uitstrijkje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:48

Ik ga ook, het is toch belangrijk. Zeker omdat baarmoederhals kanker geen onbekende is in de familie. Net als borstkanker. Ik snap ook niet waarom je niet zou gaan, het kost geen geld maar kan veel voorkomen.

En het opwindend vinden, geen idee hoe dat zou kunnen. Je hangt met je benen in onhandige beugels, terwijl een vreemde dingen in je steekt. :') nee niets opwindends aan.

Goed om te lezen dat het in andere landen soms zelfs beter geregeld is. :j

SecretLIN

Re: uitstrijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:08

Mijn afspraak staat voor donderdag, wordt gedaan door de assistente best dom want heb woensdag een andere afspraak staan maar kon niet in 1x echt irritant moet ik 2x vrij nemen.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:41

Ik moet morgen heen. 1e keer, ben beetje zenuwachtig, aangezien het hier vaker voorgekomen is in de fam. ben blij positieve ervaringen te lezen!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:25

ik donderdag voor de eerste keer, idd erg spannend maar zal wel zo gebeurd zijn

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:28

Ik heb hem nu 2x gehad, hou er ook niet van maar ja wel noodzakelijk. Ik deed een rokje aan met legging kon ik rokje aanhouden en er een beetje overheen doen had ik het idee niet zo 'bloot' te liggen...misschien een idee? Verder zijn ze echt wel wat gewend en voor je het weet sta je weer buiten hoor!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:33

Ik laat mezelf sowieso 2x per jaar controleren op soa's en niet alles is via urine te checken ;-)
Daarnaast, je bent bijna 30 en je hebt nog nooit zoiets mee gemaakt? Jeetje...

Geen enkel probleem met een uitstrijkje, vraag of ze met een kleine,verwarmde,kunstof eendenbek willen beginnen.
Gewoon door blijven ademen,probeer je te ontspannen, het is zo klaar.
Ik vraag altijd om een mannelijke arts,die zijn vaak wat voorzichtiger(en wij hebben een heule knappe :D )
Ik mag woensdag naar de gyneacoloog voor een inwendige echo ivm vleesbomen, dat is een stuk minder...de vorige keer heb ik het daarbij letterlijk uitgeschreeuwd.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:50

Wildgirl misschien beter om veilige sex te hebben ipv op soa te laten checken.

Een inwendige echo pijnlijk? Daar heb ik absoluut geen last van gehad schijnbaar erg verschillend dan.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:54

MISTRAL94 schreef:
Wildgirl misschien beter om veilige sex te hebben ipv op soa te laten checken.

Een inwendige echo pijnlijk? Daar heb ik absoluut geen last van gehad schijnbaar erg verschillend dan.

Fijne aanname :7
Het hangt er vanaf hoe ''diep'' ze gaan met zo'n echo, al moet ik zeggen dat het door de vleesbomen ook pijnlijker werd hoor.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:18

Wildgirl schreef:
Ik laat mezelf sowieso 2x per jaar controleren op soa's en niet alles is via urine te checken ;-)
[b]Daarnaast, je bent bijna 30 en je hebt nog nooit zoiets mee gemaakt? Jeetje...[/b]
Geen enkel probleem met een uitstrijkje, vraag of ze met een kleine,verwarmde,kunstof eendenbek willen beginnen.
Gewoon door blijven ademen,probeer je te ontspannen, het is zo klaar.
Ik vraag altijd om een mannelijke arts,die zijn vaak wat voorzichtiger(en wij hebben een heule knappe :D )
Ik mag woensdag naar de gyneacoloog voor een inwendige echo ivm vleesbomen, dat is een stuk minder...de vorige keer heb ik het daarbij letterlijk uitgeschreeuwd.

Sorry hoor maar wat is daar raar aan? :?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:04

ik ben ook dertig eind van het jaar, en heb dat ook nooit meegemaakt. als je gezond bent ga je niet na de huisarts voordat soort zaken.

daarooom is dat bevolkings onderzoek er ook.

(en met sex en soa's. tja doen het dan veilig, ik zelf ben nog maagd)

ik bel volgende week, nu maandelijkse probleem.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:31

@wildgirl
Tja dat ik bijna 30 ben zegt niets over het uitstrijkje maken zelf en of ik het vaker heb laten checken.
Ik zeg ook niet dat ik het vervelend vind om van onder gecheckt te worden, maar het idee erachter dat je getest wordt op HPV, dat vind ik spannend.

De rest erom heen ken ik wel. Inwendige echo, bevalling, plaatsing spiraal, dus dat vind ik allemaal niet spannend, maar puur omdat het in de fam. vaker voorgekomen is wel.
Voor mij is het wachten op de uitslag dus met name spannend :o
Dus eerst lezen voordat je redeneert dat ik nog nooit van onderen bekeken ben ;)

En indd zoals hierboven gezegd is, waarom laat je je checken als alles gezond is......of je moet indd vaker onveilige sex met verschillende sexpartners hebben gehad!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:42

piewie schreef:
@wildgirl
Tja dat ik bijna 30 ben zegt niets over het uitstrijkje maken zelf en of ik het vaker heb laten checken.
Ik zeg ook niet dat ik het vervelend vind om van onder gecheckt te worden, maar het idee erachter dat je getest wordt op HPV, dat vind ik spannend.

