Hoe er ouder uit zien?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Re: Hoe er ouder uit zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:33

Nou hier nog iemand.. ik ben 21 maar wordt vaak genoeg 16 geschat. Sta dan ook nog is voor de klas dus dan ben je leerlingen aan wat aan het uitleggen en dan komt er bijvoorbeeld iemand langs van de administratie die de docent dan niet kan vinden... (leuk die opmerking je valt ook niet op tussen de leerlingen he ?!) maar goed ik hoop inderdaad maar dat ik over 10 jaar er nog jong genoeg uit zie :D
Ik ben vrij klein (1.63) en vrij tenger gebouwd dus ik heb dat allemaal al niet mee.. en daarbij een vrij jong gezicht (draag ook niet veel make up ).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:03

Oh Lenaat_tje, dat is wel een beetje genant ja :P

Ik vind het zelf trouwens ook vaak lastig te zien hoor.
Ik stond laatst met iemand te praten waarbij ik ook mijn verbazing stiekum moest inslikken toen ze zei dat ze dit jaar 50 werd en ik dacht dat ze net begin 40 was.
Nou begrijp ik wel dat dit verschil veel belangrijker lijkt als je 20 bent, maar toch....

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:06

Ik word ook altijd 19/20 geschat, terwijl ik 26 ben :')

Een blazer, helpt meestal bij mij al een eind.. Ik ben wel een kerel, dus kwa make-up enz. heb ik geen verstand van :')

Andere kapsel/kleding kun je ook nog proberen?

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:15

Ik ben 19 en word vaak ook jonger geschat. Terwijl ik op mijn 15/16e vaak ouder werd geschat. Nouja hopen dat ik op m'n 40e ook jonger word geschat :')
Dit ben ik trouwens
http://t.co/d0Yyp7f

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:17

TS je hebt best wel een hoofd voor een korter kapsel hoor :D
Je moet gewoon naar de kapper gaan en je probleem uitleggen.
Komt helemaal goed :j (wel een goede kapper he).
Een ander kapsel of kleurtje doet wonderen :D

Maar ik ken het probleem, ben 22 en wordt vaak amper 20 geschat haha meestal 16-18
(en tja...met een shetlander lopen helpt dan ook niet :+ )

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:19

Korter werkt echt niet vind ik :P

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:21

Verschilt per persoon.
En korter hoeft niet altijd nee, maar op langere lengtes heb je ook andere kapsels :P

(werd zelf met een bob wel mn eigen leeftijd geschat bv xD)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:26

Ik wordt (hm, werd, het wordt met het klimmen der jaren minder moet ik toegeven) ook meestal jonger geschat.
Mijn ervaring is dat een baard laten staan daar goed tegen helpt, maar ik vermoed dat weinigen in dit topic wat aan die tip hebben...

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 01:24

Ik ben 20 en ging laatst een fles wijn halen. Mevrouw achter de kassa netjes mijn rijbewijs laten zien. " hm je ziet er veel jonger uit" zei ze. Ze heeft vijf minuten na me rijbewijs gekeken en naar mij. Ach het went :j

Benno08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 01:48

ik heb het ook altijd al gehad ..
Laatste jaar ben ik een stuk zelfverzekerd geworden en sta sterker in mijn schoenen (kwestie van eindelijk de juiste vriend te vinden :D )
en wordt tegenwoordig veel vaker mijn leeftijd geschat,
en ben er van overtuigd dat dat door mijn uitstraling komt.
En niet door kapsel,kleding of make up :o

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 06:42

Sizzle schreef:
Oh Lenaat_tje, dat is wel een beetje genant ja :P

Ik vind het zelf trouwens ook vaak lastig te zien hoor.
Ik stond laatst met iemand te praten waarbij ik ook mijn verbazing stiekum moest inslikken toen ze zei dat ze dit jaar 50 werd en ik dacht dat ze net begin 40 was.
Nou begrijp ik wel dat dit verschil veel belangrijker lijkt als je 20 bent, maar toch....

Beetje wel he :') ach zolang ik het respect van. m'n leerlingen maar heb . Die denken trouwens over het algemeen toch dat docenten bejaard zijn :'). of zou dat aan het vak geschiedenis liggen!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:28

Ik heb het ook wel eens, zeker als ik on opgemaakt en in paardenkleren(lees,spijkerbroek en trui)rondloop.
Wat wel wat helpt vind ik is een mooie lippenstift en meer volwassen kleding.
Zoals een hakje,een colbertje,wat meer simpele,tijdloze kleding..
Als ik een roze jurkje draag en teenslippers bij wijze van denken mensen ook snel dat ik 23 ben.

(ik ben 31..)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:35

Ik herken het helemaal! Ik ben 24 en gisteren moest ik me nog legitimeren toen ik bier kocht :+
Ik vind het eigenlijk ook wel erg frustrerend, maar heb me er inmiddels maar bij neer gelegd.
Ik ben ook klein en tenger (1.64 en weeg maar 48 kilo), dus denk dat dat ook mee speelt. Terwijl ik wel altijd beetje, lichte make up draag. De donkere make up ben ik ook al voorbij.
Qua kleding kleuren, lichte en zachte kleuren staan mij niet..

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:41

Ik ken het probleem :') En inderdaad.. ook klein en smal, daar heeft het ook vaak mee te maken.

