Stomme accidentjes die grote gevolgen hebben.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:45

Met een jaarling stappen in de bak, beest rukt aan het touw, middelvinger gekneusd. Staat nu nog scheef.

Privé les, paard was helemaal over de zeik omdat er een krukje stond in de bak, beest ging naar rechts ikke naar links, grond was heel dichtbij! Gekneusd stuitje, scheurtje in ruggenwervel... 2 weken later was het heel glad bij ons in de straat. Ik fiets naar het station en hop daar lag ik, toen was het erger geworden. Maar eigenwijs als ik ben gewoon naar school gegaan etc. Achteraf had ik 2 maanden op bed moeten liggen.

Vorige week, kreeg m'n scooter niet gestart dus kickstart proberen maar die zat erg vast (en mijn vriend maar zeggen dat ik het verkeerd doe!) en ik werd zo boos dat ik heel hard tegen de kickstart aankwam ipv ertegen. Auw gekneusde teen!

En zo zijn er vast nog wel meer dingen gebeurd die ik niet meer weet :P

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:48

Ik ben als kind ook nog een keer tegen een draadje aan gerend op voorhoofdhoogte die ik niet zag, maar die was zo strak gespannen, dat ik zo achterover klapte. :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:51

Haha och arm kind! Dat herinnert me eraan dat ik als kind ook eens op mijn hurken bovenaan de trap heb
gezeten met mijn rug richting het trapgat. Je raad het al.. :+ Ik viel zo achterover al koprollend, gevolg een behoorlijk
geschaafd gezicht (tapijt...).

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:56

Sem_ schreef:
Haha och arm kind! Dat herinnert me eraan dat ik als kind ook eens op mijn hurken bovenaan de trap heb
gezeten met mijn rug richting het trapgat. Je raad het al.. :+ Ik viel zo achterover al koprollend, gevolg een behoorlijk
geschaafd gezicht (tapijt...).

_O-
Het zijn inderdaad altijd de stomste dingen waarmee het compleet misgaat. _O-

Ik zou bij wijs van spreken 10 meter naar beneden kunnen storten en er wonder boven wonder alleen wat blauwe plekken aan overhouden, maar struikelen over een stoeprand en mn nek breken :')

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:02

Ik had gelukkig nooit wat, dus besloot ik in 2012 maar te gaan voor een simpele basisverzekering want ik maakte er toch nooit gebruik van.

Werd ik in januari aangereden door een bestelbus vanaf de zijkant, m'n rechtertrapper zat ineens links en mijn fiets kon niet meer fietsen :'). Niks gebroken, wel heeel lang spierpijn gehad in mijn hele lijf en een tijd arm in drukverband gehad.

Toen bleek ik later mijn meniscus half afgescheurd te hebben, in juni geopereerd wat helemaal fout ging.

Na 8 weken en 1 keer weer gereden te hebben stapte ik de 2e dag op paard van een klant. Als een heuse cowgirl liet ik zien hoe goed ik een achterwaartse salto kon maken met paard. Beetje jammer dat ik m'n rug op drie plekken brak :').

Karma's a bitch.

LukieBradley

Re: Stomme accidentjes die grote gevolgen hebben.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:08

Kneuzingen genoeg door stomme dingen, maar nooit grote.
Behalve eentje en dat was mijn stuitje na een val van een paard.
Momenteel mijn wijsvinger omdat ik weerrrrr tussen de stroeve sluiting van 1 stal van ons zat.
De vellen liggen er ieder jaar winter regelmatig vanaf en nu ging het wel erg hard :')
Ik ben heel onhandig dus ik glij veel uit, struikel veel en val vaak over dingen maar nog nooit iets gebroken.
Even afkloppen, heb altijd geluk dus als het een x gebeurd verwacht ik dat het gelijk goed gebeurd

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 01:56

Zo komen al aardig wat verwondingen voorbij hiero :=

Helaas heb ik ook hier en daar mijn ongelukjes en littekens..
In de kleuterklas een keer op het schoolplein uitgegleden. Gevolg: 3 gebroken rechtervingers.
Toen ik 14 was ben ik een keer op mijn knieen gevallen, week later nog een keer, gevolg: 2 mooie, ronde littekens op mijn knieen.
Een keer is er een fries paard op de zijkant van mijn rechter voet gesprongen. Gevolg: klein scheurtje in het bot, 3 weken met krukken gelopen.
Ging de fjord in de wei zetten, moest een hek open maken, fjord was te ongeduldig en duwde het hek weer dicht. Vingers tussen paal en hek. Gevolg: 2 hechtingen in linker wijsvinger en eigenlijk had mijn duim ook gehecht moeten worden :=
Ook met in de wei zetten van een ander paard, welke mij opzij beukt, vervolgens eerst met zijn voorhoef op mijn rechtervoet gaat staan en nog eens met zijn achterhoef afzetten op die zelfde plek. Weer 3 weken krukken.
Vorig jaar trap gehad van een pony. Nu nog steeds een deuk in mijn rechter bovenbeen.

