Mijn moeder kwijt..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Re: Mijn moeder kwijt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:09

Tja.. je bent ook lui als je je wel uitslooft, toch? {ben nu beetje advocaat van de duivel aan het spelen}

O ja... wel naar huisarts gaan hoor.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 21:12

Das waar, das waar }:)

Jha, kzal eens kijken wat ik met de huisarts ga doen. Kmoet er toch binnenkort heen voor wat anders

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:22

Heftige situatie, TS. Ik ken een gezin waar de moeder ook een hersenbloeding heeft gehad en toen kreeg de dochter van 17 alles op de nek, een gezin van 7 stuks.
De dochter van 17 heeft met het gezin een takenbord gemaakt.een overzicht waarop staat wat iedere dag moet worden gedaan en wie dat dan doet. Loopt helemaal op rolletjes daar.
De moeder doet uiteraard niet veel maar krijgt wel iedere dag haar taak, een kleintje.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 21:25

Hebben wij ook geprobeerd. Word na een tijd verwaarloosd tot het punt dat mn vader en ik weer alles doen. Het moeilijke hierbij is, is dat ik ook niet telkens een nieuwe kan maken. Ik ben immers hier niet de ouder of voogd toch? En deze reactie krijg ik dan ook van mijn ouders. Ik probeer oplossingen te vinden, die vervolgens worden weggewuifd...

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:19

Jammer dat hij wordt verwaarloosd. Als je een van een week maakt, hoef je toch niet iedere week een nieuwe te maken? Maar als het niet werkt, werkt het niet..

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:43

ik heb geen verstand van mensen die een karakterverandering als dit zijn ondergaan, dat wil ik even voorop stellen, wat ik zou doen;
misschien is het verstandig om ook eens ff lekker niks te doen in het huishouden, geen schoonmaakwerk, geen wasgoed, niks opruimen, geen afwas doen.
dan ziet je moeder misschien in hoe het is als jij niks doet, en als ze zegt dat je lui bent dan zeg je gewoon iets in de trand van: maar jij bent toch de moeder? die doen dat toch altijd.
of ga een week bij een vriendin logeren dan zullen ze het zien en hoef jij je niet te verdedigen, want jij was immers deze hele week niet in huis en dus niet in staat om iets aan het huishouden te doen.

nogmaals ik heb geen idee of dit mee of tegen werkt in zo'n proces maar misschien kun je dit eens uitproberen.

enomis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:48

lijkt wel alsof ze verslaafd is geworden aan de laptop, ik weet wel dat als ik te lang achter de computer zit, dat ik er een slecht humeur van krijg... en dan bedoel ik dus erg prikkelbaar, en dus snel geirriteerd.. misschien heeft zij dit ook?? zou zeer zeker een gesprek met haar aangaan, en zeggen wat je dwars zit, doe dit wel rustig zonder te emotioneel te worden en zonder je stem te verheffen... succes er mee..