De rest erom heen ken ik wel. Inwendige echo, bevalling, plaatsing spiraal, dus dat vind ik allemaal niet spannend, maar puur omdat het in de fam. vaker voorgekomen is wel.
Dus eerst lezen voordat je redeneert dat ik nog nooit van onderen bekeken ben ;)

En indd zoals hierboven gezegd is, waarom laat je je checken als alles gezond is......of je moet indd vaker onveilige sex met verschillende sexpartners hebben gehad!

Jij hoort mij ook niet zeggen dat jij het vervelend vindt.
Je intrepreteerd mijn post ietwat apart :)
Tenzij je inderdaad nog maagd bent lijkt het mij toch vrij normaal dat je een keer een uitstrijkje hebt laten maken, al is het maar voor anticonceptie, mijn HA doet dit ook standaard.
Ook in een vaste relatie kan je partner iets onder de leden hebben waarvan je beiden niets weet ;-)

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:55

Ik heb echt geen problemen met het uitstrijkje. Bij mij is het gedaan door mijn (mannelijke) huisarts. Je moet jezelf er even overheen zetten om daar met je broek uit te gaan liggen :)) Maar voor de rest vond ik het niet eng/gênant. Het deed ook niet echt pijn. Het gevoel voelt alleen wat vervelend, niet meer of minder dan dat.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:19

Wildgirl schreef:
piewie schreef:
@wildgirl

Jij hoort mij ook niet zeggen dat jij het vervelend vindt.
Je intrepreteerd mijn post ietwat apart :)
Tenzij je inderdaad nog maagd bent lijkt het mij toch vrij normaal dat je een keer een uitstrijkje hebt laten maken, al is het maar voor anticonceptie, mijn HA doet dit ook standaard.
Ook in een vaste relatie kan je partner iets onder de leden hebben waarvan je beiden niets weet ;-)

Dat het "normaal" is.....nee hoor. Als er geen aanleiding voor is, doen ze dat hier niet zomaar.
Waarom vaker laten checken dan nodig. Maagd ben ik al in geen jaren meer. Ja ik heb meerdere sexpartners gehad, voor ik mijn huidige man heb leren kennen. Altijd veilig gedaan, dus er was geen aanleiding voor om eerder een test te doen.
Ben dit jaar met mijn man 11 jaar samen en ik vertrouw hem voor 100% (durf ik gerust te zeggen)
Daarom heb ik me ook nooit eerder laten checken en hij ook niet :+ of zijn wij nu raar dan :D

Verder ga ik nu weer on topic, ben wel klaar over het geneuzel over wel of niet eerder testen :o

Heb hem vandaag gehad....viel weer reuze mee, nu 3 spannende weken te gemoet!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:18

gelukkig dat het meeviel ik moet donderdag..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:27

ik volgende week ook, hoor zoveel in de omgeving die wel kanker hebben. dit is dan tenminste een die je uit kan sluiten. als het goede uitslag is natuurlijk

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:21

Ben onlangs ook geweest (uit eigen beweging :D), had geen klachten ofzo, uitstrijkje was wel afwijkend, en moet in juli teruggaan, dus waarschijnlijk niets ernstig, maar niet fijn om te horen :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:23

Sterkte Titsia! Goede actie, dat je in elk geval onderzoek hebt laten doen.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 16:39

@wortel115, in België maak je zelf een afspraak bij de gynecoloog of huisarts.
Als er iets mis is wordt je verwittigd. Normaal gezien één uitstrijkje om de 3 jaar.
Persoonlijk ga ik elk jaar op controle,(had ooit ontstekingscellen) Ook voor een borstonderzoek ga ik elk jaar.
Ok, zulke onderzoeken zijn niet fijn, maar achteraf ben ik weer blij dat ik geweest ben.
Mamografie is gratis vanaf je 50ste, denk dat het om de twee jaar is. Je krijgt dan een oproepingsbrief.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 16:54

Mijn uitstrijkje is niet gelukt toen ik voor de eerste keer moest. Ik was vreselijk gespannen en toen ik zei dat ik nog maagd was kreeg ik gelijk het kindermaatje. Inbrengen ging nog, opendoen niet meer. :x Ik heb nog nooit zoveel pijn gehad. Alsof ik uitscheurde. Ontspannen was er dus niet bij dus zijn maar gestopt. Ik wil echt niet meer maar aangezien mijn moeder kankercellen in haar baarmoeder had moet ik het wel laten controleren...

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:14

waar ik dus bang voor was, is dus ook zo, moet nu door naar de gyn om te kijken van hoe en wat

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:22

Piewie bah geen goede uitslag gehad? Hopelijk valt het mee. Sterkte

Mijn uitslag was gelukkig goed, ik kan er weer even tegenaan.

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:27

Ik heb gister mijn eerste uitstrijkje laten doen en vond het 100 punten mee vallen. Gewoon goed ontspannen dan is er niks aan de hand.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:40

Hoi Thillie,
fijn , dat het meeviel!

(En balen, voor wie bijv. vvs heeft en door de pijn en het bijbehorende reflex niet kan ontspannen.)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:02

Ik haal dit topic even weer omhoog...

Ik ga morgen poging 2 wagen voor mijn uitstrijkje. Het is de eerste keer echt niet goed gegaan. Had heel veel pijn. :x
Heb van de HA Oxazepamgekregen en die moet ik een half uurtje er voor innemen. Ik hoop echt dat ik dan wel kan ontspannen en het wel lukt maar ik zie er toch wel heel erg tegenop...de HA doet het nu zelf. Het is een vrouwelijke arts in opleiding en ze wilde het nog wel een keer proberen. Dus ik ga mij er morgen toch nog maar een keer heenslepen...maar ik zie er wel weer heel erg tegenop....