Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Rebeccaa schreef:Ik was 1.58 en woog 48 kilo toen ik in de 2e naar de GGD moest, de schooldokter dus. Ik was 14 jaar oud en totaal niet dik, ontzettend slank zelfs.
Ik kreeg te horen dat ik te dik was.
Een vriendinnetje van mij was 1.65 en 50 kilo - die was ook te dik volgens die schooldokter..
Kan de GGD echt niet meer serieus nemen sinds toen. Stelletje prutsers.

miss_lizje schreef:Rebeccaa schreef:Ik was 1.58 en woog 48 kilo toen ik in de 2e naar de GGD moest, de schooldokter dus. Ik was 14 jaar oud en totaal niet dik, ontzettend slank zelfs.
Ik kreeg te horen dat ik te dik was.
Een vriendinnetje van mij was 1.65 en 50 kilo - die was ook te dik volgens die schooldokter..
Kan de GGD echt niet meer serieus nemen sinds toen. Stelletje prutsers.
Inderdaad, tegenwoordig lijkt het wel alsof je altijd vol slank moet zijn. Of je nu in de groei ben of niet.
Toen ik mijn groeispurten had werd ik eerst wat breder en ging dan pas de lengte weer in.
Ik vind hoe de GGD handeld soms zeer gevaarlijk. Een kind in de groei moet je niet willen laten afvallen. Mogelijk alleen het eetpatroon leren aanpassen.
Kinderen/pubers zijn zeer vatbaar voor kritiek op deze leeftijden, alles moet voldoen aan de "modetrends". Voor je het weet heb je ze een eetsoornis aangepraat.