Brrrr het idee alleen al..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 13:20

Maar weetje wat het punt is.. ik heb helemaal geen last van me verstandskiezen.. Daarom heb ik zo iets boeiend als ik ze niet voel laat lekker zitten..
Maar omdat ik een beugel heb gehad en me tanden nu aardig recht staan duwen me verstandskiezen de boel naar voren als ik hier nog een paar jaar mee wacht kan ik weer een beugel gaan nemen.. verder voel ik die kiezen niet eens zitten..

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:21

Als ze niet weggesneden hoeven worden, en dat zal wel niet want dat doet een tandarts niet, dan is het een fluitje van een cent.
Lekker laten verdoven, ze zijn er zo uit en je voelt er niets van.
En ik kan het weten ;)
Sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:38

Je beugel heeft jou en je ziekteverzekering een pak geld gekost, waarom zou je dat weggooien door je kiezen te laten zitten? Bedenk maar even wat je met dat geld nog allemaal kan doen én met een beugel moet je ook weer vaker naar de tandarts voor controle en aanspannen. Dus hup, weg met die kiezen.

ik zou ook niet teveel praten als je mond verdoofd is. Iedereen hier vond het hilarisch dat ik daarvan ging kwijlen maar het zelf niet merkte omdat het gevoel nog niet terug was :)) Niet zo charmant zicht.
Ik heb dafalgan gehad als pijnstiller dacht ik, gewoon in pilvorm. Hielp prima.

amyz

Re: Brrrr het idee alleen al..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:51

Geen stress, valt reuze mee hoor! Ze zijn eruit voor je er erg in hebt :)
Alleen niet uit een flesje proberen te drinken als je halve mond nog verdoofd is :')

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 16:04

Varekaj schreef:
Je beugel heeft jou en je ziekteverzekering een pak geld gekost, waarom zou je dat weggooien door je kiezen te laten zitten? Bedenk maar even wat je met dat geld nog allemaal kan doen én met een beugel moet je ook weer vaker naar de tandarts voor controle en aanspannen. Dus hup, weg met die kiezen.

ik zou ook niet teveel praten als je mond verdoofd is. Iedereen hier vond het hilarisch dat ik daarvan ging kwijlen maar het zelf niet merkte omdat het gevoel nog niet terug was :)) Niet zo charmant zicht.
Ik heb dafalgan gehad als pijnstiller dacht ik, gewoon in pilvorm. Hielp prima.

Daarom laat ik ze ook verwijderen omdat ik het zonde vind dat ik die beugel straks 2 jaar voor niks gehad heb..
Maar om de pijn hoef ik het niet te doen want last heb ik niet van ze...

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:56

Succes! Hopelijk valt het mee, en heb je er verder weinig last van.
Ik moet ook nog een afspraak maken... maar zie d'r ook enorm tegenop :o
Kan heel slecht tegen naalden, tanden trekken, of dat gekraak alleen al... bah := dus ik ga nog even moed verzamelen......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:58

Ik had ook geen pijn maar het was gewoon beter volgens de TA om ze eruit te halen.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 05:29

........om 13.00 uur is het dan zover.....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 06:25

Succes! Doe anders een mp3 speler op tijdens de behandeling. Dat helpt voor de afleiding.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:33

Succes nichtje! MP3 is inderdaad een goeie! Dat doe ik ook altijd, ik ben ook als de dood voor de tandarts..... :(:)

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 11:22

Heb alleen geen mp3 :(

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:33

Heb niet heel het topic doorgelezen... I.i.g. succes straks.

Positieve verhalen....?

Ik heb nu 3 keer kiezen laten trekken. Eerst mijn 2 linker verstandskiezen, toen mijn 2 rechter verstandskiezen en een paar dagen voor afgelopen kerst een tussenkies.

Ik ben niet bang voor de tandarts. Boren, gaatjes vullen, gaat allemaal zonder verdoving. Ben echt een bikkel.
Maar kiezen trekken, brrrr. Ik was als de dood. Vooral de eerste keer.

Oke, eerst mijn 2 linker verstandskiezen. Een week ervoor verschrikkelijke zenuwen. Tegelijkertijd pijn. Mijn wortels stonden scheef en drukte tegen de kiezen ernaast aan, dus had flink pijn.
Het engste vond ik op dat moment de verdoving. Daarna voelde ik helemaal niks meer.
Ze hebben ingesneden, omdat de wortels zo scheef stonden.

Ik maakte mij onnodig veel te druk waardoor ik op de tafel ging hyperventileren en uiteindelijk flauw viel.
Pijn? Absoluut niet. Ik heb er helemaal niks van gevoeld. Ik maakte me gewoon veel te druk om niks.

Een paar maanden erna terug voor mijn rechter verstandskiezen.
Wetende dat het reuze meeviel ging ik er toch wat zenuwachtig heen.
Aangegeven dat ik als de dood ben. Het zijn echt professionals, ze hebben ervaring met bange mensen en houden er echt rekening mee.
Deze keer dus niks aan de hand. Alleen nadat de verdoving uit was gewerkt had ik wel wat pijn, maar daarvoor krijg je pijnstillers mee.

En nu, vlak voor afgelopen kerst...
Ik liep al 3 jaar met een ontstoken kies, maar ondanks dat het de vorige keren flink mee was gevallen was ik nog steeds "bang". Gatver, die verdoving enzo.

