In elkaar geslagen....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Re: In elkaar geslagen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 14:52

Ja ik heb enkel dat lijntje met mascara.. En niks ovewr de blauwe plek zegmaar heen. Ik hoor het zo wel =P

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:09

ik blijf het schokkend vinden dat niemand om je heen iets deed om je te helpen. Echt triest. Doet me denken aan dit filmpje. Deze jongen lag te slapen in de metro en werd opeens aangevallen door iemand met een HAMER!! Niemand deed iets! Ohja, er deed wel 1 iemand iets, 1 iemand jatte zijn portemonnee toen die op de grond viel... http://www.youtube.com/watch?v=LZU5gMZzKw8

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 15:14

T is idd triest.. Zulke mensen. Ik ben al blij dat het met mij goed afliep mijn vriendin is namelijk zonder reden vermoord..

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:20

altijd foto's maken van blauwe plekken/striemen/wonden en bij je aangifte laten voegen, de politie staat dan sterker tegen over die k*t koters als het tot een rechtzaak komt :)
sterkte!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 19:12

Nou, ik was er om half 3 en kwart over 5 ging ik de deur uit. Dus minstens 2.5 uur in een verhoorkamertje gezeten. Verhaal uitgebreid vertellen, signaelement beschriijven, foto's laten maken, en dan nog een keer verhaal vertellen enz. Tussendoor kwam er nog een agent binnen die op de dag zelf bij me is geweest. Ze kwam even vragen hoe het ging en even kijken hoe ik er aantoe was. Beelden van de tram worden 48 uur bewaard dus misschien hebben we geluk. Als ik ze nog eens zie kan ik meteen bellen. Zeggen dat k aangifte gedaan had en dan komen ze meteen. Als ze ze hebben, dan hangt er zowieso een boete boven het hoofd, en misschien nog een schade vergoeding. Aangezien ze (waarschijnlijk) minderjarig zijn dan ook nog bureau halt. Gaat eigenlijk allemaal via het OM, maar hoop toch wel op een fikse schade vergoeding een een flinke straf.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:16

Goed dat je gegaan bent :j Nu maar hopen dat er nog camerabeelden zijn en dat ze snel gepakt worden. Hoe voel je je vandaag? :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 19:22

Vanochtend eigenlijk wel goed. Kon mijn nek weer bewegen. Nu zit ik alleen op de bank met een sjaal om mijn nek een opgerolde fleecedeken erachter en net een massage kussentje erop gehad. Elke beweging doet zeer. Net gewoon even bij papalief uitgejankt omdat ik nu enorme pijn heb. Als het aan blijft houden moet ik naar de dokter. Als er dat toch wat blijkt te zijn, een kneuzing of wat dan ook, moet ik een verslag laten schrijven en dit langs het politie bureau brengen zodat ze het bij het proces verbaal kunnen voegen. Foto's van mijn oog en inimini blauwe plek zijn er gemaakt en e is zelfs een foto gemaakt van een inimini wondje op mijn hand. Ik kan op dit moment niet veel. Heb mijn stalgenootjes moeten vragen om mijn verzorgpaard even te doen. We kunnen op stal sws niet veel omdat we enkel een buitenbak hebben, en t is niet verstandig voor mij om met de scooter weg te gaan. En aangezien zijn eigenaresse met mijn moeder en nog wat vriendinnen een weekeindje weg is, kon ik daar nog niks tegen zeggen...

(Drukte perongelijk op versturen)

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:01

Goed dat je bent gegaan en nog beter om te lezen dat ze je serieus nemen! :(:)

Als de pijn echt erg wordt, kun je via de huisarts diclofenac (schrijf ik het goed?) krijgen. Dat is een soort ibuprofen, maar dan wat sterker. Ik raad je wel aan om er maagbeschermers bij te nemen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 21:08

Bedankt voor de tip. Als ik er last van blijf houden ga ik zeker langs de dokter. Ik hoop dat zij dan een verslag kan schrijven van waar ik last van heb, en of het lang aan zou blijven houden. Dan kan ik dit weer langs het bureau brengen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:13

He bah wat naar.
Sterkte ermee.

Misschien hebben ze in de tram wel een camera hangen en staan die meiden daarop. (weet je met welke tram zij zijn weggegaan?

Edit: zie dat je aangifte gedaan hebt.
Laatst bijgewerkt door belle_boef op 20-01-13 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:14

zeker maagbeschermers , blij dat ze zon moeite gedaan hebben maar ze wisten er al van ook natuurlijk. De dokter kan het natuurlijk wel beter zien als je morgen gaat.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 21:16

@ Belle_boef, ik heb al aangifte gedaan. =)

@ Franka, daar ben ik ook zeker blij om!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:17

Het ergste vind ik nog dat niemand kwam helpen, sterkte meid :(:)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 21:18

Bedankt, ik kan er ook echt niet bij, dat er niemand kwam helpen.. Maargoed... Ze hadden op zijn minst 112 kunnen bellen..