Op zich kan ik me er niet zo druk om maken. Wordt wel vaak een beetje moe van opmerkingen (Vooral van veel jongere meisjes):

' Oh ik dacht dat je veel jonger was'
' Ik had je jonger geschat.. '
' Je ziet er veel jonger uit'

Jahaaa.. Dat weet ik zelf ook lieve schat. :roll:

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:03

Ik heb ook een klein hoofd :') Qua zonnebrillen en mutsen zit ik echt nog in de kindermaten. Hetzelfde telt voor ringen, horloges en armbanden :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:10

Oh, ik herken dat ZO erg!

Ik vind het vooral irritant omdat ik het gevoel krijg dat de jongens die ik leuk vind, me niet zien staan omdat ze dan denken dat ik te jong ben of zo. Geen idee of dat echt zo is natuurlijk, maar ik val over het algemeen wel op iets oudere jongens. (3/4 jaar ouder dan ik?)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:16

Herkenbaar probleem, ook ik word vaak jonger geschat. Ben bijna 24, maar mensen schatten me gemiddeld 5 jaar jonger :+ Ben gemiddeld qua lengte (1.70) en slank qua bouw, maar heb gewoon een jeugdig gezicht :+
Ik vind het opzich geen heel erg probleem, als het nou over 30 jaar nog steeds zo is :+

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:42

Ik ben dus slank gebouwd en 1,61m... Soms vragen mensen "maar je groeit toch nog?" :+
Uhm nee...de afgelopen 6jaar al niet meer :P
Ach nog een reden om les te gaan geven aan max groep 5 hahaha

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:47

ik ben nu 22 en wordt volgens mij altijd wel correct geschat, vroeger werd ik vaak jonger geschat door mijn lengte. (1,58m) maar nu zie ik er blijkbaar wel uitgegroeid uit :P

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:48

Ook ik ken het probleem helaas
Ben 21 jaar maar wordt vaaka 16-17 jaar geschat

Vraag me ook altijd af hoe ik er ouder uit kan zien...

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:03

Ik denk dat het aan je uitstraling ligt... 'vroeger' werd ik ook altijd jonger geschat als ik eigenlijk ben. Tegenwoordig schatten ze me mijn leeftijd, soms een jaartje ouder. Scheelt misschien dat ik een vriend heb die 7jaar ouder is, fulltime werk, en volwassen/serieus over kom?

Enneh, je haar kort laten knippen zie je er wel ouder uit hoor! Heb ik ruim een halfjaar geleden ook gedaan. Herkende mezelf niet meer en iedereen dacht dat ik veel ouder was als 21 jaar!!!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:04

Ik heb ook wel eens gedacht over haar korter knippen, vind een schuine bob erg leuk. Maar ben ook bang dat het me niet staat.

Uitstraling zou wel kunnen, maar hoe moet je je ouder uitstralen :+

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:06

Ik vind het niet zo erg.
Ik vind het wel grappig welke leeftijden mensen noemen :P
Het leukste vond ik 14!! Het zusje van een vriendin van mij, zei eerst "hmm...wel een beetje oud" en toen was ik 14 :P
Tja...is ook oud als je zelf 6 bent :o

Maar als mensen met me praten dan schatten ze me wel 20-23 dus ik vind het wel goed zo :)

Ik zal een foto zoeken van mij met lang haar en met een bob.
Ik dacht ook... Staat vast niet! Maar viel reuze mee :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:15

_JTM schreef:
Ik denk dat het aan je uitstraling ligt... 'vroeger' werd ik ook altijd jonger geschat als ik eigenlijk ben. Tegenwoordig schatten ze me mijn leeftijd, soms een jaartje ouder. Scheelt misschien dat ik een vriend heb die 7jaar ouder is, fulltime werk, en volwassen/serieus over kom?

Enneh, je haar kort laten knippen zie je er wel ouder uit hoor! Heb ik ruim een halfjaar geleden ook gedaan. Herkende mezelf niet meer en iedereen dacht dat ik veel ouder was als 21 jaar!!!

Mwa dat van een oudere vriend vind ik onzin, aangezien mijn vriend en ik het dubbele schelen van de 7 jaar die jij met jouw vriend scheelt. En ook ik werk full-time en ik ben ook serieus.

Ooit, kijk ik er op terug en lach ik er om. Maar op dit moment is het vervelend en soms gênant.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:20

Rienn schreef:
_JTM schreef:

Mwa dat van een oudere vriend vind ik onzin, aangezien mijn vriend en ik het dubbele schelen van de 7 jaar die jij met jouw vriend scheelt. En ook ik werk full-time en ik ben ook serieus.

Ooit, kijk ik er op terug en lach ik er om. Maar op dit moment is het vervelend en soms gênant.

Ik denk dat het ook kan komen door de zachtheid van je gezicht. Ik krijg vaak te horen dat ik een te vriendelijk gezicht heb, mijn uitstraling is dan ook niet onzeker maar vriendelijk. Als ik de foto's in je profiel zie, zie ik dat jij ook een heel vriendelijk gezicht hebt dus misschien dat het daar mee te maken heeft

en ja inderdaad hopelijk ga je er ooit om lachen... wanneer zou dat komen? :o