Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lianne86 schreef:Aangifte doen, op een station hangen camara's....
Komen ze met een groepje, dan gaat er 1 aan, die pak ik terug... Het stomme is dat je in hun ogen een soort "slachtofferrol" aanneemt. Het beste had je gewoon meteen weg kunnen lopen, na het spugen en direct de politie kunnen bellen. En nu heb je dus het probleem dat je je niet meer veilig voelt etc. Ik zeg niet dat jij iets fouts hebt gedaan, dat ten eerste... Maar ik geef wel aan hoe het overkomt... Als mensen ruzie zoeken is weglopen het makkelijkst. Ze pakken dan alles aan om iets te doen... Dat spugen was duidelijk een reactie uitlokken, toen jij een van hen vastpakte --> werd jij "lichamelijk" en dat zagen zij als een "aanval" terwijl jij dat niet eens zo had bedoeld. Gillen werkt soms ook nog wel eens... En iig niet bang zijn, hoe groot is de kans dat je ze nog iets tegenkomt en dat ze je nog iets doen? Het is alleen maar gedreig... Zou me er niet te veel van aantrekken... Maar ik zou zeker wel aangifte doen... Nu ben jij het, wie is het de volgende keer als niemand iets doet?
Wat ook raar is --> waarom grijpt er niemand in?! (Daar verbaas ik me al langer over hoor... Ben ook ooit een keer de enige geweest die wat deed... en toen werd ik zelf bedreigd... Ben toen voor hem gestaan en gezegd "Sla mij maar eens, ik doe namelijk wel iets terug en ik ga wel naar de politie en ik heb getuigen genoeg" want het was gewoon nog druk ook! En toch deed niemand iets!?! (Mijn grote ergernis).. Toen kreeg ik alleen nog een scheldpartij en was meneer weg...
Als ik er bij was geweest (heb je nu weinig aan) dan had ik ook ingegrepen... Heb altijd een fles deo in mijn tas zitten, dan hadden er een paar last van hun ogen gehad en haren trekken etc. kan ik ook heel goed (A) Ik vind het gewoon echt niet kunnen... Maarja, tegenwoordig moet je eerst gillen of iemand 112 wil bellen, want anders doet niemand het :S En dan pas kun je er iets van gaan zeggen en/of ingrijpen... Niet luisteren vind ik dat je best iets mag doen... Gillen en opdracht geven aan iemand om 112 te bellen, dan lopen mensen ook altijd heel snel wegAls je iemand die opdracht had gegeven, iemand aanspreken en roepen of die 112 wilde bellen, waren ze waarschijnlijk gevlucht... (En dan had ik zo gehoopt dat er 1tje was tegengehouden.. armpje op de rug gedraaid en er maar met 3 man op gaan liggen voor mijn part.. maar zo iemand mag er gewoon niet ongestraft van af komen...
Blijf erbij, dat alles echt te belachelijk voor woorden is :S Wat is het tegenwoordig met mensen en niet ingrijpen... Ook al loop je langs en bel je gewoon 112 dat je ziet dat er iemand geslagen wordt/belaagd of wat dan ook.. dan hoeven ze niet eens door te hebben dat jij het was...