Verder ook de nodige 'brandmerken' van het werk (werk bij McDonalds)... Mooi frituurmandje op mijn rechterarm. Her en der wat streepjes van de broodtoasters en rondjes van vetdruppels := :+
Ook het schoonmaken van shakemachines gaat nagenoeg nooit zonder wondjes. 1 keer zo erg dat er in mijn rechter ringvinger een hechting moest :=

Maar wanneer ik met een rotvaart op een hindernis stuiter, is er letterlijk niks aan de hand. Geen kneuzingen, blauwe plekken of spierpijn... (ff afkloppen)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 02:11

Wauw... _/-\o_

Mijn verwondingen staan niet in de schaduw van sommige brokkenpiloten hier! Toch maar proberen:

T-bar lift (sleeplift skieën) tegen mijn hoofd: hersenschudding
Van paard gevallen: enkelbanden gescheurd
Uitgegleden met de scooter: kapsels en banden in mijn teen gescheurd

Ow en deze :D : Zwemmen in de Adriatische zee: Kwallenbeet op mijn hele bovenbeen van een Portugees Slagschip (lees: 2e giftigste kwal van de wereld...)

Maar alive and kicking hoor! :j

Verder niets... Ik zei toch, saaaaaaaaaaaai :O

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 07:11

JunkDeLuxe schreef:
Mi_Amore schreef:

En jij durft naast mij komen staan op wedstrijd :oo Zo dadelijk krijg ik jouw pech nog over haha _O-

Hahaha mocht ik het kunnen zou ik mijn pech wel overstralen naar bepaalde mensen ja :D

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:07

mijn ouders gingen de route van de molentocht schaatsen vorig jaar, de dag na de molentocht.
m'n vader is gevallen en heeft z'n heup gebroken, duurde 3 maanden voor die weer kon gaan werken :Y) :Y)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:27

Heb trouwens ook nog een stom ongelukje gehad toen ik een jaar of 8 was. Ik zat op mijn knieen en ellebogen op de vloer (plavuizen) naar de tv te kijken. Mijn broertje wilde spelen een sprong in volle vaart van achter op mijn rug. Resultaat: van beide voortanden een heel brok tand eraf...

Heb een tijdje gewerkt is een ijs en taartensalon. Ik bakte dan ook taarten en bodems af in zo'n mega oven. De ovenopening was zo'n 1,5 m breed maar hooguit 20 cm hoog. Op een van mijn werkdagen was ik een grote bakplaat met appeltaarten uit de oven aan het halen. Hij was iets naar achter geschoven dus mijn armen gingen er tot halverwege mijn ellepijp en spaakbeen in. Nu stond de oven achter een muur, om het voor klanten makkelijker te maken hadden we zo'n grote hotelbel op de toonbank. Je voelt m al aankomen; een klant kwam binnen en begon flink op die bel te rammen. Van de schrik kwam ik omhoog, mijn armen lekker tegen de bovenkant van die oven. Heb nu op de bovenkant van beide armen nog steeds een streep staan van het verbranden (en dit was zeker14 jaar geleden). Taarten waren overigens niet meer te redden :D .

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:49

Deze had dan wel geen groot gevolg maar toch..

Van een paard vallen maar met 1 voet in de beugel blijven hangen. Beest heel de bak door bokken ik werd natuurlijk meegesleurd op miraculeuze wijze belandde ik uiteindelijk met beide benen op de grond en had mijn pink alleen gebroken dat was wel heel raar.