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:25

Godverred*mme, ik word hier zo kwaad van..

Had ik het maar gezien mijn handen jeuken -:(-

:(:)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 21:27

Haha, mijn handen jeukten ook op dat moment, alleen kon ik niet zo veel! :+

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:29

Jezus wat een vervelend verhaal! Als je weet hoe ze heet zou je misschien haar twitter of facebook kunnen opzoeken en dat aangeven bij de politie. Je kunt ook een cursus zelfverdediging gaan volgen ofzo? Ik hoop dat je er wat aan hebt heel veel sterkte!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:29

Snap ik, maar twee kunnen meer dan een natuurlijk.

Ik kan me in ieder niet geval voorstellen dat ik dat zou zien en niks zou doen :n

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:31

Aangifte doen, op een station hangen camara's....

Komen ze met een groepje, dan gaat er 1 aan, die pak ik terug... Het stomme is dat je in hun ogen een soort "slachtofferrol" aanneemt. Het beste had je gewoon meteen weg kunnen lopen, na het spugen en direct de politie kunnen bellen. En nu heb je dus het probleem dat je je niet meer veilig voelt etc. Ik zeg niet dat jij iets fouts hebt gedaan, dat ten eerste... Maar ik geef wel aan hoe het overkomt... Als mensen ruzie zoeken is weglopen het makkelijkst. Ze pakken dan alles aan om iets te doen... Dat spugen was duidelijk een reactie uitlokken, toen jij een van hen vastpakte --> werd jij "lichamelijk" en dat zagen zij als een "aanval" terwijl jij dat niet eens zo had bedoeld. Gillen werkt soms ook nog wel eens... En iig niet bang zijn, hoe groot is de kans dat je ze nog iets tegenkomt en dat ze je nog iets doen? Het is alleen maar gedreig... Zou me er niet te veel van aantrekken... Maar ik zou zeker wel aangifte doen... Nu ben jij het, wie is het de volgende keer als niemand iets doet?

Wat ook raar is --> waarom grijpt er niemand in?! (Daar verbaas ik me al langer over hoor... Ben ook ooit een keer de enige geweest die wat deed... en toen werd ik zelf bedreigd... Ben toen voor hem gestaan en gezegd "Sla mij maar eens, ik doe namelijk wel iets terug en ik ga wel naar de politie en ik heb getuigen genoeg" want het was gewoon nog druk ook! En toch deed niemand iets!?! (Mijn grote ergernis).. Toen kreeg ik alleen nog een scheldpartij en was meneer weg...

Als ik er bij was geweest (heb je nu weinig aan) dan had ik ook ingegrepen... Heb altijd een fles deo in mijn tas zitten, dan hadden er een paar last van hun ogen gehad en haren trekken etc. kan ik ook heel goed (A) Ik vind het gewoon echt niet kunnen... Maarja, tegenwoordig moet je eerst gillen of iemand 112 wil bellen, want anders doet niemand het :S En dan pas kun je er iets van gaan zeggen en/of ingrijpen... Niet luisteren vind ik dat je best iets mag doen... Gillen en opdracht geven aan iemand om 112 te bellen, dan lopen mensen ook altijd heel snel weg :') Als je iemand die opdracht had gegeven, iemand aanspreken en roepen of die 112 wilde bellen, waren ze waarschijnlijk gevlucht... (En dan had ik zo gehoopt dat er 1tje was tegengehouden.. armpje op de rug gedraaid en er maar met 3 man op gaan liggen voor mijn part.. maar zo iemand mag er gewoon niet ongestraft van af komen...

Blijf erbij, dat alles echt te belachelijk voor woorden is :S Wat is het tegenwoordig met mensen en niet ingrijpen... Ook al loop je langs en bel je gewoon 112 dat je ziet dat er iemand geslagen wordt/belaagd of wat dan ook.. dan hoeven ze niet eens door te hebben dat jij het was...

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 21:34

Ik heb zelf een paar jaar op Aikido gezeten. Dit is een verdedigings sport. :D

@Never give up, ben ik met je eens, ik zou op zijn minst 112 bellen...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:34

Ik als 14 jarige had niets kunnen doen, maar ik had gebeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:39

Ik snap dat dan echt niet he... je zíét het gebeuren... Al trap je er eentje in de knieholtes of breng je haar uit balans, dat kan al een boel schelen hoor!
Heel veel sterkte TS, en ik zou ZEKER aangifte doen, al is het maar voor het feit dat ze het straks bij een ander doen.

En Eclair98, ook jij als 14 jarige kan wat doen. Al is het maar een groter iemand aansporen wat te doen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:40

Hmm ja, nog niet aangedacht. Ach, hier in wijhe of Zwolle/Deventer gebeurd niet veel :D

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:43

Je kunt inderdaad altijd wat doen en de politie bellen is wel het minste.
Wat je als veertienjarige ook kunt doen, is heel hard 'BRAND!' schreeuwen. Daarmee trek je de aandacht van mensen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 21:44

Lianne86 schreef:
Aangifte doen, op een station hangen camara's....

