altijd koude handen en voeten. wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elevien

Re: altijd koude handen en voeten. wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:40

Ik meld me ook! In bed heb ik lekker een elektrische deken die ik een half uur voordat ik naar bed ga aan doe. Als ik eenmaal in bed lig dan doe ik de deken uit. En altijd met sokken aan slapen, zelfs in de zomer :))

Brenda1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:22

Voor het eerst in weken heb ik weer lekkere warme voetjes! Een van mijn collega's is ziek en die heeft een voetverwarming, die ik dus nu heb gejat!
En ieder teentje is nu afzonderlijk aan het lachen!

Nu ga ik dus op zoek waar ik zo'n ding kan kopen voor thuis. Ben er nog niet achter wat zo'n ding kost maar ik wil eentje!!

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:57

Ja ik meld me! Ik heb altijd steenkouden handen en voeten. Mijn handen zijn eigenlijk het ergste. Ik heb sinds vorige week een elektries deken gekregen van mn moeder want ik krijg het never warm als ik ook nog eens in een koud bed stap.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:42

ivda schreef:
Nee, is niet met medicijnen op te lossen. Het zijn eigenlijk heel snel vernauwende bloedvaatjes. Al bij de kleinste beetje kou. Daarbij is Raynoud (vaak) een voorloper van iets anders, een soort auto immuum ziekte. Maar niet altijd is dit geval, dat is alleen wat ik gehoord heb..

Vaatverwijders kunnen erg effectief zijn.
Ik heb ook Raynaud icm reuma (Sjögren) en sinds ik vaatverwijders slik heb ik veel minder last. :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:45

heb je daar meer info over Karin? helpt dat tegen de stijfheid en de pijn?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:13

De doorbloeding wordt beter door de vaatverwijders en daardoor krijg ik minder snel dode vingers en tenen, ze zijn nu nog maar zelden wit/blauw/paars en de pijn daarvan ben ik dus ook kwijt.
Ik pak ze met dit weer nog wel goed in met warme handschoenen hoor, het is natuurlijk geen wondermiddel. Maar ik sta bij de supermarkt niet meer met van die vingers die ik het liefst weg wil stoppen omdat het er niet uitziet en ik kan m'n pasjes ook weer gewoon uit m'n portomonnee pakken. :D
Maar je ook last van bijwerkingen krijgen...