevatten,
worden ook wel combinatiepillen genoemd.
Anticonceptiepillen zijn zeer betrouwbaar. Als zij correct worden ingenomen (zonder dat tabletten
worden vergeten) is de kans op zwangerschap zeer klein.Bijsluiter Diane
®
-35 2 van 13
Informatie voor de gebruikster
DiaBij082012 #4614
Diane-35 is vooral bedoeld voor meisjes en vrouwen met acne, seborroe of hirsutisme en is dus niet in
eerste instantie bestemd voor het gebruik als "de pil" (anticonceptiepil).

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:04

Niet helemaal doorgelezen maar wil toch even reageren.
Ik heb vroeger ook een trombose gehad door de 'normale' pil te gebruiken, niet dit merk trouwens.
En de dokter zei toen tegen mij dat ze wekelijks wel een jong meisje zien met een trombose, bloedklonters wegens pilgebruik.
Dus dodelijke tromboses komen blijkbaar minder voor, maar wel veel gevallen zijn er wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:05

Klopt dat het bij de normale pil ook voorkomt, een vriendin van mij heeft dat helaas ook mee moeten maken.

Maar, het grote verschil tussen gewone pil en de diane is dat de diane dus niet als anticonceptie is bedoeld en daardoor een veel hogere hormoondosis bevat dan de normale pil: dit vergroot de kansen nog meer natuurlijk.

En daarbij mag de diane dus niet voor langere periode uitgeschreven worden; de apotheek mag hem ook niet langer dan 3 maanden doorgeven en officieel moet je na drie maanden weer een gesprek met je arts.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:07

4 mensen in 25 jaar!? Als een bloedverdunner zegt '4 mensen overleden door bloedklonters in 25 jaar die dit gebruikten' dan is dat ECHT een goed medicijn :j

Wbt 'natuurlijke medicijnen' : Verder zijn oestrogeen en levonorgestrel ook gewoon hormonen die je zelf aanmaakt hoor :')
Quote Tim Michin:
'Do you know what alternative medicine is called that has been proved to work?

Medicine.'

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:26

Jammer dat diane nooit wordt aangemerkt bij kaalwording door abdrogene hormonen. (.

Idd omdat het medicijn te boek staat krijg je hem maar voor 3 maanden mee. Ik slik continue door dus voor mij is het nog sneller leeg en sta ik.dus elke 2 maand daar en zonde medicijnlijn maakt dat ook nof eens 2keer achter elkaar. Ik redt het doordeweeks ook nog ns niet dus zou het fijn vinden als ik langer kon krijgen.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 15-02-13 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt