Een dierbare komt te overlijden, en dan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Een dierbare komt te overlijden, en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 01:36

Afgelopen 14 december is mijn vader overleden aan een hartstilstand. Zeer onverwacht. Ik vind het nog steeds zeer onwerkelijk, ik heb dat gevoel helemaal nog niet. Af en toe is het besef er ineens en raak ik in paniek op de meest onwaarschijnlijke plaatsen. Ik heb nooit beseft hoe dit je raakt en hoe zo een impact het op je leven heeft.
Papa is gecremeerd, de as is eind januari opgehaald en hij is nu bij mama thuis, we gaan hem uitstrooien op zijn favoriete plek op een mooie warme dag.
Ik voel me enorm machteloos tegenover mijn moeder, ze is zo nietig ineens en ik voel me ineens zo beschermend over haar, de rollen zijn ineens omgedraaid. Ik probeer er zoveel mogelijk voor haar te zijn, maar het stukje verdriet en het gemis van papa, daar kan ik haar tot mijn grote verdriet niet mee helpen.
De kinderen hebben bellenblaas, tijdens de dienst is ze verteld dat wanneer ze een wens in de bel fluisteren, opa deze kan horen zodra de bel hem bereikt. Mijn zoontje staat nu met regelmaat boodschappen naar opa te blazen in de achtertuin.
Mijn vader was een zeer vitaal en actief mens, de stilte die er nu ineens is, klinkt heel hard in onze oren.
We zouden hem zo graag weer terug hebben en het besef dat dat nooit gaat gebeuren, breekt mijn hart en is onverteerbaar.

Blackberry28

Re: Een dierbare komt te overlijden, en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 23:06

@ Mindim: kan me voorstellen dat het een grote schok is als iemand zo onverwachts er niet meer is en ook heel onwerkelijk nog, omdat het zo kort geleden is. Wat ik zelf wel eens heb is dat je denkt dat die persoon ieder moment binnen/langs kan komen en dat je dan echt tegen je jezelf zegt: o nee, dat kan niet meer. Dan besef je toch weer dat het helaas geen droom is. Als dochter en moeder zit je er nu natuurlijk ook tussen in en moet je een steun zijn voor je moeder en je kinderen, hoop dat je zelf ook bij iemand terecht kunt, veel sterkte!

@ secretlin: heftig zeg, probeer te genieten van ieder moment dat hij er nog is hoe moeilijk dat ook is, jij ook veel sterkte.