Ik kon nu niet in ons "dorp" terecht, omdat er spoed bij was. Ik moest naar het Ikazia in Rotterdam.
Gelukkig had mijn vriend vakantie en is met me mee gegaan.

Gatver wat was ik bang.
We waren 20 minuten te vroeg, maar ik was meteen aan de beurt. Kon me niet eens psychisch voorbereiden.

Misschien maar beter ook, ander had ik me weer onnodig druk lopen maken, want ook dit keer viel het reuze mee.

De verdovingsprikken zijn even rot, maar dat is 1 seconde ofzo.

Ik had een flinke ontsteking waardoor ze, na het trekken van mijn kies, alle ontsteking ook nog weg moesten snijden en beitelen.
Ik voelde er niks van. Niks aan de hand.

Deze keer heeft het herstel wel wat langer geduurd, maar logisch. Was geen normale kiezen-trek-ingreep.

Het viel echt altijd reuze mee. En de volgende keer...Ben ik gewoon weer bang.
Waarom...? Geen idee, want het stelt echt niks voor TS.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:38

Succes!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:40

er is nog nooit iemand dood gegaan aan een operatie verstandkiezen verwijderen hoor ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:51

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 14:26

Hij is eruit ! Trekken stelt echt niks voor dat is zo gebeurd verdoving was naar en de gaatjes vullen helemaal begon onwijs te kokhalzen dus dat was wel vervelend.. nu nog helemaal verdoofd dus even afwachten wat de pijn gaat zijn..

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:36

Bij mij zijn ze er vorig jaar alle vier uitgehaald. Ik had er in principe geen last van als in dat ze mijn gebit verdrukten ofzo.

Tot ik na een nacht niet slapen van de pijn met een ei wakker werd op mijn kaak. Tandarts gebeld ik kon direct komen. Kuurtje meegekregen wegens een dikke ontsteking. Een week later eerste getrokken, dat was bovenin. De prik in je gehemelte vond ik het ergste, doet echt even vies zeer. Verder niets gevoeld, had alleen en week enorm last van mijn kaak. *mijnmondwasnietgrootgenoegvoordecompletevuistvandetandarts*

Tweede en derde moesten beide bij de chirurg waren beide onderin. Wederom zere verdoving, verder prima. (Had een enorm lekker kaakchirug ;) ) Ergste vond ik het geluid als ze de kies breken. Mijne lagen namelijk beide plat. Klinkt alsof ze je hele gebit eruitdrukken. Medicijnen mee en dat was beide goed te doen.

Laatste was weer boven, hier ook een enorme ontsteking in gehad. Daarna laten trekken. Doodzenuwachtig omdat de eerste zo zeer deed maar dit was gelukkig appeltje eitje!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:44

Je zou tegen eventuele kaakpijn/hoofdpijn nu alvast een ibuprofen kunnen nemen. Dat scheelt al.

Fijn dat het meeviel! Kreeg je nu toch een gehemelteprik?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:57

Ik heb dat heel erg dat kokhalzen. Gelukkig was dat bij mijn doorverwijzing opgeschreven. Heel naar is dat!

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:13

mooi dat het meeviel!
zou idd vast een pijnstiller nemen als de verdoving dan uitwerkt vang je dat vast een beetje op ;)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:48

Ja, pijnstillers van te voren innemen hoor. Als de verdoving uit gaat werken en je moet ze dan nog innemen, ben je te laat.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:28

Nou dat heb je ook weer overleeft :(:) t gaat wel mee vallen vooral lekker gaan praten proberen te eten etc hoe soepeler je het houdt hoe beter.. T bloedt is ff vies en als je te hard lacht is ff een rot gevoel maar echt het is te doen :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:31

fijn dat het goed is gegaan.

Ik moet over een maand maar dan voor een geimpacteerde verstandskies. Dit houdt in dat deze nog onder m'n tandvlees zit en er dus uitgesneden moet worden. Ik heb lang gewacht om een afspraak te maken en nu voel ik dus dat deze aan de voorkant van de kies ernaast komt uitsteken ;( dat word vast wat pijnlijker dan een gewone verstandskies trekken.
Ik had overigens na de gewone verstandskies trekken nog 2 dagen flinke pijn.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 17:39

Het valt me tot nu toe echt alles mee.. heb voor de behandeling een paracetamol 500 mg genomen en na de behandeling 2
Het voelt gek en ben heel voorzichtig maar ben net gewoon naar de paarden geweest

Ik kreeg een gehemelte prik was daarvoor eerst voor verdoofd dus die was uit eindelijk ook goed te doen..

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 11:35

Bij mij komen ze ook al door. Mijn moeder is vroeger ta assistende geweest en raad wel iedereen aan om het niet bij de tandarts zelf te laten doen maar gewoon naar de kaakchirurg. Kaakchirurg doet er meerdere op een dag en heeft veel ervaring ermee. Ta kan dan ook hebben natuurlijk, maar als mijne eruit moeten kies ik denk ik toch voor de kaakchirurg..

Vroeger wel een kies door de ta laten trekken en dat ging gelukkig goed :) Heb geen angst voor de tandarts gelukkig alhoewel ik nooit wil, als ik eenmaal lig gaat het prima.

Ik weet niet of je nog moet nu? Zo ja; heel veel sterkte nog!