Bij de meest spectaculaire vallen heb ik niets en bij de meest simpele slow motion val over een kabeltje breek ik mijn hand op 16 plaatsen, op 3 plaatsen was mijn bot gescheurd, al mijn vingers uit de kom en 2 zwervende botsplinters.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:55

Vorig jaar zomer, met een bed verbouwen op stage.
En ijzeren lattenbodem op m'n teen krijgen, ja de grote, kan die niet zo goed tegen :+ na een week maar naar het ziekenhuis, maar niet gebroken, hoop bloed onder de nagel, huisarts wilde niet prikken na een week. Ik naar de HA post in ziekenhuis, die wilde wel proberen, baat het niet, schaadt het niet. En ja hoor een berg bloed spoot er uit :+
Met als gevolg, nog steeds een halve teennagel, en een teen die mega gevoelig is en niks kan hebben :')

Gisteravond wilde ik gaan douchen, en ik heb mijn schampoo's in een soort opbergbox op mijn kamer staan, omdat ik wel eens afwissel. Maar ik duik te hard die bak in. Vol met mijn wijsvinger in een scheermesje :s een nieuwe. Vinger bloeden als een gek, en ik wilde douchen, dus nog meer bloed, en zusje die dan geen pleister wil afknippen :)

Kleine tenen stoot ik ook altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:57

Een fotoshoot hebben met je paard, er zonder zadel opstappen, 10 meter verder naast liggen en dan je heup gebroken hebben en na een half jaar ernstige complicaties waardoor je nooit meer helemaal de oude gaat worden :+

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:02

Robijntjah schreef:
Een fotoshoot hebben met je paard, er zonder zadel opstappen, 10 meter verder naast liggen en dan je heup gebroken hebben en na een half jaar ernstige complicaties waardoor je nooit meer helemaal de oude gaat worden :+

Ik miste je al *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:05

Hey, jij ook hier :+

Kom je ook overal tegen hahaha!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:24

Die foto doet het niet. :o

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:57

Familie Brekebeen meld zich (ff kijken of ik het mij allemaal herinner)

Ik was een jaar of 6, fietste met mn broer en vader over een smal paadje, het regende of het had geregend, hoe dan ook, het was glad.
Ik gleed uit, en belande vol in een bos prikkeldraad wat daar in de sloot lag.
Gevolg, een paar flinke littekens op mijn rechter onder en bovenbeen, en mijn rug is een grote "Scarification"

Mijn vriend (Toen nog niet trouwens) viel van een stoeprandje, brak daarbij zijn elleboog op 2 plaatsen.
(terwijl hij een paar weken daarvoor op de bouw van 4 meter naar beneden lazerde, opstond en verder liep :oo )

In 1993 deden mijn nieuwe liefde (nu alweer 20 jaar) mee aan een kameradentournooi, Rugby }:)
Vrachtwagenchauffeurs en zo, bij de Wild Rovers.
Ze hadden vooraf wel eenp aar weken trainingen, maar ik kwam wat laat bij het vrouwenteam (De vrouwen van de chauffeurs) had de oh zo belangrijke valtraining gemist -O-
Tijdens de wedstrijd maakte ik een mooie tekkel, haalde een tegenspeler neer door hem naar de benen te duiken, allemaal geoorloofd, maar ik vergat 1 ding...
Ik vergat die benen ook weer los te laten, waardoor we samen vielen, hij geen kant meer op kon, en met zijn knie op mijn sleutelbeen terecht kwam, kon die niet tegen _O-
Na de wedstrijd (Team van mn vriend had gewonnen) feest onder de douche, brandslang erbij, mn vriend gleed ongelukkig uit, kniebanden gescheurd :=

Zoon, op de peuterspeelzaal, verkleed als Sinterklaas, struikelde over de cape, viel en brak zijn sleutelbeen (Twijgbreuk)
Zoon, was een jaar of 5, viel uit bed, zijn andere sleutelbeen gebroken!
Zoon, Stuiterde door de kamer, sprong op de bank, viel achter de bank...
Je raad het al, zn eerste sleutelbeen weer gebroken :n
Zoon, verjaardag van een klasgenootje, gingen naar zo'n indoor speelhal, ze waren nog niet binnen, mn zoon dook over de eerste rol, komt verkeerd terecht, en jawel, hij was weer in evenwicht, zn sleutelbeen gebroken 8)7

Eerste keer skaten van mijn vriendje lief, we waren nog geen 400 meter van huis, viel, brak zijn pols :(:)

Zomer 2008, we waren met water aan het klooien in de tuin, ik nat, zoon nat, maar paps nog kurkdroog -:(-
Zoon stond achter mij met een emmertje water, paps riep niet rennen in de keuken, ziet zoon, rent naar binnen, gaat onderuit, open polsbreuk, hij kan nu nog steeds zeer weinig met die hand -O-
Röntgenfoto van die breuk
http://8.media.hyves-static.net/278557279/6/yaKf/0/img278557279.jpeg

Als ik me nog meer herinner, meld ik me wel weer :+

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:03

Heb 3 keer mijn arm gebroken alledrie de keren in de zomervakantie.

