elektrisch geladen , ik word er zot van ..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:14

Volgens mij lijd bijna heel Nederland er nu aan. Ik heb het ook heel erg. Vandaag op mijn werk stuk of 5 keer bij dezelfde deur. Durfde die deur op een gegeven moment niet meer aan te raken :=

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:30

Herkenbaar probleem. Hier is ook vooral de auto de boosdoener. Krijg standaard een schok als ik de deur openmaak en de sleutel in het contact doe. Voor het uitstappen heb ik inmiddels een trucje: de deur dichtgooien met je schouder/jas. Vooral niet de buitenkant van de deur aanraken met je handen, dat gaat gegarandeerd fout. :')

aerdenhout1

Re: elektrisch geladen , ik word er zot van ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:31

HIHI...herkenbaar, ik durf de auto bijna niet meer in.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:34

ik zie dit topic en moet echt even reageren := , ik ben nu zo'n 3weken ook geladen :( vooral als ik mijn hond aanraak :( .. als ik met 1 vinger langs een arm ga van een ander persoon voelt het heeeeel raar.. heb dit nog nooit eerder gehad maar lees dat meerdere er last van hebben.. zal wel door de vrieskou liggen :)

the_titan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:55

Er bestaand bandjes die je om je schoen doet en met een draadje dat je in je sok moet steken. Deze maken het mogelijk om de statische elektriciteit weg te laten vloeien.

Het is misschien neit de elegantst lijkende oplossing, maar ze is wel specifiek voor het statisch elektriciteitsprobleem bedoeld.

http://www.esd-grounding.com/index,13,H ... nders.html

Een draagbare versie van de aardingslijn bij auto's.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:57

Dat lijkt me een verlate 1 aprilgrap... :D
Ik heb er ook veel last van.. De technische dienst stond niet te juichen toen ik om 2.30 uur s nachts zo statisch was dat het bellensysteem eruit klapte toen ik dat aanraakte......

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:01

Herkenbaar, mijn hondje is meestal het slachtoffer, maar ook die tv, laptop, en personen.. Wordt er gestoord van, en het doet nog zeer op een gegeven moment ook! :')

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:02

Zou je niet een aarddraadje om je enkel kunnen binden?

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:18

ik meld mij ook even!

Zit om sommige berichten zo hard te lachen!
Niets of niemand is meer veilig in mijn buurt!
Ik krijg zelfs schokken van mijn telefoon die niet eens aan het stroom zit, de laptop krijgt regelmatig ook zo zijn stroom en sta inderdaad altijd heel dom te doen voor ik een deur open doe!
Meestal geef ik eerst een hele harde klap om zo het gevoel van de schok te verminderen!
En tegenwoordig moet ook mijn bed eraan geloven...

Voor mijn haar heb ik nu standaard anti-klit spray in me tas zitten, werkt als een tierelier! (je moet het alleen wel wat vaker gebruiken op een dag. Gewoon wat op je hand sprayen en dat dan over je haar verdelen! )

Ik moet trouwens ook mijn haar steeds 'ontladen' :+ en dat geeft me toch een geluid!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:19

Ik heb het ook -O- tis verschrikkelijk. vanmiddag 4x gehad, instappen auto, uitstappen, toen weer instappen en uitstappen -O- vond het niet leuk gewoon! Meestal helpt bij mij ontladen aan de muur wel, maarja als je een auto uitstapt :+

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:19

hier ook echt mega last van

ik kreeg als tip haar wassen met antiklit (helpt naar mij weten niet want krijg nog dagelijks een optatterr ondanks ik een halve fles gebruikt) :+
statiess haar kreeg ik als tip haarlak op de borstel spuiten en dan je haar doen (helpt wel) heb niet zo een pluize/spinne kop meer
voor ik wat aanraakt je vingers nat maken (in je mond) dan pas deur open doen ofzo helpt vaak maar als het een keer niet help krijg je een nog grotere schok / opdonder)

verder heb ik nog steeds niet de goudentip gevonden helaas!

