Shaun T - Insanity workout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:08

Ik heb vandaag ook voor het eerst insanity gedaan.. (Ramde meteen de spiegelmvan de muurnaf :') )
Mijn doel is om m'n sixpack er nu es helemaal doorheen te krijgen :)

Ik vind dat er tussen door best veel geleuterd wordt, zou best wat sneller op elkaar kunnwn..

Maar nunik dat shred? Zie lijkt dat me ook wel wat!

J_Onne

Re: Shaun T - Insanity workout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:17

Ik vind bij insanity dat je soms heel veel en vaak tijd hebt om adem te halen en soms ook helemaal niet. Maar als je dat bij insanity al hebt, dan is 30 days shred niks denk ik.. Dat is volgens mij wel minder zwaar.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:32

Afgesproken met mijn vriend: vanaf volgend semester 1x in de week insanity, 1x lopen.
Ik hoop dit nog op meer te krijgen, maar met studeren ben je toch thuis veel tijd kwijt -:)
En jammer genoeg hebben we niet genoeg plaats om het samen te doen, daar had ik even niet aan gedacht.
Maar goed, het is ook echt de bedoeling om dit blijvend te doen, dus binnen een jaar nog te kunnen zeggen: we doen 1x lopen en 1x insanity(of meer) in de week. Dus we zien wel.

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 22:39

Net de 8ste insanity achter elkaar gedaan, me lichaam gaf wel even aan dit is genoeg heb dus ook niet volledig kunnen geven. Morgen een rustdag en zaterdag weer er tegen aan, dan gewoon volgens schema.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 23:10

Zien /merken jullie ook al verschil? En dan bedoel ik niet in het aantal herhalingen of kracht..
Maar echt aan je lichaam qua vorm?

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 23:16

Ja ik heb zelf het idee dat mijn buik iets strakker is. Nou is dat niet zo moeilijk want had hele uitgezakte buik spieren na de zwangerschap overgehouden.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 23:31

Ik lees hier ook even mee!

Ben nu op de helft van 30 day shred en wil daarna iets met wat meer uitdaging!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 00:08

Shred is een warming up voor insenity :D

Kan je mooi overstappen!

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 08:22

Dus als je eenmaal in insanity zit is 30 day shred niet te vergelijken. Dan ga ik denk ik opzoek naar een andere workout van shaun t. Die heeft er toch ook nog meer?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 09:00

Nee, shred is dan echt alleen een warming up.
Overigens wel een hele goede, maar veel minder dan insenity qua intensiteit.

MoosjeWings

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:19

pris87 schreef:
Dus als je eenmaal in insanity zit is 30 day shred niet te vergelijken. Dan ga ik denk ik opzoek naar een andere workout van shaun t. Die heeft er toch ook nog meer?

Ja je hebt ook nog de asylum, schijnt toch nog meer uitdaging te zijn.
Ik heb gisteren de fittest gedaan.... zoals ik al had verwacht: Ik ben niet fit -O-
Ik heb geloof ik langer op de vloer liggen bij komen dan de test duurde :P

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 13:03

MoosjeWings schreef:
pris87 schreef:

Ja je hebt ook nog de asylum, schijnt toch nog meer uitdaging te zijn.
Ik heb gisteren de fittest gedaan.... zoals ik al had verwacht: Ik ben niet fit -O-
Ik heb geloof ik langer op de vloer liggen bij komen dan de test duurde :P

Haha hoe leuker het is als je dalijk over 2 weken merk dat het beter gaat. Het is gewoon heerlijk verslavend!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:11

oeh ik lees ook mee :D Wil ook heel graag wat extra's aan mijn lijf doen.
Altijd veel aan vechtsporten gedaan en zat toen ook heel strak in mijn lijf maar nu niet meer.
Alleen 4-5x in de week sporten red ik niet denk ik. Ik ga jullie is volgen en misschien mezelf eens toevoegen aan de sporters

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:28

Misschien is het leuk, als je net begonnen bent, om voor/na foto's te maken voor jezelf. Hoeft natuurlijk niet open en bloot op bokt te komen :+ Maar lijkt me leuk voor jezelf om te zien.

Ik vraag me wel af, als je zelf thuis aan het trainen slaat, of je de oefeningen wel op de goede manier uitvoert? Om 1: maximaal resultaat uit de oefeningen te halen en 2: blessures voorkomt?
Wordt dat ook gezegd in die dvd's?

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:45

Er wordt op de dvd wel voorgedaan hoe de oefening uitgevoerd moet worden. En ook waar je op moet letten en wat de valkuilen zijn. Zo moet je met high knees bijvoorbeeld niet achterover hangen, maar gewoon rechtop blijven staan, omdat je je buikspieren moet gebruiken om je benen heel hoog op te tillen.
En zo zijn er diverse voorbeelden..

Bij mij gaat het sporten nog goed, maar ik ben afgelopen twee dagen wel een beetje veel en iets ongezonder aan het eten :P Morgen weer gezond eten!