2005: Op een klimrek chillen er vanaf gevallen
2007: Met voetbal hands maken
2009: Van pony gevallen

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:04

Wat een verschrikkelijke dingen staan hier, ik krijg er plaatsvervangende pijn van. := Gelukkig heb ik nog nooit zulke erge dingen meegemaakt, laat staan blijvend letsel overgehouden aan iets.

Ik ben een paar jaar geleden over een stoel gestruikeld, bleef er met mijn voet achter hangen. Het duurde twee jaar voor dat geintje helemaal genezen was.

Op de basisschool gingen we een fietstochtje maken. Voor mij fietste een kind waar ik al een hekel aan had, en dat kind lette totaal niet op. Gevolg: zij reed tegen een paaltje, slaagde erin achterover te vallen, letterlijk bovenop mij. Kind had niets, ik heb nog steeds twee littekentjes. :')

Verder heb ik ook een litteken op mijn vinger omdat een paard die jaren geleden te pakken had gekregen. Beestje had allang ontdekt dat het geen snoepje was en had ook niet doorgebeten; mijn vinger zat gewoon een beetje klem tussen de tanden. Helaas bedacht degene die toen bij me was dat het een slim idee zou zijn om heel hard aan mijn arm te gaan trekken. Resultaat: vel dat letterlijk van mijn vinger werd gestroopt.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:31

Oh fijn om te lezen dat ik niet de enige pechvogel ben! Nu ben ik al een paar maanden pechvrij (afkloppen!) Maar ik heb al genoem gehad! Alleen daarbij komt wel dat ik een hekel aan de dokter heb dus alleen heen ga als ik echt, echt, echt moet!

Hier mijn rijtje:

Ik was 4 jaar:
achterop mij mama op haar nieuwe fiets. Ik was enorm blij omdat ik net naar school mocht en mama zelfs een nieuwe fiets had waar ik achterop kon zitten! Ik was iets te blij, en was druk heen en weer aan het wiebelen en trap zo door de jasbeschermer van het achterwiel heen.
Resultaat: been op 3 plaatsen gebroken. Ik kreeg Beertjes gips. Jawel, geel gips, geen beertje te bekenen, haha. Ook de leuke slofjes die ik kreeg herinner ik me nog. 2 beren, een coole beer met zonnebril en een domme beer met scheve ogen.

Ik was 5 jaar:
Pakjesavond! Leuke avond, ik was zó blij met mijn cadeautje: zeemeermin barbie die in het water van kleur veranderde. Ik besloot een tekening te maken voor sinterklaas en mijn oudste broer zat tegenover mij met een aansteker die hij had gejat te spelen en stak de kaars voor mij aan. Heel mooi totdat ik enorm schrok van een gigantisch harde schreeuw gevolgd door een paar klappen op mijn hoofd. Mijn haar/hoofd stond in brand!
Resultaat: haar, wenkbrauwen weg, allemaal wondjes op mijn hoofd. Nu na 15 jaar zitten er nog allemaal littekens op mijn hoofd die met warm weer gaan broeien en kapot gaan.

Tussen mijn 6de en 12de heb ik flink veel armen uit de kom gehad. Zo erg dat ik niet met slingertikketje mee kon doen want ze gingen er erg makkelijk uit. Niemand kon mij vroeger optillen want ze gingen er allebei de kanten wel uit. Zeer pijnlijk maar ik raakte er aan gewend.

Ik was 9 jaar:
Leuk! Slagbal spelen met de klas. Ik moest weer een brander zijn want ik kon niet hard slaan. Afstand, afstand! Riep mijn juf altijd dus ik deed dat braaf. Oke vandaag de honkbal knuppel proberen roept ze. Ik sta netjes verweg van diegene die de honkbalknuppel pakt en klaar staat. Bal komt er aan en hij geeft me toch een slinger aan die knuppel.
Resultaat: gekneusde neus waar de dokter flink hard aan moest trekken om het zeker te weten. Een en al bloed en mooie sterretjes. Nu na 11 jaar staat mijn neus nog steeds scheef en zie je een mooi litteken. Ik kan geen zonnebril dragen want dat is zo pijnlijk!