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:22

bij de auto pak ik meestal dat ding (weet even niet hoe het heet) soort van handvat van plastic aan de binnenkant van de auto vast, doe hem heel ver open, wring me in allerlei bochten om die verrekte auto niet te raken en dan dat plastic handvat ding vast pakken om hem dan nog verder open te doen en hem dan heel hard dicht te zwaaien! hoef de auto niet meer aan te raken, maar dan krijg ik wel weer een optater van de deur -___-

iris_oo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:34

Oo ik vind het vreselijk!
Ik heb er op mijn werk altijd last van..
Als er geen sollicitanten komen of ander bezoek loop ik op mijn sokken rond en dan gaat het goed :D .
Is er bezoek heb ik mijn schoenen aan en pak ik een theedoek om de kraan/koelkast/kasten aan te raken.
Als een collega iets aan moet pakken of moet geven mag hij of zij ook echt geen contact met mijn handen maken want dan vlieg ik tegen het plafond.. Natuurlijk vinden een aantal het leuk om dat expres te veroorzaken :+
Thuis zijn mijn poes haar oren het slachtoffer -O-

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:37

Hier ook last, vooral op de klinieken, aan de deuren, mijn kluis en ook in de bus op weg erheen. Durf amper nog wat aan te raken :P Heb wel het idee dat het iets scheelt als je eerst even aardt aan de deur ofzo :P

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:38

Ik ook. Ik word er knetter van :=

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:39

Nayomie schreef:
Ik ook. Ik word er knetter van :=

:evaw:

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:40

Haha, komt doordat er alleen maar lucht van het land af komt (oosten) etc, tenminste, dat is wat ik er nog van herinnerd heb, wat mijn NASK docent vertelde..

Zo gaf ik vandag de huisarts een hand.. PANG. Ging ze met zo'n hoor ding over mn buik.. Pang.
Zoooo vervelend :')

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:16

Appelflapje schreef:
Herkenbaar probleem. Hier is ook vooral de auto de boosdoener. Krijg standaard een schok als ik de deur openmaak en de sleutel in het contact doe. Voor het uitstappen heb ik inmiddels een trucje: de deur dichtgooien met je schouder/jas. Vooral niet de buitenkant van de deur aanraken met je handen, dat gaat gegarandeerd fout. :')

Haha ik heb dit ook... En gebruik hetzelfde trucje.. Maar dan krijg je toch de schok alsnog als je de sleutel in de deur doet om hem op slot te doen? :')
Of is hier ook een oplossing voor.

Trouwens is het nog vervelender met de auto van mijn vriend. Die is namelijk groter dus de schok ook groter/harder.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:20

Pff ben blij dat ik niet de enige ben!

Ik word er ook gek van, ik krijg zulke harde schokken dat mensen in de andere kamer het horen!
Elke deur, auto, beesten, alles!

Als ik mijn sleutel in de deur steek komt er zo'n grote vonk vanaf daar word je gewoon bang van _O-

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:25

ook ik meld me aan bah zo vervelend!!

ik tik als ik de deur open moet doen eerst met mn nagel er tegen aan zodat ik geen grote opdonder krijg hihi.

erg vervelend.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:26

moowsy schreef:
Appelflapje schreef:

Haha ik heb dit ook... En gebruik hetzelfde trucje.. Maar dan krijg je toch de schok alsnog als je de sleutel in de deur doet om hem op slot te doen? :')

Trouwens is het nog vervelender met de auto van mijn vriend. Die is namelijk groter dus de schok ook groter/harder.

ik gooi hem dicht met mn voet haha...

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:28

Hier is het ook weer raak.
Kan geen kast, deurklink, kraanhendel, auto of hond aanraken zonder stroom te krijgen! -O-

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:02

moowsy schreef:

:j Automatische deurvergrendeling. :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:42

Nickytje schreef:
Het dak vastnemen ga ik ook eens proberen! En krijg je dan zeker geen schok? Ik zou alweer bang zijn op
voorhand omdat ik dan toch metaal vast neemt. Maar op zich zit je nog 'veilig' door de autobanden zeker omdat
je dan in feite nog op rubber staat?

En is het gelukt zo? Bij mij werkt het nog altijd uitstekend :D .

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:46

spachtelputz muren zijn ook niet veilig..... :')