"Mensen zonder make-up kan ik niet serieus nemen"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:30

Yessy schreef:
Wow dat sommige pubers zo denken oké, maar iemand van 25? Zonder make-up betekent niet dat je er onverzorgd uitziet, dus nee dat is voor mij absoluut geen reden om iemand niet serieus te nemen. Tenminste ik ga er vanuit dat je niet ofwel in vieze oude kleding, ofwel met 2 staartjes in je haar en in een blij rokje aan naar je werk gaat..
Overigens kan ik me niet herinneren dat het me ooit is opgevallen dat iemand geen make-up droeg. Te veel make-up daarentegen valt me wel op, dát is juist een reden om mensen niet serieus te nemen, soms zijn mensen net clowntjes.

Of sinaasappels!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:33

Rare manier om daar iemand wel of niet serieus om te nemen.

Nu snap ik het puntje verzorging wel, maar make-up niet.
Ik heb zelf ook erg blonde wenkbrauwe en wimpers, met een beetje mascara/potlood ziet er dit heel anders uit dan zonder. Dit scheelt ongeveer 5 jaar in leeftijd/professionaliteit. Mij zul je dan ook niet op een intake/sollicitatie of wat dan ook zien zonder een beetje make up.

Maar ik denk dat dit per gezicht wel verschilt, ik ken ook mensen die amper make up nodig hebben om er netjes uit te zien. Zoals jij het uitlegt, klinkt het ook logisch dat je het niet draagt.

Mensen met VEEL make up vind ik ander verhaal, ook dat staa niet professioneel. Maar een blote billen gezicht (om eht maar even zo te noemen) vind ik ook niet professioneel om te zien.

Anoniem

Re: "Mensen zonder make-up kan ik niet serieus nemen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:35

Wat is er niet professioneel aan een make-up loos gezicht?

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:37

Hahaha ik zou terug zeggen...
"Sorry, maar die geplamuurde Barbie hoofden kan ik ook niet serieus nemen :roll: "

Ik draag best wel make-up, maar gewoon basis, beetje foundation ivm enorme wallen :+
En dan ogenschaduw en mascara...
Maar ik ga ook gerust zonder make-up de deur uit :)

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:48

ik ben zelf ook heel wit van haar van mezelf en me huid gaat wel maar ik gebruik toch graag een foundation voor mooi kleurtje ( niet overdreven) en wat mascara en wenkbrauwpotlood(anders zie je ze niet haha) maar ik maak geen onderscheid tussen mensen zonder of met makeup

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:48

Ik draag op mijn (fitness instructrice) nooit make up.
Ik lijk wel gek mezelf ondersmeren met make up en vervolgens onder het zweet zitten en het allemaal op een handdoek er weer afwrijven om het nog maar niet over uitgelopen mascara te hebben waardoor ik eruit zou zoen alsof ik 3 uur heb lopen janken.

Ik zie ook meisjes op de sportschool met 4 lagen foundation 3 kleuren oogschaduw en lippenstift.
Dan denk ik uh...... Je komt hier om te sporten het is geen mode show.

Ik ga ook gerust zonder make up snel boodschappen doen als ik haast heb.

Benno08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:52

_O-
Jij mag dan wel licht blond haar hebben, ik vind haar veeeeeels blonder :o? :+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:53

Wow al die mensen waar tegen gezegd is dat ze er onverzorgd uitzien zonder make-up :roll:
Denk dat ik compleet uit m'n vel zou springen en zou vragen of ze wel eens in de spiegel gekeken hebben :+

Gelukkig zit ik met eigenlijk alleen maar jongens in de klas en het maakt hun niet echt uit of ik nou make-up op heb of niet.. Ze hebben liever dat ik regelmatig met m'n haar los naar school kom <<)

Sollicitaties doe ik sowieso geen make-up op. Dan voel ik me een stuk onzekerder juist...

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:55

Mensen nemen mij inderdaad weleens niet serieus als ik geen make-up op heb. Dan moet ik standaard mijn ID laten zien, en mensen die me kennen vragen dan of ik ziek ben :+ Erg he, hahaha.
Mensen met make-up zien er vaak volwassener uit, maar dat is geen reden om mensen zonder make-up te negeren ofzo.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:57

Haha dat is wel een rare opmerking!

Het slaat natuurlijk nergens op, verbaas me ook over haar leeftijd!
Mischien loopt ze wat achter ofzo. :o

Wees blij dat jij geen make up nodig hebt!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:59

Wat raar zeg!
Ik heb in het dagelijks leven nooit make-up op... heb ik nooit zin in.
Ik heb ook heel donker haar,wenkbrauwen en wimpers, wel doe ik lipgloss op.
Soms doe ik mascara op, maar dat is het dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:00

Wat een domme mening :+
Ik draag zelf wel mascara voor school, soms ook buiten school. Ik zelf vind het er namelijk leuk uit zien.

Geen zorgen hoor, ik neem mensen zonder make-up ook serieus :P

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:01

Wat een aparte mening..

Als ik al make-up gebruik is het alleen een beetje mascara en oogpotlood. Maar het komt ook vaak genoeg voor dat ik geheel make-uploos de deur uit ga.
Heb echt geen zin om iedere ochtend make-up op te doen, zeker niet als het regent of sneeuwt. En m'n studiegenootjes, baas en collega's maakt het echt helemaal niks uit.

Warbling schreef:
Sollicitaties doe ik sowieso geen make-up op. Dan voel ik me een stuk onzekerder juist...