Ik was 10 jaar:
Ik had ruzie met mijn broertje op de bank en hij geeft me een trap in mijn buik. Ik schopte terug met beide benen, alleen ik raakte mezelf met mijn knie vol tegen mijn neus aan.
Resultaat: een en al bloed, en een stoere papa die met het zien van mijn gezicht knock out gaat. Toen stond hij de andere kant op scheef!

Ik was 13 jaar:
Ik mocht de paarden uit de wei halen met erg mooi weer. Paardje wilde niet mee, en draait zich om en trapt naar mijn hoofd. Mis! Maar toen volgde er nog een trap. Raak! Op mijn been. Met koud weer of net uit de douche zie je een heel mooi hoefje op mijn been staan.

Ik was 14 jaar:
Sprong zoals iedere week voor de 3de keer die week een parcourtje met het paardje. Ging super, totdat mevrouw dacht dat ze het niet kon en wilde mij eroverheen gooien. Alleen ik gaf door de stuiter in het zadel niet echt mee en knal tegen de paal op.
Resultaat:
3 ribben gekneusd, 2 ribben gebroken en een blauw oog.

Ik was 15 jaar:
Ik wilde wel eens op die cita van een vriend een rondje rijden! Hartje zomer en ik sprong er savonds op. Alleen had ik niet verwacht dat een andere vriend (lees:2 keer zo zwaar als ik) achterop sprong waardoor ik over de cita viel maar met mijn ene been in de vork van de cita bleef hangen.
Resultaat: een enorme schaafwond aan mijn arm en een lichte hersenschudding. 2 dagen later moest ik op kamp in de Ardennen mountainbiken met mijn inmiddels ontstoken arm. Docenten zeiden allemaal gewoon doorgaan!
Ik lag elke avond na het eten al te slapen en bleek al een poosje hoge koorts te hebben. Docenten deden niets.

Dit zijn de meest erge dingen die ik heb gehad. Iedere maand heb ik wel wat maar deze dingen zal ik zeker blijven onthouden en hopelijk ooit aan mijn kleinkinderen te kunnen vertellen :p

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:58

Eerste dag van de zomervakantie ging ik skaten met papa en broertje en vriendin.
Kwamen op het geniale idee om hand in hand een berg af te skaten. We hadden geen rem meer dus paps trok ons de berm in. Krak, pols gebroken. Rest van de vakantie met verband :+

Toen ik nog jonger was ging ik eens aan het ijzere hek van het stapelbed hangen van een vriendin. Dat hele hek kwam naar beneden terwijl ik ondersteboven hing, dat ding viel keihard op mijn neus. :\
Was echt een bloedbad, net niet gebroken gelukkig.

Oh en paar jaar terug had ik jeuk aan mijn been, wilde krabben door mijn spijkerbroek heen, en krak.
Hing mijn hele vingertopje slap, moest 6 weken zo'n plastic vinger om mijn vinger dragen, zo blond.

Jeeezus wat een pechvogel ben jij xGoldenHero :oo

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:51

Hahah ik lag me kapot, moet heel de tijd ellelange pagina's scrollen, dan maar voor nu even een stipje.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:57

op het moment dat ik de deurklink wilde pakken om een deur te openen die naar mij toe open ging, deed iemand anders precies de deur flink hard open.
Gevolg, gebroken middenhands beentje en 6 weken gips.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:39

Op wedstrijd
Paard was al druk, stond steeds te stampen toen die aan de trailer stond beetje steigeren
Afijn uiteindelijk op kunnen zadelen
Ik wil erop, me pa houdt t paard vast
Ik zet mijn voet in een stijgbeugel en wil mijn been over t paard gooien
Op dat moment voel ik t paard helemaal onder me in elkaar krimpen en nog geen tel later ontplofte die gewoon
Gevolg ik lig 3 meter (als t niet verder was) en me pa op de grond
Vervolgens springt dat beest bijna op me pa
Gevolg een vader die als de dood is voor paarden (me moeder nu ook wel)
Nu rij ik 2 paarden
1 waar ik helemaal gek van ben, maar die me pa minder vind
Maar die andere vind me pa helemaal te gek haha
Me moeder begint ook wel wat te ontdooien weer, afgelopen zomer nog op een paard gezeten en ze geeft mijn paarden altijd kusjes

1x wou ik op school van de trap af (buitentrap soort marmer) was alleen spekglad
Gevolg ik glij met me voet weg op een hele rare manier
Spier aan de binnenkant van me voet verrekt 2 weken krukken