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 16:07

Wow, die Insanity Asylum lijkt me ook wel wat! Maar dat is wel echt heftig denk ik!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 16:22

Eerst deze maar volhouden en afronden! :D

MoosjeWings

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 16:47

Zooist schreef:
Eerst deze maar volhouden en afronden! :D

Haha inderdaad! Vind dit al moeilijk genoeg.
Hoop echt dat ik voldoende zelfdiscipline ga kunnen opbrengen om het helemaal te kunnen voltooien, heb geen echt stok achter de deur geloof ik.
Dat idee over voor en na foto's vind ik eigenlijk nog zo gek niet, volgens mij gaat dat best motiverend werken als er ook daadwerkelijk resultaat te zien is.
Hoe doen jullie het trouwens met eten? Streng diëten van eiwitten en dergelijke ernaast of gewoon opletten en matigen qua inname?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 17:10

Ik heb nog niet het hele topic gelezen, maar ik ben er ook mee begonnen. Ik doe het wel in mijn eigen tempo en daarom niet elke dag. Ik heb daar sowieso geen tijd voor, maar het lijkt me ook niet goed. Ik probeer het om de dag te doen en wil dat volhouden. Af en toe een dag achter elkaar vind ik oké, maar 6 dagen achtereen echt niet. Daarvoor is mijn conditie te slecht.
Ik kan trouwens niet elke oefening. Ik heb een whiplash en gebruik daardoor mijn armen nauwelijks. Tja, opdrukken wordt dan ook érg moeilijk he! Als het lukt probeer ik het, maar meestal ga ik alleen in die houding zitten/liggen, ontspan en neem weer die houding aan. De andere oefeningen lukken me op zich wel, de een wat beter dan de ander. De oefening in de opdrukhouding waarbij je steeds 1 been naar voren brengt, weer terug zet en dan de ander doet, lukt ook niet (soort rennen terwijl je boven vloer hangt dus) Niet zozeer omdat ik het niet kan, maar onze parketvloer is echt veel te glad!! :))

Eten doe ik gewoon naar behoefte, ik snap die engelse eetrichtlijnen die erbij zitten niet helemaal.

Ik vind het trouwens veel verslavender dan ik had gedacht. Sta me daar kapot te zweten, te trillen op mijn benen, maar ik houd het vol en sta te popelen om weer te mogen! Ik zit nu bij de laatste training van week 1.

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 17:22

Haha, ik ga ook eerst deze proberen af te ronden hoor! Ik moet nog 55 dagen :P

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 19:13

Foto's maken vind ik wel een goed idee. Alleen om ze te plaatsen moet ik nog een nachtje over slapen haha. Misschien als ik tevreden met over het resultaat dat ik before foto's durf te plaatsen :D
Wel wil ik morgen mijn cm's opmeten, die durf ik wel neer te zetten.
Leuk dat er toch nog een aantal insanity'sers zijn. Heel stuk minder dan het 30 days topic, maar dat geef niet. Altijd goed om hier wat motivatie te vinden als het even niet lukt ;)

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:34

Ja, en ik heb het 30 days shred topic ook even gevolgd, maar dat ging zo snel dat ik iedere dag 30 pagina's bij moest lezen, en na 3 dagen had ik dat al weer gezien. Dan heb ik geen tijd meer om nog daadwerkelijk sportief te zijn!

Ik heb ook op dag 1 mijn maten opgenomen:
Lengte: 173 cm
leeftijd 22
Gewicht: 74.3 kg
Nek: 38 cm
Borst: 96
bovenarm: L: 30, R: 30
taille: 82
navelomvang: 85
heupen: 91
Billen: 102
Benen: L 60 R 60
kuiten: L 37 R 37

Mijn bovenbenen mogen wel wat slanker, maar die zijn altijd al wel dik geweest omdat ik echt van die 'hockey'benen heb. Wel gespierd dus.
Mijn armen heb ik in rust opgemeten, daar verbaasde ik mezelf over dat ze wel even dik zijn. Want als ik ze aanspan heb ik wel het idee dat mijn linkerarm dikker is dan mijn rechterarm. Mijn armen zijn ook al wel gespierd, daarom kan ik sommige blousen niet aan. Haha, nu lijkt het net of ik Popeye ben ;)
Maar eigenlijk ben ik al wel redelijk gespierd, alleen alles is bedekt met een laag vet. En dat moet er nu net echt af!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:22

Grappig J_Onne. Ik heb echt bijna precies dezelfde maten!
Ik weeg alleen 69 kilo, benen 51 en heb kuit maat 40.
Ik wil het wel gaan proberen maar dan moet ik eerst van mn rug blessure af

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 09:50

Woow bizar. Maandag eerste keer weegschaal nu net weer. Beiden op zelfde moment: nuchter gelijk na wakker worden. 1.8 kg kwijt!!
Wel 8 dagen achter elkaar insanity en gezond eten.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 13:41

Kijk dat zijn leuke resultaten! Gefeliciteerd! Nu hopen dat je het vast kan houden! :D