Komen ze met een groepje, dan gaat er 1 aan, die pak ik terug... Het stomme is dat je in hun ogen een soort "slachtofferrol" aanneemt. Het beste had je gewoon meteen weg kunnen lopen, na het spugen en direct de politie kunnen bellen. En nu heb je dus het probleem dat je je niet meer veilig voelt etc. Ik zeg niet dat jij iets fouts hebt gedaan, dat ten eerste... Maar ik geef wel aan hoe het overkomt... Als mensen ruzie zoeken is weglopen het makkelijkst. Ze pakken dan alles aan om iets te doen... Dat spugen was duidelijk een reactie uitlokken, toen jij een van hen vastpakte --> werd jij "lichamelijk" en dat zagen zij als een "aanval" terwijl jij dat niet eens zo had bedoeld. Gillen werkt soms ook nog wel eens... En iig niet bang zijn, hoe groot is de kans dat je ze nog iets tegenkomt en dat ze je nog iets doen? Het is alleen maar gedreig... Zou me er niet te veel van aantrekken... Maar ik zou zeker wel aangifte doen... Nu ben jij het, wie is het de volgende keer als niemand iets doet?

Wat ook raar is --> waarom grijpt er niemand in?! (Daar verbaas ik me al langer over hoor... Ben ook ooit een keer de enige geweest die wat deed... en toen werd ik zelf bedreigd... Ben toen voor hem gestaan en gezegd "Sla mij maar eens, ik doe namelijk wel iets terug en ik ga wel naar de politie en ik heb getuigen genoeg" want het was gewoon nog druk ook! En toch deed niemand iets!?! (Mijn grote ergernis).. Toen kreeg ik alleen nog een scheldpartij en was meneer weg...

Als ik er bij was geweest (heb je nu weinig aan) dan had ik ook ingegrepen... Heb altijd een fles deo in mijn tas zitten, dan hadden er een paar last van hun ogen gehad en haren trekken etc. kan ik ook heel goed (A) Ik vind het gewoon echt niet kunnen... Maarja, tegenwoordig moet je eerst gillen of iemand 112 wil bellen, want anders doet niemand het :S En dan pas kun je er iets van gaan zeggen en/of ingrijpen... Niet luisteren vind ik dat je best iets mag doen... Gillen en opdracht geven aan iemand om 112 te bellen, dan lopen mensen ook altijd heel snel weg :') Als je iemand die opdracht had gegeven, iemand aanspreken en roepen of die 112 wilde bellen, waren ze waarschijnlijk gevlucht... (En dan had ik zo gehoopt dat er 1tje was tegengehouden.. armpje op de rug gedraaid en er maar met 3 man op gaan liggen voor mijn part.. maar zo iemand mag er gewoon niet ongestraft van af komen...

Blijf erbij, dat alles echt te belachelijk voor woorden is :S Wat is het tegenwoordig met mensen en niet ingrijpen... Ook al loop je langs en bel je gewoon 112 dat je ziet dat er iemand geslagen wordt/belaagd of wat dan ook.. dan hoeven ze niet eens door te hebben dat jij het was...

_/-\o_

Achteraf gezien denk ik ook, had ik maar iets geroepen, had ik maar mijn truucjes toegepast, die ik in gedachte na de moord op mijn vriendin zo vaak in mijn gedachte bij willekeurige personen gedaan heb. Had ik maar had ik maar had ik maar.. Daar heb je alleen zo weinig aan... Als ik er nu overna denk, had ik MAKKELIJK haar hand kunnen pakken toen ze naar me wees, en had ik haar makkelijk in een of andere houding kunnen dwingen zodat ze mij niks meer kon doen. Ik had idd makkelijk weg kunnen lopen vooraf, maar dan ben je ook "slachtoffer". Niet in je eigen ogen, maar wel in HUN ogen, haha die is bang, ze loopt weg. Geef je verder groot gelijk hoor, want soms is weglopen het beste. Ik ben nooit de eerste die een knal uitdeelt tenzij je me echt goed boos krijgt.. Maar in dit geval, had ik misschien wel een knal moeten uitdelen. Het meisje dat mij in eerste instantie "aanviel" was duidelijk de "leider" van het groepje. Wat zei deed, deed de rest ook. Als ik haar een klap gegeven had, had het miss niet zo ver gekomen, want dan was ze misschien geschrokken. Of het had nog erger kunnen worden dan nu, en ik had 5 man bovenop me gehad... Je weet het niet in zo'n geval. Het beste was gewoon geweest als iemand 112 gebeld had of dat ik (zoals ik in de tram aan zat te denken) bij de halte ervoor eruit was gestapt...