Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) en je bent wettelijk verplicht het 3 weken voor ingang van zwangerschapsverlof te melden.
, het kost heel veel energie en is niet altijd gemakkelijk, maar ben er trots op om moeder te mogen zijn.

burl schreef:Je vertelt dat je nog maar pas zwanger bent. Dan zie je natuurlijk een baby in gedachten maar eigenlijk is het met 5 weken nog niets wat op een baby lijkt. Volgens mij is het niet meer dan een hoopje cellen.
Misschien dat je het vanuit dat opzicht makkelijker kan redeneren wat te doen.
Veel sterkte.
)ano28 schreef:Bigone: Situatie is inderdaad totaal anders, maar ik zou me niet verbazen dat ik dezelfde gevoelens zou kunnen krijgen.
Gooiske: Bedankt, Al weet ik inderdaad niet of gefeliciteerd het juiste woord is. Maar snap het zeker dat je zo over denkt. (ik ergens ook, dat maakt het zo lekker dubbel)
Elizevds: De echo is over een week, in principe zou ik meteen erop volgend een abortus kunnen laten plaatsvinden. Maar ik heb al besloten mezelf een paar dagen te geven na de echo.
Froukjeloves: het kindje kan er idd niks aan doen. Al is het wel een eigenwijs mormel als het door de morning after pil en zonder ECHTE liefde toch komt. Ik moet zeggen als ik mijn karakter optel bij het beeld wat ik van de vader heb, dat het ook wel echt een zeer eigenwijs lastig ding moet zijn
Oei, net mijn moeder verteld over het positieve gevoel (genoemd als in: niet negatief).. Ze heeft een duidelijke voorkeur in mijn keuze. En zei me bijna dat ik beter wel een negatief gevoel er kon hebben. (is idd ook makkelijker als ik richting abortus denk)
betadine schreef:Vind het eerlijk gezegt niet ok om het kind te houden als de vader het niet wil. Zijn bloed gaat een dorp verder rondlopen, jij gaat hem alleen opvoeden zonder steun van de vader. Wat ga je doen daarna ? Niet meer gaan werken om bij jij kind te kunnen zijn, of je kind bij iedere afwezigheid bij je ouders droppen ? Leven van bijstand omdat je kind je verhindert van voltijds te gaan werken ?
De vader wil dit kind niet en jij wilt het houden (je zegt dat je neigt naar abortus, maar gezien hoe je erover spreekt is het bijna overduidelijk dat je het wilt houden).
Ik wil je niet afbreken ofzo, maar zo denk ik er gewoon over. Ik vind het egoist om een kind in deze omstandigheden te willen. Je zegt dat de vader het foute type is, maar je zoekt hem wel op en verwacht smsjes terug, wie is dan het foute type ? Hij wil niets met jou en jij komt hem vertellen dat je een kind van hem verwacht...
Ergens begrijp ik dat het, nu je zwanger bent, je naar dit kind begint te verlangen, maar blijf het gewoon egoist vinden. Wat ga je doen als het kind het spiegelbeeld word van de vader, genetisch is al heel veel vastgelegd en daar kun je zelf met de beste opvoeding niets aan doen, ga jij hiermee kunnen omgaan. Mensen die hem kennen en het kind zien gaan het mischien zelf kunnen zien, want sommige kinderen lijken gewoon heel erg op hun vader, vooral als die bepaalde atypische kenmerken heeft die doorgegeven worden.
Mear schreef:betadine schreef:Vind het eerlijk gezegt niet ok om het kind te houden als de vader het niet wil. Zijn bloed gaat een dorp verder rondlopen, jij gaat hem alleen opvoeden zonder steun van de vader. Wat ga je doen daarna ? Niet meer gaan werken om bij jij kind te kunnen zijn, of je kind bij iedere afwezigheid bij je ouders droppen ? Leven van bijstand omdat je kind je verhindert van voltijds te gaan werken ?
De vader wil dit kind niet en jij wilt het houden (je zegt dat je neigt naar abortus, maar gezien hoe je erover spreekt is het bijna overduidelijk dat je het wilt houden).
Ik wil je niet afbreken ofzo, maar zo denk ik er gewoon over. Ik vind het egoist om een kind in deze omstandigheden te willen. Je zegt dat de vader het foute type is, maar je zoekt hem wel op en verwacht smsjes terug, wie is dan het foute type ? Hij wil niets met jou en jij komt hem vertellen dat je een kind van hem verwacht...
Ergens begrijp ik dat het, nu je zwanger bent, je naar dit kind begint te verlangen, maar blijf het gewoon egoist vinden. Wat ga je doen als het kind het spiegelbeeld word van de vader, genetisch is al heel veel vastgelegd en daar kun je zelf met de beste opvoeding niets aan doen, ga jij hiermee kunnen omgaan. Mensen die hem kennen en het kind zien gaan het mischien zelf kunnen zien, want sommige kinderen lijken gewoon heel erg op hun vader, vooral als die bepaalde atypische kenmerken heeft die doorgegeven worden.
De 'papa' had ook zijn verantwoordelijkheid kunnen pakken een een rubbertje gebruiken
betadine schreef:Wat zou jij dan doen moest er iemand die je niet graag ziet en beschouwde als een one shot plots aan je deur staan met het blije nieuws ? Hij gaf aan geen kinderen te willen... +ts heeft geen vaste baan...

betadine schreef:Maar goed, ik ben mischien te hard naar ts toe, het is mijn mening erover. Iedereen staat aan ts haar kant en feliciteert haar alvast voor haar zwangerschap en "het is het mooiste wat er is" , ik sta aan de kant van de man die niets gevraagd heeft. Er lopen mannen genoeg, waarom geen kind uit liefde maken en de keuze van een man die geen kinderen wil respecteren ?