Zeg dat wel.. Dan zou ik mij de hele tijd afvragen of m'n mascara niet afgegeven heeft en of m'n eyeliner uitgelopen is. :+

b_o_k_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:02

Hahahaha, ik moest hier toch wel een beetje om lachen! :') iemand niet serieus nemen als die persoon geen make-up draagt? :=

Het idee erachter snap ik dan weer wel, maar daar hoef je dan toch geen make-up voor te dragen? Jij vindt dat je er beter uit ziet zonder make-up, dan heb je er toch júíst goed over na gedacht? Ik zie het probleem echt niet...

Heb zelf ook vaak geen make-up op, nog nooit gehad dat ik daarom niet serieus werd genomen... en als ik dan make-up op heb blijft het echt bij een beetje mascara en af en toe wat foundation! (al heb ik van mezelf al hele lange dikke zwarte wimpers en een vrij egale huid, dus wat dat betreft kan ik niet klagen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:03

Ik draag zelf ook nooit make-up. Heb zwarte wimpers en wenkbrauwen. En daarbij geef ik dat geld liever aan mijn dieren dan aan make-up.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:06

:o? Misschien denkt ze dat make-up kunstmatige intelligentie is.... :Y)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:08

Donkerblauw schreef:
Warbling schreef:

Zeg dat wel.. Dan zou ik mij de hele tijd afvragen of m'n mascara niet afgegeven heeft en of m'n eyeliner uitgelopen is. :+

Precies dat ja :Y)
Om ouder of juist jonger te lijken hoef ik het ook niet te doen; laatst werd ik op de sportschool 16 geschat, en 's avonds op de manege 22 :')

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:21

:') :')

ik moest even hard lachen.

En ik moest nog harder lachen om de opmerking dat iemand niet professioneel over komt als ze geen make up dragen.

wat een onzin :D

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:15

Tammy_ schreef:
Ik neem juist mensen met veel te veel make-up minder serieus :+

Wat kortzichtig.
Ik probeer mensen niet te beoordelen op uiterlijk, of het nou veel of weinig make-up is, iedereen hoort even serieus genomen te worden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:28

veel make-up, weinig make-up... zal me een worst wezen... ik kijk wel naar de gedragingen van iemand, uitstraling en wat er de mond uit komt, dan beoordeel ik of ik iemand serieus ga nemen, of er geen moeite voor ga doen :+

Kleine tip bij erg lichte wimpers/huid/uitstraling e.d.
Je hebt ook bruintinten, grijstinten en taupe/zand tinten in mascara's en eyeliners die je mooi kan vervagen... accentueert je ogen iets, maar blijft mooi naturel :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:49

44Myrthe44 schreef:
Tammy_ schreef:

Wat kortzichtig.
Ik probeer mensen niet te beoordelen op uiterlijk, of het nou veel of weinig make-up is, iedereen hoort even serieus genomen te worden.

Tja, als je zoiets op sollicitatie krijgt... :+

Afbeelding

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:55

44Myrthe44 schreef:
Tammy_ schreef:

Wat kortzichtig.

Tja, als je zoiets op sollicitatie krijgt... :+

Afbeelding[/quote]

Ga ik toch in mee.. Van die in-mijn-ogen huppeltutjes met een halve fles foundation erop gesmeerd, knaloranje lijken omdat ze niet eens in de búúrt komen van hun eigen huidskleur en daarnaast nog eens dikke klonten mascara en eyeliner opgooien...
Neem ik minder serieus. Sorry, maar mijn mening is dat je toch een tikkie mist als je niet ziet dat je er uit ziet als een afgevende wortel met grote zwarte vlekken erop.
Maar dat is natuurlijk een uiterste, sommige mensen maken zich echt mooi op en daar is weinig op aan te merken.

Zelf draag ik soms make up, maar dan alleen mascara. Ben vrij gevoelig voor dingen en een dagje eyeliner dragen resulteert in een week een ontstoken traanbuis. Als dat niet sexy is :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:06

HAHAHA.

Ik ga me echt niet opmaken om vervolgens de hele dag met paarden om te gaan. Die hun modder/slobber/kwijl neus gemiddeld 6x per dag aan mij afvegen. :+

Ik vind het juist leuk dat als ik make-up op heb dat iedereen zegt: Oh wat zie je er leuk uit zo!!!
Als ik elke dag make-up draag valt het ook niet meer op. :')

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:47

Anne_GTI schreef:
:o? Misschien denkt ze dat make-up kunstmatige intelligentie is.... :Y)

Dan zouden er nu veel slimme pubers rondlopen :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:06

:')
Wat een vreemde ideeen hebben sommige mensen toch. Ik draag praktisch nooit make-up.
Periode voordat ik ging trouwen trouwens wel, om er aan te wennen en bijvoorbeeld leren niet zomaar in mijn ogen te wrijven etc. Want voor mijn trouwen vond ik het wel leuk om me professioneel te laten opmaken. En dat was ook erg geslaagd, anders was ik wel een beetje in het niet gevallen vergeleken bij mijn jurk :')
Maar verder... nauwelijks. Veel mensen zien het ook niet eens als ik het dan toevallig wel een keer op heb, heb dan ook donkere wimpers en wenkbrauwen en oogleden waar je subtiele oogschaduw nauwelijks op ziet. Maar reken maar dat ik er verzorgd uitzie hoor. Dat zit veel meer in kleding, kapsel, etc.
Is voor mijn werk ook wel belangrijk, heb soms toch een wat representatieve functie.